Hain työpaikkaa, en päässyt edes haastatteluun, nyt sama ilmoitus tullut uudestaan - haenko minäkin uudestaan?
Oisko hyvällä tavalla röyhkeää vai huonolla tavalla hakea uudestaan samaa paikkaan, kerran hekin uusivat työpaikkailmoituksen? Työpaikkailmoitus vanheni viikko sitten, joten voisi olettaa että ovat haastatelleet ehkä joitakin, mutta ei ole valittu ketään. Vai?
Edellistä hakemustani ei tosin edes luettu, koska saatteena oli kysymys, johon ei vastattu, vaan tuli ainoastaan "valintamme ei kohdistunut sinuun" -spämmiä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä. Tee uusia sähköposteja ja laita sama hakemus eri nimillä. Ehkä joku tärppää.
Miehen nimellä tärppää paremmin kuin naisen nimellä. Suomalaisella nimellä paremmin kuin ulkomaisella tai siltä haiskahtavalta nimeltä.
Loistoidea. Totuushan ei tietenkään missään kohtaa paljastu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uudestaan. Varmaankin kyseessä sellainen työpaikka, johon ei koskaan palkata ketään. Näihin aina välillä törmää.
Mikä näiden ilmoitusten idea on? Mainostaa omaa firmaa?
Varma tieto on että kyllä ! Ja jos välissä rekryfirma, vedättää tilaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt. Eräs paikka mitä hain viime vuoden puolella on juuri uusinut haun kuudetta kertaa. Taitavat etsiä yksisarvista. Jos haluat "uusia" hakemuksesi niin mieluummin soita rekrytoijalle ja kysy mikä meininki.
Laittaisin ihan tahalteen joka kerta uuden hakemuksen tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voit jakea niin monta kertaa että hakevat sulle lopulta lähestymiskiellon.
Mä en saanut lähestymiskieltoa, mut mun puhelinnumero laitettiin mustalle listalle.
Hain harjoittelupaikkaa ja opettaja painosti puhelinhäiriköintiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä. Joskus kävi niin, että valitun työsopimus purettiin koeajalla. Ylensä soitin sitten toiseksi ja kolmanneksi parhaalle hakijalle. Jos tilanne ei heille enää ollut ajankohtainen, laitettiin paikka uudelleen hakuun.
On tietysti mahdollista, että sinulla on parempi onni toisessa haussa, mutta uskon sen olevan melko epätodennäköistä.
Ps. Kyllä minä ainakin aina luin kaikki hakemukset läpi, parhaimmillaan toistasataa. Haastaleluille soitin päätöksestä henkilökohtaisesti, muille lähti automaattiviesti "Kiitos kiinnostuksesta, mutta valinta ei valitettavasti tällä kertaa kohdistunut teihin."
On muuten vielä viestiäkin enemmän p*rseestä saada puhelu, jossa kerrotaan, ettei ole tullut valituksi! Ehtii jo innostua, että on saanut paikan ja pettymys on valtaisa, kun ei saanutkaaan. Ja kuitenkin pitäisi vielä siinä hetkessä kyet
No tämä! Olin kerran kolmen haastatteluun valitun joukossa ja sain puhelun, etten tullut valituksi. Mitä minä tuolla puhelulla tein, asian olisi voinut ilmoittaa sähköpostillakin!
Se hyöty siitä oli, että sain vahvistuksen epäilyksilleni, että kyseessä oli vain muodollinen haastattelu. Paikan sai jo talossa ollut.
Olen ollut täysin pätevä moneen työhön mitä olen hakenut ja sitten ne työpaikat tulleet uudestaan hakuun. Lähetin sähköpostia että miksei pyydä minua edes haastatteluun ja kysyin lukeeko ne edes niitä cv papereita. Vastaus tuli että käsittelevät hakemuksiia tulojärjestyksessä. Tivasin uudelleen että hanko tosi koska olen täysin pätevä työkokemuksen takia ja laitoitte työpaikkailmoituksen uudelleen. Ei tullut enää vastausta. Turun kaupunkiin työpaikkoja olen hakenut 150 kertaa eikä ne ole kertaakaan pyytänyt haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä. Tee uusia sähköposteja ja laita sama hakemus eri nimillä. Ehkä joku tärppää.
Miehen nimellä tärppää paremmin kuin naisen nimellä. Suomalaisella nimellä paremmin kuin ulkomaisella tai siltä haiskahtavalta nimeltä.
Loistoidea. Totuushan ei tietenkään missään kohtaa paljastu
Jos haastattelussa näyttää naiselta miehen nimellä, niin voi kertoa, että olen identiteetiltäni mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uudestaan. Varmaankin kyseessä sellainen työpaikka, johon ei koskaan palkata ketään. Näihin aina välillä törmää.
Osassa varmaan sellaisia, että laki vaatii, että pitää laittaa paikka julkiseen hakuun mutta talon sisällä on jo valittuna kesätyöntekijä/sijainen tai harjoittelija paikkaan joka on ollut töissä jo firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osassa varmaan sellaisia, että laki vaatii, että pitää laittaa paikka julkiseen hakuun mutta talon sisällä on jo valittuna kesätyöntekijä/sijainen tai harjoittelija paikkaan joka on ollut töissä jo firmassa.
Kyllä. Ja se on hienoa olla täytehaastateltavana. Sopia ensin sijaisjärjestelyt omalla työpaikalla, matkustaa 100 km haastatteluun. Ja sitten jälleen uudelleen toiselle haastattelukierrokselle, ja lopulta valituksi tulee joku vähemmän koulutettu, lyhyemmällä työkokemuksella.
Voisivat heti ilmoittaa, että haastattelut ovat Teamsin kautta ja toisen kierroksen voisi jättää kokonaan väliin. Kyllä sen tutun kaverin voi valita kertahaastattelullakin.
Hae, jos haluat sinne. Itse pääsin 3 kerralla samaan työhön. Olivat palkanneet jo 2 edellä, olin sitten se kolmas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä täytehakijoiden haut voi vähän ilmoituksen tyylistä jo suodattaa. Koska pitää palkata pätevin niin ilmoitukseen lisätään jotain pilipalitaitovaatimuksia (joita valmiiksi valitulla on), jotta tämä pätevämpi, mutta joka ei tullut valituksi, ei voi riitauttaa valintaa. Eli jos ilmoituksen taitovaatimukset ovat liiankin yksityiskohtaisia niin kannattaa suoraan jättää välistä.
Jos haku on laitettu voimaan vain pakolliseksi ajaksi, esim. 14 päivää, niin tarkoittaako se yleensä, että hommaan on joku jo valittuna? Vai voiko olla keino rajata hakemustulvaa, jos oletuksena paljon sopivia hakemuksia tulossa kuitenkin?
Kerran oli työpaikkailmoitus, jossa etsittiin viittä sairaanhoitajaa muutaman kuukauden sijaisuuteen. Se ilmoitus oli yhteensä kolme kertaa peräkkäin. Kysyin , montako hakemusta oli tullut, jolloin sain vastauksen,että 100. Eli taisi kriteerit olla aika korkealla, kun ei löydetty sopivia työntekijöitä tuosta joukosta .
LouLou kirjoitti:
Kerran oli työpaikkailmoitus, jossa etsittiin viittä sairaanhoitajaa muutaman kuukauden sijaisuuteen. Se ilmoitus oli yhteensä kolme kertaa peräkkäin. Kysyin , montako hakemusta oli tullut, jolloin sain vastauksen,että 100. Eli taisi kriteerit olla aika korkealla, kun ei löydetty sopivia työntekijöitä tuosta joukosta .
Ne varmaan luulee, että saavat jostain valtion tuilla Hoitajia töihin 9 euron päivärahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä täytehakijoiden haut voi vähän ilmoituksen tyylistä jo suodattaa. Koska pitää palkata pätevin niin ilmoitukseen lisätään jotain pilipalitaitovaatimuksia (joita valmiiksi valitulla on), jotta tämä pätevämpi, mutta joka ei tullut valituksi, ei voi riitauttaa valintaa. Eli jos ilmoituksen taitovaatimukset ovat liiankin yksityiskoh
Kuten viikarin kohdalla ranskan kielen vaatimus, jota tehtävän hoidossa ei lainkaan tarvittu.
Mitään työpaikkaa ei ole, katsovat vain millaista porukkaa hakisi jos olisi rekry auki. Noi on nähty viime laman aikana. Haamutyöpaikat
Sähköpostiin tuli väliaikatieto hakemasrani työstö: hakemuksia on tullut hieman yli 800. Hieno homma.
Tai sitten työnantajalle ei kelpaa oikein kukaan.
Turhaan haet, ei se hakemuksen parantelu mitään auta, koulutus ja työkokemus ei riittänyt.
Jos on kysyttävää, soitetaan sille henkilölle, joka on lisätietojen sntaja. Soitetaan silloin, kun on ilmoitettu soittoaika.