Hain työpaikkaa, en päässyt edes haastatteluun, nyt sama ilmoitus tullut uudestaan - haenko minäkin uudestaan?
Oisko hyvällä tavalla röyhkeää vai huonolla tavalla hakea uudestaan samaa paikkaan, kerran hekin uusivat työpaikkailmoituksen? Työpaikkailmoitus vanheni viikko sitten, joten voisi olettaa että ovat haastatelleet ehkä joitakin, mutta ei ole valittu ketään. Vai?
Edellistä hakemustani ei tosin edes luettu, koska saatteena oli kysymys, johon ei vastattu, vaan tuli ainoastaan "valintamme ei kohdistunut sinuun" -spämmiä.
Kommentit (92)
"olemme päättäneet jättää paikan täyttämättä"
Olinko ainoa hakija?
Hae ihmeessä. Tee uusia sähköposteja ja laita sama hakemus eri nimillä. Ehkä joku tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin vielä ainakin kerran, en varmaan enää kolmatta kertaa.
Muokkaisin hakemusta ja ansioluetteloa hieman enemmän niin, että se vastaa haettavaa työtä.
Todennäköisesti tuohon työhön ei kuitenkaan palkata ketään, luultavasti he vain keräävät ihmisten tietoja tai ilmoitus on firman mainos.
Hae vaan. Pienempi paha, vaikkei ne edes olisi palkkaamassa. Olethan jo henkilökohtaisia tietojasi sinne levittänyt. Yksi hakupaikka henkilöllisyytesi pakkolevittämisansassa vähemmän.
Ei työhakemuksen kirjoiteta mitään kysymyksiä!
Hakemuksia tulee niin paljon ettei ole aikaa/mielenkiintoa kenenkään hakemuksen kysymyksiin vastata. Se, että luulet toisin, antaa sinusta huonon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä. Joskus kävi niin, että valitun työsopimus purettiin koeajalla. Ylensä soitin sitten toiseksi ja kolmanneksi parhaalle hakijalle. Jos tilanne ei heille enää ollut ajankohtainen, laitettiin paikka uudelleen hakuun.
On tietysti mahdollista, että sinulla on parempi onni toisessa haussa, mutta uskon sen olevan melko epätodennäköistä.
Ps. Kyllä minä ainakin aina luin kaikki hakemukset läpi, parhaimmillaan toistasataa. Haastaleluille soitin päätöksestä henkilökohtaisesti, muille lähti automaattiviesti "Kiitos kiinnostuksesta, mutta valinta ei valitettavasti tällä kertaa kohdistunut teihin."
On muuten vielä viestiäkin enemmän p*rseestä saada puhelu, jossa kerrotaan, ettei ole tullut valituksi! Ehtii jo innostua, että on saanut paikan ja pettymys on valtaisa, kun ei saanutkaaan. Ja kuitenkin pitäisi vielä siinä hetkessä kyet
Itse taas olen monesti ilahtunut kun minulle on erikseen soitettu ja kerrottu ja usein myös pahoiteltu, että en ole tullut valituksi. - Totta kai tuntuu joka kerta pahata kun paikkaa ei saa mutta se, että joku näkee sen vaivam että soittaa eikseem saanut tunteen, että olen vähän arvokkaampi kuin se, jolle lähetetään se sama copypaste viesti kuin n. kappaleelle muita hakijoita. - Kaikkein ikävintä on se, etteivät kaikki työnantajat vaivaudu itse ilmoittamaan mitään, vaan saat itse soittaa ja kysyä. - Ja se jolta kysyt ei mahd- osaa kertoa kuin, että rekrytointi ei nyt ilm kohdistunut sinuun. - Ja ehkä pahoitella, että kuinka rekrytoinnin hoiti se tai tuo rekryfirma ja sen kyllä piti mutta se kai sitten täytyypä olla heihin yhteydessä. Tai sitte olet hakenugt paikkaa huomataksesi, että se on taas muutaman kuukauden päästä auki; no ehkä en ollut niin hyvä hakija, että olisi kannattanut olla yhteydessä ja kysyä, että vieläkö kiinnostaisi tulla ja/ tai hakea....
Hae vaan uudestaan. Tuskin siihen paikkaan nytkään ketään valitaan.
Miksi et hakisi? Ainakin näkevät kiinnostuksesi paikkaa kohtaan.
Itse kerran soitin ja kysyin, mitä hakemalleni työpaikalle kuuluu, kun huomasin sen tulleen hakuun uudestaan. Siinä selvisi, että haluavat ehdottomasti tietyn koulutuksen omaavan henkilön. Tämä ei aikaisemmissa keskusteluissa tai ilmoituksissa ollut tullut ilmi.
Äläs nyt. Eräs paikka mitä hain viime vuoden puolella on juuri uusinut haun kuudetta kertaa. Taitavat etsiä yksisarvista. Jos haluat "uusia" hakemuksesi niin mieluummin soita rekrytoijalle ja kysy mikä meininki.
Ihan jokaiseen työpaikkaan ei myöskään kannata mennä. Kävin itse kerran työhaastattelussa, mutta esihenkilö vaikutti ikävältä tyypiltä. En tullut valituksi, muttei harmittanut yhtään. Muutaman viikon päästä paikka oli taas auki. Pääsin taas haastatteluun, mutta pomo ei ollut muuttunut yhtään. Sekoilivat rekrytoinnissa muutenkin. Ensin tuli viestiä, ettei minua valita jatkohaastatteluihin, mutta seuraavana päivänä tulikin kutsu jälleen työhaastatteluun. En jaksanut sitä pelleilyä. Jätin menemättä toisen kierroksen haastatteluun. Ja parin kuukauden päästä paikka oli taas auki, kun kukaan ei halunnut mennä sinne töihin. Sanottakoon, että työpaikalla on ihan hyvä maine alueella, mutta en tiedä kuinka kauan. Itse en ainakaan hae sinne enää, vaikka olisi mikä paikka auki. Työnantajakin voi antaa itsestään huonon kuvan.
Ap:na miettisin kaksi kertaa kannattaako väkertää uusintahakemusta. Olisivathan he voineet valita hänet jo.
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä. Tee uusia sähköposteja ja laita sama hakemus eri nimillä. Ehkä joku tärppää.
Miehen nimellä tärppää paremmin kuin naisen nimellä. Suomalaisella nimellä paremmin kuin ulkomaisella tai siltä haiskahtavalta nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen nimellä tärppää paremmin kuin naisen nimellä. Suomalaisella nimellä paremmin kuin ulkomaisella tai siltä haiskahtavalta nimeltä.
Mun nimi on tyyliin Mirikli Lindgren, arvatkaapa pääsenkö mihinkään työhaastatteluihin.
Hae aina kun tulee hakuun. Minä hain yhtä työpaikkaa, sentään haastatteluun pääsin, lupasivat ilmoitella. Meni pari kuukautta ja taas oli haussa, teki mieli sinne soittaa sanoa että miten se valinta onnistui noin niin kuin omasta mielestä. Oikeasti ala ei ole mikään teollisuuden ala, minulla oli kokemusta kuin oli myös vuorotyötä, mutta en nelikymppisenä naisena kelvannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi nykyään on paljon anonyymeja rekrytointeja. Näitä toki persut vastustaa. On niin wokea ja syrjii suomalaista, valkoista heteromiestä.
Vierailija kirjoitti:
Hae aina kun tulee hakuun. Minä hain yhtä työpaikkaa, sentään haastatteluun pääsin, lupasivat ilmoitella. Meni pari kuukautta ja taas oli haussa, teki mieli sinne soittaa sanoa että miten se valinta onnistui noin niin kuin omasta mielestä. Oikeasti ala ei ole mikään teollisuuden ala, minulla oli kokemusta kuin oli myös vuorotyötä, mutta en nelikymppisenä naisena kelvannut
No eihän sitä nyt nelikymppistä naista, ei kunto riitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hakisi? Ainakin näkevät kiinnostuksesi paikkaa kohtaan.
Olen hakenut nyt 2 vuotta töitä, satoja hakemuksia ja haen uudestaan ja uudestaan. Ei vie liikaa aikaa eikä voi tulla valituksi jos ei hae. (Olen töissä, mutta haen parempaa paikkaa).
Se on tullut selväksi, että nyt on huono työmarkkinatilanne, hakemuksia jokaiseen paikkaan tulee järjettömästi.
Voit jakea niin monta kertaa että hakevat sulle lopulta lähestymiskiellon.
Vierailija kirjoitti:
Joo itellekin käynyt noin pari kertaa. Meinasin kans hakea uudelleen, mutta usein ne hakemukset pitää lähettää firman workday-järjestelmän kautta ja sitten siellä lukee että olet jo hakenut tätä paikkaa.
Tee uusi workday-tili eri sähköpostiosoitteella, niin voit hakea uudestaan. Olen joskus tehnyt näin ja joskus se eka hakemus on mennyt silppuriin, mutta toisesta tulee vastaus.
Voin sen keskustelun käydä sitten, kun olen siihen valmis. Eihän se tarkoita sitä etteikö asiaa voisi käydä läpi, en vaan halua tehdä sitä samassa hetkessä, jossa olen kuullut huonot uutiset.