Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työpaikkaa, en päässyt edes haastatteluun, nyt sama ilmoitus tullut uudestaan - haenko minäkin uudestaan?

Vierailija
24.01.2025 |

Oisko hyvällä tavalla röyhkeää vai huonolla tavalla hakea uudestaan samaa paikkaan, kerran hekin uusivat työpaikkailmoituksen? Työpaikkailmoitus vanheni viikko sitten, joten voisi olettaa että ovat haastatelleet ehkä joitakin, mutta ei ole valittu ketään. Vai?

Edellistä hakemustani ei tosin edes luettu, koska saatteena oli kysymys, johon ei vastattu, vaan tuli ainoastaan "valintamme ei kohdistunut sinuun" -spämmiä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työnhakuvelvoite on poistunut, kun "vaivaa" on laittaa työhakemusta kehiin.

Vierailija
82/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hakea, mutta usein syy uudelleenavaamiselle on kun ensimmäisellä yrityksellä ei löytynyt ketään yhtään sopivaa, tai kärkiehdokas peruutti. Jatketaan näin hakuaikaa.

Jos et päässyt ensimmäisellä kerralla jatkoon, tuskin tyytyvät ja haluavat sinut toisellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae uudestaan. Varmaankin kyseessä sellainen työpaikka, johon ei koskaan palkata ketään. Näihin aina välillä törmää. 

Mikä näiden ilmoitusten idea on? Mainostaa omaa firmaa? 

Tarkoittaa, että halutaan pitää ovi auki jos joku oikein sopiva työntekijä hakee paikkaa. Toisaalta ei haluta hyväksyä ketä tahansa eli jos ei löydy sopivia hakijoita, niin ei palkata ketään. Pakonomaista tarvetta ei siis ole palkata ketään jos ei nappaa.

Vierailija
84/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran soitin ja kysyin, mitä hakemalleni työpaikalle kuuluu, kun huomasin sen tulleen hakuun uudestaan. Siinä selvisi, että haluavat ehdottomasti tietyn koulutuksen omaavan henkilön. Tämä ei aikaisemmissa keskusteluissa tai ilmoituksissa ollut tullut ilmi. 

Olisit antanut palautetta, että kannattaisi heidän kirjata se koulutus siihen hakuilmoitukseen, tuhlaavat vain omaa ja muiden aikaa. Ehkä julkisella on taas vaatimuksia, ettei saa muodon vuoksi rajata koulutusta tiettyyn, vaikka olisi esim. juristin tehtävä.

Vierailija
85/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran soitin ja kysyin, mitä hakemalleni työpaikalle kuuluu, kun huomasin sen tulleen hakuun uudestaan. Siinä selvisi, että haluavat ehdottomasti tietyn koulutuksen omaavan henkilön. Tämä ei aikaisemmissa keskusteluissa tai ilmoituksissa ollut tullut ilmi. 

Miksi ihmeessä ei laiteta ilmoituksiin suoraan ja selkeästi, jos on pakko olla jokin tietynlainen koulutus? Turhaan teettävät työtä hakijoille. Haluavatko työnantajat, että on ns. turhia hakijoita, hiveleekö hakijamäärä egoa? Ei ihmekään etteivät ihmiset työllisty ja rekrytointiprosessit ovat hankalia, kun ei nähdä edes tarpeeksi vaivaa työpaikkailmoituksiin ja joka paikkaan kelpaisi vain jokin yksisarvinen, jota ei nähtävästi ole edes olemassa. Ja sitten samalla valitetaan, etteivät korkeakoulutetut muka hae tarpeeksi monipuolisesti töitä.

Vierailija
86/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelen miten sen CV:n voi muovailla paremmin sopivaksi kuhunkin hakemaansa paikkaan? Samat jututhan siinä on kuitenkin,  kun se on lista historiassa tapahtuneista asioista. 

Profiiliteksti muokataan aina kuhunkin hakuun sopien. Lisäksi boldaan CV:stä erityisesti kuhunkin työhön sopivat sanat.

Mitä niihin profiiliteksteihin yleensä kirjoittelette? Mun mielestä se on jotenkin väkisinväännetty osuus enkä meinaa keksiä mitään kirjoitettavaa. Otetaan esimerkki: Haen vaikka perus aspa/toimistotyöhön, johon kuuluu asiakaspalvelua ja sekalaisia toimistohommia. Mitään suuria intohimoja mulla ei ole kyseistä työtä kohtaan, mutta tiedän kokemuksesta, että ilman niitäkin työssä pärjää ihan mainiosti. Mitä siis kirjoitan profiilitekstiin?

Vierailija
87/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelen miten sen CV:n voi muovailla paremmin sopivaksi kuhunkin hakemaansa paikkaan? Samat jututhan siinä on kuitenkin,  kun se on lista historiassa tapahtuneista asioista. 

Profiiliteksti muokataan aina kuhunkin hakuun sopien. Lisäksi boldaan CV:stä erityisesti kuhunkin työhön sopivat sanat.

Mitä niihin profiiliteksteihin yleensä kirjoittelette? Mun mielestä se on jotenkin väkisinväännetty osuus enkä meinaa keksiä mitään kirjoitettavaa. Otetaan esimerkki: Haen vaikka perus aspa/toimistotyöhön, johon kuuluu asiakaspalvelua ja sekalaisia toimistohommia. Mitään suuria intohimoja mulla ei ole kyseistä työtä kohtaan, mutta tiedän kokemuksesta, että ilman niitäkin työssä pärjää ihan mainiosti. Mitä siis kirjoitan profiilitekstiin?

Nykyisin ei tarvitse itse. Kopioi hakemus ja CV Chatgpt:hen ja sano, että kirjoittaa sopivan profiilitekstin hakemuksen vaatimusten ja oman osaamisen pohjalta.

Vierailija
88/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niihin profiiliteksteihin yleensä kirjoittelette? Mun mielestä se on jotenkin väkisinväännetty osuus enkä meinaa keksiä mitään kirjoitettavaa. Otetaan esimerkki: Haen vaikka perus aspa/toimistotyöhön, johon kuuluu asiakaspalvelua ja sekalaisia toimistohommia. Mitään suuria intohimoja mulla ei ole kyseistä työtä kohtaan, mutta tiedän kokemuksesta, että ilman niitäkin työssä pärjää ihan mainiosti. Mitä siis kirjoitan profiilitekstiin

Meinaatko, että tulee hyvä? Olen kokeillut ja tuli just sellanen, että ei kauheasti jätä arvailujen varaan, että on tekoälyn kynästä. Eli huono.

Vierailija
89/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei laiteta ilmoituksiin suoraan ja selkeästi, jos on pakko olla jokin tietynlainen koulutus? Turhaan teettävät työtä hakijoille. Haluavatko työnantajat, että on ns. turhia hakijoita, hiveleekö hakijamäärä egoa? Ei ihmekään etteivät ihmiset työllisty ja rekrytointiprosessit ovat hankalia, kun ei nähdä edes tarpeeksi vaivaa työpaikkailmoituksiin ja joka paikkaan kelpaisi vain jokin yksisarvinen, jota ei nähtävästi ole edes olemassa. Ja sitten samalla valitetaan, etteivät korkeakoulutetut muka hae tarpeeksi monipuolisesti töitä.

Samaa mieltä. Kyllähän suurimman osan töistä oppii, kun tekee. Jotenkin aivan ihmeellinen tämä kuvio, että voi hakea vaan työtä, jonka valmis (koulutettu JA kokenut) osaaja jo on. Sillä perusteella ei kukaan pääsisi ikinä uralla eteenpäin tai edes siihen ensimmäiseen työhön.

Vierailija
90/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsiuduin kerran toisella haastattelukierroksella, koska mulla ei ollut ajokorttia. Olisiko voinut laittaa hakemukseen, että sellanen tarvitaan? Kyseessä oli toimistoassarin työ (tuskin nyt autonkuljettajaksi olisin hakenut ilman ajokorttia).

En voi ymmärtää, että on työnantajan puolesta ajatus, että työnhakijan aika ja vaivannäkö ei ole minkään arvoista.

Vierailija
91/92 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haet uudelleen, niin näkevät, että todella haluat tuon työn. Ehkäpä ovet nyt aukeavat. Pidän peukkuja pystyssä.

Vierailija
92/92 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkojen kuvauksessa voi painottaa niitä asioita, jotka sopivat ilmoitukseen. Mutta eihän niitä kukaan lue, eli ihan sama.

Sitten jos on vuokrafirma, niin jättää vsrhaisen työkokemuksen pois, koska hr-konsultti on joku kolmikymppinen, joka pudottaa itseään vanhemmat pois. Tietysti tämäkin turhaa, kun hakemukset karsitaan jo syntymävuoden perusteella.

Voi ehkä lisäillä ilmoituksessa olleita sanoja sinne tänne?

Tosiaan viimeksi hakemaani paikkaan oli tullut yli 800 hakemusta, joten siitä voi punnita mitä merkitystä CV:n muotoilulla on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi