Hain työpaikkaa, en päässyt edes haastatteluun, nyt sama ilmoitus tullut uudestaan - haenko minäkin uudestaan?
Oisko hyvällä tavalla röyhkeää vai huonolla tavalla hakea uudestaan samaa paikkaan, kerran hekin uusivat työpaikkailmoituksen? Työpaikkailmoitus vanheni viikko sitten, joten voisi olettaa että ovat haastatelleet ehkä joitakin, mutta ei ole valittu ketään. Vai?
Edellistä hakemustani ei tosin edes luettu, koska saatteena oli kysymys, johon ei vastattu, vaan tuli ainoastaan "valintamme ei kohdistunut sinuun" -spämmiä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitä mitä he etsivät
Mistä sen tietää, koska selkeästi mun hakemusta ei oltu edes luettu. Siinä oli saatteena työhön ja yritykseen liittyvä hyvinkin relevantti kysymys, johon ei voi vastata kyllä tai ei, vaan vaatii ihan itse näpytellyn vastauksen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei työhakemuksen kirjoiteta mitään kysymyksiä!
Hakemuksia tulee niin paljon ettei ole aikaa/mielenkiintoa kenenkään hakemuksen kysymyksiin vastata. Se, että luulet toisin, antaa sinusta huonon kuvan.
Oli sen verran relevantti työhön liittyvä kysymys ja hakemus piti tehdä sähköpostiin eikä firman sivuille, ja se oli heti siinä alussa se kysymys ennen liitteitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työhakemuksen kirjoiteta mitään kysymyksiä!
Hakemuksia tulee niin paljon ettei ole aikaa/mielenkiintoa kenenkään hakemuksen kysymyksiin vastata. Se, että luulet toisin, antaa sinusta huonon kuvan.
Jos on kysyttävää, soitetaan sille henkilölle, joka on lisätietojen sntaja. Soitetaan silloin, kun on ilmoitettu soittoaika.
Hakemus piti lähettää sähköpostitse, lisätiedon antajana sama sähköpostiosoite.
ap
Hae vaan. Kyseessä saattaa olla rekryfirma joka pitää paikkaa auki ja kuppaa rahaa toimeksiantajalta, näitä on.
Mistä sen tietää, koska selkeästi mun hakemusta ei oltu edes luettu. Siinä oli saatteena työhön ja yritykseen liittyvä hyvinkin relevantti kysymys, johon ei voi vastata kyllä tai ei, vaan vaatii ihan itse näpytellyn vastauksen.
ap
Luettu vaan ei vastattu. Rekrytoidessani en vastaile mihinkään kysymyksiin sähköpostilla, aikaa tähän prosessiin menee muutenkin järjettömästi. Tarvittavat tiedot hakijalle ovat ilmoituksessa ja jos tulee kyselyä sähköpostitse en edes harkitse henkilöä toimeen koska selkeästi henkilö ei osaa lukea. Haastattelussa kaikki muu selviää, haastatteluun kutsun puhelimitse jolloin voi myös kysellä.
Ei ne halua näsäviisasta besserwisseriä. Eikä kyselijää
Ei oo sun rooli kysellä mitään. Mokasit.
Santa tässä ja varmaan myös hakemuksessa oudon vaikutelman
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut täysin pätevä moneen työhön mitä olen hakenut ja sitten ne työpaikat tulleet uudestaan hakuun. Lähetin sähköpostia että miksei pyydä minua edes haastatteluun ja kysyin lukeeko ne edes niitä cv papereita. Vastaus tuli että käsittelevät hakemuksiia tulojärjestyksessä. Tivasin uudelleen että hanko tosi koska olen täysin pätevä työkokemuksen takia ja laitoitte työpaikkailmoituksen uudelleen. Ei tullut enää vastausta. Turun kaupunkiin työpaikkoja olen hakenut 150 kertaa eikä ne ole kertaakaan pyytänyt haastatteluun.
Ajatteletko, että kiukkuisella tivaamisella parannat mahdollisuuksiasi tulla kutsutuksi haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uudestaan. Varmaankin kyseessä sellainen työpaikka, johon ei koskaan palkata ketään. Näihin aina välillä törmää.
Mikä näiden ilmoitusten idea on? Mainostaa omaa firmaa?
Mainos maksaa enemmän kuin työpaikkailmoitus.
Joillekin yrityksille se tosiaan on ilmaista mainontaa. Rivien välissä lukee isolla: "katsokaa, meillä menee niin hyvin että pitää palkata lisää työntekijöitä".
Jos ilmoitus on auki Kuntarekryssä tarkalleen pakolliset 14 päivää, niin tarkoittaako se käytännössä, että ei kannata hakea? Työntekijä jo valittuna?
Itselle kans kävi niin, että hain joulukuussa ja nyt työpaikka tuli uudelleen hakuun. Uskon, etteivät halua palkata minua, koska olen liian hyvin koulutettu ja työkokemusta on varmaan liian korkealta tasolta. Tämä työ olisi aloittelijoiden hommaa, mutta tosi hyvä palkkaista, ja siksi mielestäni kiinnostava. Puolet pienemmällä palkalla ei kauheasti mieltä paranna se, että ainakin teen koulutustasi vastaavaa tylsää työtä.
Mä vähän ihmettelen miten sen CV:n voi muovailla paremmin sopivaksi kuhunkin hakemaansa paikkaan? Samat jututhan siinä on kuitenkin, kun se on lista historiassa tapahtuneista asioista.
Laita sama hakemus, muuta päivämäärä, tallenna ja enter. Tapahtuma vie aikaa alle 1 min.
Mulle on kanssa käynyt näin. Kuukauden päästä paikka tullut uudelleen hakuun hakuajan loppumisesta. Firman sivuille oli ehditty päivittää uuden työntekijän kuva ja sitten se hävisi sieltä, joten ensimmäisessä haussa valittu oli todennäköisesti lähtenyt koeajalla (tai irtisanottu sillä).
Tuo oli kuitenkin ihan perusaspa paikka, johon ei ollut käytännössä mitään erityisiä työkokemus/koulutusvaatimuksia. Hakijoita oli ekalla kierroksella 260, joten olisi luullut siitä joukosta löytyvän useampiakin sopivia kandidaatteja. Eivät vaan vissiin jaksaneet käydä hakemuksia uudestaan läpi.
En hakenut uudessa haussa, koska ajattelin, että siellä on todennäkösesti joku nuoren puoleinen hr-neitokainen häsläämässä. Rekryfirman kautta oli siis toimeksianto.
Kerran on käynyt niin, etten saanut työhaastattelukutsua ekalla kierroksella ja sitten soittivat 1.5 kk päästä, että olisinko vielä kiinnostunut (ekalla kierroksella valittu oli perunut tulonsa). Vaikken tullut tässä rekryssa kuitenkaan valituksi, niin jäin parempi fiilis, että näkivät vaivaa eivätkä laittaneet suoraan uutta hakua.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän ihmettelen miten sen CV:n voi muovailla paremmin sopivaksi kuhunkin hakemaansa paikkaan? Samat jututhan siinä on kuitenkin, kun se on lista historiassa tapahtuneista asioista.
Samaa mieltä tästä. Eikö cv:n idea ole ollut historiikki menneistä tapahtumista? Ymmärrän, että hakemus pitää kohdentaa haettavaan paikkaan, mutta miksi cv:tä pitää kohdentaa? Jos itse hakisin työntekijää, niin mun mielestä olisi tärkeää nähdä, mitä kaikkea hän on tehnyt. Ei niin, että sieltä cv:stä on siivottu pois kaikki muu työkokemus, kun se sama, mitä haettavassa paikassa haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä. Joskus kävi niin, että valitun työsopimus purettiin koeajalla. Ylensä soitin sitten toiseksi ja kolmanneksi parhaalle hakijalle. Jos tilanne ei heille enää ollut ajankohtainen, laitettiin paikka uudelleen hakuun.
On tietysti mahdollista, että sinulla on parempi onni toisessa haussa, mutta uskon sen olevan melko epätodennäköistä.
Ps. Kyllä minä ainakin aina luin kaikki hakemukset läpi, parhaimmillaan toistasataa. Haastaleluille soitin päätöksestä henkilökohtaisesti, muille lähti automaattiviesti "Kiitos kiinnostuksesta, mutta valinta ei valitettavasti tällä kertaa kohdistunut teihin."
On muuten vielä viestiäkin enemmän p*rseestä saada puhelu, jossa kerrotaan, ettei ole tullut valituksi! Ehtii jo innostua, että on saanut paikan ja pettymys on valtaisa, kun ei saanutkaaan. Ja kuitenkin pitäisi vielä siinä hetkessä kyet
Itse asiassa, tuon puhelun saaminen on todella hyvä tilanne. Jos pystyt pitämään tunteesi kurissa, niin kysy että miksi sinua ei valittu ja miten voisit kehittää osaamistasi. Voit saada tärkeää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Profiiliteksti muokataan aina kuhunkin hakuun sopien. Lisäksi boldaan CV:stä erityisesti kuhunkin työhön sopivat sanat.
Ei välttämättä ole edes todellinen työpaikka.Voi olla firman "mainos".
Minun pitäisi olla varmasti nimeä myöten joku ihan eri henkilö kuin kuka minä nyt olen ennenkuin saisin töitä...