Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
141/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran myin käytettyä nojatuolia ja tällä kertaa vein sen perille Haagaan kun ostaja oli kotona vauvan kanssa. Muutaman viikon päästä Toria surffatessani huomasin että tuoli oli uudelleen myynnissä vähän kovemmalla hinnalla. Myyntipaikka oli sama joten eiköhän kyse ollut samasta tuolista.

Eihän siinä periaatteessa mitään vilppiä ole tapahtunut jos sait tuotteen myydyksi haluamallasi hinnalla. Ostaja saa sille tehdä mitä haluaa, käyttää, heittää roskiin, myydä.

Minulle yksi ostaja kerran ilmoitti, että tuote ei ole hänelle sopiva ja lähtee kiertoon. Ihmettelin ensin, mutta hän oli siis julkaissut ostamansa tuotteen myyntiin. Sikäli kohtelias ele ilmoittaa. Hinnaksi hän oli asettanut saman kuin minulla oli pyynti. Hän osti tuotteen hieman alemmalla tarjouksella. 

Itse en ole vielä saanut aikaiseksi myydä vikaostoksia, mutta todennäköisesti pari tuotetta laitan myyntiin jossain vaiheessa (vaate on hieman liian tiukka minulle). Laitan luultavasti samalla hintaa myyntiin kuin mitä olivat, kun minä ne ostin. 

Vierailija
142/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kotipaikkakuntani tarjontaa. Valaisin. josta olisin ollut kiinnostunut, oli sanut hintalapun 100€. Yleensä pyyntihinta 25-35€ - alkuperäinen 125 - ei kannata tarjota, mutta tuskin menee kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eräs tuli heti nurisemaan, miksi myin käytettyjä, hyväkuntoisia merkkilakanoita hintaan 2 pussilakanasettiä tyynyliinoineen hintaan 20 e, "kun halvemmalla saa ihan uusia kaupasta". Joo saa, mutta siinä on eroa, ostatko jotkut rustan halpikset vai merkkilakanat. Ja tuo 10 e per lakanasetti ei ole kallis hinta merkkilakanoista.

Ne merkkilakanat meni parissa päivässä täyden hinnan maksaneelle.

Vierailija
144/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle eräs tuli heti nurisemaan, miksi myin käytettyjä, hyväkuntoisia merkkilakanoita hintaan 2 pussilakanasettiä tyynyliinoineen hintaan 20 e, "kun halvemmalla saa ihan uusia kaupasta". Joo saa, mutta siinä on eroa, ostatko jotkut rustan halpikset vai merkkilakanat. Ja tuo 10 e per lakanasetti ei ole kallis hinta merkkilakanoista.

No näitä aina riittää, kaikesta valittajia. Jotkut vaan yrittää tinkiä tai olettaa että jos joku on maksanut monta sataa jostain ja tuote on moitteeton / kuin uusi niin se pitäisi saada parillakympillä, heidän on parempi sitten ostaa ne parinkympin tuotteet jos ei kerran se laatutuote edes mittavalla alennuksella kiinnosta.

Vierailija
145/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää suunnattomasti tällainen ilmiö mihin olen törmännyt torissa:

Löydän tarvitsemani tuotteen. Laitan viestiä myyjälle jossa sanon: "Minä ostan tämän tuotteen."En edes tinkaa. Myyjä vastaa että se on jo varattu tai joskus jo myyty. Eikö sitä saakelin ilmoitusta voi poistaa jos se ei ole ostettavissa?

Niinpä. Ja sitten moititaan ihmisiä, jotka kysyvät että onko tuote vielä saatavilla ennen kuin rohkenevat kertoa haluavansa ostaa.... hohhoijaa. Niin tai näin, aina väärin päin :D

Edelleen kannattaa mieluummin sanoa, että "Moi! Ostan tämän." Kuin kysellä saatavuutta.

Joskus myyjälle tulee useita yhteydenottoja samaan aikaan, joten ei aina kerkeä muokkaamaan ilmoitusta.  

Itselleni tuli hiljattain 8 ostajan viestiä lähes samaan aikaan. Kaikille en viitsinyt vastata, arvoin sieltä vain jonkun ostajan. Joten siksikin on väliä, mitä siihen ekaan viestiin kirjoittaa. 

Nykyään Torissa voi piilottaa ilmoituksen, ja tämä on hyvä vaihtoehto kun on solmimassa kauppaa suositusta tavarasta.

Vierailija
146/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Vastaisin vaan, ettei se valitettavasti onnistu, vain nouto pihasta. Ei mitään selityksiä. 

Jos joku alkaa jankkaamaan, niin semmoiset voi estää. 

Vierailija
147/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Vastaisin vaan, ettei se valitettavasti onnistu, vain nouto pihasta. Ei mitään selityksiä. 

Jos joku alkaa jankkaamaan, niin semmoiset voi estää. 

Lisään vielä tähän, että tottakai tavaran kunnon saa tarkastaa noutaessa, että vastaa ilmoitettua. Mutta en minä halua enkä päästäkään ketään vierasta ihmistä kotiini miettimään, että ostaisko se nyt tän vitosen takin vai ei. 

Jos toivoo sovitusmahdollisuutta vaikka jollekin kalliimmalle tuotteelle, niin voihan sitä kysyä. Mutta siinä vaiheessa pitää olla ostopäätös tehtynä että ostaa tuotteen jos se vastaa ilmoitusta, eikä alkaa vatvomaan, että otanko tän vai en. 

Vierailija
148/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran niin, että olin maksanut postitettavan tavaran, mutta myyjä ei löytänytkään sitä. Lupasi etsiä sen kesällä kaverin varastosta (oli syksy).

Pyysin rahojen palautusta, mutta myyjä selitti ettei hänellä ole nyt rahaa. Maksoi lopulta, mutta vasta kolmen viikon päästä kun opintotuki tuli tilille. Ja tämä myyjä, aikuinen nelikymppinen nainen oli tuohtunut kun kehtasin vaatia rahojani heti takaisin.  

Hän ei nähnyt käytöksessään mitään väärää. Minä olin kuulemma ikävä ja negatiivinen ihminen!

Vierailija
149/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn kesäisin tavaroita rompetoreilla ja se ärsyttää kyllä, että vaikka tarkoituksella myynkin tosi halvalla, niin en nyt kumminkaan ilmaiseksi antaisi.  Ymmärrän jos pyydän jostain astiastosta 50 euroa, ja siitä kysytään alennusta, niin ok.  Neuvotellaan.

Mutta jos pyydän jostain tavarasta vain euron tai 50 senttiä, niin niistäkin tingitään!  Pieni rahahan se on mulle saada, tiedän, mutta yhtä pieni raha se on sille ostajallekin.  Jotain kuitenkin haluaisin minäkin saada vaivan palkkaa.  Muutenhan voisin laittaa pöydän täyteen tavaraa ja sanoa, että ottakaa ilmaiseksi!

Ärsyttäviä on äiti tai mummo, joka tulee pikkulapsen kanssa, ja lässyttää lapselle, että "pyydäppäs tuolta tätiltä, että se antaisi tämän lelun sulle yhdellä eurolla, kun ei sinulla ole enempää antaa...". Ja olen laittanut lelun hinnaksi 2 tai 3 euroa.  

Siihen leikkiin en lähde.  

Periaatteessa voisin antaa kaikki pikkutavarat ja lelut ilmaiseksi jonnekin, eihän niistä mitään juuri saa ja pääsisin vain niistä eroon, mutta rompetorille mennään  myymään ja ostamaan.  Periaate kysymys.

Vierailija
150/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kun annan tavaraa ilmaiseksi ja ostaja säätää ja viestittelee monta kertaa. Jos ei ole kyytiä, sopivan kokoista autoa, bussirahaa tms niin ei tarvitse kertoa jokaista vaihetta myyjälle. Eikä ole kohteliasta ostajana sopia ja siirtää hakua monta kertaa kun on kyse ilmaisesta tavarasta. 

Olen lakannut vastaamasta, kun menee säätämiseksi. 

Vierailija
151/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat jotka laittaa pelkän viestin "Onko?" tai muu yhden sanan viesti. 

Luulin myös että se "mahtuuko autoon" on urbaanilegenda, ennen kuin multa niin kysyttiin. Mistä mä tiedän mahtuuko se sun autoos :D ilmoituksessa on mitat, mittaa mahtuuko. 

Vierailija
152/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näitä aina riittää, kaikesta valittajia. Jotkut vaan yrittää tinkiä tai olettaa että jos joku on maksanut monta sataa jostain ja tuote on moitteeton / kuin uusi niin se pitäisi saada parillakympillä, heidän on parempi sitten ostaa ne parinkympin tuotteet jos ei kerran se laatutuote edes mittavalla alennuksella kiinnosta.

On yksi ainoa asia joka minua ei kiinnosta pennin vertaa ostajana. Se paljonko myyjä on tuotteesta itse aikoinaan maksanut.

Oletus on se että tavara laitetaan toriin myyntiin kun se on käynyt tarpeettomaksi, se vie tilaa kaapissa tai hyllyssä eikä siitä ole mahdollista päästä ilmaiseksi eroon kun se tukkii roskiksen jonka tyhjennys maksaa tai huonekalujen tapauksessa kaatikselle vienti maksaa jo ihan oikeaa rahaa jolloin joku joka ottaa sen vastaan ilmaiseksi tarkoittaa jo 50€ tuottoa.

Uutena tonnin maksaneen tuotteen oikea hinta voi aivan hyvin olla 20€ tai huonekalujen tapauksessa myyjän kannattaa maksaa 20€ siitä että pääsee siitä eroon.

Tuon ovat vihdoin tajunneet esim. ne kuvaputkitelkkuja tai ensimmäisen sukupolven LCD-näyttöjä kaupanneet joille on kantapään kautta valjennut että heidän SER-jätteellään on yhtä paljon käyttöä kuin uudenkarhealla faxilla tai DSL-modeemilla.

Vierailija
153/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että olin maksanut postitettavan tavaran, mutta myyjä ei löytänytkään sitä. Lupasi etsiä sen kesällä kaverin varastosta (oli syksy).

Pyysin rahojen palautusta, mutta myyjä selitti ettei hänellä ole nyt rahaa. Maksoi lopulta, mutta vasta kolmen viikon päästä kun opintotuki tuli tilille. Ja tämä myyjä, aikuinen nelikymppinen nainen oli tuohtunut kun kehtasin vaatia rahojani heti takaisin.  

Hän ei nähnyt käytöksessään mitään väärää. Minä olin kuulemma ikävä ja negatiivinen ihminen!

Olen aina lopuksi ilmoittanut muuten kaikki chekpointit läpäisseelle myyjälle että maksan tuotteen tilisiirrolla hänen tililleen (vain suomalaisen pankin tili joka voidaan jäljittää) heti kun hän on laittanut valokuvat siitä että tuote on avonaisessa paketissa jossa on minun osoitteeni ja kuitin ärrän/postin pakettikoodista.

Pari kertaa myyjä on tässä kohtaa yllättäen kadonnut koko Torista.  Kaikilla muilla kerroilla paketit on tullut sovitusti perille ja siinä on ollut se tuote kuin sovittiinkin.

Vierailija
154/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuon ovat vihdoin tajunneet esim. ne kuvaputkitelkkuja tai ensimmäisen sukupolven LCD-näyttöjä kaupanneet joille on kantapään kautta valjennut että heidän SER-jätteellään on yhtä paljon käyttöä kuin uudenkarhealla faxilla tai DSL-modeemilla."

Olisi ehkä kannattanut tarkistaa ensin...

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/6850407

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/17493710

Vierailija
155/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuon ovat vihdoin tajunneet esim. ne kuvaputkitelkkuja tai ensimmäisen sukupolven LCD-näyttöjä kaupanneet joille on kantapään kautta valjennut että heidän SER-jätteellään on yhtä paljon käyttöä kuin uudenkarhealla faxilla tai DSL-modeemilla."

Olisi ehkä kannattanut tarkistaa ensin...

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/6850407

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/17493710

Tietyt kuvaputkitelkut ovat kysyttyjä retropelaajilla vanhoille pelikonsoleille. En sitten tiedä ovatko just nämä (epäilen), yleensä se on Sony. 

Tuossa on tainnut käydä niin, että koska suurin osa noista on heivattu roskiin, nyt niistä harvoista onkin kysyntää 😅

Vierailija
156/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opinnoissa menestyvä suomalainen nainen!

Vierailija
157/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan ihmisiä, jotka tekevät näin:

On käynyt useammankin kerran niin, että sovitaan tuotteen maksu ja nouto paikasta x. Menen paikan päälle ja sitten hetkeä ennen tapaamisaikaa toinen ilmoittaakin, että ei ota tavaraa tai osa ei ilmoita lainkaan, että peruukin kaupat.

Tämä. Jos tilanne on luokkaa, että on sovittu tapaaminen Helsingin rautatieasemalle ja toinen laittaa 10 minuuttia ennen tapaamista viestin, että ei ehdikään paikalle Järvenpäästä. Kyllähän se ostaja on sen tiennyt jo aiemmin kuin 10 minuuttia etukäteen, ettei ehdi paikalle.

En siedä ihmisiä, jotka varastavat toisten aikaa ja kuvittelevat, että muista on täysin ok odottaa. Nämä ihmiset itsehän eivät yhtään siedä toisten myöhästelyä tai ymmärrä sitä, miksi toiset antaisivat heidän odottaa.

Vierailija
158/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta olen laittanut ö-mappiin ostajat, jotka perustelevat miksi joku tavara pitäisi saada halvemmalla. Ei minua myyjänä kiinnosta, jos sinulla on pienet tulot ja siksi haluaisit alennusta. Tai jos olen jo valmiiksi huomioinut hinnassa, että tuotteessa on esimerkiksi joku käytön jälki ja kirjoittanut asian ilmoitukseen, niin tulet silti tinkaamaan, että pitää saada alennusta, kun tuossa on tuo jälki.

Sekin on jo eri asia, jos joku tulee kysymään, että pyysit tästä 20 euroa, sopiiko 18 e? Nopeasti voi sanoa kyllä tai ei, ei siihen perusteluita tarvita.

Vierailija
159/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikenlaisia naukujia, jotka yrittävät vedota tunteisiin.

"Tämä kuosi on musta niiiiiin ihana, mutta voisin maksaa hinnasta vain puolet. Etkö millään myisi?" (niin, mustakin monet asiat on ihania, mutta kaikkea ihanaa ei voi saada, jos rahaa ei ole)

"Rahat on mulla yh:na tosi tiukilla, mutta haluaisin lapselle just tämän toppahaalarin." (osta budjettiisi sopiva, ihan muutamallakin eurolla löytyy, mutta ei tätä kuosia)

"Etkö millään voisi tuoda tätä Turkuun?" (miksi ihmeessä toisin, kun asun Espoossa ja ilmoituksessa lukee vain nouto tai kulkeutuu tarvittaessa Helsinkiin työmatkan takia)

Tällaista elämä nyt vain on, että aina ei saa haluamaansa ja ihmiset eivät pompi sinun mielihalujesi mukaan. Todellisuudessa myös uskon, että iso osa noista tarinoista on potaskaa.

Vierailija
160/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit nää on hauskoja jotka haluaa jotain tosi halvalla kun "kaikki muutkin myy näitä halvemmalla" no haloo en minä lähde myymään pilkkahintaan vaikka joku muu niin tekee...ja osta se tavara sitten niiltä idiootti :D 

Ja niinhän kaikki ostaakin. Sinä olet ainoa joka jää ilman rahaa :D

Minulle kävi viime viikolla niin, että myin tuotetta 14 eurolla ja ostaja halusi ostaa sen 10 eurolla, koska muutkin myy siihen hintaan. Vastasin, että sitten kannattaa ostaa niiltä muilta, koska tiesin, että vastaavia ei ole kaupan. Seuraavana päivänä tuli viesti, että hän maksaa sen 14e.

Minullekin muutama tarjonnut tuollaista tinkaustapaa. Olen lopuksi todennut että en myy hänelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme