Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
181/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä laittaa uudenveroiselle tuotteelle hintaa vaikka 50e,  juoksukengät adidas. Kuvista näkee ettei niitä ole lainkaan käytetty. 

Sitten saat viestin, myytkö 10e?

Mitä näiden kysyjien päässä liikkuu?

Kuvitteleeko joku ihan oikeesti että samana päivänä kun ilmoitus lisätty,  hinta laskee näin paljon ?

Yleensä varastetusta tavarasta halutaan nopeasti eroon joten kyllä ne kympillä lähtevät ellei kukaan tarjoa enempää pariin tuntiin.

Vierailija
182/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä laittaa uudenveroiselle tuotteelle hintaa vaikka 50e,  juoksukengät adidas. Kuvista näkee ettei niitä ole lainkaan käytetty. 

Sitten saat viestin, myytkö 10e?

Mitä näiden kysyjien päässä liikkuu?

Kuvitteleeko joku ihan oikeesti että samana päivänä kun ilmoitus lisätty,  hinta laskee näin paljon ?

Yleensä varastetusta tavarasta halutaan nopeasti eroon joten kyllä ne kympillä lähtevät ellei kukaan tarjoa enempää pariin tuntiin.

Joo, käyttämättömänä myytävät Addut ovat mitä suurimmassa määrin "juoksukengät" eheheh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei ole koskaan tinkiminen ollut mitenkään ärsyttävää. Ei se paljoa ole että kirjoittaa ei kiitos tai suostuu. Moni tavara on mennyt itsellä töissä joskus halvemmalla kuin tarkoitus. Itsellä ei tarkoitus ole tehdä valtavaa voittoa vaan vähentää tavaraa

Toriin on pesiytynyt jostain kiven tai kannon alta somemaailmassa järkensä hukannutta porukkaa joka oikeasti kuvittelee että roskikseen menossa olevalle romulle hihasta ravistettu hinta on Jumalan Sanaa ja oikeutettu someraivo pyyhkii yli Suomen jos joku julkeaa tinkiä vaikka hän teki selväksi että minähän en myy alihintaan.

Jos joku tarjoaa satasen pyynnillä myyntiin laittamastani tavarasta 50€ tai 20€ niin olen vain tyytyväinen kun tiedän etten joudu täyttämään sillä roskista jonka tyhjentäminen maksaa nykyään törkeästi koska tuotteella oli kuin olikin nollasta poikkeava arvo ja joku suostuu jopa ot

Enpä usko että tästä aiheesta kannattaa mitään syväluotaavaa psyykkistä analyysiä tehdä. Suomessa nyt ei vaan ole tinkiminen ollut ikinä yleinen tapa. Varsinkaan ns. lowballing, en tiedä miten tuon termin kääntäisi suomeksi, mutta sillä tarkoitetaan siis sitä kun aloitetaan todella alhaisesta hinnasta. Siksi se tuntuu kiusalliselta eikä moni oikein tiedä miten siihen pitäisi vastata. On helpompaa olla vastaamatta mitään, mutta sekin tuntuu toki tylyltä.

Eikä tämä nyt ihan oikeasti ole mikään Torin tai Suomen ilmiö tämäkään. Niissäkin maissa, joissa tinkiminen on yleistä, monet pitävät noita "lowball" tarjouksia loukkaavina. Tavallaan sillä viestitään, että pidän sinua potentiaalisesti hyväksikäytettävänä hölmönä. "Roskikseen menossa olevasta romusta" ei kukaan oikeasti tarjoa mitään, koska kukaan ei edes halua sitä.

Vierailija
184/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enpä usko että tästä aiheesta kannattaa mitään syväluotaavaa psyykkistä analyysiä tehdä. Suomessa nyt ei vaan ole tinkiminen ollut ikinä yleinen tapa"

Montako "Suomi"-nimistä maata maailmassa on?

Vielä tänäänkin tinkiminen on ihan normaalia jopa auto- ja kodinkonekaupoissa jotka myyvät periaatteessa samaa tavaraa apteekin hintaan verkossa.

Ei tietenkään mihinkään monty python-sketsin tyyliin vaan käydään leppoisasti keskustellen läpi eri vaihtoehtoja jolloin seniorimyyjä kyllä tunnistaa että kyseessä on tosiostaja joka tekee kaupat kunhan sille lyö pöytään kunnon tarjouksen.

Sillä kikantin geelitukkaisella pennullakin on oikeasti huomattavasti varaa neuvotella hinnasta ellei ostaja ole vikisijä joka vaan maksaa kiltisti mitä hintalapussa lukee ja pyllistää housut nilkoissa että saa kuivana kakkoseen.

Ja että joku oikeasti selittää ettei torikaupassa ole koskaan ollut tapana tinkiä. Buahahaha.

Vierailija
185/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Enpä usko että tästä aiheesta kannattaa mitään syväluotaavaa psyykkistä analyysiä tehdä. Suomessa nyt ei vaan ole tinkiminen ollut ikinä yleinen tapa"

Montako "Suomi"-nimistä maata maailmassa on?

Vielä tänäänkin tinkiminen on ihan normaalia jopa auto- ja kodinkonekaupoissa jotka myyvät periaatteessa samaa tavaraa apteekin hintaan verkossa.

Ei tietenkään mihinkään monty python-sketsin tyyliin vaan käydään leppoisasti keskustellen läpi eri vaihtoehtoja jolloin seniorimyyjä kyllä tunnistaa että kyseessä on tosiostaja joka tekee kaupat kunhan sille lyö pöytään kunnon tarjouksen.

Sillä kikantin geelitukkaisella pennullakin on oikeasti huomattavasti varaa neuvotella hinnasta ellei ostaja ole vikisijä joka vaan maksaa kiltisti mitä hintalapussa lukee ja pyllistää housut nilkoissa että saa kuivana kakkoseen.

Ja että joku oikeasti selittää ettei torikaupassa ole koskaan ollu

En sanonut, ettei "koskaan ole ollut tapana", vaan että se ei ole yleinen tapa. Joissain maissa se on olennainen osa kaikkea kaupankäyntiä. Väitätkö, että Suomessa on?

Ainakaan minun tuntemani ihmiset eivät mitenkään rutiinilla kohtele hintoja liikkuvina. Peräkonttikirppiksilläkin jos myyjä sanoo hinnan, väitän että suurin osa ihmisistä maksaa sen hinnan (tai on maksamatta) eikä ala neuvotella.

Toki tinkijöitä on aina ollut olemassa, etenkin niitä jobbareita jotka kirpputorilla yrittävät huijata vaikka pikkulasta muutaman euron voiton takia.

Vierailija
186/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kulkee 2020-luvun suomessa nimellä "kilpailutus".

Ei ihmekään jos suomalaiset ovat taantuneet ostovoimaltaan läntisen maailman pohjasakkaan kun koko kansa on avuttomia lammaksia jotka maksavat kaikesta mitä myyjä suinkin kehtaa pyytää kun "on niin noloa tinkiä".

Vierailija
187/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kulkee 2020-luvun suomessa nimellä "kilpailutus".

Ei ihmekään jos suomalaiset ovat taantuneet ostovoimaltaan läntisen maailman pohjasakkaan kun koko kansa on avuttomia lammaksia jotka maksavat kaikesta mitä myyjä suinkin kehtaa pyytää kun "on niin noloa tinkiä".

Kukaanhan ei pakota maksamaan mitään, voi jättää ostamattakin ja ostaa toiselta jolla on sopivampi hinta.

Vierailija
188/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katsella itselle liian kalliita tuotteita jos niistä tulee aggressiiviseksi. Katselee edullisella hinnalla myynnissä olevia ja ostaa niitä. 

Vierailija
189/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata katsella itselle liian kalliita tuotteita jos niistä tulee aggressiiviseksi. Katselee edullisella hinnalla myynnissä olevia ja ostaa niitä. 

Koko ketju käsittelee sitä faktaa että tällaisia ei enää ole Torissa ja ihmetellään että miksi.

Vierailija
190/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tuotetta varattuna (lukee ilmoituksessa) niin kauan kunnes ostaja on tullut, noutanut ja maksanut tuotteen.  Jos ostaja on kohtelias ja asiallisen oloinen voin pitää tuotetta viikonkin hänelle varattuna. Jos poistaisin sen ilmoituksen ja ostaja tekisi oharin niin olisi liian vaivalloista alkaa ottamaan hyvät uudet kuvat ja mittaamaan tuote uudelleen. 

Vierailija
191/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tuotetta varattuna (lukee ilmoituksessa) niin kauan kunnes ostaja on tullut, noutanut ja maksanut tuotteen.  Jos ostaja on kohtelias ja asiallisen oloinen voin pitää tuotetta viikonkin hänelle varattuna. Jos poistaisin sen ilmoituksen ja ostaja tekisi oharin niin olisi liian vaivalloista alkaa ottamaan hyvät uudet kuvat ja mittaamaan tuote uudelleen. 

Ja sinustako ei ole sitten vaivalloista tulla harva se päivä ruikuttamaan tänne miten ne pässit lähettelevät viestejä ilmoitukseen jota pidät torissa mikä selvästi kertoo selvästi että tuote on edelleen myynnissä joten ostaja on varmaankin tehnyt sinulle oharit. 

Vierailija
192/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti ettei myy torissa alle kympin tai alle 25e.n tavaroita. Mulle kyllä vitonenkin on tervetullut niin että onneks siellä ei ole mitään hintarajoja.

Vierailija
193/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin lipastoa 160 euron hintaan, ja olin kirjoittanut ilmoitukseen että varattu ja pitkä jono.

Tuotteella on tasan kaksi tilaa. Muita vaihtoehtoja ei ole.

1) se on myynnissä ja ilmoitus näkyy torissa

2) se on myyty ja ilmoitus poistettu torista

Tyypit jotka jättävät ilmoituksen toriin ja höpöttävät jotain "varauksesta" ovat samoja vajaqqeja jotka heittävät kesämökillä katiskan veteen ja jättävät sen sinne koko kesäksi pyytämään.

No en tietenkään poista ilmoitusta Torista, kun ostaja ei ole vielä hakenut.

Meitä riittää joka junaan ja muutama jää vielä laiturillekin.

Tuote on myyty, ilmoitus poistuu samalla hetkellä. Jos ostaja tekeekin oharit, sen voi julkaista uudelle

Olet asiaton ja aggressiivinen. Mielestäni sinun ei pitäisi olla keskustelupalstoilla ollenkaan.

Vierailija
194/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, ja näin tekee käsittääkseni kaikki muutkin. Täällä on nyt vaan joku omituinen jankkaaja, joka ei päivänselvää asiaa ymmärrä.

Vierailija
195/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinustako ei ole sitten vaivalloista tulla harva se päivä ruikuttamaan tänne miten ne pässit lähettelevät viestejä ilmoitukseen jota pidät torissa mikä selvästi kertoo selvästi että tuote on edelleen myynnissä joten ostaja on varmaankin tehnyt sinulle oharit. 

En ole täällä ruikuttanut yhtään mitään. Eikä koskaan ole tullut itselleni ongelmia tämän takia. Näyttäisi pikemminkin siltä että sinulla on ongelmia.

Vierailija
196/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin torissa kerran tuotteen joka oli myynnissä kirjaimellisesti naapurissa. Ihan kävelymatkan päässä ja 90€ hintakin oli kohtuullinen.

Myyjä sitten selittelemään että se on "varattu" kun ostaja lupasi ihan varmasti tulla hakemaan sen parin viikon kuluessa kunhan saa rahaa.

Minä totesin että maksan 90€ käteisellä ja olen pihalla kymmenen minuutin päästä. Ei nyt mitenkään voi kun se on niinku "varattu". 

Kolmen viikon päästä se oli edelleenkin myynnissä ja otin uudelleen yhteyttä. Hain sen 50€ käteiskaupalla. Kohtuullinen oppiraha taas yhdelle "varaajalle".

Nämä eivät vaan tajua että tiettyä tuotetta etsivä varaavat kaikki suht edulliset myynnissä olevat vaihtoehdot jos joku on niin tyhmä että suostuu tähän jotta voivat rauhassa metsästää sen parhaan tarjouksen jonka sitten ostavat. Urpåt odottelevat sitten viikkotolkulla että koska se varaaja tulee noutamaan.

Vierailija
197/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on aina oikeassa. Torikauppiaana olet asiakaspalveluammatissa. 

Vierailija
198/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tuotteen noudosta on sovittu, ei todellakaan tarkoita vielä sitä, että tuote olisi myyty. Korkeintaan saatan piilottaa ilmoituksen listauksesta, jos kysyjiä on hyvin paljon, mutta en koskaan poista.

Vierailija
199/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin torissa kerran tuotteen joka oli myynnissä kirjaimellisesti naapurissa. Ihan kävelymatkan päässä ja 90€ hintakin oli kohtuullinen.

Myyjä sitten selittelemään että se on "varattu" kun ostaja lupasi ihan varmasti tulla hakemaan sen parin viikon kuluessa kunhan saa rahaa.

Minä totesin että maksan 90€ käteisellä ja olen pihalla kymmenen minuutin päästä. Ei nyt mitenkään voi kun se on niinku "varattu". 

Kolmen viikon päästä se oli edelleenkin myynnissä ja otin uudelleen

Taidat käsittää varaamisen eri tavalla. Itse varaan samalle esim samalle illalle tai huomiselle jotta ostaja saa järjestettyä kuljetuksen, mutta en monen päivän päähän. Tai no, kerran ostajan kanssa sovittiin että hän maksaa tuotteen heti ja tulee noutamaan parin kuukauden päästä, kun muuttaa Suomeen. Mutta tää onkin eri asia :)

Vierailija
200/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on aina oikeassa. Torikauppiaana olet asiakaspalveluammatissa. 

Eli 10 euroa on oikea hinta siitä sinun tonnin hintapyynnillä olevasta tuotteesta, koska asiakas niin sanoo, asiakashan ei ole koskaan väärässä...

Minulle opetettiin kauppiksessa että asiakas ei ole aina oikeassa, mutta helpommalla pääsee, jos antaa asiakkaan kuvitella olevansa oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi