Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkein tapaus sattui, kun olin myymässä isoa ja kallista tuotetta (alkuperäisenä oli maksanut 1500 e, myin hyväkuntoisena 400 e hintaan). Ilmoitin, että en kuljeta myytävää tuotetta mihinkään enkä postita (tuote oli todella iso). Ostaja sanoi, että voisin tuoda hänelle tavaran 150 km päähän ja hän 400 e sijaan antaisi vastineeksi tuota tuotetta vastaavan käytetyn tavaran. Joo, jos yritän päästä eroon esim. merkkisohvasta niin ei tarkoita, että haluaisin huonomman vastaavan tilalle. :D
Saajan sitä tarjota. Ei ole pakko suostua. Jätä vastaamatta! Asia ratkeaa sillä.
Joskus kun jättää vastaamatta, sinnikäs tinkaaja jatkaa pommittamista: "???" "huhuu...??" "niin että milloin tulen hakemaan ja mistä"
Ja senkin voi jättää huomiotta, tai vastata vain että "en myy ehdottamillasi ehdoilla tuotetta sinulle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?
Täällä stadissa olen tehnyt monet kaupat alaovella ja moni ostaja on ollut ihan läheltä. Lähettämisessä on aina vaivaa ja ajankulua. Aivan yksittäistapauksissa olen vienyt tavaran perille pientä maksua vastaan ja kerran sovittiin kaupat lähelle ostajan työpaikan nurkille.
Minusta on ihan eri juttu jos nouto tapahtuu vaikka kerrostalojen pihapiirissä, vs. omakotitalon ovella.
Olen todennäköisesti hysteerinen
Jostain syystä ostajat hermostuvat, jos eivät pääse kotiini katsomaan myynnissä olevia tuotteita. Kun sanon, että minulla ei ole mitään kauppaa, niin alkaa valitus siitä, että he haluavat varmistaa, onko minulla varmasti ne kaikki noin 40 tuotetta, joita olen myymässä. Miksi ihmeessä, jos he ovat ostamassa niistä vain yhtä. Muutama on esittänyt, että on helpompi valita, kun saa rauhassa katsella ja minä toivotan heille hyvää matkaa kirpputorille, siellä saa hypistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla."
Eivätpä myyjät yrittäneet ennen pyytää käytestystä roskasta 80% uuden tuotteen ovh-hinnasta.
Varsinkaan kun sitä uutta saa jo tarjouksessa -50% hintaan.
Mikä estää sitten ostamasta uutta alennuksesta? Niitä "käytettyjä roskia" ei oikeasti kukaan tinkaa. Ihmiset tinkaavat ja kitisevät juuri siksi, että haluavat laadukkaita tavaroita puoli-ilmaiseksi.
Oletko jotenkin yksinkertainen. Vaikka uuden ovh-hinnaltaan tonnin pesukoneen saisi tänään tarjouksesta hintaan 499€ niin se puoli tonnia on edelleen iso raha.
Pari vuotta käytetystä mutta hyväkuntoisesta kannattaisi vielä maksaa ehkä jopa 300€ ellei kertakaikkiaan saa kasaan kahta sataa lisää.
Ongelma on vaan siinä että torissa nämä idoiitit yrittävät kaupata kaksi vuotta käytettyä 700€ hintaan kun itse maksoivat siitä uutena tonnin ja kirjoittelevat pitkiä vuodatuksia vauva-foorumille kun pär saukiset yrittävät tingata vaikka minä sanelin jo kiinteän hinnan jonka alle en myy.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti tällainen ilmiö mihin olen törmännyt torissa:
Löydän tarvitsemani tuotteen. Laitan viestiä myyjälle jossa sanon: "Minä ostan tämän tuotteen."En edes tinkaa. Myyjä vastaa että se on jo varattu tai joskus jo myyty. Eikö sitä saakelin ilmoitusta voi poistaa jos se ei ole ostettavissa?
Niinpä. Ja sitten moititaan ihmisiä, jotka kysyvät että onko tuote vielä saatavilla ennen kuin rohkenevat kertoa haluavansa ostaa.... hohhoijaa. Niin tai näin, aina väärin päin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?
Yleensä saa tulla katsomaan mutta kaupat tehdään portailla, ei sisällä. Jos myytävänä on pieni tavara tai vaate. Tai sovin tapaamisen jossain julkisella paikalla. Kotiini en päästä ventovierasta, sillä koskaan ei tiedä kuinka monta ja missä kunnossa tulee katsomaan. Hyvin on toistaiseksi kaikki sujunut.
Minua ahdistaa tuommoinenkin. Joko ostetaan tai sitten ei. En ole mikään putiikki, jossa voi käydä sovittamassa ja hipelöimässä ja katselemassa. Sori.
Ja sit nää on hauskoja jotka haluaa jotain tosi halvalla kun "kaikki muutkin myy näitä halvemmalla" no haloo en minä lähde myymään pilkkahintaan vaikka joku muu niin tekee...ja osta se tavara sitten niiltä idiootti :D
Mä sain mun muumimukeista tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit nää on hauskoja jotka haluaa jotain tosi halvalla kun "kaikki muutkin myy näitä halvemmalla" no haloo en minä lähde myymään pilkkahintaan vaikka joku muu niin tekee...ja osta se tavara sitten niiltä idiootti :D
Tai että kaupassa saa jotain alehintaan, ihan kuin tavan tallaaja voisi kilpailla kauppojen kanssa jotka saa voittoa joka tapauksessa, minä en vaikka tuote olisi priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms.
Eiköhän Torin kannattaisi ennemmin jakaa porttikieltoja huijareille kuin sellaisille, jotka muuttavat mielensä ennen kauppoja. Ohareiden teko on toki ärsyttävää ajanhaaskausta, mutta eipä siinä mitään rikollista ole.
Tietysti myös huijareille, mutta siltikin voisi jakaa porttikieltoja ostajille / myyjille jotka eivät ole asiallisia ja osaa noudattaa yleisiä kauppaehtoja tai mitään käyttäytymissääntöjä. Se, että torissa on joku "ostaja" joka on ostavinaan satoja kappaleita vuosist
Niin kauan kuin on mahdollista tehdä kiusaa väärillä palautteilla, ei tuommoinen toimi. Sitä paitsi myyjätkin tekevät ohareita. Vai olisitteko kyynelsilmin ymmärtämässä, kun myyjä ilmoittaa noutotilanteessa, ettei voikaan myydä koska lapsi ei halua myydä tätä tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Mä sain mun muumimukeista tonnin.
Ihmiset on sairaita kun maksaa jostain höpöhöpöstä noin paljon
Vierailija kirjoitti:
Löydän tarvitsemani tuotteen. Laitan viestiä myyjälle jossa sanon: "Minä ostan tämän tuotteen."En edes tinkaa. Myyjä vastaa että se on jo varattu tai joskus jo myyty. Eikö sitä saakelin ilmoitusta voi poistaa jos se ei ole ostettavissa?
Koska, jos laitat varattu tai poistat koko ilmoituksen menetät mahdolliset muut jonossa olevat, jos ensimmäinen ei haekaan ja tätä on usein tapahtunut. En jaksa joka feidaajan jälkeen tehdä uutta ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Myin lahjaksi saamaani hajuvettä, paketti oli avaamaton ja muovit päällä ja mainitsin sen myös ilmoituksessa. Eikös vaan joku ostajaehdokas pyydä valokuvaa itse pullosta jotta näkee että se on varmasti täysi. Vastasin etten avaa pakettia pullon kuvausta varten. Ei tullut kauppoja, olin kuulemma epäluotettava kun en kuvannut sitä pulloa hänelle.
Minä en enää ikinä mainitse että olen jonkun saanut lahjaksi, koska sitten alkaa tämä: "No miksi pyydät hintaa itse lahjaksi saamasta tuotteesta? Et ole maksanut siitä mitään joten se pitäisi saada ilmaiseksi?" Tuliko yhtään tälläistä kommenttia sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja sitten moititaan ihmisiä, jotka kysyvät että onko tuote vielä saatavilla ennen kuin rohkenevat kertoa haluavansa ostaa.... hohhoijaa. Niin tai näin, aina väärin päin :D
Niitä moititaan siksi koska 99% onks vapaa -kyselijöistä häviää kuin tuhka tuuleen tuon kyselyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms.
Eiköhän Torin kannattaisi ennemmin jakaa porttikieltoja huijareille kuin sellaisille, jotka muuttavat mielensä ennen kauppoja. Ohareiden teko on toki ärsyttävää ajanhaaskausta, mutta eipä siinä mitään rikollista ole.
Tietysti myös huijareille, mutta siltikin voisi jakaa porttikieltoja ostajille / myyjille jotka eivät ole asiallisia ja osaa noudattaa yleisiä kauppaehtoja tai mitään käyttäytymissääntöjä. Se, että torissa on joku "
No ei tässä varmaan kyynelsilmiä kukaan tarvitse, mutta kyllä mielestäni sama koskee myös myyjiä, puolin ja toisin. Jos jotain sovitaan torin keskusteluiden kautta (jotka ylläpito voisi todeta) niin mielestäni se voisi pitää. Tietysti on ymmärrettävää jos joskus tulee joku täysin vaikea tilanne ja kaupat peruuntuu, mutta jos näistä tulisi ilmoitus ylläpidolle ja olisi tietty määrä (eli että kys. henkilö harjoittaa samaa toimintaa jatkuvasti vuosista toisiin) niin siihen voisi puuttua. Yksittäiset kerrat ja erehdykset ovat inhimmillisiä, mutta joku taho voisi valvoa toistuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vain postitus.
Ei sovituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja niinhän kaikki ostaakin. Sinä olet ainoa joka jää ilman rahaa :D
Vierailija kirjoitti:
Itse myyn vain postittamalla, koska en halua sovittajia kotiini. En halua edes itse pukea pestyä vaatetta päälle enää kuvaamisen jälkeen.
Kun olen vaatteen kuvannut, niin laitan sen sivuun odottamaan ostotapahtumaa. Ei se sovituksessa tietenkään paljoa likaannu, mutta irtokarvoja tmv. voi jäädä ja kun itsekin odotan aina saavani siistin vaatteen, niin haluan omanikin postittaa ostajalle siistinä.
Se on sitten ihan ostajasta itsestään kiinni peseekö vaiko ei, mutta lähtökohtaisesti pyrin siihen, että tuotetta ei välttämättä tarvitse pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niinhän kaikki ostaakin. Sinä olet ainoa joka jää ilman rahaa :D
Minulle kävi viime viikolla niin, että myin tuotetta 14 eurolla ja ostaja halusi ostaa sen 10 eurolla, koska muutkin myy siihen hintaan. Vastasin, että sitten kannattaa ostaa niiltä muilta, koska tiesin, että vastaavia ei ole kaupan. Seuraavana päivänä tuli viesti, että hän maksaa sen 14e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin lahjaksi saamaani hajuvettä, paketti oli avaamaton ja muovit päällä ja mainitsin sen myös ilmoituksessa. Eikös vaan joku ostajaehdokas pyydä valokuvaa itse pullosta jotta näkee että se on varmasti täysi. Vastasin etten avaa pakettia pullon kuvausta varten. Ei tullut kauppoja, olin kuulemma epäluotettava kun en kuvannut sitä pulloa hänelle.
Minä en enää ikinä mainitse että olen jonkun saanut lahjaksi, koska sitten alkaa tämä: "No miksi pyydät hintaa itse lahjaksi saamasta tuotteesta? Et ole maksanut siitä mitään joten se pitäisi saada ilmaiseksi?" Tuliko yhtään tälläistä kommenttia sinulle?
Ellet kerro saaneesi avaamatonta hajuvesipakettia lahjaksi niin sittenhän vasta alennusta vaaditaankin kun olet hankinut sen "rahtihamealennuksella"