Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
1/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan ihmisiä, jotka tekevät näin:

On käynyt useammankin kerran niin, että sovitaan tuotteen maksu ja nouto paikasta x. Menen paikan päälle ja sitten hetkeä ennen tapaamisaikaa toinen ilmoittaakin, että ei ota tavaraa tai osa ei ilmoita lainkaan, että peruukin kaupat.

Vierailija
2/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa tavaraa muutama vuosi sitten. En muista, että olisi tullut mitään räävittömiä hintapyyntöjä. Nykyisin on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihminen tarjoaa myytävästä tuotteesta kunnon alihintaa. Jos sanon tuotteen olevan 50 e, niin tarjotaan siitä 20 e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein tapaus sattui, kun olin myymässä isoa ja kallista tuotetta (alkuperäisenä oli maksanut 1500 e, myin hyväkuntoisena 400 e hintaan). Ilmoitin, että en kuljeta myytävää tuotetta mihinkään enkä postita (tuote oli todella iso). Ostaja sanoi, että voisin tuoda hänelle tavaran 150 km päähän ja hän 400 e sijaan antaisi vastineeksi tuota tuotetta vastaavan käytetyn tavaran. Joo, jos yritän päästä eroon esim. merkkisohvasta niin ei tarkoita, että haluaisin huonomman vastaavan tilalle. :D

Vierailija
4/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa perustella, miksi joku pitäisi saada halvemmalla.

En minäkään mene marketin kassalla selittämään myyjälle, että kyllä mä nyt haluaisin nämä sisäfilepihvit, mutta kun on vaan vara halpislihapulliin. 

Vierailija
5/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Pistän aina kaiken 1/2 ostohinnasta oli se sitten miten uusi tavara tahansa tai haluttua designia, sitä huonokuntoisempaa en kehtaisi edes myydä. Ja silti tullaan tinkimään 20-90% hinnasta vielä alas, vitsilläkö?

Ostajalle joka maksaa pyydetyn hinnan mukisematta ja on muutenkin hyvätapainen niin olen maksanut postipaketin omaan piikkiin. Siistin tuotteen viimeisen päälle ja pakkaan huolellisesti.

Vierailija
6/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle saa esittää alhaisempaa (järkevää) hintaa kuin määrittelemäni. Haluan vain turhista tavaroista eroon, joten joku 25% alempi hinta käy mulle useimmiten ihan hyvin. Sen sijaan ärsyttää sellaiset, jotka eivät ikinä saavukaan ostamaan tuotetta. Jonkun kanssa olen parhaimmillaan sopinut 3 eri noutoaikaa, kun aina ostajalle tuli jotain yllättävää. Nykyään laitan torissa suoraan eston näille hupivarailijoille.

Vierailija
7/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan ihmisiä, jotka tekevät näin:

On käynyt useammankin kerran niin, että sovitaan tuotteen maksu ja nouto paikasta x. Menen paikan päälle ja sitten hetkeä ennen tapaamisaikaa toinen ilmoittaakin, että ei ota tavaraa tai osa ei ilmoita lainkaan, että peruukin kaupat.

Näissä tapauksissa ehdottomasti negapalautteet niin tietävät muutkin välttää ko. henkilöitä. Minulle kävi kerran oharit ja laitoin asiallisen negatiivisen palautteen. Jatkossa tiedän taas miksi ostan ja myyn enimmäkseen postituksella.

Vierailija
8/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laittaisin myyntiin käyttämättömät Viking-lenkkarit koko 23? En pysty laittamaan kuvaa.

Vierailija
9/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.

Väärin. Kaikista piheimpiä ovat (tutkitustikin) varakkaat, koska ovat tottuneet siihen että saavat kaiken yleensä ilmaiseksi. Oli kyse sitten (työ)terveydenhuollosta tai hienoista lahjoista (suhteet). Kirppiksillä saa vääntää näiden kanssa että en myy design huonekalua suuremmalla alennuksella, enkä autottomana tuo kotiovelle, enkä kanna sisään ilman korvausta, enkä myöskään kokoa - ja sitten ulisevat huonosta palvelusta vaikka kyseessä on prkl nettikirppis eikä mikään luksuskauppa asiakaspalveluuneen.

10/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä selityksillä ihan viihdearvoakin, kerran syy miksi tavarasta piti saada yli puolet alennusta oli se ettei sen mukana tullut alkuperäistä pahvilaatikkoa. Myin vieläpä uudenveroista polkuhintaan, mutta kyllä siinä olisi pitänyt tajuta ettei niin paljoa voi pyytää kun ei ole antaa mukaan laatikkoa jossa on kuva siitä tavarasta. Hyllyyn olis varmaan laitettu, muiden vedenkeittimien ja leivänpaahtimien ja lastenlasten kuvien viereen.

Vierailija
11/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishinnoittelussa näkyy kyllä sekin, ettei ihmisillä ole varaa myydä halvemmalla. Yritetään viimeiseen asti saada enemmän kuin olisi järkevää pyytää ja sitten ne tavarat  roikkuvat pitkään myynnissä. Ja mitä pitempään käytetty roju roikkuu myynnissä sen enemmän epäilee , että tuotteessa on jotakin vikaa.

Siksi en enää ostele mitään kirppiksiltä, koska hinnoittelut ovat karanneet käsistä ja tappaneet löytämisen ilon.

Vierailija
12/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vika, jos myy jotain 5-15e tuotteita tuolla. Jokaisen pitää tajuta, että kaupan sijasta torista tuon hintaluokan tuotteiden ostajilla on ostovoima niin lähellä nollaa euroa että on ihan kuun ja tähtien asennosta kiinni, onko tällä enää huomenna tilillä sitä kauppaan vaadittavaa 8 euroa vai ei. 

Ja siitä seuraa luonnollisesti julmettu säätö jokaikisen kaupan kohdalla. Helpommalla pääset, kun jätät sen ulos kenen tahansa otettavaksi tai lahjoitat/heität roskiin.

Itse en vaivaudu myymään Torissa kuin isompia ostoksia, joiden hinta on käytettynäkin 300-1000e+. Ostajat ovat poikkeuksetta olleet asiallisia eikä ole ikinä tullut mitään ohareita tai häröily-käyttäytymistä. Esimerkiksi jos haluaa muutaman vuoden vanhasta Macbookista eroon, siitä ottaa takkiin ehkä 600e. Saat 1400e koneesta 800e joka on ihan käypä hinta.

Tuolla tavoin torissa tekee helpot kaupat jopa parin tunnin sisällä ilmoituksen laittamisesta eikä tarvitse viikkotolkulla säätää.

Lopettakaa niiden 10 euron esineiden listaaminen tuonne. Tuotatte vain itsellenne kuukauden mittaisen piinan ja päänvaivan tuollaisella pelleilyllä joka ei todellakaan ole sen parin suklaalevyn arvoinen.

Vierailija
13/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo ilmoitukseen laittaa, ettei tingi hinnasta. Jos yhtään vähentäisi.

Itse en ole tinkijätyyppiä, mutta viimeksi kävi mielessä. Etsin pientä kirjoituspöytää, hintaa sellaisissa oli tyypillisesti 100-150€. Yksi vastaava pöytä oli juuri siellä missä olimme käymässä ja olisimme sen heti hakeneet, mutta hinta oli 400€. Ollut jo pitkään myynnissä. Siitä olisin kysynyt myykö halvemmalla, mutta tyssäsi sitten siihen etten saanut pöydän mittojakaan, ennen kuin jo lähdimme paikkakunnalta.

Vierailija
14/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.

En ole tavannut tuollaisia ihmisiä. Ihmisen luonteesta tuo tinkiminen on kiinni, ja se vasta risookin, jos varakas on suorastaan röyhkeän ahne tinkijä. Ruokajonoissakin oli aiemmin hyvätuloisia.

Pienituloinen/ köyhä voi olla surullinen siitä, että ei omista taloa, mökkiä, kultaista noutajaa ja uutta autoa. Ei ole I Phonea, laadukkaita vaatteita, ei pääse ravintolaan syömään, eikä voi matkustella. Mutta varmasti harva köyhä ajattelee, että hänelle "kuuluisi tuo kaikki".

Vierailija
15/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ole pakko myydä torissa tms. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, etten myy mitään, ystäville/sukulaisille voin lahjoittaa tarpeetonta, jos he eivät tarvitse, niin Kierrätyskeskukseen tai Fidalle, jos sinnekään ei kelpaa, niin Sorttiasemalle. Ei tarvitse tapella Ida*ien kanssa hinnasta tms.

Vierailija
16/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt totta puhutaan, niin nykyaikana juurikin maksetaan se mitä pyydetään, toisin kuin ennen, jolloin tinkiminen oli todellakin maan tapa. Joten älä ap jauha kakkaa.

Vierailija
17/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kaikista piheimpiä ovat (tutkitustikin) varakkaat, koska ovat tottuneet siihen että saavat kaiken yleensä ilmaiseksi. Oli kyse sitten (työ)terveydenhuollosta tai hienoista lahjoista (suhteet). Kirppiksillä saa vääntää näiden kanssa että en myy design huonekalua suuremmalla alennuksella, enkä autottomana tuo kotiovelle, enkä kanna sisään ilman korvausta, enkä myöskään kokoa - ja sitten ulisevat huonosta palvelusta vaikka kyseessä on prkl nettikirppis eikä mikään luksuskauppa asiakaspalveluuneen.

TÄMÄ. Alkaa se mankuminen että kun mä maksan niin sinä myyjänä teet kaiken minun ehdoilla. Ennenkuin rahat on edes vaihtanut omistajaa. Uhkailevat kauppojen perumisella ns. huonon lisäpalvelun takia, ikäänkuin siihen ei voisi sanoa vaan että ok ja myydä jollekin toiselle jolla on edes käytöstavat.

Vierailija
18/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ. Alkaa se mankuminen että kun mä maksan niin si

Tuohon uhkailuun liittyy vallankäyttöä. Varakas ostaja haluaa jotain halvalla ihan vaan piheyden tähden. Kuvittelee että myyjä on rahapulassa ja on siksi pompoteltavissa. Siksi uhkailee kauppojen perumisella ja ties millä. Haukkuu jos kertoo että ok, myyn toiselle.

Vierailija
19/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, ketkä sanotte, että pitää myydä pikkusummalla, että menee kaupaksi:

Ei tarvitse. Olen torin kautta myynyt kalliita asioita mm. lastenvaunut kaikkine lisävarusteineen ja hyvin meni pyydetyllä kohtuullisella hinnalla kaupaksi. Jos tavara on hyväkuntoinen ja kysyntää on, niin käyvät kyllä kaupaksi. Sama koskee pienempiäkin tavaroita. Jos olen myynyt vaikka lasten housuja hintaan 6 e (ostohinta 14 e), niin ovat menneet kaupaksi parissa päivässä hinnalla, jota olen pyytänyt. 

On myös kunnollisia ostajia, jotka maksavat hinnan mukisematta ja hakevat tyytyväisenä hyvän tavaran itselleen.

Vierailija
20/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkein tapaus sattui, kun olin myymässä isoa ja kallista tuotetta (alkuperäisenä oli maksanut 1500 e, myin hyväkuntoisena 400 e hintaan). Ilmoitin, että en kuljeta myytävää tuotetta mihinkään enkä postita (tuote oli todella iso). Ostaja sanoi, että voisin tuoda hänelle tavaran 150 km päähän ja hän 400 e sijaan antaisi vastineeksi tuota tuotetta vastaavan käytetyn tavaran. Joo, jos yritän päästä eroon esim. merkkisohvasta niin ei tarkoita, että haluaisin huonomman vastaavan tilalle. :D

Älä ole nirso vosu. Kilttis ei kelpaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän