Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
101/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on sattunut kohdalle torissa näitä, jotka on yrittänyt sääli-selityksillä saada myymään tuote halvemmalla. Tympeitä tyyppejä.

Vierailija
102/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saa esittää alhaisempaa (järkevää) hintaa kuin määrittelemäni. Haluan vain turhista tavaroista eroon, joten joku 25% alempi hinta käy mulle useimmiten ihan hyvin. Sen sijaan ärsyttää sellaiset, jotka eivät ikinä saavukaan ostamaan tuotetta. Jonkun kanssa olen parhaimmillaan sopinut 3 eri noutoaikaa, kun aina ostajalle tuli jotain yllättävää. Nykyään laitan torissa suoraan eston näille hupivarailijoille.

Tuollaiset varaamiset on turhaa veivaamista. Joko ostaa tai ei ja jos ei osaa päättää niin seuraava joka osaa tehdä ostopäätöksen ostaa sitten myynnissä olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Täällä stadissa olen tehnyt monet kaupat alaovella ja moni ostaja on ollut ihan läheltä. Lähettämisessä on aina vaivaa ja ajankulua. Aivan yksittäistapauksissa olen vienyt tavaran perille pientä maksua vastaan ja kerran sovittiin kaupat lähelle ostajan työpaikan nurkille.

Minusta on ihan eri juttu jos nouto tapahtuu vaikka kerrostalojen pihapiirissä, vs. omakotitalon ovella.

Olen todennäköisesti hysteerinen, mutta yksin omakotitalossa asuvana tulee usein aika orpo olo.

Sovit noudon jonnekin tarpeeksi lähelle julkiselle paikalle jos mahdollista. Tai sovit jonkun naapurin kanssa jos välit kunnossa että voisiko hän auttaa asiassa.

Vierailija
104/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms. 

Eiköhän Torin kannattaisi ennemmin jakaa porttikieltoja huijareille kuin sellaisille, jotka muuttavat mielensä ennen kauppoja. Ohareiden teko on toki ärsyttävää ajanhaaskausta, mutta eipä siinä mitään rikollista ole.

Vierailija
105/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lahjaksi saamaani hajuvettä, paketti oli avaamaton ja muovit päällä ja mainitsin sen myös ilmoituksessa. Eikös vaan joku ostajaehdokas pyydä valokuvaa itse pullosta jotta näkee että se on varmasti täysi. Vastasin etten avaa pakettia pullon kuvausta varten. Ei tullut kauppoja, olin kuulemma epäluotettava kun en kuvannut sitä pulloa hänelle.

Vierailija
106/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Täällä stadissa olen tehnyt monet kaupat alaovella ja moni ostaja on ollut ihan läheltä. Lähettämisessä on aina vaivaa ja ajankulua. Aivan yksittäistapauksissa olen vienyt tavaran perille pientä maksua vastaan ja kerran sovittiin kaupat lähelle ostajan työpaikan nurkille.

Minusta on ihan eri juttu jos nouto tapahtuu vaikka kerrostalojen pihapiirissä, vs. omakotitalon ovella.

Olen todennäköisesti hysteerinen, mutta yksin omakotitalossa asuvana tulee usein aik

"Sovit noudon jonnekin tarpeeksi lähelle julkiselle paikalle jos mahdollista. Tai sovit jonkun naapurin kanssa jos välit kunnossa että voisiko hän auttaa asiassa."

Mutta miksi? Siis jos kauppa käy postittamallakin, niin mikä velvollisuus kenelläkään yksityishenkilöllä on helpottaa toisen yksityishenkilön elämää monimutkaisia noutokuvioita järjestelemällä?

-eri

Vierailija
107/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms. 

Eiköhän Torin kannattaisi ennemmin jakaa porttikieltoja huijareille kuin sellaisille, jotka muuttavat mielensä ennen kauppoja. Ohareiden teko on toki ärsyttävää ajanhaaskausta, mutta eipä siinä mitään rikollista ole.

On. Kauppalain perusteella voi vaatia vahingonkorvausta edellyttäen että ostopäätöksen jälkeen menee ilman pätevää syytä puihin. Sama koskee myös myyjää. Eri asia on sitten se, kannattaako jostain viiden euron nippelistä käräjöidä kuukausitolkulla.

Vierailija
108/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin lahjaksi saamaani hajuvettä, paketti oli avaamaton ja muovit päällä ja mainitsin sen myös ilmoituksessa. Eikös vaan joku ostajaehdokas pyydä valokuvaa itse pullosta jotta näkee että se on varmasti täysi. Vastasin etten avaa pakettia pullon kuvausta varten. Ei tullut kauppoja, olin kuulemma epäluotettava kun en kuvannut sitä pulloa hänelle.

Nämä on vissiin näitä samoja tyyppejä, jotka kirppikselläkin repivät täysin avaamattomat pakkaukset auki huvin vuoksi.

Vierailija
109/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todennäköisesti hysteerinen, mutta yksin omakotitalossa asuvana tulee usein aika orpo olo.

Eipä se kerrostalon ovellakaan kovin mukavalta tunnu. En halua paljastaa asuinpaikkaani kaiken maailman hiippareille koska olen aika "näkyvässä" työssä enkä halua että saan pahimmasa tapauksessa jonkun stalkkerin perääni kyttäämään. Kauheaa, että nykyaika on tämmöistä mutta minkäs teet. Better to be safe than sorry.

Vierailija
110/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu tinkii vähän mutta ei liikaa.

Vierailija
111/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kauppalain perusteella voi vaatia vahingonkorvausta edellyttäen että ostopäätöksen jälkeen menee ilman pätevää syytä puihin. Sama koskee myös myyjää. Eri asia on sitten se, kannattaako jostain viiden euron nippelistä käräjöidä kuukausitolkulla.

Ja tämäkö muka pätee yksityishenkilöiden väliseen kirppiskauppaan? Epäilen.

Eri asia toki, jos yhteisestä sopimuksesta on tilattu jotain kallista rahtikyytiä tms., ja sitten sohvan ostaja katoaa ja turha rahti jää myyjän maksettavaksi. Mutta se, että mahdollisista kaupoista sovitaan viestein ja sitten ostaja ei tulekaan ovelle sovittuna aikana tai ei maksakaan postitettavaa tuotetta Mobilepayllä... ei taatusti kiinnosta käräjäoikeutta tippaakaan.

(Mielen muuttumiseen voi vielä olla sata eri syytä, esim. se, että myyjästä on syntynyt epäluotettava tai jopa pelottava kuva.)

Vierailija
112/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.

Mulla on Kela Gold ja lähes rajaton ostovoima...

EIks ne applehärpäkkeet ja ganadakooset osteta uutena?

Vierailija
113/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on, kun ostaja nurisee postikuluista. Niin, minähän en päätä, paljonko ne ovat ja toisekseen, ei minun tarvitse maksaa siitä, että ostaja saa tuotteen. Se on hänen asiansa. Ei minulla ole mitään pakkoa myydä. Kyllä joku ostaja lopulta sen tuotteen noutaa/maksaa postit mielellään.

Joskus olen postikuluja alentanut 2 euroa ja leiponut se myyntihintaan. Joskus menee tavara kaupaksi tällä tavalla. On tullut myytyä muutama kerta tavaraa missä lähetyskulut ovat enemmän kuin myyntihinta 5 euroa. En tiedä onko touhussa järkeä omalta puolelta kun pakkaamiseen menee aikaa ja paketti pitää viedä lähetyspisteeseen. Tavaramäärä kuitenkin vähenee mikä aina lämmittää mieltä koska silloin voi aina ostaa uutta...

Olen varmaan outo koska tykkään postittaa ja rakastan paketoimista :o). Nurkissa on aina laatikoita ja pakkauspaperia enkä tosiaan katso kieroon postittaa hyvinkin halpaa tuotetta jos ostaja sen haluaa ja maksaa lähetyksen. Sääli on, että pakettimaksut ovat ruokottoman kalliita nykyään. Onneksi sentään Matkahuolto joskus tarjoaa halvempia kampanjahintoja.

Vierailija
114/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on ihan pskapaikka. Huijareita täynnä.

Vierailija
115/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja tämäkö muka pätee yksityishenkilöiden väliseen kirppiskauppaan?"

Kauppalaki pätee, älä edes yritä venkoilla.

Vierailija
116/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on, kun ostaja nurisee postikuluista. Niin, minähän en päätä, paljonko ne ovat ja toisekseen, ei minun tarvitse maksaa siitä, että ostaja saa tuotteen. Se on hänen asiansa. Ei minulla ole mitään pakkoa myydä. Kyllä joku ostaja lopulta sen tuotteen noutaa/maksaa postit mielellään.

Joskus olen postikuluja alentanut 2 euroa ja leiponut se myyntihintaan. Joskus menee tavara kaupaksi tällä tavalla. On tullut myytyä muutama kerta tavaraa missä lähetyskulut ovat enemmän kuin myyntihinta 5 euroa. En tiedä onko touhussa järkeä omalta puolelta kun pakkaamiseen menee aikaa ja paketti pitää viedä lähetyspisteeseen. Tavaramäärä kuitenkin vähenee mikä aina lämmittää mieltä koska silloin voi aina ostaa uutta...

Olen varmaan outo koska tykkään postittaa ja rakastan paketoimista :o). Nurkissa on ai

Sama juttu! Paketoiminen ja postittaminen on hauskaa, ja ainakin sata kertaa hauskempaa kuin myydä kasvotusten.

Onneksi Vintedin kautta myydessä postikulut pysyvät siedettävinä, joten kauppa käy paremmin.

Vierailija
117/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja tämäkö muka pätee yksityishenkilöiden väliseen kirppiskauppaan?"

Kauppalaki pätee, älä edes yritä venkoilla.

En venkoile mitään, enkä ole ikinä tehnyt yksiäkään ohareita. Mutta esimerkiksi tällaisen viestin saatuani laittaisin myyjän kyllä heti estoon enkä vastaisi enää mitään.

Äitini teki kerran oharit, kun noutoa sopiessa myyjä-"Marjatta" olikin puhelimessa aggressiivinen mies, joka huusi ja raivosi.

Vierailija
118/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkein tapaus sattui, kun olin myymässä isoa ja kallista tuotetta (alkuperäisenä oli maksanut 1500 e, myin hyväkuntoisena 400 e hintaan). Ilmoitin, että en kuljeta myytävää tuotetta mihinkään enkä postita (tuote oli todella iso). Ostaja sanoi, että voisin tuoda hänelle tavaran 150 km päähän ja hän 400 e sijaan antaisi vastineeksi tuota tuotetta vastaavan käytetyn tavaran. Joo, jos yritän päästä eroon esim. merkkisohvasta niin ei tarkoita, että haluaisin huonomman vastaavan tilalle. :D

Saajan sitä tarjota. Ei ole pakko suostua. Jätä vastaamatta! Asia ratkeaa sillä.

Vierailija
119/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti myös huijareille, mutta siltikin voisi jakaa porttikieltoja ostajille / myyjille jotka eivät ole asiallisia ja osaa noudattaa yleisiä kauppaehtoja tai mitään käyttäytymissääntöjä. Se, että torissa on joku "ostaja" joka on ostavinaan satoja kappaleita vuosista toiseen mutta ei osta yhtäkään, on vain ajanhukkaa kaikille ja täysin turhaa. Ei rikollista, mutta täysin turhaa kaikille osapuolille ja mt-ongelmaiset voisivat etsiä jonkin muun kanavan yhteydenotoilleen.

Vierailija
120/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkein tapaus sattui, kun olin myymässä isoa ja kallista tuotetta (alkuperäisenä oli maksanut 1500 e, myin hyväkuntoisena 400 e hintaan). Ilmoitin, että en kuljeta myytävää tuotetta mihinkään enkä postita (tuote oli todella iso). Ostaja sanoi, että voisin tuoda hänelle tavaran 150 km päähän ja hän 400 e sijaan antaisi vastineeksi tuota tuotetta vastaavan käytetyn tavaran. Joo, jos yritän päästä eroon esim. merkkisohvasta niin ei tarkoita, että haluaisin huonomman vastaavan tilalle. :D

Saajan sitä tarjota. Ei ole pakko suostua. Jätä vastaamatta! Asia ratkeaa sillä.

Joskus kun jättää vastaamatta, sinnikäs tinkaaja jatkaa pommittamista: "???" "huhuu...??" "niin että milloin tulen hakemaan ja mistä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme