Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
521/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa kiteytyy suomalaisuuden ydin. Mistään ei haluta maksaa ja pitäisi saada ilmaiseksi.

Vierailija
522/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä haluaa  ottaa vastaan kysely viestejä jatkuvasti, niin  sitä tulee, 

kun ei laita tärkeimmistä  kohdista kuvia,  ei kerro juuri mitään  ( ehkä  että on hyvässä kunnossa),  sit pari  kuvaa perään.

Tällöin tulee niitä kyselyjä... tuskin  kovin nopeita kauppojakaan.

En osta mitään vaatetta/ tekstiiliä , josta on leikattu materiaalilappu pois  ( sen allergian takia 🤣🤣🤣)..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta voi päätellä että pysymällä kaukana torista välttää suuren osan Suomen agressiivisimmista mt-tapauksista samalla kun säästää selvää rahaa ostamalla kaiken vaan uutena kaupan tarjouksista.

On myös muita paikkoja joita kannattaa välttää samasta syystä. vauva, suomi24, tiktok, fb yms

Vierailija
524/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin peli-pc:n hyvällä hinnalla. Sain maksunkin heti. Nyt on mennyt 3 kk ja sitä ei ole vieläkään noudettu. Yhteydenottoihin ei ole vastattu. Pitäiskö laskuttaa tavaran säilytyksestä?!

Vierailija
525/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ostavat  just käytettynä  laadukkaampaa  materiaalia,  kun niihin ei ole  monilla  uutena varaa.

Siksipä Kirpiksiltä ja Tori.fistä   ei osteta mitään akryyli/ polyesteri/ keinokuitu lumppua.

Vierailija
526/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ostavat  just käytettynä  laadukkaampaa  materiaalia,  kun niihin ei ole  monilla  uutena varaa.

Siksipä Kirpiksiltä ja Tori.fistä   ei osteta mitään akryyli/ polyesteri/ keinokuitu lumppua.

Sinulla ei ole varaa, mutta määräät silti hinnat. Sillä lailla.

Vierailija
527/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas inhoan ilmoituksia, joissa lukee: tarjoa, myyn jos hinta miellyttää.  En koskaan osta mitään tälläisestä ilmoituksesta.  Hinta pitää olla selkeästi ja jos on haluamani asia, niin ostan sen juuri sillä hinnalla, mikä on ilmoituksessa.

Toridiilissä on ainakin niin vaivatonta tehdä tarjous, että minä teen aina, kun näen tuollaisen ilmoituksen. Myyjä saa sitten valita suurimman tarjouksen tai olla myymättä jos ei tule tarpeeksi hyviä. Ihan hyvä peliliike myyjältä.

Toridiiliin pitää aina laittaa joku hinta. Nämä ovat näitä joissa ei mainita mitään hintaa koko ilmoituksessa. Lukee vaan "myydään". No totta helkkarissa minä sen tiedän että olet myymässä kun olet ruksannut tuotteen myydään-osastolle. Ohitan nämä jotka eivät osaa mitään hintaa laittaa, kokemuksesta tiedän että pyytävät tähtitieteellisiä hintoja.

Vierailija
528/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tori vieläkään elpynyt vai vieläkö on hiljaista? Jotain laitoin myyntiin, mutta tosi vähän katselukertoja tullut. Toki vika voi olla roinassakin. :D Tuliskin edes tinkaajia, kun ei kukaan edes katso tuotteita!

Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Katselukertojakin murto-osa siitä mitä vaikka viisi vuotta sitten. Silloin katselukertoja oli aina satoja muutaman viikon aikana, nyt hyvä jos parikymmentä. Ja siis samanlaista tavaraa edelleen myyn.

No mä ainakin ohitan hakulistausta selatessa suoraan jo kaikki pelkät ToriDiilit ja ns. mukavuusalueeni ulkopuolella olevat kohteet, vaikka olisivatkin itseäni kiinnostavia.

Ei ole kategorisesti mitään "pelkkiä ToriDiilejä". Aina voi laittaa viestiä ja tarjoutua ostamaan ei-diilillä. Itse olen

"Jostain syystä". Voin kertoa miksi en osta koskaan toridiilillä; en halua antaa korttini veloitustietoja jollekin random-firmalle, josta ne voidaan hakkeroida milloin tahansa ja tilini voidaan tyhjentää, eikä pankki vastaa koska tiliveloitustietoja ei saa antaa ulkopuolisille. Maksan siis mieluummin normaalin postituksen, kuin säästän pari euroa ja otan riskin että huomenna tilin saldo 0 e.

Vierailija
529/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin. Käytöstavat olisi kyllä hyvä aina muistaa. Yksi itseäni ärsyttävä juttu on, jos ostaja pyytää lisäkuvia sieltä ja täältä. Tämä on itselle toki ok, mutta kuvien postaamisen jälkeen näkyy "nähty" ja ns. ostaja katoaa kuin pieru saharaan. Ok, ei siinä mitään ettet ottanutkaan tuotetta, mutta olisiko ollut kauhean kohtuutonta kiittää kuvista ja todeta että jätetään tällä kertaa väliin? En minäkään huvin ja urheilun vuoksi viitsisi niitä kuvia näpsiä."

Miksi sitten ei voisi laittaa riittävästi kuvia heti siihen alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen?

Olihan niitä mutta lisää vaadittiin.

Jotkut myyjät kuvittelee että ostaja ostaa tuotteen näkemättä kunnon kuvia. Äskettäin oli talvitakki-ilmoitus, jossa oli

Tuo kuulostaa kyllä ihan unohdukselta, ettei ole selkäpuolelta muistanut ottaa kuvaa, jos muuten on paljon yksityiskohtaisia kuvia. Yleisin ongelma taitaa kuitenkin olla selkeiden lähikuvien puute, tai ettei esim. laukkua näytetä sisältä ollenkaan.

Olen seuraillut takkeja koko talven, ja kaksi jo ostanutkin torista, ja lähes joka kolmannessa ilmoituksessa on takista vain yksi kuva edestä otettuna. En koskaan ostaisi takkia/vaatetta näkemättä miltä se näyttää selkäpuolelta. Kerran kiinnosti yksi ja pyysin sitten lisäkuvan, ja selässä oli valtavan kokoinen firman mainos, jossakin merkkitakissa siis jonka firma oli ostanut työntekijöilleen ja painattanut firman logot.

Vierailija
530/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, minä en ole hävinnyt mitään siinä, etten tapaa enää kotiovella ostajia. Helpottaa lähinnä elämää, kun ei tarvitse päivystää niitä normaalipäisiäkään eikä ärtyä ohareista ja myöhästelijöistä.

Mutta trollihan sinä taisit ollakin.

No enhän minä ole väittänytkään, että jotain siinä häviäisit. Ihan oma asiasi miten myyt. 

Sitä en ymmärrä, miksi nimität minua trolliksi? Millä perusteella? Koska sanon mielipiteen, josta et pidä?

Siksi, että nämä ns. mielipiteesi muuttuvat joka viestissä. Ensin naiset ovat hysteerisiä narsisteja, koska luulevat olevansa hyvinkin kiinnostavia pervoille. Sitten kun kerrotaan, että pervot lähestyvät kyllä Torissa, vastauksesi on, että eihän se nyt mitään ole, pitää ottaa tuollaiset pervoilut läpällä vastaan. Sitten kun kerrotaan kyseisen pervon olleen aika ahdistava, vastaat, että oma syysi kun et tarpeeksi napakasti sanonut pervolle, että pervoutesi ahdistaa. Sitten kun pervo laitettiin estoon, syytät kirjoittajaa siitä, että kyseinen pervo jatkoi muiden myyjien ahdistelua Torissa...

Aika tyypillistä trollaamista on jo itsessään se, että jotain epänormaalia (pervot ehdottelevat Torissa) normalisoidaan ("se nyt on vain miesten seksuaalisuutta", "ei kannata ottaa niin vakavasti", "typerää pelätä sen takia tuntemattomia ostajia että seassa on jonkin verran pervoja"). Tämä on nähty niin monessa ketjussa ja aiheessa sataan kertaan.

Vierailija
531/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tingi toridiileissä. Se raha menee katevaraukseen 48 tunnin ajaksi ja en ota riskiä, että joku ei hyväksy tarjousta ja raha olisi siellä panttina. Jos on toridiili, niin maksan mitä pyydetään. Muutenkaan en tingi, koska ne asiat, mitä haluan ostaa, on aina niitä mitä oikeasti haluan ja tinkiessä saattaa menettää sen.

Ajattelen, että se kuka tinkaa, ei oikeasti halua sitä mitä myyn. En edes vastaa noille mitään. Siinäpä tinkaa ja huutelee tyhjyyteen. Jos he haluavat sen, niin usein jonkun päivän päästä tulee viesti, että ok, maksan mitä pyydät. Jos ei tule, niin unohdan helposti koko tinkaajan.

Toridiilissä tarjoaja itse pystyy perumaan tarjouksensa vaikka saman tien. Myyjä ei voi hylätä ostajan Toridiili-tarjousta, vaan varattu raha on tosiaan panttina sen 48 tuntia plus palautusajan. 

Joku voi kokea tuon katevarauksen ikävänä, mutta mielestäni se on vain hyvä asia. Mietitään nyt vaikka niitä muka-ostajia, joista ei koskaan mitään kuulukaan. Toridiilissä on pakko olla tosissaan, koska raha lähtee tililtä.

Vierailija
532/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori on mennyt muutenkin ihan surkeaksi. Edes uudet vaatteet eivät mene pilkkahinnallakaan.

Kun tori muuttui kaupankäynti loppui kuin seinään. Helpompi vaan lahjoittaa turhat tavarat pois.

Näin kävi. Tori uutisoi että joka 5. ilmoitus saa yhteydenoton ensimmäisenä päivänä, mutta suurin osa on just näitä "onko vielä", "myytkö XX?"

Seurailen kaupankäyntejä ostajana ja myyjänä, ja omista seurantakohteista menee kaupaksi max. 10%.

Olen myynyt Torissa vain sellaisia tuotteita joille on laajempaa kysyntää ja joita ostajat seuraavat päivittäin.

Näissä nyrkkisääntö on se että ellei perjantaina myyntiin laitettu tuote ole mennyt sunnuntaihin mennessä niin hinnan saa pudottaa puoleen. Mikäli puolitettu hinta putoaa jo alle kolmen kympin niin lahjoitan mieluummin tuttavalle tai heitän roskiin kuin säädän torissa.

Oikein hinnoiteltu tuote menee aina kaupaksi jo perjantaina.

Minua ei kiinnostaa sitoa itseäni johonkin hihasta ravistamaani hintaan ja säilyttää tarpeettomia romuja nurkissa puolta vuotta kun se myyjä ei jostain syystä määrännytkään hintaa jolla kaupat tehdään.

Myyjä määrää hinnan valinnalla vain sen tehdäänkö kauppoja lainkaan vai saako sen lopulta kantaa roskiksen.

Vierailija
533/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jostain syystä". Voin kertoa miksi en osta koskaan toridiilillä; en halua antaa korttini veloitustietoja jollekin random-firmalle, josta ne voidaan hakkeroida milloin tahansa ja tilini voidaan tyhjentää, eikä pankki vastaa koska tiliveloitustietoja ei saa antaa ulkopuolisille. Maksan siis mieluummin normaalin postituksen, kuin säästän pari euroa ja otan riskin että huomenna tilin saldo 0 e

Toridiili on täysin hyväksytty ja luotettava toiminto, jossa voi maksaa joko tilitiedoilla tai Mobilepayllä. Erittäin kätevä, ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta yleensäkin verkkokaupoissa maksavan ihmisen kannattaa ohjata kaikki verkkoveloitukset sellaiselta käyttötililtä, jossa on vain sen verran rahaa kuin mitä verkosta ostaa. Kai sinulla sentään on useampi tili? Suurimman riskin ottavat ne, joilla on vain yksi pankkitili (ja yksi kännykkä).

Vierailija
534/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kuuluu (hipsuissa) suomalaiseen kulttuuriin. On sanontakin, kaikkea minkä saa tingittyä, ei tarvitse maksaa. 

Ärsyttävin termi: oikea tiukka hinta. Siksi usein laitankin ilmoitukseen että tuo on se hinta, ota tai jätä. 

Tori nyt on pahin noista. Viiden sadan laitetta tullaan kyselemään kahdeksallakympillä.

Tiedätkö, mikä on syynä tähän älyttömään tinkauskulttuuriin nykyään? Huutokauppakeisari. Myyjä pyytää ensin älyttömiä, ja sitten lopuksi tämä herra ostaa tuotteen mitättömällä hinnalla suhteessa sen arvoon.

Vierailija
535/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että nämä ns. mielipiteesi muuttuvat joka viestissä. Ensin naiset ovat hysteerisiä narsisteja, koska luulevat olevansa hyvinkin kiinnostavia pervoille. Sitten kun kerrotaan, että pervot lähestyvät kyllä Torissa, vastauksesi on, että eihän se nyt mitään ole, pitää ottaa tuollaiset pervoilut läpällä vastaan. Sitten kun kerrotaan kyseisen pervon olleen aika ahdistava, vastaat, että oma syysi kun et tarpeeksi napakasti sanonut pervolle, että pervoutesi ahdistaa. Sitten kun pervo laitettiin estoon, syytät kirjoittajaa siitä, että kyseinen pervo jatkoi muiden myyjien ahdistelua Torissa...

Aika tyypillistä trollaamista on jo itsessään se, että jotain epänormaalia (pervot ehdottelevat Torissa) normalisoidaan ("se nyt on vain miesten seksuaalisuutta", "ei kannata ottaa niin vakavasti", "typerää pelätä sen takia tuntemattomia ostajia että seassa on jonkin verran pervoja"). Tämä on nähty niin monessa ketjussa ja aiheessa sataan kertaan.

Mielipiteeni eivät muutu. Naistyypillisesti vain luet omiasi. Joten otetaanpa nyt näitä olkiukkojasi tarkasteluun.

"Ensin naiset ovat hysteerisiä narsisteja, koska luulevat olevansa hyvinkin kiinnostavia pervoille." - Muuten lähes oikein, mutta en ole sanonut naisia narsisteiksi. Älä muuttele sanojani.

"vastauksesi on, että eihän se nyt mitään ole, pitää ottaa tuollaiset pervoilut läpällä" > En ole sanonut, että pitää ottaa läpällä, vaan että pitää ilmoittaa häiritsijälle, etten halua viestejäsi ja jos niitä vielä tulee, ilmoitan poliisille. Lisäksi voi heti tehdä ilmoituksen ylläpidolle.

Kyllä, olet osaltasi vastuussa siitä, että tuo ahdistelija ahdistelee myöhemmin Torissa muitakin, koska et tehnyt asialle muuta kuin blokkasit ja nyt valitat täällä. Tällainen saamaton passiivisuus on hyvin tyypillistä ihmisille, jotka kuitenkin kovasti ahdistuvat siitä, mihin eivät puutu.

Ehdottelut muuttuvat epänormaaleiksi varsinaisesti vasta sen jälkeen, kun selkeästi ilmoitat ehdottelijalle, että et sellaisia ehdotuksia halua saada. Et voi norsunluutornistasi päättää, mikä kaikki maailmassa on epänormaalia ja pervoa, ja sitten syyttää minua epänormaalin normalisoinnista. Suu pitää saada auki oikealla hetkellä.

Vierailija
536/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tinkijät koska laitan jo valmiiksi mahdollisimman alhaisen hinnan, en koskaan kokeile ns. kepillä jäätä että ostaisikohan joku tämän tavaran 50 eurolla jos oikeasti ajattelen että kohtuullinen hinta kyseiselle käytetylle tavaralle on kolmekymppiä. Samalla tapaa pyydän aina myös todelliset postikulut pyöristäen korkeintaan parilla kymmenellä sentillä kattamaan postitusmateriaaleja. En käytä postimerkkejä vuodelta 2001 ja veloita ostajalta vuoden 2025 hintaa tai kaiken huippu mihin olen törmännyt, eli joku veloitti postikulut mutta koska asui lähettyvillä, kävi sitten itse tiputtamassa tavaran postilaatikkoon eli laittoi postimaksun omaan taskuunsa.

Viimeksi joku tinkijä olisi halunnut ostaa minulta kolme tavaraa ja tarjosi jokaisesta juuri sen verran vähemmän että selvästi halusi säästää postikulut. Kieltäydyin koska minulla ei ole juuri nyt kiire päästä tavaroista eroon ja voin ihan hyvin katsella kevään ajan meneekö ne torissa kaupaksi tai ehkä livekirpparilla kun sellainen tapahtuma taas järjestetään säiden lämmettyä. 

Vierailija
537/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehdottelut muuttuvat epänormaaleiksi varsinaisesti vasta sen jälkeen, kun selkeästi ilmoitat ehdottelijalle, että et sellaisia ehdotuksia halua saada."

Siis mitä helvettiä nyt taas?

Jos laitan myyntiin Muumi-mukin tai Marimekon takin tai vaikka puutarhasakset, on ihan normaalia saada pyyntöjä ostaa käytettyjä alushousuja, niinkö?

Onko tämä jokin yleinenkin mielipide, vai onko tässä ketjussa vain harvinaisen vajaita kirjoittelijoita?

Vierailija
538/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tinkijät koska laitan jo valmiiksi mahdollisimman alhaisen hinnan, en koskaan kokeile ns. kepillä jäätä että ostaisikohan joku tämän tavaran 50 eurolla jos oikeasti ajattelen että kohtuullinen hinta kyseiselle käytetylle tavaralle on kolmekymppiä. Samalla tapaa pyydän aina myös todelliset postikulut pyöristäen korkeintaan parilla kymmenellä sentillä kattamaan postitusmateriaaleja. En käytä postimerkkejä vuodelta 2001 ja veloita ostajalta vuoden 2025 hintaa tai kaiken huippu mihin olen törmännyt, eli joku veloitti postikulut mutta koska asui lähettyvillä, kävi sitten itse tiputtamassa tavaran postilaatikkoon eli laittoi postimaksun omaan taskuunsa.

Viimeksi joku tinkijä olisi halunnut ostaa minulta kolme tavaraa ja tarjosi jokaisesta juuri sen verran vähemmän että selvästi halusi säästää postikulut. Kieltäydyin koska minulla ei ole juuri nyt kiire päästä tavaroista eroon ja voin ihan hyvin katsella kevään ajan meneek

"En käytä postimerkkejä vuodelta 2001 ja veloita ostajalta vuoden 2025 hintaa"

Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota kohtaa en tajua. Elämme vuotta 2025, joten postimaksun hinta on vuoden 2025 hinta. Ykkösluokan merkin arvo on 2025 hintojen mukaan, vaikka se olisi kuinka vanha merkki.

Vierailija
539/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä laittaa uudenveroiselle tuotteelle hintaa vaikka 50e,  juoksukengät adidas. Kuvista näkee ettei niitä ole lainkaan käytetty. 

Sitten saat viestin, myytkö 10e?

Mitä näiden kysyjien päässä liikkuu?

Kuvitteleeko joku ihan oikeesti että samana päivänä kun ilmoitus lisätty,  hinta laskee näin paljon ?

Onko sulla kuittia, kun ovat lähes uudet? Jos ei, niin sitten hinta putoaa "lähes uusilla" heti. Ovat tietty vielä jotain vanhaa mallia. 

Vierailija
540/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehdottelut muuttuvat epänormaaleiksi varsinaisesti vasta sen jälkeen, kun selkeästi ilmoitat ehdottelijalle, että et sellaisia ehdotuksia halua saada."

Siis mitä helvettiä nyt taas?

Jos laitan myyntiin Muumi-mukin tai Marimekon takin tai vaikka puutarhasakset, on ihan normaalia saada pyyntöjä ostaa käytettyjä alushousuja, niinkö?

Onko tämä jokin yleinenkin mielipide, vai onko tässä ketjussa vain harvinaisen vajaita kirjoittelijoita?

Minä en tässä ota kantaa siihen, onko tuo esimerkkisi normaalia vai epänormaalia käytöstä, sillä en tiedä miten toinen osapuoli asian kokee ja paljonko noin toimivia henkilöitä on enkä tiedä myöskään sitä, suostutaanko heidän ehdotuksiinsa useinkin. Oman kokemukseni perusteella tuollainen ehdottelu lienee harvinaista, koska en ole sellaiseen törmännyt.

Siis ei liene tavallista saada tarjousta ostaa käytettyjä alushousuja, jos ei niitä ole ilmoittanut myyvänsä. Jos sinusta tuollainen pyyntö on epäasiallinen, sinun on ilmoitettava ko. henkilölle että sitä sellaisena pidät ja myös ylläpidolle, että olet sellaisen viestin ko. henkilöltä saanut. Jos et siihen kykene, voidaan hyvin tulkita, että sinulle on ok, että sellaista tuolla tapahtuu.

Pitääkö tätä nyt vielä kauankin jankata, vai tulisiko kantani tällä nyt selväksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme