Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
501/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on olennainen osa torimyynnin kulttuuria. Vaikkei siitä pitäisikään.

Vain myyjä päättää hinnan. Sekä sen pitääkö tuotteen vai ei.

Lupausten pettäminen on eri juttu. Mutta kuuluu valitettavasti myös nykyiseen suomalaiseen kulttuuriin. Ja kuului varmaan ennenkin, luulen.

Vierailija
502/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin suoraan estoon. Enkä tosiaan laittaisi postinumeroani nykyään näkyviin minnekään, mutta en osannut silloin ajatella, että Torissa saisi tavallisia tavaroita myymällä pelätä mitään. Pointtini nyt kuitenkin oli, että en halua antaa kotiosoitettani kenellekään tuon kokemuksen jälkeen. Se taisi olla tämän keskustelun aihe? Että mielestäsi naiset ovat huvittavan epäluuloisia, kun pitävät itseään niin tärkeinä, että tuntemattomia pervoja mukamas kiinnostaisivat.

Ei ihme, että pidät naisia naurettavina hysteerikkoina, jos mielestäsi tuollaiset jutut kirppiskaupankäynnin lomassa ovat ihan normaalia miesten seksuaalisuutta, josta ei kannata välittää.

Niin. Eli et ilmoittanut ylläpidolle etkä vastannut ko. urpolle, että tarvittaes

Tiedätkö, minä en ole hävinnyt mitään siinä, etten tapaa enää kotiovella ostajia. Helpottaa lähinnä elämää, kun ei tarvitse päivystää niitä normaalipäisiäkään eikä ärtyä ohareista ja myöhästelijöistä.

Mutta trollihan sinä taisit ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.  

Kiittää, että toimitit tuotteen, josta ostaja maksoi?

Lähetätkö verkkokaupoillekin kiitosviestin saatuasi paketin?

Ihan siks olisi kiva saada joku elonmerkki ostajalta ettei tarvi jännittää että onks posti vienyt tavaran edes perille. Sekään kun ei ole itsestään selvää tänä päivänä.  Ja se kiitos nyt kuuluu hyviin tapoihin kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, isot firmat on sitten asia erikseen. 

Minä ainakin ostan ja myyn niin monta tuotetta päivittäin, että eipä kyllä ehti jälkihoitoa kenellekään antamaan.

Vierailija
504/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, minä en ole hävinnyt mitään siinä, etten tapaa enää kotiovella ostajia. Helpottaa lähinnä elämää, kun ei tarvitse päivystää niitä normaalipäisiäkään eikä ärtyä ohareista ja myöhästelijöistä.

Mutta trollihan sinä taisit ollakin.

No enhän minä ole väittänytkään, että jotain siinä häviäisit. Ihan oma asiasi miten myyt. 

Sitä en ymmärrä, miksi nimität minua trolliksi? Millä perusteella? Koska sanon mielipiteen, josta et pidä?

Vierailija
505/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas inhoan ilmoituksia, joissa lukee: tarjoa, myyn jos hinta miellyttää.  En koskaan osta mitään tälläisestä ilmoituksesta.  Hinta pitää olla selkeästi ja jos on haluamani asia, niin ostan sen juuri sillä hinnalla, mikä on ilmoituksessa.

Vierailija
506/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas inhoan ilmoituksia, joissa lukee: tarjoa, myyn jos hinta miellyttää.  En koskaan osta mitään tälläisestä ilmoituksesta.  Hinta pitää olla selkeästi ja jos on haluamani asia, niin ostan sen juuri sillä hinnalla, mikä on ilmoituksessa.

Toridiilissä on ainakin niin vaivatonta tehdä tarjous, että minä teen aina, kun näen tuollaisen ilmoituksen. Myyjä saa sitten valita suurimman tarjouksen tai olla myymättä jos ei tule tarpeeksi hyviä. Ihan hyvä peliliike myyjältä.

Vierailija
507/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et halua ostaa myyjältä joka on realisti ja tietää ettei käytetyllä tuotteella ole mitään oikeaa arvoa ja haluaa siitä eroon tässä ja nyt.

Jokainen jolla on muutamakin aivosolu päässään huomaa että ne vastaavat jotka ovat myynnissä vähintään hinnalla X ovat roikkuneet siellä kuukausia joten tuo kertoo vain hinnan jolla se ei ainakaan mene koskaan kaupaksi.

Satunnaisen myyjän on mahdotonta tietää onko se hinta jolla kaupat todella tehdään 10% vai 90%

Vierailija
508/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä keskustelu meni näin omituiseksi?

Vierailija
509/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vieläkin ärsyttävämpää, jos lisäksi lukee "vain asiallisia tarjouksia, kiitos". Mistä hemmetistä minä tiedän, mikä myyjän mielestä on asiallinen tarjous?

Ei tuollaiset myyjät oikeasti ole nopeasti myymässä kelle tahansa tarjoajalle, vaan odottelevat sitä isointa mahdollista tarjousta.

Vierailija
510/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vieläkin ärsyttävämpää, jos lisäksi lukee "vain asiallisia tarjouksia, kiitos". Mistä hemmetistä minä tiedän, mikä myyjän mielestä on asiallinen tarjous?

Ei tuollaiset myyjät oikeasti ole nopeasti myymässä kelle tahansa tarjoajalle, vaan odottelevat sitä isointa mahdollista tarjousta.

Tietysti odottavat isointa tarjousta. Sehän se on koko tarjouspyynnön pointti.

Vierailija
511/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tori vieläkään elpynyt vai vieläkö on hiljaista? Jotain laitoin myyntiin, mutta tosi vähän katselukertoja tullut. Toki vika voi olla roinassakin. :D Tuliskin edes tinkaajia, kun ei kukaan edes katso tuotteita!

Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Katselukertojakin murto-osa siitä mitä vaikka viisi vuotta sitten. Silloin katselukertoja oli aina satoja muutaman viikon aikana, nyt hyvä jos parikymmentä. Ja siis samanlaista tavaraa edelleen myyn.

No mä ainakin ohitan hakulistausta selatessa suoraan jo kaikki pelkät ToriDiilit ja ns. mukavuusalueeni ulkopuolella olevat kohteet, vaikka olisivatkin itseäni kiinnostavia.

Ei ole kategorisesti mitään "pelkkiä ToriDiilejä". Aina voi laittaa viestiä ja tarjoutua ostamaan ei-diilillä. Itse olen monellekin tällaiselle myynyt, eivät jostain syystä halua käyttää Toridiiliä vaikka sitä kautta saisivat postituksen paljon halvemmalla, ja ostoturvan. Maksavat sitten tuotteen etukäteen ja normaalit postikulut. Saan rahat tilille, ennen kuin tuote liikahtaa minnekään. Minullehan se mukavampi on niin.

Vierailija
512/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huoh, tuossa ylempänä joku väitti, että tuollaiset myyjät ovat "realisteja" jotka "haluavat eroon tavarasta tässä ja nyt". Minä väitän, että se on ihan päinvastoin. Tarjouksia pyytävät odottavat nimenomaan sellaisia hintoja, joita eivät kehtaisi ilmoituksessa itse pyytää.

Vierailija
513/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huoh, tuossa ylempänä joku väitti, että tuollaiset myyjät ovat "realisteja" jotka "haluavat eroon tavarasta tässä ja nyt". Minä väitän, että se on ihan päinvastoin. Tarjouksia pyytävät odottavat nimenomaan sellaisia hintoja, joita eivät kehtaisi ilmoituksessa itse pyytää.

Itse saattaisin tuollaisen ilmoituksen laittaa ihan uteliaisuuttani, jos minulla olisi tuote, jollaisia ei ole myynnissä juuri ollut enkä tietäisi hintatasosta mitään. Ihan hyvä tapa saada tietoa ostajakunnan käsityksistä.

Vierailija
514/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vaan tuotteesta eroon kun uusi ja parempi on hankittu tai se jäi ylimääräiseksi.

Mistään ei näe mihin hintaan noista oikeasti tehdään kauppaa. Torin hintapyynnöistä näkee vain sen hintatason jolla se ei ainakaan mene kaupaksi kun ilmoitukset ovat roikkuneet kuukausia mutta on mahdoton päätellä tehdäänkö kauppaa oikeasti puolella tuosta vai onko tällä kysyntää mihinkään hintaan.

En halua muutenkaan olla tekemisissä kuin järkevien ihmisten kanssa ja ne kykenevät tekemään järkevän tarjouksen. Niistä sitten korkein joka parissa päivässä tulee tai koko tuote roskiin ellei kukaan tuttukaan huoli.

Vierailija
515/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin. Käytöstavat olisi kyllä hyvä aina muistaa. Yksi itseäni ärsyttävä juttu on, jos ostaja pyytää lisäkuvia sieltä ja täältä. Tämä on itselle toki ok, mutta kuvien postaamisen jälkeen näkyy "nähty" ja ns. ostaja katoaa kuin pieru saharaan. Ok, ei siinä mitään ettet ottanutkaan tuotetta, mutta olisiko ollut kauhean kohtuutonta kiittää kuvista ja todeta että jätetään tällä kertaa väliin? En minäkään huvin ja urheilun vuoksi viitsisi niitä kuvia näpsiä."

Miksi sitten ei voisi laittaa riittävästi kuvia heti siihen alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen?

Olihan niitä mutta lisää vaadittiin.

Jotkut myyjät kuvittelee että ostaja ostaa tuotteen näkemättä kunnon kuvia. Äskettäin oli talvitakki-ilmoitus, jossa oli hirveästi kuvia kaikista yksityiskohdista  vuorta myöten, mutta ei yhtään kuvaa takista selkäpuolelta.

Vierailija
516/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

On niillä selityksillä ihan viihdearvoakin, kerran syy miksi tavarasta piti saada yli puolet alennusta oli se ettei sen mukana tullut alkuperäistä pahvilaatikkoa. Myin vieläpä uudenveroista polkuhintaan, mutta kyllä siinä olisi pitänyt tajuta ettei niin paljoa voi pyytää kun ei ole antaa mukaan laatikkoa jossa on kuva siitä tavarasta. Hyllyyn olis varmaan laitettu, muiden vedenkeittimien ja leivänpaahtimien ja lastenlasten kuvien viereen.

Minä veikkaan, että se oli ajateltu antaa lahjana, vaikka sitten niille lapsille ja siksi haluttu alkuperäisessä pakkauksessa - olisi mennyt vähän niinkuin uutena silloin..

Vierailija
517/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutta onko teidän mielestänne ok, jos myyjä muuttaa mieltään?

Todella moni ostaja tekee oharit. Maksutiedot on annettu tai noudosta sovittu, mutta ostajasta ei kuulu enää mitään. Onhan se ärsyttävää ja epäkohteliasta, mutta ymmärrän silti, että moni tulee katumapäälle eikä se riko mitään sääntöjä.

Mutta mitä jos kaupoista alustavasti sovitaan, ja sitten myyjä ilmoittaa, ettei haluakaan luopua tavarasta?

Olen utelias, koska minusta tuntuu jotenkin, että sovitun kaupan oletetaan sitovan enemmän myyjää kuin ostajaa. Siis että ostaja saa tehdä halutessaan oharit, mutta myyjä ei. (Olen itse ollut hiljattain se, joka ei halunnutkaan luopua tavarasta. Kyseessä oli tavara, jolla oli tunnearvoa, ja josta luulin jo pystyväni luopua, mutta kauppojen tullessa iski paniikki ja tajusin että en vaan pysty.)

Mä olen kerran tehnyt oharit ostajalle, joka oli ilmeisesti tavaran jälleenmyyjä. Hän tinki ja sai 20 prossan alennuksen. Maksu noutaessa ovellani.

Sen jälkeen alkoi hiljaista aikaa, koska tavaran noutajan (siis eri henkilö kuin joka tinkasi) yhteydenotto tapahtui vasta päivien kuluttua. Ehdin jo miettiä, tuliko tästä sittenkään kauppoja.

Vierailija
518/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on mennyt muutenkin ihan surkeaksi. Edes uudet vaatteet eivät mene pilkkahinnallakaan.

Kun tori muuttui kaupankäynti loppui kuin seinään. Helpompi vaan lahjoittaa turhat tavarat pois.

Näin kävi. Tori uutisoi että joka 5. ilmoitus saa yhteydenoton ensimmäisenä päivänä, mutta suurin osa on just näitä "onko vielä", "myytkö XX?"

Seurailen kaupankäyntejä ostajana ja myyjänä, ja omista seurantakohteista menee kaupaksi max. 10%.

Vierailija
519/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin. Käytöstavat olisi kyllä hyvä aina muistaa. Yksi itseäni ärsyttävä juttu on, jos ostaja pyytää lisäkuvia sieltä ja täältä. Tämä on itselle toki ok, mutta kuvien postaamisen jälkeen näkyy "nähty" ja ns. ostaja katoaa kuin pieru saharaan. Ok, ei siinä mitään ettet ottanutkaan tuotetta, mutta olisiko ollut kauhean kohtuutonta kiittää kuvista ja todeta että jätetään tällä kertaa väliin? En minäkään huvin ja urheilun vuoksi viitsisi niitä kuvia näpsiä."

Miksi sitten ei voisi laittaa riittävästi kuvia heti siihen alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen?

Olihan niitä mutta lisää vaadittiin.

Jotkut myyjät kuvittelee että ostaja ostaa tuotteen näkemättä kunnon kuvia. Äskettäin oli talvitakki-ilmoitus, jossa oli hirveästi kuvia kaikista yksityiskohdista  vuo

Tuo kuulostaa kyllä ihan unohdukselta, ettei ole selkäpuolelta muistanut ottaa kuvaa, jos muuten on paljon yksityiskohtaisia kuvia. Yleisin ongelma taitaa kuitenkin olla selkeiden lähikuvien puute, tai ettei esim. laukkua näytetä sisältä ollenkaan.

Vierailija
520/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.

Eihän se hajuvesipakkaus vie sen enempää tilaa kuin itse hajuvesikään. Yleensä ne ovat samankokoisia.  

Kun hajuvesi säilytetään omassa laatikossaan, niin se suojaa valolta.

Osa säilyttää hajuvesiään huonosti: kosteissa l

Siis säilyttääkö ihmiset oikeasti hajuvesiä niissä pahvipakkauksissa? Aika työlästä olisi päivittäin roplata laatikko auki ja suihkauttaa ja laatikkoon takas. Se laatikko menisi ihan rupsulaksi aika pian kun sitä avataan ja suljetaan.  

Ja tuo valoherkkyys... Minulla on hajuvedet vessassa kaapissa. Ei paista valo sinne.

Mutta kukin tietysti tyylillään. Olen myynyt hajuvedet nopeasti torissa vaikka ei ole pahvipakkausta mukana. En ole koskaan edes ajatellut, että joku saattaisi kaivata pakkausta, eikä sellaista ole minulta edes kysytty.

Vessa/kylppäri on liian kuuma ja kostea säilytyspaikka hajuvesille. Mulla on pullot pakkauksissaan, ja vaikka availen ja suljen, eivät mene miksikään, en käsittele kovakouraisesti. Tärkein syy pahvilaatikoiden säilytykselle on että hajuvedet voi pinota, jolloin niitä mahtuu enemmän yhteen hyllyyn. Nyt niitä on jopa kolmessa kerroksessa samassa hyllyssä. Ostan käytettynä aina mieluummin sellaisen jossa on pakkaus tallella, ja maksankin siitä hieman enemmän tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi