Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Ihan siks olisi kiva saada joku elonmerkki ostajalta ettei tarvi jännittää että onks posti vienyt tavaran edes perille. Sekään kun ei ole itsestään selvää tänä päivänä. Ja se kiitos nyt kuuluu hyviin tapoihin kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, isot firmat on sitten asia erikseen.
Minä ainakin ostan ja myyn niin monta tuotetta päivittäin, että eipä kyllä ehti jälkihoitoa kenellekään antamaan.
No aika paljon myyt jos et ehdi kirjoittaa "perille tuli, kiitos". Kestää n.10 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka ottaa yhteyttä ja antaa ymmärtää että ovat ostamassa tuotteen, ja sitten ghostaavat ja kun kyselee perään ilmoittavat että ovatkin valinneet toisen tuotteen. Tuota tapahtui noin 10 kertaa kun myin yhtä tuotetta ja meni lopulta hermot siihen. Tosi itsekästä touhua.
Olet myynyt liian kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siks olisi kiva saada joku elonmerkki ostajalta ettei tarvi jännittää että onks posti vienyt tavaran edes perille. Sekään kun ei ole itsestään selvää tänä päivänä. Ja se kiitos nyt kuuluu hyviin tapoihin kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, isot firmat on sitten asia erikseen.
Minä ainakin ostan ja myyn niin monta tuotetta päivittäin, että eipä kyllä ehti jälkihoitoa kenellekään antamaan.
No aika paljon myyt jos et ehdi kirjoittaa "perille tuli, kiitos". Kestää n.10 sekuntia.
Kestää aikansa etsiä Torin viesteistä se oikea viesti, ne kun ei ole juuri siinä järjestyksessä siellä kuin missä järjestyksessä paketit tulee. Lisäksi vielä pompahteleva näyttö.
En tosiaan ala spämmäämään myyjiä enää jälkikäteen. Se ei ole tapana kun kaupat on kerran tehty. Yhdet puheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää aikansa etsiä Torin viesteistä se oikea viesti, ne kun ei ole juuri siinä järjestyksessä siellä kuin missä järjestyksessä paketit tulee. Lisäksi vielä pompahteleva näyttö.
En tosiaan ala spämmäämään myyjiä enää jälkikäteen. Se ei ole tapana kun kaupat on kerra
Vauvapalstailuun näköjään aikasi riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstailuun näköjään aikasi riittää..
Toki saan itse päättää ajankäytöstäni. Muut eivät sitä sanele.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset ostavat just käytettynä laadukkaampaa materiaalia, kun niihin ei ole monilla uutena varaa.
Siksipä Kirpiksiltä ja Tori.fistä ei osteta mitään akryyli/ polyesteri/ keinokuitu lumppua.
En osta tekokuituvaatteita edes uutena, vaikka olisi varaakin. Merkkivaatteet kyllä aina myy, ihan sama mistä ne on tehty eli ei ne ihmiset välttämättä sen laadun perässä ole, vaikka itse noita materiaaleja kyttäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas inhoan ilmoituksia, joissa lukee: tarjoa, myyn jos hinta miellyttää. En koskaan osta mitään tälläisestä ilmoituksesta. Hinta pitää olla selkeästi ja jos on haluamani asia, niin ostan sen juuri sillä hinnalla, mikä on ilmoituksessa.
Noissa tarjoa ilmotuksissa myyjällä on aina joku hinta jo päässä, että vähintään näin paljon pitäisi saada.
Joskus näin ilmoituksen minua kiinnostavasta tuotteesta jossa oli hinta ja kun sanoin että olisin halukas ostamaan myyjä ilmoitti että se ei ole oikea hinta, tarjoa jotain parempaa. Hänellä oli kuulemma jonkun sortin huutokauppa meneillään ja sanoi että paras tarjous on nyt niin ja näin paljon, tarjoa enemmän.
Huutonetissä voi myydä huutokaupalla ja siellä se on ihan selkeä juttu, minä näen mikä on paras tarjous, tuossa pitäisi periaatteessa sokkona tarjota ja minulla on vain myyjän sana muiden tarjouksista.
Hah, joku vajaa kymmenen vuotta sitten myin torissa paria merkkikalustetta, joissa hinta alle puolet alkuperäisestä ja kunto hyvä. Yksi ostaja lähetteli parin viikon välein viestiä ja tarjosi puolta siitä mitä pyysin. Neljän viikon jälkeen tuli ostaja joka haki tinkaamatta tavarat pyyntihinnalla.
Ei tuo kitupiikkeily mikään uusi juttu ole. On haluttu ostaa uutena parin sadan hintaista kynttilälyhtyä opiskelijahintaan jne. Ei taida opiskelijan elämä olla siitä lyhdystä kiinni, eli jos ei taloudellinen tilanne anna myöden, niin kannattaa katsoa joku halvempi, säästää tai unohtaa koko juttu.
Nykyään pyrin myymään kaiken mahdollisen pöytäkirppiksellä ja mikä ei siellä mene, lähtee Sellpyyn, kun en jaksa säätää. Kalliit mekkijutut ja kalusteet myyn torissa, jos myytävää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Paketin seurannalla näkee, menikö perille vai hukkasiko Posti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jostain syystä". Voin kertoa miksi en osta koskaan toridiilillä; en halua antaa korttini veloitustietoja jollekin random-firmalle, josta ne voidaan hakkeroida milloin tahansa ja tilini voidaan tyhjentää, eikä pankki vastaa koska tiliveloitustietoja ei saa antaa ulkopuolisille. Maksan siis mieluummin normaalin postituksen, kuin säästän pari euroa ja otan riskin että huomenna tilin saldo 0 e
Toridiili on täysin hyväksytty ja luotettava toiminto, jossa voi maksaa joko tilitiedoilla tai Mobilepayllä. Erittäin kätevä, ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta yleensäkin verkkokaupoissa maksavan ihmisen kannattaa ohjata kaikki verkkoveloitukset sellaiselta käyttötililtä, jossa on vain sen verran rahaa kuin mitä verkosta ostaa. Kai sinulla sentään on useampi tili? Suurimman riskin ottavat ne, joilla on vain yksi pankkitili (ja yksi kännykkä).
Ootko torilla duunissa vai mistä moinen turhan hehkutus?
Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)
Ilmoittaa, että "Lancome Poeme 4 ML Parfyymi 12 EUR = MYYTY EIKÄ TODELLAKAAN TORIN KAUTTA "
:-D
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen nähnyt kivoja tavaroita, mutta kun ilmoituksessa on EN MITTAA, ei tinkimistä, älä kysele tyhmiä, maksu juuri kuten min haluan! Tulee mielikuva hankalasta ihmisestä ja en minä niin kovasti halua sinun tavaroita että jaksaisin tuollaisen ihmisen kanssa olla tekemisissä.
Aina kun on joku ilmoitus missä sanotaan nämä tavarat 5-50 euroa, kysy tarkempaa hintaa niin tulee mieleen että jos haluan tuon vihreän kipon niin onko se sattumalta juuri se kallis 50€ kippo, jos olisin kysynyt tuota keltaista kippoa niin yllättäen se juuri on se kallein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaa, että "Lancome Poeme 4 ML Parfyymi 12 EUR = MYYTY EIKÄ TODELLAKAAN TORIN KAUTTA "
:-D
Hienoista aggressiota aistittavissa ilmoituksesta...
Vierailija kirjoitti:
Yli 300 muuta myynti-ilmoitusta. On varmaan leipätyö myydä tuolla torissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 300 muuta myynti-ilmoitusta. On varmaan leipätyö myydä tuolla torissa.
Joo, kattelin noita tarkemmin. Avatusta ja käytetystä luomiväripaletista pyytää 20 euroa otsikolla "Laadukas luomiväripaletti". Tarkoittaa, että on Estee Lauderin meikkejä. No, ei ole silti 20 euron arvoinen avattuna. Saahan sitä pyytää. (Kuka hullu edes käyttää toisten vanhoja meikkejä?)
Nää on näitä myyjiä, joilla lukee aina joka tuotteen edessä "Luxury", "Laadukas", "Harvinainen", "Tyylikäs", "Upea", "Hieno". Joku kulahtanut polyesterneule esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä postimerkkejä vuodelta 2001 ja veloita ostajalta vuoden 2025 hintaa"
Tämä!
Törkeää velottaa uuden postimerkin hinta jos käyttää vanhoja.
Joskus joku pyysi kahden merkin hintaa vaikka lähetti yhdellä. Joistakin näkee myös selvästi, että ne on liimattuja.
Käytän itsekin vielä vanhoja postimerkkejä, mutta pyydän alempaa hintaa. Näin saa paremmin myös myydyksi, kun oikeat postin hinnat on niin kalliit.
Vierailija kirjoitti:
*huutonaurua*
Kukaan täysipäinen tuskin alkaa tehdä kauppoja noin kakopään myyjän kanssa.
Postimerkistä tietenkin aina päivän hinta. Jos olen ostanut 5 vuotta sitten halvemmalla hinnalla merkkejä niin ei kai mun täydy sitä erotusta antaa ostajan hyödyksi? Mun rahathan siinä merkissä on olleet kiinni monta vuotta! Kaikkea kummallista sitä kuuleekin!