Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota kohtaa en tajua. Elämme vuotta 2025, joten postimaksun hinta on vuoden 2025 hinta. Ykkösluokan merkin arvo on 2025 hintojen mukaan, vaikka se olisi kuinka vanha merkki.
Et varmaan ymmärrä sitäkään, että nykyään kaksi postimerkkiä maksaa yhtä paljon kuin postin/matkahuollon xxs-paketti.
Joten ostajan on järkevämpi ottaa pakettitoimitus, kuin sinun VANHAT kalliit postimerkkisi. Samalla hinnalla kun saa seurannankin.
Halvemmilla postikuluilla voi houkutella ostajia paikalle, siksihän toridiiliäkin jotku suosii.
Ja lisäksi et vaikuta niin mulkerolta, kun ostaja kumminkin näkee miltä vuodelta postimerkit on. Itse ainakin syynään ne tosi tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota kohtaa en tajua. Elämme vuotta 2025, joten postimaksun hinta on vuoden 2025 hinta. Ykkösluokan merkin arvo on 2025 hintojen mukaan, vaikka se olisi kuinka vanha merkki.
Et varmaan ymmärrä sitäkään, että nykyään kaksi postimerkkiä maksaa yhtä paljon kuin postin/matkahuollon xxs-paketti.
Joten ostajan on järkevämpi ottaa pakettitoimitus, kuin sinun VANHAT kalliit postimerkkisi. Samalla hinnalla kun saa seurannankin.
Halvemmilla postikuluilla voi houkutella ostajia paikalle, siksihän toridiiliäkin jotku suosii.
Ja lisäksi et vaikuta niin mulkerolta, kun ostaja kumminkin näkee miltä vuodelta postimerkit on. Itse ainakin syynään ne tosi tarkkaan.
Joo, itse pyydän nykyään xxs-pakettia vaikka menisi kirjeenä. Monet myyjät rahastaa noilla vanhoilla merkeillään.
Ihan turhaa maksaa kalliita postimerkkejä kun saa samalla hinnalla seurannallisen paketin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jää nyt vanhojen postimerkkien hamstraajat nuolemaan näppejään kun ei heidän merkit enää kelpaa postitukseen uusilla hinnoilla.
Jos ilmoitus on Torissa ilmoitettuna kohde on silloin edelleen myynnissä. Ethän kysele turhia ellet ole varma ostoaikeesta kiitos paljon.
Toridiilllä voi myydä laita ihmeessä tarjous :-)
Myös normi postituksella silloin maksu MP tai Tilisiirto S pankki
Uudenveroiset huppu laadukkaat värikkäät Desiqual mokka & kangas kengät
Mallin nimi on Marbella niinkuin kaupunki Espanjassa
Ostin äidille mutta ei tullut käyttöön testattu pihassa vaan
Katso kaikki kuvat !
Kysy myös jos etsit jotain tiettyä
Etusijalla nouto Nokian Alhonniityn alueelta tai
Varma Nouto Tampereen keskusta tai mualle lähialueelle bussikortti ABC maksutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)
*huutonaurua*
Kukaan täysipäinen tuskin alkaa tehdä kauppoja noin kakopään myyjän kanssa.
Hullut keskenään, että täyspäiset myyjät saisivat käydä kauppaa rauhassa täyspäisten ostajien kanssa. Hyvähän se on, että on näitä harhautuksia normaalien ilmoitusten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy olla tekemättä kauppoja postituksella lisää. En osannut edes kuvitella että sellainenkin sekopää löytyy, joka syynää postimerkkejä 🤣 Onneksi olkoon, vaikutat mulkerolta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)
Tää varmaan joku mummo. Vanhemmat naiset tuntuu olevan hankalia myyjiä/ostajia torissa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy olla tekemättä kauppoja postituksella lisää. En osannut edes kuvitella että sellainenkin sekopää löytyy, joka syynää postimerkkejä 🤣 Onneksi olkoon, vaikutat mulkerolta.
Kyllä se nyt vaan pistää silmään jos joku käyttää vanhoja postimerkkejä ja pyytää uuden hintaa.
Nykyään uudet merkit erottaa siitä, että niissä on viivakoodi.
Postimerkkimummot jää yksin vanhojen merkkiensä kanssa. 😁 Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan pistää silmään jos joku käyttää vanhoja postimerkkejä ja pyytää uuden hintaa.
Postimerkkimummot jää yksin vanhojen merkkiensä kanssa. 😁 Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meni
Sinähän se ahne olet kun toisen postimerkit noin kiinnostaa. Tervejärkiselle ihmiselle on ihan sama miten myyjä toimituksen hoitaa, vaikka kantaa itse, kunhan se tehdään sillä rahalla ja siihen paikkaan mistä on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä postimerkkejä vuodelta 2001 ja veloita ostajalta vuoden 2025 hintaa"
Tämä!
Törkeää velottaa uuden postimerkin hinta jos käyttää vanhoja.
Joskus joku pyysi kahden merkin hintaa vaikka lähetti yhdellä. Joistakin näkee myös selvästi, että ne on liimattuja.
Käytän itsekin vielä vanhoja postimerkkejä, mutta pyydän alempaa hintaa. Näin saa paremmin myös myydyksi, kun oikeat postin hinnat on niin kalliit.
Totta, muutenkin vaikea saada myydyksi mitään pienessä kylässä, joten joutuu postittamaan. Alempi postitushinta selvästi houkuttelee ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa nyt taas? Jos paketti on halvempi, niin totta kai pakettina lähetetään. Jotkut ostajat kuitenkin nimenomaan toivovat, että se kevyt kesätoppi "menee varmaan kirjeenä".
Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että vaikka postimerkki olisi vuodelta keppi ja kivi, se on silti arvoltaan sama? Jos lähetän juuri sillä merkillä Tarja-Pirjon kesätopin, niin sitten pitää ostaa uusi merkki, kun lähetän kaverille synttärikortin.
Miksi tähän ketjuun pesiytyi yhtäkkiä näin taukkia porukkaa? Vai onko se sama kirjoittaja koko ajan, joka vänkää joka asiasta vastaan. Sama kirjoitustyyli ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne myy niitä vanhempia merkkejä edelleen, vaikka merkki olisi ilmestynyt 2 vuotta sitten ja ollut silloin halvempi niin jos sen nyt ostaa se maksaa enemmän, ei siitä merkistä voi tietää milloin se on ostettu tai mitä se on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postimerkkimummot jää yksin vanhojen merkkiensä kanssa. 😁 Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meniSinähän se ahne olet kun toisen postimerkit noin kiinnostaa. Tervejärkiselle ihmiselle on ihan sama miten myyjä toimituksen hoitaa, vaikka kantaa itse, kunhan se tehdään sillä rahalla ja siihen paikkaan mistä on sovittu.
Ahne olet kun pyydät uuden hintaa vaikka mahdollisuus olisi mennä vanhan merkin hinnalla. Ei me kaikki ostajat ihan tyhmiä olla, vaikka ei jälkeen päin aina huomauteta liimatuista postimerkeistä.
Tervejärkiselle nimenomaan ei ole ihan sama miten toimitus tapahtuu. Järkevintä on tietysti ottaa seurannallinen xxs-paketti, kuin kallis postimerkkitoimitus, jota ei voi jäljittää tai korvata jos se häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siks olisi kiva saada joku elonmerkki ostajalta ettei tarvi jännittää että onks posti vienyt tavaran edes perille. Sekään kun ei ole itsestään selvää tänä päivänä. Ja se kiitos nyt kuuluu hyviin tapoihin kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, isot firmat on sitten asia erikseen.
Minä ainakin ostan ja myyn niin monta tuotetta päivittäin, että eipä kyllä ehti jälkihoitoa kenellekään antamaan.
No aika paljon myyt jos et ehdi kirjoittaa "perille tuli, kiitos". Kestää n.10 sekuntia.
Paketin seurannalla näkee, menikö perille vai hukkasiko Posti.
Lähetän tavallisessa kirjeessä esim. ohuita kirjoja, silkkihuiveja yms. Ennen oli vähän kalliimpi plus-merkki jota pystyi seuraamaan, senkin Posti meni ja lopetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule vielä viime joulukuussa ostetuissa postimerkeissä ei ollut mitään viivakoodia.
Tykkäysten perusteella on ilmeisesti useampikin joka ajattelee, että on huijausta "käyttää vanhoja postimerkkejä ja pyytää uuden hintaa". Olen sanaton. Tämä saattaa olla käsittämättömin ajatuskyhäelmä, jonka olen palstalta ikinä lukenut, ja kilpailuahan on tosiaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan joku mummo. Vanhemmat naiset tuntuu olevan hankalia myyjiä/ostajia torissa.
Hällä on ilmeisesti äiti elossa, jos myyntiteksteihin on luottaminen. Voi olla sepitettäkin, tuntuu olevan tarinantynkää aika monessa myynti-ilmoituksessa.
Ketä kiinnostaa joku postimerkkien hinnan erotus? Oikeesti nyt!
Käsitinkö oikein. Närää aiheuttaa, jos ostaja maksaa postikulut ja myyjä on mennyt maksamaan postikulut vanhoilla merkeillä, joista ei ole aikoinaan maksanut niin paljon kuin mitä niiden osto- eli postitusvoima nyt on?
Jos näin on, niin sanon että kyllä on pienestä kiinni elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ostajat kuitenkin nimenomaan toivovat, että se kevyt kesätoppi "menee varmaan kirjeenä".
Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että vaikka postimerkki olisi vuodelta keppi ja kivi, se on silti arvoltaan sama? Jos lähetän juuri sillä merkillä Tarja-Pirjon kesätopin, niin sitten pitää ostaa uusi merkki, kun lähetän kaverille synttärikortin.
Varmaan pyytää siksi, että odottavat että kirje on halvempi. Joillakin kun on niitä vanhoja merkkejä vielä. Kaikki ostajat ei ole myöskään perillä postin hinnoista.
Onko sinun Tarja-Pirjo vaikea tajuta, että voit saada paremmin myydyksi, kun et pyydä uuden postimerkin hintaa? Ymmärrätkö tarjapirjo, että se voi myös vaikuttaa saamaasi arvosteluun?
Esim. eräs myyjä käytti postimerkin sijaan jotain liimattua leikattua kuvaa, ja sai siitä kivat palautteet huutonetissä. :)
Olisi myös pakkauslaatikoita varsin edullisesti myynnissä:
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/17586053