Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
461/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYYJÄT  voisivat ajatella aina, mitä tietoja ostaja haluaa/tarvitsee tuotteesta.

Vaatteesta : kerro luonnollinen väri, koska valokuvissa se vääristyy, materiaalilapusta  kuva,  perus-mitat,  kunto , miten paljon käytetty jne....

Huonekaluista : samat jutut, mitat  tietysti, niin monesti, jopa enemmistö myy jotai tuotetta  eikä ainuttakaan mittaa kerrota.

Hauskin ilmoitus oli, kun joku möi  parisänkyään, ja kuvassa oli sänky pedattuna täysin piiloon,   oli patjat, täkit ja ihan päiväpeittokin, joka   peitti   viimeisetkin rippeet  itse sängystä 😂

Ja sitten myyjät kehtaavat valittaa, kun kysellään  joutavia ..

Vierailija
462/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.

Eihän se hajuvesipakkaus vie sen enempää tilaa kuin itse hajuvesikään. Yleensä ne ovat samankokoisia.  

Kun hajuvesi säilytetään omassa laatikossaan, niin se suojaa valolta.

Osa säilyttää hajuvesiään huonosti: kosteissa l

Siis säilyttääkö ihmiset oikeasti hajuvesiä niissä pahvipakkauksissa? Aika työlästä olisi päivittäin roplata laatikko auki ja suihkauttaa ja laatikkoon takas. Se laatikko menisi ihan rupsulaksi aika pian kun sitä avataan ja suljetaan.  

Ja tuo valoherkkyys... Minulla on hajuvedet vessassa kaapissa. Ei paista valo sinne.

Mutta kukin tietysti tyylillään. Olen myynyt hajuvedet nopeasti torissa vaikka ei ole pahvipakkausta mukana. En ole koskaan edes ajatellut, että joku saattaisi kaivata pakkausta, eikä sellaista ole minulta edes kysytty.

Tuoksuharrastajat - jotka ovat siis niitä potentiaalisia käytetyn tuoksun ostajia - säilyttävät tuoksuja pakkauksissaan. Tuoksuharrastajilla on kymmeniä tai satoja tuoksuja, joten joka päivä ei tarvitse samaa tuoksua pakkauksestaan ottaa.

Pakkaus tosiaan suojaa valolta, ja valo on se tekijä, joka ikäännyttää ja pilaa tuoksun kaikkein nopeimmin. Toinen pilaantumista aiheuttava tekijä on lämpö. Siksi vessan tai kylpyhuoneen kaappi on vihoviimeinen paikka säilyttää tuoksua, niissä kun yleensä säilytyspaikka eli kaappi on varustettu valolla, joka voi olla hyvinkin kuuma. Vessassa ja/tai suihkussa on yleensä myös lämpöpatteri tai jopa lattialämmitys. Myös lämpötilanvaihtelut rasittavat tuoksua. Siltäkin pakkaus suojaa jonkin verran.

Usein tuoksujen myyjät kertovat ilmoituksessaan myös, miten tuoksua on säilytetty. Varsinkin vintageissa tämä on olennainen tieto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuveden arvosta lähtee heti pois euroja, jos pakkausta ei ole jäljellä.

Okei, mun elämisestä lähtee heti euroja pois jos hilloan pakkauksia kodissa. Nehän on sitä omaa elintilaa ja neliön ostohinta on 5000 e. Kannattaa miettiä millä sen kodin täyttää vain muutaman euron tähden. Minulla on tuolla kaapissa nyt 27 hajuvettä alavessassa ja ylävessassa on ehkä 10. Aika iso kasa tulisi laatikoista, jos ne säilyttäisin 😄 Juu ei. Käytän ja jos en käytä, niin menevät kaupaksi ilman pakkaustakin.

Vierailija
464/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MYYJÄT  voisivat ajatella aina, mitä tietoja ostaja haluaa/tarvitsee tuotteesta.

Vaatteesta : kerro luonnollinen väri, koska valokuvissa se vääristyy, materiaalilapusta  kuva,  perus-mitat,  kunto , miten paljon käytetty jne....

Huonekaluista : samat jutut, mitat  tietysti, niin monesti, jopa enemmistö myy jotai tuotetta  eikä ainuttakaan mittaa kerrota.

Hauskin ilmoitus oli, kun joku möi  parisänkyään, ja kuvassa oli sänky pedattuna täysin piiloon,   oli patjat, täkit ja ihan päiväpeittokin, joka   peitti   viimeisetkin rippeet  itse sängystä 😂

Ja sitten myyjät kehtaavat valittaa, kun kysellään  joutavia ..

Ostajana minä en kyllä yleensä kysele mitään lisäkuvia, vaan automaattisesti ohitan nuo epämääräiset ilmoitukset, joissa ei annetaan mitään tietoa edes kunnosta ja kuvatkin ovat epäselviä.

Vierailija
465/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa lukee selvästi, että NOUTO. Silti kysellään, voitko lähettää. Hinnasta pitäisi tinkiä puolet pois ja vieläpä maksaa ne postikulutkin.

Vierailija
466/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mun elämisestä lähtee heti euroja pois jos hilloan pakkauksia kodissa. Nehän on sitä omaa elintilaa ja neliön ostohinta on 5000 e. Kannattaa miettiä millä sen kodin täyttää vain muutaman euron tähden. Minulla on tuolla kaapissa nyt 27 hajuvettä alavessassa ja ylävessassa on ehkä 10. Aika iso kasa tulisi laatikoista, jos ne säilyttäisin 😄 Juu ei. Käytän ja jos en käytä, niin menevät kaupaksi ilman pakkaustakin.

Minulla on kieltämättä vain muutama hajuvesi ja useimmat niistäkin äidiltä jääneitä, mutta minusta niitä on helpompi säilyttää laatikoissaan kaapissa. Ne pullot ovat laatikoissa ja laatikot korissa, ja ne pysyvät paremmin pystyssä laatikoiden ansiosta. Kukin tyylillään tietysti.

Vierailija
467/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ärsytyksen aiheet:

1. Tinkijät, jota yrittävät "myytkö kympillä?" kun tuotteen pyyntihinta on 80€ ja kiinnostusta on runsaasti.

2. Ostajaehdokkaat, jotka eivät vastaa viesteihin edes muutaman päivän varoitusajalla.

3. Ostajaehdokkaat joiden kanssa ei löydy mitään yhteistä kieltä, vaikka puhun sujuvasti neljää kieltä ja ymmärrän auttavasti kahta muuta. 

4. Ilmoituksessa lukee "nouto" ja alueen nimi, niin sitten osa kyselee jollekin Ikean lipastolle kyytiä 30 km päähän kaupungin keskustaan.

5. Sopii hausta, eikä tulekaan. Ärsyttää kun odottaa toista, joka ei tulekaan.

6. Klassiset huijarit. "hei, olen Lapissa ja voisin laittaa kuriirifirman noutamaan 10€ arvoisen käytetyn Ikean yöpöydän...", laittaa epämääräisiä linkkejä jne.

Tämän takia myyn lähinnä oman asuinalueen FB kirppiksellä tai vien suoraan Kierrätyskeskukseen tai SPR:lle. 

Vierailija
468/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa. 

Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä. 

Mulle on monesti käynyt niin, että ihminen tulee hakemaan tuotetta ja tinkii siitä ovella. Se ärsyttää ihan hirveän paljon.

Tähän paras lääke on se, että jättää kaupanteon siihen ja toteaa tinkaajalle, että "en myy enää sinulle tätä". Ei muuta kuin ovi kiinni ja jättää paukapään sinne mölisemään.

Mulle muuten sattui kerran tapaus, missä olin myymässä vintage-tuotetta X ja pienen Tori-viestein käydyn tinkaamisen jälkeen sovittiin että myyn 30 euron tuotteen 20 eurolla. Olin sen verran hövelillä päällä, että kun huomasi

Melko röyhkeitä ovat venkulat. Hyvä kun olit jämäkkä. 

Vierailija
469/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tuotetta varattuna (lukee ilmoituksessa) niin kauan kunnes ostaja on tullut, noutanut ja maksanut tuotteen.  Jos ostaja on kohtelias ja asiallisen oloinen voin pitää tuotetta viikonkin hänelle varattuna. Jos poistaisin sen ilmoituksen ja ostaja tekisi oharin niin olisi liian vaivalloista alkaa ottamaan hyvät uudet kuvat ja mittaamaan tuote uudelleen. 

Miksi sun pitäisi uudet kuvat ottaa? En mä ainakaan myyntikuvia puhelimesta poista ennen kuin tuote on myyty. Voi myös ottaa screensohtin omasta ilmoituksesta missä näkyy mitat yms. 

Vierailija
470/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa. 

Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä. 

Mulle on monesti käynyt niin, että ihminen tulee hakemaan tuotetta ja tinkii siitä ovella. Se ärsyttää ihan hirveän paljon.

Tähän paras lääke on se, että jättää kaupanteon siihen ja toteaa tinkaajalle, että "en myy enää sinulle tätä". Ei muuta kuin ovi kiinni ja jättää paukapään sinne mölisemään.

Mulle muuten sattui kerran tapaus, missä olin myymässä vintage-tuotetta X ja pienen Tori-viestein käydyn tinkaamisen jälkeen sovittiin että myyn 30 euron tuotteen 20 eurolla. Olin sen verran hövelillä päällä, että kun huomasi

Sen olen itse huomannut, että jos tinkijälle antaa periksi, niin aika usein saa pettyä jollakin tavalla. He helposti käyttävät hyväksi ja keksivät keinon millä saa jotenkin enemmän. Joko ilmaisen kuljetuksen, lisää tinkimistä tai oharit ilman selityksiä. Siksi en enää käy kauppaa tinkijän kanssa. Hän haluaa tavaran, jota myyn. Minulla on hinta, jonka minä haluan. Kun kumpikin saa minkä haluaa niin kauppa on onnistunut ja sillä sipuli ja piste päälle. Jos vain toinen saa täysin sen, minkä hän haluaa ja toinen jää vajaaksi, niin silloin kauppa ei ole onnistunut. Tietysti joidenkin motiivina on pelkästään päästä tavarasta eroon, niin silloin sillä hinnallakaan ei ole väliä.

Vierailija
471/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Minä olen kokenut, että pakkauksissaan olevat pullot on helpompi pitää järjestyksessä ja tiiviisti, kun ovat suorakaiteen muotoisia. Niitä voi vaikka pinota. Pulloja ilman pakkausta ei voi, sitten ne kolisevat toisiaan vasten jossain laatikossa ja naarmuuntuvat. Pahimmassa tapauksessa suutin vielä vuotaa ja pilaa kaiken, mihin koskee. Pakkaus suojaa tältäkin, kun pullo pysyy pystyssä pakkauksessaan.

Vierailija
472/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahah, ja melkein samanlainen vastaus jo olikin ylempänä. En huomannut.

Vierailija
473/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihmiset jotka ottaa yhteyttä ja antaa ymmärtää että ovat ostamassa tuotteen, ja sitten ghostaavat ja kun kyselee perään ilmoittavat että ovatkin valinneet toisen tuotteen. Tuota tapahtui noin 10 kertaa kun myin yhtä tuotetta ja meni lopulta hermot siihen. Tosi itsekästä touhua.

Minä oon varmaan niin tottunut tuohon, etten jaksa välittää. Vastaan asiallisiin kysymyksiin tuotteista ja otan kuvia, ei vaivaa sellaiset ollenkaan. Ja jos joku sen jälkeen ghostaa, niin senkun. Mutta jotain olen oppinut: en varaa mitään, en kysele perään, en vastaa tinkaajille ikinä yhtään mitään enää, en kuljeta koskaan mitään minnekään. Postiin vien kun maksu on tilillä ja kodistani voi hakea. Siinäkin tapahtuu toki ohareita ja ghostaamista, mutta se ei haittaa kun kodissa kuitenkin on muutenkin, eikä ole iso vaiva avata ovi tai olla avaamatta. 

Torikauppa on omanlainen laji ja välillä ihan viihdyttävääkin. Tinkijöiden selitykset on joskus hauskoja ja varsinkin ne, missä halutaan selittää miksi minun hinta on väärin. Ihmiset on kummallisia ja jotkut ihan tosi mukavia, joista haluaisi itselleen ystävän ja harmittaa kun hetki loppuu.

Vierailija
474/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laittaisin myyntiin käyttämättömät Viking-lenkkarit koko 23? En pysty laittamaan kuvaa.

Kysy tutultasi miten saat otettua kännykällisi kuvan. Siten sen vaan nappaat kuvakansiostasi siihen ilmoitukseen, Hän osaa varmaan neuvoa senkin.

Vierailija
475/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla ei ole sinun asemasi määrätä kenenkään hintoja.

Jokainen ostaja saa ehdottaa ja tingata mitä haluaa, ja jokainen myyjä saa laittaa ostajan estoon ihan mistä syystä haluaa. Vapaus kun toimii kumpaankin suuntaan. Esimerkiksi kyselyn "otatko kuvia vaatteesta päälläsi" takana voi olla ihan aito toive nähdä miltä vaate näyttää ihmisen päällä, mutta sellainen kysyjä menee minulla automaattisesti estoon.

-eri

Nimenomaan minä määrään hinnat. Olen nimittäin myyjä. En osta mitään. Ja minä kyllä kestän tinkaamiset. Saa tingata!

No näinpä juuri. Minulla on tavara ja ostaja saa sen kun maksaa mitä pyydän. Jos ei maksa, niin ostaa sitten muualta. 

Vierailija
476/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ärsytä,mutta harmittaa,kun enää ei ole punaista nuolta hinnan alenemisen merkiksi,miksiköhän se poistettiin.

Vierailija
477/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aletaan nostamaan hintaa automaatisoituna aina sen tingityn hinnan verran. Tinkaat -10€, lisätään alkuperäiseen hintaan +15€ jne.."

Niin 😄 kun ostaja tulee hakemaan, niin myyjä sanoo, että "itse asiassa tarkemmin katsottuna tämä onkin enemmän arvoinen ja nostan hintaa 5 euroa. Ai ei käy? No sitten 10 euroa. Hyvän mielen vuoksi." Ja sitten kauppoja ei synny ja ostaja tuli turhaan. 

Vierailija
478/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksessa lukee selvästi, että NOUTO. Silti kysellään, voitko lähettää. Hinnasta pitäisi tinkiä puolet pois ja vieläpä maksaa ne postikulutkin.

Joo pistin sohvan sähköpostilla...

Vierailija
479/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten huvittava nähdä jos nämä jälkeenjääneet yrittäisivät pitää pystyssä oikeaa kauppaa, edes verkkokauppaa.

Ei tarvitse montaa kertaa keuhkota ostajalle että "mene sinä vïtttuñ pélle sinne Prisman verkkokauppaasi kun siellä on kerran halvempaa" että löytää oman naamansa ympäri somea kirjallisten tuotostensa kera.

Heh, no oikean kaupan pitäjät ei kohtaa joka päivä ronkuamista 😄 Aika paljon eri asia siis. Tori jotenkin saa ihmiset kuvittelemaan, että jokainen asia olisi siellä halvalla myynnissä ja jos ei ole, niin pitää ronkua. 

Vierailija
480/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä, kun useimmat naiset ei osaa. Naisista ei olisi pörssiin eikä tekemään isoja bisneksiä, pää ei kestä mitään. Itketään jo jotain muutaman euron tinkaamista, aspergeri kokee sen niin kuormittavaksi.

Torissa on myös miehiä myyjinä. Ihan samalla periaatteella he tekee kauppaa kuin minäkin. Ei he itke, enkä minäkään. Nauran tinkijille. En edes laita estoon, vaan huvitan itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi