Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen kymmenen vuoden aikana mulle on nimenomaan miehet torissa vittuilleet siitä etten saisi myytyä pyyntihintaan seuraavia tavaroita: polkupyörä, moottorisaha, taulu-tv, LP-levyt.
Sain kaiken myytyä pyyntihinnalla muille ja lähetin noille vittuilijoille kuittaukset, että meni pyyntihinnalla ja sä oot vaan surullinen kateellinen köyhä trokari, hahaha.
Lapsellistako? Varmasti. Tyydyttävää? Ihan helvetin!!! :D
Kyllä- näitä "kaikkitietäviä" on joka lähtöön. Esimerkiksi trekin polkupyörä maksaa käytettynä toki enemmän kuin bilteman uusi pyörä- onhan se hyvin pidettynä pitkä ikäinen. Silti esim trekin myynti- ilmoitukseen sateli näitä " saan uuden pyörän biltemasta 159€- myytkö tämän 100€" tarjouksia. - en edes vastaa näille tällaisille, nopealla googlaamisella kuka tahansa saa selville mitä uusi tai käytetty trek maksaa, harvemmin niitä saahyvässä kunnossa edes vanhempia malleja alle 300. Toki joku pieneksi jäänyt lasten koko voi sillä löytyäkin.
Huomannut saman. Vaikka laittaisi ilmoitukseen selkeästi osta heti-hinnaksi 50 euroa ja speksaisi että mahdolliset postikulut tulevat ostajalle, niin silti osa on heti yrittämässä että 40 euroa sisältäen postikulut. Saattaisin ymmärtää jos tuote olisi edes ollut myynnissä jo pidemmän aikaa kelpaamatta vielä kenellekään, mutta tätä tapahtuu myös tavaroille jotka olen laittanut myyntiin vasta juuri äsken. Tällaisille vastaan nykyään jämptin ystävällisesti että kiitos mutta en ota toistaiseksi vastaan tarjouksia, ja että postikulut tosiaan tulevat myyjälle.
Onneksi suurin osa kohdalleni osuneista ostajista ovat olleet kivoja ja asiallisia; heille olen saattanut vaikka kuljettaa tuotteet kotiovelle tai antaa päälle vielä jotakin ylimääräistä (tietenkin kysyttyäni ensin, olisiko heillä niille kiinnostusta).
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman. Vaikka laittaisi ilmoitukseen selkeästi osta heti-hinnaksi 50 euroa ja speksaisi että mahdolliset postikulut tulevat ostajalle, niin silti osa on heti yrittämässä että 40 euroa sisältäen postikulut. Saattaisin ymmärtää jos tuote olisi edes ollut myynnissä jo pidemmän aikaa kelpaamatta vielä kenellekään, mutta tätä tapahtuu myös tavaroille jotka olen laittanut myyntiin vasta juuri äsken. Tällaisille vastaan nykyään jämptin ystävällisesti että kiitos mutta en ota toistaiseksi vastaan tarjouksia, ja että postikulut tosiaan tulevat myyjälle.
Onneksi suurin osa kohdalleni osuneista ostajista ovat olleet kivoja ja asiallisia; heille olen saattanut vaikka kuljettaa tuotteet kotiovelle tai antaa päälle vielä jotakin ylimääräistä (tietenkin kysyttyäni ensin, olisiko heillä niille kiinnostusta).
Saman olen huomannut - kaikista eniten noita hintaehdotuksia tulee heti ilmoituksen laittamisen jälkeen. Joskus ihan parinkin minuutin sisällä.
Rohkeasti vaan estolistalle p-aukiset tarjoajat.
Vierailija kirjoitti:
Mä myin kerran yhtä mekkoa Torissa. Ostajaehdokas yritti tinkiä perustelulla "koska se on vähän suuri ja minun täytyisi käyttää se ompelijalla pienennytettävänä".
Samaan aikaan oli täsmälleen samanlainen ja saman värinen, mutta kokoa pienempi mekko myös myynnissä. Se ei kelvannut. Ei tietenkään, koska oli vähän kalliimpi kuin se, mitä itse pyysin.
Ja siis eihän se mun ongelma ole, jos M-kokoinen mekko on ostajalle liian suuri.
Minulta on myös yritetty ostaa halvalla tuotetta, koska se "saattaa olla liian lyhyt". Noh, se, että saisi alennusta ei kyllä pidennä mekkoa, eikä edes ompelija auta siihen ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?
Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.
Eikö toisaalta tinkiminen kuulu kirppismyyntiin? Itse voisin muutamalla eurolla hintaa alentaa mieluummin kuin roikottaa sitten ikuisuuksia myynnissä.
Eihän se roikottaminen ole ollenkaan vaivalloista. Minä roikotan pitkiäkin aikoja. Siellähän ovat. Kaikki menee joskus kaupaksi. Ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?
Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.
Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.
Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan mieluummin myymättä koko tavaraa, kuin hyväksyis
Jos ostaja ei ole valmis maksamaan sitä mitä pyydetään, niin hän ei todellisuudessa tarvitse sitä asiaa. Kaikista löyhäpäisempiä ja huonokäytöksisimpiä on asiakkaat jotka tinkii. Joskus suostuin antamaan alennusta, mutta nämä oli juuri niitä oharin tekijöitä. Kerran kiltisti kuljetin laukun 27 kilsan päähän, kun olin menossa sinne missä hän asui. No kappas teki oharit ja jouduin kuljettamaan tuota kassia koko asioinnin ajan ihan turhaan.
Nyt ei mulla kulkeudu tavara mihinkään, enkä tingi. Ne ostaa, ketkä oikeasti jonkun haluaa.
Täällä joku kommentoi, että ihmiset myyvät liian kalliilla tavaraa ja ylihinnoittelevat tuotteensa.
Oma kokemus on ollut, että suurin osa hinnoittelee tuotteet täysin järkevästi. Ei lapsen 15 euron hyväkuntoista vaatetta tarvitse käytettynä myydä 1 eurolla, vaan siitä voi hyvin pyytää vitosen. Ei se tuotteiden arvo niin poskettomasti romahda, kuin osa kuvittelee. Ja se kertoo paljon, että järkeviäkin ostajia on. He maksavat pyydetyn summan ja postikulut, eivätkä kitise, että enkö voisi myyjänä maksaa posteja ja antaa tuotteen x lisäksi tuotteen y ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku kommentoi, että ihmiset myyvät liian kalliilla tavaraa ja ylihinnoittelevat tuotteensa.
Oma kokemus on ollut, että suurin osa hinnoittelee tuotteet täysin järkevästi. Ei lapsen 15 euron hyväkuntoista vaatetta tarvitse käytettynä myydä 1 eurolla, vaan siitä voi hyvin pyytää vitosen. Ei se tuotteiden arvo niin poskettomasti romahda, kuin osa kuvittelee. Ja se kertoo paljon, että järkeviäkin ostajia on. He maksavat pyydetyn summan ja postikulut, eivätkä kitise, että enkö voisi myyjänä maksaa posteja ja antaa tuotteen x lisäksi tuotteen y ilmaiseksi.
Juuri näin. Esimerkkinä vaikka luistimet. Ostat lapselle uudet luistimet hintaan 69€ ja lapsi käyttää niitä koulun liikuntatunneilla 3-5 kertaa.- ei niitä vitosella tai kympillä tarvitse myydä jos on ehjät ja siistit. Kyllä niille voi alkutalvesta laittaa sen 30€ pyyntihintaa ja menee kaupaksi- vaikka useimmat tietävätkin että joulun jälkeen alennusmyynnissä ne on tod.näk joko 49 tai jopa 39€.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.
Itse en kiitä, koska ajatelen sen häiritsevän ihmistä. Itse en ainakaan kaipaa kiitoksia torissa. Näen sovelluksesta, että tuote on mennyt perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin lipastoa 160 euron hintaan, ja olin kirjoittanut ilmoitukseen että varattu ja pitkä jono.
Tuotteella on tasan kaksi tilaa. Muita vaihtoehtoja ei ole.
1) se on myynnissä ja ilmoitus näkyy torissa
2) se on myyty ja ilmoitus poistettu torista
Tyypit jotka jättävät ilmoituksen toriin ja höpöttävät jotain "varauksesta" ovat samoja vajaqqeja jotka heittävät kesämökillä katiskan veteen ja jättävät sen sinne koko kesäksi pyytämään.
No en tietenkään poista ilmoitusta Torista, kun ostaja ei ole vielä hakenut.
Meitä riittää joka junaan ja muutama jää vielä laiturillekin.
Tuote on myyty, ilmoitus poistuu samalla hetkellä. Jos ostaja tekeekin oharit, sen voi julkaista uudelle
Tuote on myyty sitten, kun minä olen saanut rahat ja ostaja on saanut tuotteen. Siihen asti pidän tuotteen torissa, mutta piilotan sen. Poistan kun kauppa on valmis kokonaisuudessaan.
Ei tästä ole minulle mitään vaivaa, enkä valita. Enemmän olisi vaivaa siitä, että tulisi oharit tai joku muu este ja joutuisin tekemään uuden ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tuotteen noudosta on sovittu, ei todellakaan tarkoita vielä sitä, että tuote olisi myyty. Korkeintaan saatan piilottaa ilmoituksen listauksesta, jos kysyjiä on hyvin paljon, mutta en koskaan poista.
Kun ilmoitus näkyy aiemmin myyjan kanssa viestitelleellä piilotettuna, niin mitä se tarkoittaa? Onko myyjä varannut tuotteen jollekulle vai keskeyttänyt myynnin vähäksi aikaa? Hinta on yli 60%/tarjoa uusien hinnasta vuoden vanhoilla kengillä eli hp sellainen ettei heti ehkä mene.
Kannattaa kysyä myyjältä. Itse laitan piilotetuksi jos olen hieromassa yhden kanssa kauppoja ja se on sitten jo vähän pidemmällä, eli sovitaan aikaa tai odotan rahaa tms. Tai olen jo lähettänyt tuotteen, mutta odotan vain, että hän saa sen ja kelpuuttaa. Pelkästä kysymyksestä "onko vielä?" En laita piilotetuksi. Toinen syy laittaa piiloon on se, että olen matkalla, enkä juuri silloin voi toimittaa, enkä välttämättä vastata kysymyksiin, jos ei ole nettiä. Tai olen sairastunut, niin silloinkin ilmoitus piiloon.
Jos jonkun haluat, niin ole aktiivinen, äläkä jää odottamaan. Se tuote saattaa olla jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, ettei ihmiset tajua, että ostettu tuote ei ole sama asia kuin uusi tuote, vaikka se olisikin käyttämätön. Kukaan ei osta 100e paitaa sinulta 95:llä eurolla. Tuotteen arvo romahtaa vähintään puolella aina kun sen kantaa kaupata ulos. Noh, poikkeuksena ehkä joku merkkilaukkuja, jota on valmistettu vain rajallinen määrä
Ärsyttää myös mittojen kyselijät. En rehellisesti jaksa ottaa sinua varten mittoja kahden euron paidasta, kun sinä aikana kun mittailen sitä, joku muu ostaa jo tuotteen. Ymmärrän kun kyse on kalliimmasta vaatteesta, mutta eikö sitä riskiä voi ottaa parin euron takia, ja laittaa vaikka itse uudelleen myyntiin, jos ei sovi?Eniten kuitenkin vituttaa Marimekko-mammat. Olen muutaman kerran myynyt Marimekon paidan noin 10 eurolla. Melko kallis hinta minusta käytetystä paidasta, mutta ihmiset maksaa, niin mikäs siinä. Mutta ei jumalauta kun sen aina rynnii ostamaan joku hullu rahankiilto silmissä killuva akk
Ei sitä kokoa aina tiedä. Marimekolla on minusta ihan hirveän epämääräiset koot. Minulla on tässä nykyisessä koossani Marimekkoa 36-44 kokoisena. Ja tämä on ihan tosi. Vanhimmat mallit saattaa olla tosi pieniä ja nykyisissä saattaa olla, että mahtuu tai sitten on iso muodoton teltta. Yhden mekon ostin torista 38 koossa, mutta eihän se mennyt edes päälle 😄 Laitoin sen heti myyntiin ja isommalla hinnalla minkä ostin, koska olin maksanut siitä postikulut ja matkakulut hakemaan ja viemään postiin. En oikein näe muuta vaihtoehtoa tällaiseen tilanteeseen. Ei se myyjä sitä tuotetta enää takaisin halua ja minäkään en sitä kaappiini halua, enkä myöskään halua ottaa kovasti takkiin tämmöisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarkoitin niitä esim. Iittalan tuotteiden omia pahvilaatikoita
Ok, tämä selvensi. Tulee mieleen, että ei se tuote todennäköisesti ainakaan itselle käyttöön ole tulossa.
Onkohan tarkoitus antaa lahjaksi jollekin (uutena?) tai sitten myydä "uutena" (?).
Kun alkuperäinen pakkaus on tallessa, niin tuote ei vaikuta niin käytetylle. Lasiastioissa varmaan on huoli, että ne säilyy kuljetuksessa ehjänä, niin siksikin joku voi kysellä pakkauksista.
Joissakin keräilytavaroissa nimenomaan se pakkaus lisää myyntiarvoa huomattavasti.Esimerkiksi sellainen antaa huonon ja huolimattoman kuvan jos joku myy hajuvettä ilman pakkausta ja korkkikin on kadonnut. Mieluummin ostaa sellaisen jossa on pakkaus mukana.<
No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa sopivasti tämä ketju vastaan. Juuri viime viikolla joku tarjosi useammasta täysin ehjästä siististä kalusteesta yhteishintaa 50€. Pyyntihinta yhteensä 140€ ja kaupasta et saisi vastaavia edes tonnilla... Ääliöitä riittää.
Niin. Kaupasta tosiaan ei löytyisi kuin käyttämättömiä huonekaluja, joka taas on ihan eri asia kuin käytetyt huonekalut.
No mitä se haittaa, että tuote on käytetty jos se on täysin kunnossa? Itse ainakin olen ihan tyytyväinen kun saan valmiiksi kasatun tavaran alle kaupan hinnan. Jotkut asiat kun ei käytössä kulu millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa perustella, miksi joku pitäisi saada halvemmalla.
En minäkään mene marketin kassalla selittämään myyjälle, että kyllä mä nyt haluaisin nämä sisäfilepihvit, mutta kun on vaan vara halpislihapulliin.
Etkö oikeasti ymmärrä, mitä eroa on kirppismyynnillä ja marketin siaäfileepihvien hinnoittelulla?
Marketissa myyjä ei päätä hinnoista vaan ne määrätään ylhäältä. Joissain kaupoissa sisäfileepihveihin laitetaan tietyssä vaiheessa 30% alennus, joka nousee 60%:iin tietyllä kellonlyömällä. Kirppismyynnissä myyjä myy omia tavaroitaan ja saattaa hyvinkin olla valmis myymään halvemmalla, jos kukaan ei halua maksaa pyydettyä hintaa tai kokee jonkun "ansaitsevan" ne halvemmalla.
Minä sain hiljattain Torista 3 kirjaa yhden hinnalla vaikken edes pyytänyt alennusta, koska myyjä oli niin innoissaan että joku halu
No mutta kaikilla myyjillä ei ole sama agenda. Eikä tori ole mikään kirppis, vaan nettikauppapaikka ja siellä on myös yrityksiä, jotka myy uusia tuotteita. Minä myyn keräilytavaraa, eikä minulla ole mikään kiire saada niitä kaupaksi. En siis ole epätoivoisena ja innoissani antamassa alennusta jos joku haluaa sen mitä myyn.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ketuttaa tämä Toridiili-systeemi. Vaikka tavara olisi samalla paikkakunnalla, niin ei ole mahdollista hakea, vaan pitäis tilata postitse. Torille en aio tilitietojaan antaa, eli siirryn muille alustoille ostamaan ja myymään.
Siellä on se toiminto, että voit laittaa myyjälle viestin. Olen monesti laittanut ja kysynyt voiko noutaa ja se on sopinut. Usein se on myyjällekin vaivattomampi kuin alkaa postittamaan. Riippuu toki yksilöstä ja missä asuu ja jotkut laittaa diilin koska eivät halua olla ostajan kanssa tekemisissä. Sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyyntihinta on max. puolet uuden hinnasta ei ole enää syytä tinkiä.
Riippuu ihan tuotteesta ja kunnosta. V^tuttaa huolella kun ihmiset koittavat tehdä tiliä käytetyllä tavarallaan. Samasta syystä kirpparikulttuuri on nykyään paskaa eikä mitään löytöjä enää juuri tee kun kaikesta koitetaan nyhtää mahdollisimman paljon.
Itse haluan aina omat pois, tiliä ei kyllä saa tehtyä millään. Ja omilla tarkoitan sillä, että mitä vähemmän olen tuotetta käyttänyt, niin sitä kalliimpi se minulle on ollut. Paljon käytetty on "maksanut itsensä takaisin", kuten sanotaan. Ihan uudesta saatan pyytää uuden hinnan, edellyttäen tietysti onko se haluttu tai keräilytavara. Jotkut toki menettää arvonsa kokonaan kun kaupasta vie ulos ja sellaista se elämä vain on.
Mutta tämä on jännä asia, että useimmatkaan ostajat ei ymmärrä, että jos sinua vituttaa se ajatus, että joku tekee tiliä, niin myyjää voi vituttaa, että joku haluaa säästää ja tinkii? Eli syyt molempien vitutukseen lähtee samasta lähteestä.
Hämmästyttää niin monesti sellaiset, jotka tinkii, koska heillä ei ole rahaa tai haluavat hyvän mielen kaupan päälle. Miksi ostaja ajattelee, että sillä myyjällä olisi sen enempää rahaa kuin ostajallakaan? Onko se oikein, että ostajalle tulee hyvä mieli ja myyjälle paha? Voihan se myyjäkin olla kipeä ja köyhä ja jokainen euro tulee tarpeeseen.
"Jos ostaja ei ole valmis maksamaan sitä mitä pyydetään, niin hän ei todellisuudessa tarvitse sitä asiaa"
Elleivät näiden torikauppiaiden henkiset lahjat olisi jo muutenkin paljastuneet niin siinäpä tuo tulikin tiivistettynä.
Näiden maailmassa ostajilla on vain kaksi vaihtoehtoa.
1) ostat minulta juuri siihen hintaan ja niillä ehdoilla jotka minä määrään tai..
2) itket ja ostat minulta juuri siihen hintaan ja niillä ehdoilla jotka minä määrään.
Katsos kun oikeassa elämässä ostajalla on yksi mahdollisuus enemmän
3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun.
Vaatteiden tapauksessa voin vielä valita varmasti oikean koon ja parhaan värin enkä joudu pesemään sinun hikeäsi muista eritteistä nyt puhumattakaan.
Päättelin samaa- tämä vihainen henkilö on se tyyppi joka tarjoaa jostain usean satasen tavarasta 20€, koska on nähnyt jonkun tokmanni version kirppiksellä siihen hintaan 5 vuotta sitten ja hänen mielestään se on sitten kiveen hakattu hinta.
Kuvitteellinen tuote mutta esimerkiksi Joutsenen untuvatakki kaupassa noin 400-500€ mallista riippuen. Torissa useimmiten noin 100-200. Ja koska joku tosi vanha littaantunut on joskus nähty kirppiksellä 20€ niin se on sitten tämän aasin mielestä se kiveen hakattu hinta. Ja perustelut on luokkaa " näin tokmannilla samanlaisen uuden 39€" älyämättä yhtään että yhteistä oli korkeintaan väri- materiaali on tokmannilla kiinalaista keinokuitua...
Mutta kun MÄ HALUUN sen joutsen takin sillä 20€ hinnalla... Näistä torin besserwisser tinkijöistä saisi hyvän sketsin putoukseen - pitäisikö ehdottaa sinne tuotantoon XD