Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostutteko tekemään kaikkia työtehtäviä mitä esimies vaatii tekemään?

Vierailija
10.07.2025 |

Ensin sanoo tätä ja kohta lisätäänkin jotain aivan muuta, puhelin soi jatkuvasti ja samaan aikaan pitää palvella vaativia asiakkaita, neuvotella kollegan kanssa mutta työ ei tekemällä lopu. Joka päivä sama homma mutta eri työtehtävillä ja vaatimuksilla. 

Onko mulle nyt vaan sattunut paska työpaikka vai miksi koen jatkuvasti jääväni alakynteen? Yöllä en saa nukuttua ja virheitä ei ehdi korjaamaan. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun tekemään töitä sen mukaan, mitä työsopimuksessa lukee.

Vierailija
2/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti en, koska olen allekirjoittanut työsopimuksen vain tietyistä työtehtävistä. Niiden mukaan minulle palkkakin maksetaan. Eli jos esimies vaatisi vaikkapa pesemään vessaa, sanoisin, että ei kuulu  toimenkuvaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Meillä on ihan selvät sävelet työsopimuksessa ja sen perusteella teen mitä käsketään, vedän joko metrisiä tai Whitworthin kierteitä.

Vierailija
4/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla paska työpaikka ole. Sulta vain puuttuu selkäranka. Ota maanantaina heti ensimmäisenä hommana käteen työsopimuksesi ja lue, mitä siellä sanotaan työtehtävistä. Tämän jälkeen aina kun pomo ehdottaa jotain muuta kuin sopimuksessa olevaa asiaa, sanot, että mitään tuollaista ei sopparissa lue. Kukaan muu ei aseta rajoja sinun pompottamisellesi ellet sinä itse sitä tee. 

Vierailija
5/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkia...

Vierailija
6/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla paska työpaikka ole. Sulta vain puuttuu selkäranka. Ota maanantaina heti ensimmäisenä hommana käteen työsopimuksesi ja lue, mitä siellä sanotaan työtehtävistä. Tämän jälkeen aina kun pomo ehdottaa jotain muuta kuin sopimuksessa olevaa asiaa, sanot, että mitään tuollaista ei sopparissa lue. Kukaan muu ei aseta rajoja sinun pompottamisellesi ellet sinä itse sitä tee. 

Tai voit sä tuon huomennakin tehdä. Itse elin jo perjantaissa kun huomenna on vapaapäivä :D

Vierailija
7/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun toki, kaiken mitä työajan puitteissa ehdin. Se mitä jää tekemättä, jää sitten seuraavaan päivään.

Vierailija
8/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan esimerkin työtehtävistä, josta voin kieltäytyä työsopimukseen nojaten. Olen työssä Helsingissä, ja työnantajani jakelee työtehtäviä ajamaan Rekkaa ympäri suomea ja jakamaan tuotteita. Jos siis työsopimukseen ei ole kirjattu edm. työtehtäviä, niin voin kieltäytyä työtehtävista. Yrityksen pitäisi kirjata työsopimukseen "muut yrityksen tehtävät" jo työsopimuksen pohjaksi. Ylitöistä voi aina työntekijä kieltäytyä, jos itse haluaa. Ylitöistä maksetaan aina tessin mukaan korvaus.

Vierailija
9/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun tekemään niitä työtehtäviä mitä sopimuksessaan on. Jos pyydetään jotain muuta, pitää laatia uusi sopimus.

Vierailija
10/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla on työsopimuksessa että lisäksi muut työnantajan määräämät tehtävät. Silloin ei ole halusta kyse, vaan täytyy tehdä määrätyt tehtävät, halusi tai ei.

Helppo niksi saada potkut, toki.

Vierailija
11/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyökyttelen, ja sitten teen niistä ne hommat joista ei seuraa täysi katastrofi.

Vierailija
12/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi aika nopeasti seurata se, että sulle laitetaan nenän eteen uusi soppari, jonka joko allekirjoitat, tai jos et suostu, niin sun työt loppuu. Aika usein työsopparissa myös lukee varsinaisen työtehtävän lisäksi että "sekä muut esimiehen määräämät tehtävät", ja silloin ei voi kieltäytyä, tai tulee irtisanominen, jossa perusteena työtehtävistä kieltäytyminen. 

Vierailija
13/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi projekti kerrallaan. Jos tulee sivuprojekti B, silloin kerro että projekti A keskeytyy. Haluaako pomo että projekti A keskeytyy projektin B ajaksi.

Vierailija
14/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti en, koska olen allekirjoittanut työsopimuksen vain tietyistä työtehtävistä. Niiden mukaan minulle palkkakin maksetaan. Eli jos esimies vaatisi vaikkapa pesemään vessaa, sanoisin, että ei kuulu  toimenkuvaan. 

Tuo nyt on kyllä ihan eri asia kuin aloituksessa, eli esimies antaa ensin jonkin ohjeen ja pian lisää siihen jotain muutakin. Mutta tietysti, jos olet siivoojana ja sun tehtävä on pitää toimisto siistinä, niin voi antaa ensin ohjeen että pese taukotilat ja sen jälkeen lisätä että siivoa myös vessatkin. 

Vierailija
15/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Silloin pitäisi lähteä firmasta ja keksiä parempi elämä muualla. Pomojen pitäisi ottaa huomioon muut.

Vierailija
16/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä suostun, jos ne on sellaisia tehtäviä, että osaan tehdä. Mutta työajan puitteissa tietysti.

Jos et saa yöllä nukuttua etkä ehdi korjaamaan virheitä, vaikutat kuormittuneelta ja jopa uupuneelta. Tuo univaikeus viittaa, että olet ylikierroksilla eikä elimistösi pysty rauhoittumaan yöksi. Stressaantuneena yleensä ihmisen kyky joustaa vähenee. 

Auttaisiko muutama päivä lomaa ja jokin uusi harrastus, joka saisi ajatukset pois työstä? Niin ettei työasiat pyöri mielessä vapaa-ajalla eikä häiritse nukkumista. 

Vierailija
17/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti teen. Tykkään siitä, että työtehtävät on monipuolisia ja vaihtelevia..Mut monista työkavereista huomaan, että eivät oo niin joustavia. Ihmettelen heitä, luulis et sellainen elämä on tylsää.

Vierailija
18/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla on työsopimuksessa että lisäksi muut työnantajan määräämät tehtävät. Silloin ei ole halusta kyse, vaan täytyy tehdä määrätyt tehtävät, halusi tai ei.

Tästä on olemssa oikeustapauksia. Muidenkin tehtävien pitää liittyä omaan alaan ja omaan työhön.

Vierailija
19/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin, että meni unet,  kun lisättiin vielä 1 vastuualue tehtäviin.

Otin pomoon yhteyttä ja kerroin tilanteesta ja liikakuormasta. Työtehtäväni palautettiin ennalleen.

Hae saikkua, jos pomo ei kuuntele ja tilanne on noin paha.

Vierailija
20/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olin kirjoittamassa entisenä henkilöstöhallinnan akkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi