Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
401/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun."

Kaikkein pahimmat raivoajat torissa ovat nämä 2v sitten juuri markkinoille tulleen elektroniikkatuotteen ostaneet jotka kauppaavat sitä nyt huikealla 40% alennuksella koska sehän on "kuin uusi"

Tuossa kategoriassa ei ole sellaista tuotetta jota ei myytäisi viimeistään 2v lanseerauksen jälkeen ihan liikkeessä, uutena ja täysillä takuilla 50% alennuksella.

Kerran erehdyin laittamaan tällaisen myyjälle ihan ystävällisessä viestissä linkin kikantin tarjoukseen ja kerroin että "hei, olen kiinnostunut ostamaan mutta kun saan uuden tähän hintaan niin maksan käytetystä 2v vanhasta 30% vähemmän"

Myyjä sai täyden raivokohtauksen ja sieltä alkoi tulla suunnilleen táppouhkáuksia. Vasta tämän jälkeen huomasin että näiden ilmoituksissa on jo sellaine

Miksi koet, että oli mitenkään tarpeellista alkaa ohjeistaa myyjää siitä, mitä hänen pitäisi omasta tuotteestaan pyytää? Miksi sinä saisit määrittää, millä hinnalla jonkun toisen myymä tuote vaihtaa omistajaa? Siinä ei ole mitään ystävällistä, että antaa rivien välistä ymmärtää toisen olevan idiootti, kun pyytää tuollaisia hintoja. Siirry toiseen ilmoitukseen tai osta sieltä "kikantista".

Vierailija
402/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun."

Kaikkein pahimmat raivoajat torissa ovat nämä 2v sitten juuri markkinoille tulleen elektroniikkatuotteen ostaneet jotka kauppaavat sitä nyt huikealla 40% alennuksella koska sehän on "kuin uusi"

Tuossa kategoriassa ei ole sellaista tuotetta jota ei myytäisi viimeistään 2v lanseerauksen jälkeen ihan liikkeessä, uutena ja täysillä takuilla 50% alennuksella.

Kerran erehdyin laittamaan tällaisen myyjälle ihan ystävällisessä viestissä linkin kikantin tarjoukseen ja kerroin että "hei, olen kiinnostunut ostamaan mutta kun saan uuden tähän hintaan niin maksan käytetystä 2v vanhasta 30% vähemmän"

Myyjä sai täyden raivokohtauksen ja sieltä alkoi tulla suunnilleen táppouhkáuksia. Vasta tämän jälkeen

Mulle tuli kerran torissa pitkä viesti, jossa tyyppi avautui, että myymieni lasiesineiden hinta on aivan liian korkea ja luettelo siitä, millä hinnalla ja montako purkkia ostaja oli jo ostanut samana päivänä, kaikki tietysti 1-2 euron hintaisia. Nauratti koko litania ja vastasinkin, että kuulostaa siltä että ostajalla on jo tarpeeksi purkkeja kasassa, ei hän myymiäni enää tarvitse. Laitoin estoon, koska en jaksa moisia viestittelyjä sen enempää että vastaan heipat noille idioottitinkaajille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.

Eihän se hajuvesipakkaus vie sen enempää tilaa kuin itse hajuvesikään. Yleensä ne ovat samankokoisia.  

Kun hajuvesi säilytetään omassa laatikossaan, niin se suojaa valolta.

Osa säilyttää hajuvesiään huonosti: kosteissa lämpimissä pesuhuoneissa tai avohyllyillä joihin aurinko porottaa.  

Jos tiedät kokemuksesta käyttäväsi hajuvettä joskus vain muutaman kerran, niin miksi hirveällä kiireellä olet heittämässä pakkauksen pois? Sehän toimii myös hyvänä suojana jos tarvii postittaa.

Vierailija
404/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hintapoliisi-ostajat, jotka ajattelevat myyjien olevan lähtökohtaisesti huijaajia, ovat kyllä naurettavia. Minullekin on tullut joku hintapoliisi kertomaan miten siitä ja siitä nettikaupasta saisi myymäni tavaran kaksi euroa halvemmalla. Niin? Rouva on hyvä ja ostaa sieltä sitten, ei se minua kiinnosta. Minä laitan tavaralle hinnan joka perustuu omaan käsitykseeni tavaran arvosta, kunnosta, miten ja missä sitä on tällä hetkellä saatavana vai onko ollenkaan, ja tietysti siihen paljonko itse aikoinaan maksoin tavarasta. Joskus käy niin että joudun pudottamaan hintaa, mutta 80 % tapauksissa saan tavaran kaupaksi ajattelemaani hintaan.

Vierailija
405/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvitse lukea kuin pari sivua näiden teoillaan ylpeilevien myyjien juttuja muistuttaakseen itselleen miksi en ole enää kahteen vuoteen ostanut torista mitään vaikka sitä ennen olin 10 vuotta aktiivikäyttäjä.

Voisiko joku aloittaa homman alusta uudella sivustolla ja pudottaa nuo pois?

Vierailija
406/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa myynnissä ollut tuote ehti mennä toiselle, mutta ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tästä yhdelle kyselijälle. Vastaukseksi sai haista paska, toivottavasti karma kostaa. En oo sen jälkeen enää laittanut kenellekään vastaavia viestejä, edes kohteliaisuudesta. 😅

Ylipäätänsä Torissa kannattaa matalalla kynnyksellä jättää vastaamatta/lopettaa keskustelu, jos yhtään näyttää siltä että kauppa ei synny sujuvasti. Pelkkää ajanhukkaa vääntää jostain postimaksuista tai noutopaikasta. 

Minulle kävi kerran niin, että joku kysyi jotain, että "hei, onko tässä..." en muista mitä kysyi ja millainen sanamuoto oli tarkalleen. Mutta viesti ei ollut kuitenkaan mikään selkeä "ostan tämän, mikäli siinä on X". Vastasin. Sillä välin joku muu lähetti ihan selkeän "hei! ostan tämän, voinko maksaa Mobilepaylla" -viestin. Kaupat tuli.

Tuo ensimmäinen kyselijä sitten vastasi, ja kerroin hänelle, että tuote meni jo. Kyselijä sai siitä raivarin, ja väitti pokkana, että Torin viralliseen etikettiin kuuluu, että tuote kuuluu myydä ensimmäiselle ostajaehdokkaalle. Onko kukaan ikinä kuullut tällaisesta etiketistä? Minulta on nimittäin mennyt aika monta tavaraa sivu suun, enkä ole koskaan ajatellut raivostua asiasta. Kerran joku myyjä jopa yritti järjestää jotain kilpajuoksua - kertoi että tuotteella on monta halukasta ostajaa, ja ensimmäinen paikalle ehtinyt saa ostaa. Joo, ei kiitos.

Vierailija
407/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hämmästyttää niin monesti sellaiset, jotka tinkii, koska heillä ei ole rahaa tai haluavat hyvän mielen kaupan päälle"

Ymmärsinkö nyt ihan oikein että sinua hämmästyttää se että ihminen jolla ei ole rahaa yrittää tinkiä?

No, sitten koko maailma on varmaankin sinulle yhtä suurta mysteeriä jota ällistelet suu ammollaan.

Kaiken kaupankäynnin lähtökohta on se että kumpikin osapuoli tuntee tehneensä hyvät kaupat vaikka todellisuudessa asia ei edes olisi ihan näin tasapuolinen.

Minä laitan torin hintapyyntöihin aina vähän tinkimisvaraa tyyliin 100€ pyyntöön odotan saavani 80€ tarjouksen jonka hyväksyn. Myyjälle tulee hyvä mieli kun saa kivan alennuksen ja minä saan summan jonka oikeastaan halusinkin. Kaupankäynti sujuu hyvässä hengessä ilman ongelmia.

Valitettavasti toriin on pesiytynyt juuri tässä ketjussa keuhkoavia tapauksia jotka eivät tajua mitään normaalista kaupankäynnist

"Minä laitan torin hintapyyntöihin aina vähän tinkimisvaraa tyyliin 100€ pyyntöön odotan saavani 80€ tarjouksen jonka hyväksyn."

Näin me ollaan kaikki erilaisia. Minä en ikinä laita tinkimisvaraa, koska en itse tingi ja ostajana oletan että se satasen hintapyyntö on satasen hintapyyntö.

Vierailija
408/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varmaan pääosin hinnat ok, kun ei ole koskaan tullut (överi)tinkijöitä vastaan. Ainoastaan jos ostaa useamman tuotteen, niin könttäsummia tarjotaan ja se on ok mulle yleensä. Jos vaikkapa lastenvaatteet olisi erikseen mulla myynnissä 1e/kpl, ja joku niitä haluaa 5kpl. Jos postikulut on vaikka 6,90e näille viidelle vaatteelle, niin voin myydä settinä 10e sis. postarit.

Se varmaan riippuu enemmän esim. tuotteiden kohdeyleisöstä kuin siitä, onko hinnat kohdallaan vai ei. Oletan, että minulla on hinnat kohdallaan Vintedissä, koska mikään tavara ei paria viikkoa kauemmin siellä roiku, ja useimmat menevät parin ensimmäisen päivän sisällä. Silti naurettavia hintaehdotuksia tulee melkein joka tuotteeseen suunnilleen heti, kun ilmoitus on laitettu.

Sen olen kyllä huomannut, että Vintedissä on keskimäärin parempi hintataso myyjän kantilta kuin Torissa. Etenkin ulkomaalaiset ostajat maksavat (ainakin tietynlaisista tavaroista) sellaisia hintoja, mistä Torissa saisi varmasti tuhinaa ja päivittelyä aikaiseksi. Ehkä suomalaiset ovat sitten nykyään persaukisempia. No, itse ainakin olen.

Vierailija
409/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo hintapoliisi-ostajat, jotka ajattelevat myyjien olevan lähtökohtaisesti huijaajia, ovat kyllä naurettavia. Minullekin on tullut joku hintapoliisi kertomaan miten siitä ja siitä nettikaupasta saisi myymäni tavaran kaksi euroa halvemmalla. Niin? Rouva on hyvä ja ostaa sieltä sitten, ei se minua kiinnosta. Minä laitan tavaralle hinnan joka perustuu omaan käsitykseeni tavaran arvosta, kunnosta, miten ja missä sitä on tällä hetkellä saatavana vai onko ollenkaan, ja tietysti siihen paljonko itse aikoinaan maksoin tavarasta. Joskus käy niin että joudun pudottamaan hintaa, mutta 80 % tapauksissa saan tavaran kaupaksi ajattelemaani hintaan.

Hintapoliisien lisäksi liikkeellä on myös merkkipoliiseja :) Kerran joku halusi merkkituotteesta tusinan verran lisää kuvia yksityiskohdista, jotka eivät mahtuneet ilmoitukseen. Kuvaamisen jälkeen ostaja myönsi, että on se aito. Kun kysyin häneltä, tuleeko kaupat, hän vastasi että ei, en ole ostamassa, halusin vain varmistaa että se on aito. Just.

Vierailija
410/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tarvitse lukea kuin pari sivua näiden teoillaan ylpeilevien myyjien juttuja muistuttaakseen itselleen miksi en ole enää kahteen vuoteen ostanut torista mitään vaikka sitä ennen olin 10 vuotta aktiivikäyttäjä.

Voisiko joku aloittaa homman alusta uudella sivustolla ja pudottaa nuo pois?

"Pudottaa nuo pois" xD xD xD Joku on pelannut liikaa videopelejä ja katsonut liikaa kilpailuohjelmia.

Eipä tuo sun havittelemasi uusi myyntialusta toimisi, kun ei siellä olisi myyjiäkään. 

Vierailija
411/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa myynnissä ollut tuote ehti mennä toiselle, mutta ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tästä yhdelle kyselijälle. Vastaukseksi sai haista paska, toivottavasti karma kostaa. En oo sen jälkeen enää laittanut kenellekään vastaavia viestejä, edes kohteliaisuudesta. 😅

Ylipäätänsä Torissa kannattaa matalalla kynnyksellä jättää vastaamatta/lopettaa keskustelu, jos yhtään näyttää siltä että kauppa ei synny sujuvasti. Pelkkää ajanhukkaa vääntää jostain postimaksuista tai noutopaikasta. 

Minulle kävi kerran niin, että joku kysyi jotain, että "hei, onko tässä..." en muista mitä kysyi ja millainen sanamuoto oli tarkalleen. Mutta viesti ei ollut kuitenkaan mikään selkeä "ostan tämän, mikäli siinä on X". Vastasin. Sillä välin joku muu lähetti ihan selkeän "hei! ostan tämän, voinko maksaa Mobilepaylla" -viestin. Kaupat tuli.

Minullekin on joku ostaja raivostunut kun en myynyt hänelle vaikka vastailin hänen kysymyksiin. Ostaja ajatteli, että oli ensimmäinen kysyjä ja siksi tavara olisi kuulunut hänelle.

Saman päivän aikana tuli monta kyselyä eri ostajilta, ja valitsin sen joka vaikutti varmalta. Jos joku epäilee onko tuote hänelle hyvä, niin en mielellään sellaiselle myy.  

Lisäkysymykset tavarasta on tietysti sallittua, mutta joskus siihen väliin ehtii tulla toinen, joka vain ostaa.

Vierailija
412/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapoliisien lisäksi liikkeellä on myös merkkipoliiseja :) Kerran joku halusi merkkituotteesta tusinan verran lisää kuvia yksityiskohdista, jotka eivät mahtuneet ilmoitukseen. Kuvaamisen jälkeen ostaja myönsi, että on se aito. Kun kysyin h

Lisäkuvien kyselijät saattaa olla myös huijareita, jotka pyytää lisäkuvia ja julkaisee huijausilmoituksen eri sivustolla ja käärii sitten rahat olemattomasta tuotteesta. Juuri tuon takia en lähettele tuotteista erikseen lisäkuvia, jos kyseessä yhtään hintavampi tai merkkituote. 

Vierailija
413/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas rasitutaan aivan normaalista käytetyn tavaran kauppaan kuuluvasta tinkaamisesta. Vuorovaikutus on niin vaikeaa.

Vierailija
414/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuveden arvosta lähtee heti pois euroja, jos pakkausta ei ole jäljellä.

Vierailija
415/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua yks ostaja uhkaili ilmiannolla toripoliisille, kun en myynyt hänelle vaikka hän tuotteen halusi mutta olisi maksanut alihintaa. Kerroin että toripoliisi on olematon käsite, ylläpito on kyllä olemassa mutta ei ylläpitokaan ota kantaa muihin asioihin kuin selkeisiin sääntörikkeisiin. Torin säännöissä ei ole mitään kohtaa siitä, kenelle myyjä on velvollinen myymään. 

Vierailija
416/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapoliisien lisäksi liikkeellä on myös merkkipoliiseja :) Kerran joku halusi merkkituotteesta tusinan verran lisää kuvia yksityiskohdista, jotka eivät mahtuneet ilmoitukseen. Kuvaamisen jä

Vesileima jokaiseen kuvaan tuotteen kohdalle vaikka omalla torin nimimerkillä.

Vierailija
417/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas rasitutaan aivan normaalista käytetyn tavaran kauppaan kuuluvasta tinkaamisesta. Vuorovaikutus on niin vaikeaa.

Kuten ihan selkeästi myös sisälukutaito :) 

Vierailija
418/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hinnat kohdillaan, niin kyllä kauppa käy. Myyn ja ostan säännöllisesti tori.fi:n kautta, ei ole ollut ongelmia. Toki en odottele ikuisuuksia noutajia, vaan myyn sille, jolle helpoimmalla menee. 

Vierailija
419/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ihan selkeästi myös sisälukutaito :) 

Useita viestejä ketjussa siitä, miten inhotaan kun tingataan. Oliko sulla muuta paskannusta?

Vierailija
420/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ensimmäinen kyselijä sitten vastasi, ja kerroin hänelle, että tuote meni jo. Kyselijä sai siitä raivarin, ja väitti pokkana, että Torin viralliseen etikettiin kuuluu, että tuote kuuluu myydä ensimmäiselle ostajaehdokkaalle. Onko kukaan ikinä kuullut tällaisesta etiketistä? Minulta on nimittäin mennyt aika monta tavaraa sivu suun, enkä ole koskaan ajatellut raivostua asiasta. Kerran joku myyjä jopa yritti järjestää jotain kilpajuoksua - kertoi että tuotteella on monta halukasta ostajaa, ja ensimmäinen paikalle ehtinyt saa ostaa. Joo, ei kiitos.

Onhan näitä kaikenlaisia "etikettien" keksijöitä. Joskus muistan kuulleeni/lukeneeni tapauksesta, missä FB-ryhmässä käytiin hyvää huutokisaa tuotteesta X, mutta toinen huutaja kilahti parin huudon jälkeen kilpakumppanilleen, koska "huutokaupan etikettiin kuuluu, että ei nosteta kuin kerran, koska muuten se on vaan myyjän etu kun hinta nousee". Joku voisi olettaa, että eikös tuo ole ihan lähtökohtaisesti huutokaupan idea, mutta tämä riemuidiootti lähti ryhmästä ovet paukkuen.