Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa.
Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä.
Mulle on monesti käynyt niin, että ihminen tulee hakemaan tuotetta ja tinkii siitä ovella. Se ärsyttää ihan hirveän paljon.
"3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun."
Kaikkein pahimmat raivoajat torissa ovat nämä 2v sitten juuri markkinoille tulleen elektroniikkatuotteen ostaneet jotka kauppaavat sitä nyt huikealla 40% alennuksella koska sehän on "kuin uusi"
Tuossa kategoriassa ei ole sellaista tuotetta jota ei myytäisi viimeistään 2v lanseerauksen jälkeen ihan liikkeessä, uutena ja täysillä takuilla 50% alennuksella.
Kerran erehdyin laittamaan tällaisen myyjälle ihan ystävällisessä viestissä linkin kikantin tarjoukseen ja kerroin että "hei, olen kiinnostunut ostamaan mutta kun saan uuden tähän hintaan niin maksan käytetystä 2v vanhasta 30% vähemmän"
Myyjä sai täyden raivokohtauksen ja sieltä alkoi tulla suunnilleen táppouhkáuksia. Vasta tämän jälkeen huomasin että näiden ilmoituksissa on jo sellainen sävy että jos edes uskallat ehdottaa muuta kuin mitä minä pyydän niin tulen ja nïtistän.
Torissa myynnissä ollut tuote ehti mennä toiselle, mutta ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tästä yhdelle kyselijälle. Vastaukseksi sai haista paska, toivottavasti karma kostaa. En oo sen jälkeen enää laittanut kenellekään vastaavia viestejä, edes kohteliaisuudesta. 😅
Ylipäätänsä Torissa kannattaa matalalla kynnyksellä jättää vastaamatta/lopettaa keskustelu, jos yhtään näyttää siltä että kauppa ei synny sujuvasti. Pelkkää ajanhukkaa vääntää jostain postimaksuista tai noutopaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori siis suorastaan kannustaa kaikkia kiinnostuneita tinkimään, jos ilmoituksessa mainittu hinta tuntuu liian korkealta.
Torissa ei voi IMHO edes puhua tinkimisestä kun 3/4 tuotteista on sellaista käytettyä tavaraa jolla ei ole minkäänlaista "oikeaa" hintaa. Vain jollekin keräilytavaralle löytyy ihan oikeita hintataulukoita ja kuntoluokituksia.
Myyjän hintapyyntö tai lähinnä hintatoive on vain täysin hihasta ravistettu luku joka ei perustu yhtään mihinkään.
Ostaja katsoo summan ja ymmärtää että myyjä varmaankin toivoo tuota summaa mutta yhtä lailla myyjän pitää kuunnella ja ymmärtää minkä summan ostaja olisi maksamaan.
Nämä "minähän en tingi"-tyypit ovat järjestään muutenkin niin luonnehäiriöisiä ettei niiden kanssa kannata olla missään tekemisissä eikä ainakaan jakaa yhteystietojaan vaikka hinta olisi jopa hyväksyttävällä tasol
Hassua, kun minulla on tinkijöistä sama ajatus, että he ovat luonnehäiriöisiä. Eniten sellaisista on ollut ongelmia, käytöstavat hukassa, ovat röyhkeitä, ilkeitä, halutaan varata, ilmainen kuljetus jonnekin ja ohareita tehdään ja lopuksi halutaan palauttaa kun "ei mahdu päälle" vaikka kaikki mitat oli tarjolla. En nykyään reagoi tinkijöihin. Ihmisillä, joilla on varaa maksaa, on yleensä elämä ja pää reilassa ja sellaisten kanssa kaupat syntyy mutkattomasti.
Tinkijöitä pahempia on ilmaisen tavaran ronkujat. Siispä en enää anna ilmaiseksi mitään, vaan jos ei mene kaupaksi, niin vien roskakatoksen kierrätyspaikkaan. Aina ne kelpaa jollekin, mutta en itse halua heidän kanssa säätää.
Olen itse saanut viestejä Torissa että tuotteeni maksavat liikaa. En ymmärrä sitä miksi joku näkee vaivaa kommentoida toisen hintoja (ja niissä viesteissä on aina se sama tää maksaa Prismassa uutena xx xx€).
Jos saat tuotteen halvemmalla ja uutena Prismasta, mene hyvä ihminen sinne Prismaan äläkä käytä aikaasi mun hintojen taivasteluun. 🤣
"Hämmästyttää niin monesti sellaiset, jotka tinkii, koska heillä ei ole rahaa tai haluavat hyvän mielen kaupan päälle"
Ymmärsinkö nyt ihan oikein että sinua hämmästyttää se että ihminen jolla ei ole rahaa yrittää tinkiä?
No, sitten koko maailma on varmaankin sinulle yhtä suurta mysteeriä jota ällistelet suu ammollaan.
Kaiken kaupankäynnin lähtökohta on se että kumpikin osapuoli tuntee tehneensä hyvät kaupat vaikka todellisuudessa asia ei edes olisi ihan näin tasapuolinen.
Minä laitan torin hintapyyntöihin aina vähän tinkimisvaraa tyyliin 100€ pyyntöön odotan saavani 80€ tarjouksen jonka hyväksyn. Myyjälle tulee hyvä mieli kun saa kivan alennuksen ja minä saan summan jonka oikeastaan halusinkin. Kaupankäynti sujuu hyvässä hengessä ilman ongelmia.
Valitettavasti toriin on pesiytynyt juuri tässä ketjussa keuhkoavia tapauksia jotka eivät tajua mitään normaalista kaupankäynnistä. Ostaja joko maksaa hämmästyksekseni 100€ mikä jättää minullekin hiukan sellaisen olon kuin huijaisin ostajaa tai sitten joku heittää näitä "myytkö eurolla"-viestejä. Ei minulla ole ongelemaa painaa kahta näppäintä "en" ja enteriä mutta typeriä nuo silti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat tuotteen halvemmalla ja uutena Prismasta, mene hyvä ihminen sinne Prismaan äläkä käytä aikaasi mun hintojen taivasteluun. 🤣
Tuossahan tuli taas syy siihen miksi tori alkaa olla kuollut eikä kauppa käy.
Myyjät suorastaan ylpeilevät sillä että etsivät torista ostajaa joka olisi niin paljon vielä heitä itseään tyhmempi että pystyvät huijaamaan sitä.
Kun lähtötaso on tuo niin tottakai kauppa pysähtyy kun ostajien pitäisi olla jo edunvalvojan holhouksessa eivätkä ne voi enää ostaa itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ketuttaa tämä Toridiili-systeemi. Vaikka tavara olisi samalla paikkakunnalla, niin ei ole mahdollista hakea, vaan pitäis tilata postitse. Torille en aio tilitietojaan antaa, eli siirryn muille alustoille ostamaan ja myymään.
Itse maksan ruokakaupassakin pankkikortilla, joten olen tottunut siihen, että annan tilitietojani joka viikko. Aniharvoin maksan mitään käteisellä, vaikka pieni summa on kaiken varalta lompakossa siltä varalta, että katevarausta ei jostain syystä kortille voi tehdä.
Saldo on maksutapahtuman yhteydessä tarkistettava, jotta katetta on. Jos tilillä ei ole katetta, tulisi tilinylitys (tässä kohti katevaraus ei onnistu).
Toi on ihan eri asia. Toridiilissä sinun tilitapahtumat on auki monta kuukautta jossain toisessa maassa. Kuka tahansa siellä voi katsella sinun tilitietoja ja kaikkea sinusta. Voit yhtäkkiä alkaa saamaan huijauspostia. Kaikki sinun tiedot kulkee siis netin kautta ja on tosi haavoittuvainen tapa tietoturvaltaan. Ja tori vain sanoo, että "ei keksitty parempaa keinoa". Kaikki tietoturva-asiantuntijat sanoo, ettei kannata suostua tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nollasta poikkeavat arvot ovat myyjän ja ostajan mielikuvituksen tuotetta kun tavarat menevät roskikseen ellei kukaan maksa niistä mitään muutamaan kuukauteen.
On helppoa testata onko nollasta poikkeava hinta torissa myytävälle tuotteelle täysin myyjän mielikuvituksen tuotetta.
Esitä hyvin yksinkertainen kysymys: "missä muualla myyjälle maksettaisiin tästä euroakaan?"
Käytetyn auton voi myydä liikkeeseen.
Käytetyt korut voi myydä liikkeeseen
Käytetyn antiikin/retron voi myydä liikkeeseen
Käytetyt vintage-vaatteet voi myydä liikkeeseen
Käytetyn kameran/objektiivin voi myydä liikkeeseen
Ja ylipäätänsä minkä tahansa tuotteen jolla oikeasti on nollasta poikkeava määritettävissä oleva arvo voi viedä panttilainaamoon.
90% torissa myynnissä olevista myyjän kosteissa päiväunissa "200€ arvoi
No hämmästyttävää varmaan sinulle, mutta kyllä minä saan myytyä 200 e tuotteita hyvin. Tänään viimeksi lähti postiin 180 vaate 😊 Siitäkin joku tarjosi joskus 50 e. Tinkijöille en vastaa mitään, ihan turha vaiva. Jos näkevät tuotteen niin halpana, mitä tarjoavat, niin eiväthän he osaa arvostaa sitä. Mitä he sillä sitten tekisi? Mitä sinäkään tekisit sellaisilla tavaroilla, jotka kuuluvat sinun mielestä roskiin? Et mitään, joten turhaan kiukuttelet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.
Tosi harva ilmoittaa perilletulosta tai kiittää, joka kymmenes karkeasti arvioituna. Tein yhteen aikaan paljon kauppaa netissä kun karsin tavaroita. Aloin seuraamaan itse pakettien kulkua lähetystunnuksella, varsinkin yhdessä fb-ryhmässä se oli tärkeää koska sääntöjen mukaan myynti-ilmoitusta ei saanut poistaa ennen kuin ostaja oli vastaanottanut tavaran, mutta hyvin harva muisti ilmoittaa paketin saapumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut viestejä Torissa että tuotteeni maksavat liikaa. En ymmärrä sitä miksi joku näkee vaivaa kommentoida toisen hintoja (ja niissä viesteissä on aina se sama tää maksaa Prismassa uutena xx xx€).
Kerran sain tuollaisen viestin fillaritorilla. Meni sitten kuitenkin kaupaksi laittamallani hinnalla. Luultavasti ei olisi kannattanut vastata mitään tuollaiselle kommentoijalle.
Vierailija kirjoitti:
"Jos ostaja ei ole valmis maksamaan sitä mitä pyydetään, niin hän ei todellisuudessa tarvitse sitä asiaa"
Elleivät näiden torikauppiaiden henkiset lahjat olisi jo muutenkin paljastuneet niin siinäpä tuo tulikin tiivistettynä.
Näiden maailmassa ostajilla on vain kaksi vaihtoehtoa.
1) ostat minulta juuri siihen hintaan ja niillä ehdoilla jotka minä määrään tai..
2) itket ja ostat minulta juuri siihen hintaan ja niillä ehdoilla jotka minä määrään.
Katsos kun oikeassa elämässä ostajalla on yksi mahdollisuus enemmän
3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun.
Vaatteiden tapauksessa voin vielä valita varmasti oikean koon ja parhaan värin enkä joudu pesemään sinun hikeäsi muista eritteistä nyt puhumattakaan.
Hyvänen aika, enhän minä väkisellä ole myymässä kellekkään. Jos sinä löydät haluamasi tavarat kaupasta ja siihen hintaan mikä sinulle sopii paremmin, niin silloin se tietenkin kannattaa ostaa sieltä 🤗
Vierailija kirjoitti:
"3) ostan verkkokaupan alesta uuden tuotteen halvemmalla kuin mitä sinä pyydät käytetystä ja saan sille ilmaisen kuljetuksen, palautusoikeuden ja täyden takuun."
Kaikkein pahimmat raivoajat torissa ovat nämä 2v sitten juuri markkinoille tulleen elektroniikkatuotteen ostaneet jotka kauppaavat sitä nyt huikealla 40% alennuksella koska sehän on "kuin uusi"
Tuossa kategoriassa ei ole sellaista tuotetta jota ei myytäisi viimeistään 2v lanseerauksen jälkeen ihan liikkeessä, uutena ja täysillä takuilla 50% alennuksella.
Kerran erehdyin laittamaan tällaisen myyjälle ihan ystävällisessä viestissä linkin kikantin tarjoukseen ja kerroin että "hei, olen kiinnostunut ostamaan mutta kun saan uuden tähän hintaan niin maksan käytetystä 2v vanhasta 30% vähemmän"
Myyjä sai täyden raivokohtauksen ja sieltä alkoi tulla suunnilleen táppouhkáuksia. Vasta tämän jälkeen huomasin että näiden ilmoituksissa on jo sellaine
Miksi ehdotat edes mitään? Osta sieltä kikantista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmeisesti jotenkin viallinen Tori-ostaja tai jotain kun olen koskaan tinkaamatta aina maksanut tuotteista ihan sen pyydetyn hinnan eikä tulisi mieleenkään etten itse maksaisi postikuluja, ne kun useimmiten tulevat minulle halvemmaksi kuin vaiva ja kustannukset noutamisesta.
Sama- en edes laita viestiä jos hinta on mielestäni liian korkea. Saatan tallentaa suosikkeihin jonkun tavaran ja jos hinta laskee myöhemmin, saatan laittaa viestiä mikäli en ole jo löytänyt välissä halvempaa.
Tinkiminen ei haittaa kunhan se tehdään kohteliaasti eikä töksäyttäen.
Ihmisillä on viestintätaidot aivan hukassa. Joko ruikutetaan lapsen sairautta tai omaa sairautta, tai laitetaan satasen tavarasta pelkkä viesti: tarjoon 30€.
En yleensä edes vastaa näihin.
Oma lukunsa on sitten ne jotka laittaa viestin: hei, onko myynnissä- milloin voisi hakea
Mikä on kohteliasta mutta ei töksäyttävää tinkimistä.
Eikö voi vaan kirjoittaa: "Hei!Tarjoan tästä 30 euroa"?
Vierailija kirjoitti:
No aivan! Minullekin on tullut tällaisia "Paita on netissä myynnissä 50 e, sulla on liikaa hintaa, tarjoan 30 e". No tsiisös, toki silloin kannattaa napata sieltä netistä se. Saa uuden ja eheän ja takuutakin on ja voi vielä jopa palauttaa jos ei tykkää.
Toinen tapa mitä tulee on, että "et varmasti ole maksanut siitä noin paljoa itse, tarjoan siis x määrän". Mistä hitosta se ostaja tietää mitä minä olen maksanut ja mitä väliä sillä edes on? Jos hinta on hänelle liikaa, niin on mahdottoman helppoa vain siirtyä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
"Hämmästyttää niin monesti sellaiset, jotka tinkii, koska heillä ei ole rahaa tai haluavat hyvän mielen kaupan päälle"
Ymmärsinkö nyt ihan oikein että sinua hämmästyttää se että ihminen jolla ei ole rahaa yrittää tinkiä?
No, sitten koko maailma on varmaankin sinulle yhtä suurta mysteeriä jota ällistelet suu ammollaan.
Kaiken kaupankäynnin lähtökohta on se että kumpikin osapuoli tuntee tehneensä hyvät kaupat vaikka todellisuudessa asia ei edes olisi ihan näin tasapuolinen.
Minä laitan torin hintapyyntöihin aina vähän tinkimisvaraa tyyliin 100€ pyyntöön odotan saavani 80€ tarjouksen jonka hyväksyn. Myyjälle tulee hyvä mieli kun saa kivan alennuksen ja minä saan summan jonka oikeastaan halusinkin. Kaupankäynti sujuu hyvässä hengessä ilman ongelmia.
Valitettavasti toriin on pesiytynyt juuri tässä ketjussa keuhkoavia tapauksia jotka eivät tajua mitään normaalista kaupankäynnist
Ei vaan se, että ostaja haluaa hyvän mielen itselleen kun tinkii. Ja että hän ei ymmärrä sitä, että sillä myyjällä ei välttämättä itselläänkään ole rahaa.
Ja mitä tarkoittaa tämä: "Myyjälle tulee hyvä mieli kun saa kivan alennuksen ja minä saan summan jonka oikeastaan halusinkin." ? Miksi myyjä saisi itselleen hyvän mielen kun myy kivalla alennuksella?Minusta tuntuu, että sinä et myy torissa mitään. Kukaan järkevä ei laita lähtökohtaisesti noin paljon ilmaa hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan tuli taas syy siihen miksi tori alkaa olla kuollut eikä kauppa käy.
Myyjät suorastaan ylpeilevät sillä että etsivät torista ostajaa joka olisi niin paljon vielä heitä itseään tyhmempi että pystyvät huijaamaan sitä.
Kun lähtötaso on tuo niin tottakai kauppa pysähtyy kun ostajien pitäisi olla jo edunvalvojan holhouksessa eivätkä ne voi enää ostaa itse mitään.
Ei minulla ole kauppa pysähtynyt torissa. Riippuu varmaan siitä mitä myy. En tingi hinnasta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.
Tosi harva ilmoittaa perilletulosta tai kiittää, joka kymmenes karkeasti arvioituna. Tein yhteen aikaan paljon kauppaa netissä kun karsin tavaroita. Aloin seuraamaan itse pakettien kulkua lähetystunnuksella, varsinkin yhdessä fb-ryhmässä se oli tärkeää koska sääntöjen mukaan myynti-ilmoitusta ei saanut poistaa ennen kuin ostaja oli vastaanottanut tavaran, mutta hyvin harva muisti ilmoittaa paketin saapumisesta.
Minä olen aina ajatellut, että ne postin saapumisen kuittaamiset viestinä häiritsee ihmistä ja on vain vaivaksi. Mutta siis jos sitä erityisesti toivotaan, niin voin alkaa laittamaan kiitoskuittaukset. Itse lähettäessäni katson postin sovelluksesta, että posti on viety perille. Kirjeitä ei näe, mutta niitä minä en lähetäkään koskaan torissa.
Mulla varmaan pääosin hinnat ok, kun ei ole koskaan tullut (överi)tinkijöitä vastaan. Ainoastaan jos ostaa useamman tuotteen, niin könttäsummia tarjotaan ja se on ok mulle yleensä. Jos vaikkapa lastenvaatteet olisi erikseen mulla myynnissä 1e/kpl, ja joku niitä haluaa 5kpl. Jos postikulut on vaikka 6,90e näille viidelle vaatteelle, niin voin myydä settinä 10e sis. postarit.
En tingi toridiileissä. Se raha menee katevaraukseen 48 tunnin ajaksi ja en ota riskiä, että joku ei hyväksy tarjousta ja raha olisi siellä panttina. Jos on toridiili, niin maksan mitä pyydetään. Muutenkaan en tingi, koska ne asiat, mitä haluan ostaa, on aina niitä mitä oikeasti haluan ja tinkiessä saattaa menettää sen.
Ajattelen, että se kuka tinkaa, ei oikeasti halua sitä mitä myyn. En edes vastaa noille mitään. Siinäpä tinkaa ja huutelee tyhjyyteen. Jos he haluavat sen, niin usein jonkun päivän päästä tulee viesti, että ok, maksan mitä pyydät. Jos ei tule, niin unohdan helposti koko tinkaajan.