Kävelisitkö 4 km työmatkan?
Itse aloin kävelemään säästääkseni bensakuluissa. Aikalailla 45 minuuttia suuntaansa menee kävellen.
Tietysti aikaa menee enemmän kun autolla olisin perillä vajaassa kymmenessä minuutissa. Mutta ei auta, kaikesta pitää säästää.
Kesällä onneksi pääsee pyörällä.
Kommentit (151)
En. Varmasti hyvää liikuntaa, mutta tuo puolitoista tuntia päivässä on käytettävä muuhun näin pikkulasten äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai säästäisitkö mielummin aikaasi?
Autolla kotiin ja sitten lenkille? :D
Mille lenkille? Töissä tulee kävelyä sen verran ettei vapaa-aikaa tarvitse sellaiseen käyttää.
Kävelen 3,5 km. Kesällä pääasiassa pyöräilen. Tuohan on erittäin hyvää arkiliikuntaa. Ja kun kävelee reippaasti, että syke nousee, niin ihan mahtavaa peruskuntoa ylläpitävää liikuntaa. Minulla on valittavana myös reitti oikein kunnon ylämäellä, ja valitsen usein sen ihan siksi, että se nostaa sykettä hyvin.
Matkan ajaksi laittaa yhden paidan, jonka voi vaihtaa töissä uuteen freesiin. Sama kuin pyörällä. Kyllä se hikoilu vähenee kun kunto kasvaa.
Fillarilla polkaisten noin vartti, ehkä isommassa hangessa 25min.
Hyvällä ilmalla kuljin polkupyörällä. Talvisin menin bussilla, kävelin bussipysäkille vajaan kilometrin päähän, toisessa päässä pääsi melkein ovelle ja kotiin tulin sitten kävellen.
Todellakin kävelisin. Otin yhdessä vaiheessa tavoitteeksi kävellä 10 km päivässä. Aikaa siihen meni pari tuntia, eli kauan, mutta kunnon, mielen ja olon kannalta se oli erinomainen tempaus. Pri kuukautta jaksoin tosissani, sitten otin vähän rennommin, niin ettei joka päivä tullut ihan niin paljon, keskimäärin n. 7,5 km kuitenkin. Nykyään pyöräilen työmatkat neljänä päivänä viikossa yht. 20 km/päivä ja muina päivinä kävelen. Näillä pysyn hoikkana ja hyväkuntoisena.
Suosittelen ehdottomasti kaikille.
En kävelisi, koska minulla on auto ja sillä matkan tekeminen on huomattavasti joutuisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin tällöin. Yhden reitin kävely olisi tylsää pitemmän päälle.
Yhtä reittiä sillä autolla tai bussillakin yleensä kuljetaan.
En varmaan, se olisi 1,5h pidempi työpäivä (ottaen huomioon että kävelen vähän sinua hitaammin ja esim. sateella kävelyn jälkeen pitää olla vähän aikaa siistiytymiseen) ja nykyinenkin on lasten kannalta liian pitkä.
Jos olisi töitä niin voisin hyvinkin, ja kesällä kulkisin pyörällä. Mutta kun ei ole ollut töitä 2 vuoteen, mutta ikääkin on jo 64.
Ei tuo aika ole paha. Itselläni 22 km matkaa töihin, jonka kuljen julkisilla, ja matkaan kuluu yli tunti per suunta.
Vierailija kirjoitti:
En. Yhteensä 1,5 tuntia työmatkoihin on liikaa.
Onko jotenkin parempi kuluttaa erikseen aikaa liikkumiseen? Vaikka ensin ajaa autolla kotiin ja sitten lähteä liikkumaan. Ja sitten ajan kulutus on jotenkin erilaista?
En, koska kävelen keskimäärin 16km töissä 8h aikana
Kyllä kävelisin. Minua ei ainakaan haittaa pieni työmatkan kesto, koska silloin siinä matkan aikana voi hieman latautua päivää varten.
Mä kuljin ennen 2km työmatkan autolla. Sitten joskus tuli niin hirveät pakkaset että oli yksinkertaisesti helpompi ja nopeampi kävellä kuin raaputtaa jäistä autoa aamuin iltapäivin. Pari viikkoa ärsytti, sitten aloin yhtäkkiä tykätä kävelystä ja nyt en mene autolla töihin oikeastaan koskaan.
Työmatkat ovat kivaa omaa aikaa, kuuntelen milloin musiikkia, milloin podcasteja, milloin äänikirjaa, milloin linnunlaulua.
Olen hankkinut hyvät ulkoiluvarusteet että kävely on mahdollisimman miellyttävää.
Ainoastaan hirveillä helteillä kuljen pyörällä, koska muuten iskee nestehukka!
Olen kävellyt pidempääkin matkaa kun kävellen pääsi matkan nopeammin, kuin julkisilla ja tämä PK-seudulla. Kesällä pääsee pyörällä ja saa liikunnan samalla.
No ei tulis mieleenkään ajaa autolla noin lyhyttä matkaa. Toki mulla ei edes ole autoa saati ajokorttia. Olen ikäni kulkenut pyörällä, kävellen tai jos ihan pakko, niin bussilla. Miksi talvella ei voi pyöräillä? En tiedä olenko vain oululaisessa pyöräilykaupunkikuplassa, mutta kyllä talvella pyöräily sujuu pääasiassa oikein hyvin, kunhan laittaa nastarenkaat alle. Vien myös lapset päiväkotiin säällä kuin säällä pyörällä pyöräkärryssä, joka lastin kanssa painaa liki 50 kg. Tällä viikolla huonosti aurattu ja on ollut ihan oikeaa liikuntaa pyöräily, mutta entä sitten :)
Talvella loskassa en kyll viittis
En todellakaan kävelisi, autokin on keksitty