Kävelisitkö 4 km työmatkan?
Itse aloin kävelemään säästääkseni bensakuluissa. Aikalailla 45 minuuttia suuntaansa menee kävellen.
Tietysti aikaa menee enemmän kun autolla olisin perillä vajaassa kymmenessä minuutissa. Mutta ei auta, kaikesta pitää säästää.
Kesällä onneksi pääsee pyörällä.
Kommentit (151)
Minulla on 3,5 km töihin ja kuljen välillä kävellen ihan kuntoilumielessä. Toki sen verran kermaperse, että en silloin jos on surkea keli.
Vierailija kirjoitti:
Vai säästäisitkö mielummin aikaasi?
Autolla kotiin ja sitten lenkille? :D
Kyllä, koska en omista autoa enkä tykkää pyöräillä enkä mennä bussilla. Jos olisi auto niin menisin sillä.
Riippuu kelistä täysin, hyvä keli niin mielelläni kävelen.
Olen kävellytkin. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään.
Jos 4 km kävelee suuntaansa, saa siitä hyvän lenkin aamuin illoin. Mä aikoinaan ajoin fillarilla töihin n. 18km/suunta. Vajaa tunti meni, julkisilla olisi mennyt lähes sama vaihtoineen .
Kotiin palatessa saattaisin silloin tällöin kävellä, jos aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla kotiin ja sitten lenkille? :D
Joo mieluummin metsälenkille kuin katuja tallaamaan.
Puolitoista tuntia kävelyä päivässä? Suoraan sanottuna en jaksaisi. Ehkä joskus harvoin mutta että joka päivä?!
Juu ei.
Talvella en kyllä kävelisi kun kadut on niin huonossa kunnossa. Muutenhan tuo on aika normi kävelymatka stadissa.
Työelämässä ollessa ajoin lähes kaikki työmatkat pyörällä talvellakin, jos ei ollut pakkasta yli 20 astetta tai järjetön tuisku. Nyt eläkeläisenä ajan kauppareissut kolme kertaa viikossa talvellakin. Edestakaisin 18 kilometriä, mikä oli matka töissä käydessäkin. Neljä kilometriä olisi pyörällä lastenleikkiä. Kävellä en viitsisi kahta kilometriä pidempää matkaa.
Onneksi oma työmatka on alakerrasta yläkertaan.
Varmaankin, kun nyt työttömänäkin tulee käveltyä 12-17 km päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä ollessa ajoin lähes kaikki työmatkat pyörällä talvellakin, jos ei ollut pakkasta yli 20 astetta tai järjetön tuisku. Nyt eläkeläisenä ajan kauppareissut kolme kertaa viikossa talvellakin. Edestakaisin 18 kilometriä, mikä oli matka töissä käydessäkin. Neljä kilometriä olisi pyörällä lastenleikkiä. Kävellä en viitsisi kahta kilometriä pidempää matkaa.
40 minuutin reipas kävely on kunnon kannalta parempi kuin 20 min rullailu pyörällä.
Kävelen työmatkan, 4,5 km suuntaansa, aina säässä kuin säässä. Tykkään kävelemisestä.
Saattaisin juosta niin olisin perillä kahdessakymmenessä minuutissa.