Kävelisitkö 4 km työmatkan?
Itse aloin kävelemään säästääkseni bensakuluissa. Aikalailla 45 minuuttia suuntaansa menee kävellen.
Tietysti aikaa menee enemmän kun autolla olisin perillä vajaassa kymmenessä minuutissa. Mutta ei auta, kaikesta pitää säästää.
Kesällä onneksi pääsee pyörällä.
Kommentit (151)
Kävelen itsekin vastaavan matkan. Kesäisin pyöräilen. Kunto parantunut ja ei se 4km oikeasti ole mitenkään pitkä matka. Ainoastaan laiskojen ja autolla jokapaikkaan liikkuvien mielestä.
En aamulla, mutta kotiin voisin kävellä joskus kuntoilumielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä ollessa ajoin lähes kaikki työmatkat pyörällä talvellakin, jos ei ollut pakkasta yli 20 astetta tai järjetön tuisku. Nyt eläkeläisenä ajan kauppareissut kolme kertaa viikossa talvellakin. Edestakaisin 18 kilometriä, mikä oli matka töissä käydessäkin. Neljä kilometriä olisi pyörällä lastenleikkiä. Kävellä en viitsisi kahta kilometriä pidempää matkaa.
40 minuutin reipas kävely on kunnon kannalta parempi kuin 20 min rullailu pyörällä.
Sama mitä se on kunnon kannalta. Työpäivänä on tärkeintä säästää aikaa.
Kävellen tai pyörällä joo voisin kulkea.Kiiressä Autolla Todennäköisesti julkiset olisi hitain vaihtoehto (meiltä pysäkillekin kilsa jo).
Sauvakävelen työmatkan aamuin-illoin.
Silloin tällöin. Yhden reitin kävely olisi tylsää pitemmän päälle.
Inhottaisi herätä jo viideltä aamulla ja myöskin säässä olisi miettimista että kuinka pukeutuu ja tulisi hiki ja olisi tukala olo vielä töissäkin.
Kyllä. Ja tuplaan vielä matkan palatessani. Ihan ilmaiseksi tulee liikuntaa samalla päivittäin.
En kävele. Menen bussilla tai autolla.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin juosta niin olisin perillä kahdessakymmenessä minuutissa.
Sitten menee toiset 20 minuuttia kun pitää lopettaa hikoilu ja käydä suihkussa.
Mulla on 3km työmatka ja kävelen sen säässä kuin säässä, paitsi lumettomana aikana kuljen pyörällä. Voisin varmaan tuon neljä kilometriä kävellä myös, mutta varsinkin aamuisin saattaisin joskus käyttää bussia ihan vaan ajan säästämiseksi. Sinänsä matka ei ole mahdoton kävellä, mutta aikaa siihen menee. Autoa en omista.
Kävelisin. En ymmärrä, miksi kenenkään pitää kulkea lyhyitä työ- tai muita matkoja autolla. Ollaan olevinaan liikunnallisia, mutta omin jaloin ei kyetä tekemään pienintäkään siirtymää minnee.
Jossain vaiheessa kävelin mutta olin sitten vähän liian väsynyt tekemään muuta liikuntaa. Aikaa meni täällä stadissa ihan saman verran kuin julkisella kuljettaessa eli jotain 40 minuuttia. Autolla yleensä alle 10 minuuttia ja pyörällä jotain 15 minuuttia. Julkisia en viitsi hirveästi käyttää kun se on täynnä köhiseviä eli sairastumisriski on merkittävä.
Olen kävellytkin, mutta matkan pääsi myös bussilla, joten erityisen huonolla säällä saatoin turvautua siihen. Nykyinen työmatka on puolta lyhyempi, sen kävelen säässä kuin säässä.
Etkö voi suksia tai potkukelkkailla?
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin juosta niin olisin perillä kahdessakymmenessä minuutissa.
No huh huh kova vauhti sulla,olet ilmeisen nuori ja kovakuntoinen.
En. Yhteensä 1,5 tuntia työmatkoihin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Menisin pyörällä, talvellakin.
Minä en. Kävelisin kesälläkin.
Ehdottomasti.pyrin kävelemään jokatoinenpäivä vähintään 4 kilometriä.Matkaa pyrin pikkuhiljaa pidekentämään kohti kevättä ja kesää.
Voisin joskus kävellä kotiinpäin. Mutta en pystyisi aamuisin kävelemään 4 km 45 minuutissa. Sehän on jo niin kova vauhti, että hiki tulee. Sitten hikisenä töissä, niin että pitäisi mennä ensimmäisenä suihkuun. Eli ainakin tunti tuohon pitäisi varata.