Kävelisitkö 4 km työmatkan?
Itse aloin kävelemään säästääkseni bensakuluissa. Aikalailla 45 minuuttia suuntaansa menee kävellen.
Tietysti aikaa menee enemmän kun autolla olisin perillä vajaassa kymmenessä minuutissa. Mutta ei auta, kaikesta pitää säästää.
Kesällä onneksi pääsee pyörällä.
Kommentit (151)
En. Haluan olla freesinä töissä (hiukset menee ulkoillessa huonosti ym) ja en halua että energiaani menee aamulla liikuntaan.
Kävelisin ja kävelenkin. Tykkään, että siinä herääkin kunnolla.
Voisin kävellä kotiin päin, tai sitten pyöräillä molempiin suuntiin.
Harrastan itse 4-5 km suuntaansa työmatkakävelyjä juurikin säästösyistä. Samalla tulee kuntoilu, niin säästää jumppatuntimaksuista. Vaihtelen reittejä, jotta välillä tulee ylä- ja alamäkikävelyä. On varattava aikaa työmatkaan ja sopivat kengät ja liukkaalla kelillä nastakengät. Vaihtosukat on tietystä paluumatkaa varten oltava. Kunto on noussut ja eipä enää juuri ole pelastusrengasta vyötäröllä. Rahapula saa keksimään kyllä konstit selvityä. Olen kiitollinen, että on työtä, kun alkaa työttömyysluvut olla turhan korkealla Suomessa. Luoja meitä suomalaisia siunatkoon.
Riippuu millainen reitti olisi. Nyt pitäisi kävellä kantakaupungissa ja keskustan läpi 3,5 km ja pysähdellä jatkuvasti liikennevaloissa ja väistellä muuta liikennettä. Jos reitti olisi syrjemmässä ja vähemmillä risteyksillä ja liikennevaloilla, leveämmällä kevyenliikenteen väylällä niin kävelisin ainakin osan matkoista.
En rehellisyyden nimissä kävelisi mutta arvostan. Pyöräillä voisin riippuen reitistä. Pakokaasussa ja melussa ei tee mieli liikkua mutta syrjemmässä kyllä.
Vähän riippuu esim. työstäkin. Toimistotyöhön kävely ok, mutta jos kyseessä työ, missä esim kävellään koko päivä, niin ei innostaisi.
Minulla työmatka 5 km ja kävelen sen aina silloin tällöin suuntaan tai toiseen tai molempiin. Ihan kuntoilun ja ulkoilun kannalta.
Mulla oli just tollanen työmatka ja kävelin sen joka päivä. Oli tosi virkeä olo aloittaa päivä kävelyn jälkeen. Sinne ei ollut edes sopivaa julkista liikennettä, joten vaihtoehdot oli kävely tai pyöräily. En halunut hikoilla ennen työpäivää, joten valitsin siksi sen kävelyn. Oli paras työmatka mikä mulla on ollut ikinä.
Voisin harkita JOS pystyisin sitten työpaikalle saavuttuani käymään suihkussa ja laittautumaan. Tosiasiassa säästäisin mieluummin aikaa menemällä ajoneuvolla ja käymällä sitten kotiin päästyäni koiran kanssa ulkona.
Kävelisin tai juoksisin. Mennessä kävely, kotiin juosten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Yhteensä 1,5 tuntia työmatkoihin on liikaa.
Onko jotenkin parempi kuluttaa erikseen aikaa liikkumiseen? Vaikka ensin ajaa autolla kotiin ja sitten lähteä liikkumaan. Ja sitten ajan kulutus on jotenkin erilaista?
Keskimäärin kolme varttia päivä on paljon järkevämpi aika. Lisäksi kauppakäynnit voi hoitaa työmatkojen lomassa.
Asiaan tietenkin vaikuttaa se millaisessa paikassa asuu. Itse asun 100m kaupasta, joten kipausen sinne aina jalan.
1,5 tuntia on ihan hyvä aika vaikka kävellä joka päivä, ellei sitten ole superkiireinen. Ihmiset keskimäärin ehtivät löhötä ja tuijottaa ruutua useita tunteja päivässä, niin ei ne nyt oikeasti aina niin kiireisiä ole.
Joskus, mutta en aina. Ymmärrän kyllä hyvin tuon, että ei ole varaa työmatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita JOS pystyisin sitten työpaikalle saavuttuani käymään suihkussa ja laittautumaan. Tosiasiassa säästäisin mieluummin aikaa menemällä ajoneuvolla ja käymällä sitten kotiin päästyäni koiran kanssa ulkona.
Miten kävellessä mukamas niin kulahtaa, että heti pitäisi hypätä suihkuun ja laittautumaan? En ymmärrä.
Jos on jokin hirveä räntäpöppöpuurokeli, jonka lisäksi vielä liukasta, niin ei kauheasti houkuta kävellä edes lyhyttä matkaa. Hyvällä ilmalla tuo 4 kilsaakaan ei ole ongelma.
Minä en voisi kävellä edes puolen kilometrin matkaa, koska se vaatisi työpaikalla suihkussa käynnin ja vaatteiden vaihtamisen. Liikaa vaivaa ja aikaa menisi. Helpompi kulkea kaikki matkat autolla.
Vierailija kirjoitti:
En, koska kävelen keskimäärin 16km töissä 8h aikana
Mikä työ?
Mieluummin pyöräilisin tuon matkan. Tosin talvella menen yleensä autolla. Mulla on ollut tuollainen työmatka aikanaan, eikä tullut mieleenkään lähteä sitä kävellen. Pyörällä kuljin kyllä.
Kävelisin suotuisalla ilmalla ainakin töistä kotiin. Mukava rentoutua työpäivän päätteeksi. Ajatukset saa 'vapaalle' ja ulkoilu sekä liikkuminen kohentavat muutenkin oloa. Tämä tietysti, jos ei kiire mihinkään.
Keskimäärin kolme varttia päivä on paljon järkevämpi aika. Lisäksi kauppakäynnit voi hoitaa työmatkojen lomassa.