Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä Suomen alasajo näkyy Helsingin keskustan katukuvassa!

Vierailija
23.01.2025 |

Nuorena asuin 15 vuotta Helsingissä ja olin töissä keskustassa. Olen pitkään asunut muualla ja olin eilen käymässä keskustassa. Järkytys ei ihan riitä edes kuvaamaan näkemääni.

Ensinnäkin päihderiippuvaisten, sekavassa kunnossa olevien ja pahoinvoivien ihmisten määrä oli järkytys. Joku oli vissiin piikittänyt metron penkillä jättämisensä roskien perusteella. Väsyneitä, nuhjuisia ihmisiä zombeina tuijottamassa ruutua, tai tyhjyyttä. 

Ja se ennen elinvoimainen keskusta oli täynnä halpakauppoja, tyhjiä liiketiloja ja konkurssimyyntejä. Ei ollut Guccia, vaan Saiturin pörssi. Puluja, linnunkakkaa sisätiloissakin, rottia ja roskia. Surkea ilmestys. 

Kommentit (450)

Vierailija
201/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbia lainaten "Olen käynyt Itäkeskuksessa" Se on hieno paikka.

Menkää mielummi itään, kuin keskustaan. Mahtavan monikulttuurillinen paikka. 

Ihmiset mukavampia, ja voit löytää itsesi korttipeleistä tai kivoista kokkaushetkistä paikallisten kanssa. 

Vierailija
202/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset mukavampia, ja voit löytää itsesi korttipeleistä tai kivoista kokkaushetkistä paikallisten kanssa. 

Noh HAH HAH HAH.

Taas joku muka hauska vitsiniekkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä on tehty kehitysmaista tuotujen ihmisten paskalaari. Neekerijengit riehuvat kaduilla ja ryöstelevät ja tappavat ihmisiä. Ulkomainen huumemafia tekee nuorista narkkareita. Pikkulapset eikä vammaisetkaan ole turvassa lähi-idän raiskareilta. 

Mitään tällaista ei ollut 90-luvulla.

Näillä on Helsinki rikastettu ja sille ei voi enää kukaan mitään.

Kyllä sille voi. Amerikassa on juuri tällä hetkellä uutisissa esimerkkiä asiasta, että kun johtaja vaihtuu, loppuu äässylumiappsin ja jopa "taikasanan" toimiminen kuin seinään ja ne jo rahdatut rikolliset pakataan pakuun ja kärrätään rajalle takasin ja lähetään pois viestillä, että ei tartte koskaan enää takasin tulla. Kaikki tuo "mahdoton" on alkanut toimimaan ääritehokkaasti YHDESSÄ VUOROKAUDESSA! Jopa jenkit itse hämmästelee asiaa, miten nopeasti on saatu maijat kadulle ja rikolliset pakuun.

Vierailija
204/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa turistit miettiä Helsingistä? Näkevät tavallisten suomalaisten köyhyyden ja tyhjät toimitilat. 

Vierailija
205/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronasta se lähti. Junat tyhjenivät taviksista pk-seudulla, tilalle tuli lähinnä päihdeongelmaisia nuoria miehiä. Jos ennen koronaa junan vessaa pystyi käyttämään, koronavuosina se muuttui vältettäväksi- ja sen jälkeen tilanne on ollut se, ettei sinne ole mitään asiaa. Puolityhjissä junissa päihdeporukka alkoi kukkoilemaan, kun ei ollut enää konnareitakaan, ja nyt viime vuonna näin ekan kerran kun piikittivät penkillä, mitenkään asiaa edes salaamatta. Oli aamupäivä lauantaina, juna puolitäynnä. 

Junakin on ihan kelpo käyttöhuone.

Vierailija
206/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen!

Vierailija
207/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä on tehty kehitysmaista tuotujen ihmisten paskalaari. Neekerijengit riehuvat kaduilla ja ryöstelevät ja tappavat ihmisiä. Ulkomainen huumemafia tekee nuorista narkkareita. Pikkulapset eikä vammaisetkaan ole turvassa lähi-idän raiskareilta. 

Näillä on Helsinki rikastettu ja sille ei voi enää kukaan mitään.

Kyllä sille voi. Amerikassa on juuri tällä hetkellä uutisissa esimerkkiä asiasta, että kun johtaja vaihtuu, loppuu äässylumiappsin ja jopa "taikasanan" toimiminen kuin seinään ja ne jo rahdatut rikolliset pakataan pakuun ja kärrätään rajalle takasin ja lähetään pois viestillä, että ei tartte koskaan enää takasin tulla. Kaikki tuo "mahdoton" on alkanut toimimaan ääritehokkaasti YHDESSÄ VUOROKAUDESSA! Jopa jenkit itse hämmästele

Kyllä se juna meni jo suomen osalta. 

Eihän täällä edes tärkeissä rikoksissa mainita enää kansalaisuutta, ettei kukaan suutu tai loukkaannu ja vastakkainasettelu lisäänny. Päinvastoin. 

Vierailija
208/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin nuorten tilanne huolettaa. Heitä pitäisi auttaa. 

Heitä nimenomaan on autettu ja holhottu minkä on ehditty. Rimaa laskettu ihan joka asiassa. Lopputulos on zombi, joka ei jaksa mitään, ei oikein osaakaan mitään, mitään ei saa vaatia, kaikesta ahdistutaan. Kun mitään konkreettista ei vaadita, jää liikaa aikaa keksimällä keksiä ongelmia, puolestaloukkaantumisen aiheita ja ahdistuksenkohteita. Päinvastoin pitäisi lopettaa se ikuinen ymmärtäminen ja lepsuilu, se vain passivoi ja jättää energiaa epäolennaisuuksien loputtomaan märehtimiseen. 

Tuo kaikki hyysääminen on perustunut kahteen asiaan. Ensimmäinen asia on naisten keksimä harhaluulo siitä, että kun pultsarille/nargille antaa kodin ja elämän edellytykset, se olisi jotenkin kiitollinen siitä asiasta ja parantaisi tapansa. No sitähän ei tapahdu, nämä oikeasti on sen tyylisiä tyyppejä, että piut paut välittää yhtään mistään mitään. Parantumisen toimimisprosentti on luokkaa 0,1. Ainoa mitä tässä tapahtuu on täys tuho siihen taloon mihin näitä koskaan ikinä ängetäänkään ja päänsärky kaikille muille asukkaille kyseisessä talossa. Ei sellaista voi auttaa, joka ei halua auttaa edes itseään.

Mutta toinen asia on tosiaan se, että naiset taitaa itsekin tietää tämän totuuden. Mutta on myös toinen totuus. Suomessa ei ole mitään oikeita töitä naisille. Ei oikein tahdo enää olla miehillekään. Ei ole tehtaita, saloran telkkaritehdasta, vaatetehtaita, sihteerin paikkoja, pankkityöpaikkoja sun muita. Siten jos kaikki nämä syrjäytyneet dumpattaisiin jonnekin autolle saarelle jonne kuuluvat, loppuisi naisilta kivat julkisista varoista maksetut "hyysäys" suojatyöpaikat kuin seinään. Eli verovaroilla hyysääminen on niitä ainoita työpaikkoja joita suomessa enää on. Tämän takia tänne näitä mumuleitakin rahdataan tankkerilasteittain, koska siinä viisikymmentä helenaa ja helunaa saa turhia töitä joita ei ollenkaan tarvittaisi. Ei niitä mumuleita kuin niitä työpaikkojakaan. Tätä kuviota on nyt pyöritetty velkarahalla niin kauan, että palkanmaksukyky on alkanut loppumaan. Yksityissektori ei enää kanna tätä pelleilyä joissa puolen suomen naisista on jossain kelassa laskemassa jonkin syrjäytyneen kolikoita tai pitämässä tanssiryhmää uguba-rikollisille.

Ja tästä kaikesta johtuu juuri nyt husarissa oleva uutinen siitä, että naisten työttömyys on noussut rajusti. Koska hyysääminen on loppu. Samasta syystä on kaupungeille ilmestynyt tämä walking dead-ilmiö. Rahat vain yksinkertaisesti on loppu pelleilyltä!

Vierailija
209/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä 80-luvulla. Silloin Helsinki oli hieno paikka nuorille aikuisille. Nykyisen on maailmakylässä paskonut.

Vierailija
210/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin takaisin Suomeen ja Helsinkiin vähän ennen koronaa. Jo silloin Helsingissä oli todella paljon päihdeongelmaisia, ihan sekaisin olevia ihmisiä ja hämäriä mmúuttajia, jotka olivat todella aggressiivisia. Rautatieasema on kuin joku afrikkalainen lähiö, tosin rautatieasemathan ovat joka puolella Eurooppaa nykyään ihan kamalassa kunnossa. Surullisinta on ne mt-ongelmaiset, joiden ei selvästikään pitäisi olla kadulla vapaana. He pyörivät paikoillaan kumarassa, konttaavat maassa ja puhuvat itsekseen, näkevät ja kuulevat harhoja. Mitä oon itse huomannut eri puolilla maailmaa asuessa, että jokaikisessä kaupungissa on ne ongelma-alueet. Mutta ne on yleensä vain tietyt alueet, kun taas Helsingissä hörhöjä on ihan jokaikisessä paikassa. Narkkeja on ihan kaikkialla. Helsingin keskustassa ei ole enää mitään. Joka kulmasta löytyy joku H&M ja Normal, ja siinä se. Ja joka kadunkulma on auki, ja ne tietytöt kestää vuodesta toiseen. Ei todellakaan mikään viihtyisä kaupunki.

Ennen oli sentään se hyvä, että huonoon käytökseen puututtiin ja ihmisten piti oikeasti osata käyttäytyä. Nykyään se menee niin, että saat olla vaikka missä kunnossa tahansa, hajottaa kaiken ja paskoa mihin haluat, ja se hyväksytään. Oikeasti, oon nähnyt kun joku muija nostaa hameen helmat ja rupee kusemaan keskelle katua, ja koululaiset vaan kävelee sen ohi. Sitten me, jotka osataan käyttäytyä ei voida "nauttia" siitä kaupungista näiden häiriköiden takia (jos siellä nyt jtn nautittavaa olisi, mutta kyllähän viihtyvyys nousisi ilman näitä hörhöjä).

Vierailija
211/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssänkielen määrä on vähentynyt. Se on ainoa hyvä asia.

Vierailija
212/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 32: "Kaupunki kuuluu kaikille.

Huonosti voivat ihmiset tarvitsevat apua, eivät halveksuntaa ja yhteiskunnasta eristämistä
."

Olen periatteessa tästä ihan samaa mieltä. Mutta ei mun silti tarvitse mennä paikkaan, missä en viihdy tai missä koen oloni tavalla tai toisella epämukavaksi. Jos Helsingin keskusta halutaan pitää sellaisena kuin mitä se nyt on, ei mulle tuota mitään ongelmaa pysyä poissa sieltä. Toissakesänä kävin, kun työkaveri järjesti eläkkeellelähtöjuhlansa siellä. Oli ihan kiva reissu, mutta olin jo etukäteen sopinut, että tuttu taksikuski tulee hakemaan mut sieltä pois. Ei napannut yhtään ajatus, että olisi pitänyt Elielin aukion taksiasemalta ottaa taksi. Omat läksiäiseni oli tarkoitus pitää heinäkuussa 2026, mutta jäänkin pois työelämästä jo ensi syksynä. En kuitenkaan usko, että järjestän omani Helsingin keskustassa. 

Elielinaukiolta 300 ja vaihto Karhunkierroksessa 311 tai 522. Ole hyvä. 

Vierailija
213/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä ajattelen, miten paljon enemmän meidän yhteiskunnan resursseja säästyisi ja miten paljon paremmin täällä olisi asiat, jos me ei oltaisi maailman sosiaalitoimisto. Mitä hyvää siitä on oikeasti seurannut? Kaikki se, mikä Suomessa ennen oli hyvää ja toimivaa, on pilattu. Koulutuksen taso on laskenut, huumeita virtaa maahan ihan solkenaan eikä siihen puututa, turvallisuus on huononemaan päin, terveydenhuoltoon ei riitä resursseja (miksiköhän ei). Tietty olisihan niitä omia ongelmia silloinkin, mutta olisi paljon enemmän resursseja puuttua niihin.

Vierailija
214/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persut alkoivat tapansa mukaan öyhöttää mammuista. Kun siitä ei edes ollut kysymys vaan suomalaisten lisääntyvästä huono-osaisuudesta. Esim. näkemäni nar.komaanit Hgissä ovat aina kantasuomalaisia miehiä.

Ma tuthan näitä huumeita diilaa Ruotsista mu sujen ohella. 2015 vuoden jälkeen alamäki on alkanut ja vain Perussuomalaisia äänestämällä tilanne saadaan pikku hiljaa paremmaksi.

Vihreiden, SDP ja vasemmiston = vihervasemmiston agendaan kuuluu hyysääminen. Niin ma mujen kuin nis tien.

Rikkaiden ja suuryritysten etujen ajaja Kokoomus hyötyy tulijoista (mm. rakennus bisnes asunnoista ja kauppiaat ostajista) ja halpatyövoimasta.

Samoin Keskusta. Maatalous ja marjanviljely on työvoimavaltaista, jolloin viivan alle jää sitä enemmän, mitä halvemmalla tuotetaan = halpatyövoima.

Ainoa puolue, joka ajaa tav

ROTFL! Eli kuten nykyisin sanotaan: huutista. 

Vierailija
215/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh HAH HAH HAH.

Taas joku muka hauska vitsiniekkä...

Oon mäki käyny Itiksessä. Metromatka pelottavin osuus, itse kauppakeskuksessa ei mitään ongelmaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 213: "Elielinaukiolta 300 ja vaihto Karhunkierroksessa 311 tai 522. Ole hyvä. "

Juu, tiedän tuon, mutta miksi menisin kahdella kulkuneuvolla, kun pääsen kauppoihin yhdelläkin? 

Vierailija
217/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän täällä edes tärkeissä rikoksissa mainita enää kansalaisuutta, ettei kukaan suutu tai loukkaannu ja vastakkainasettelu lisäänny. Päinvastoin."

Vantaalla paloi päiväkoti uutena vuotena. Poliisi julkaisi epäiltyjen tekijöiden (2kpl) kuvat, ja pyysi samalla yleisöltä apua. Toinen tekijöistä tummempi, toinen vaaleampi. Ekaksi mainitun kasvot oli sensuroitu valkoisella pallolla lähikuvassa. 

Ei näitä edes haluta ratkaista.

Vierailija
218/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä välillä ajattelen, miten paljon enemmän meidän yhteiskunnan resursseja säästyisi ja miten paljon paremmin täällä olisi asiat, jos me ei oltaisi maailman sosiaalitoimisto. Mitä hyvää siitä on oikeasti seurannut? Kaikki se, mikä Suomessa ennen oli hyvää ja toimivaa, on pilattu. Koulutuksen taso on laskenut, huumeita virtaa maahan ihan solkenaan eikä siihen puututa, turvallisuus on huononemaan päin, terveydenhuoltoon ei riitä resursseja (miksiköhän ei). Tietty olisihan niitä omia ongelmia silloinkin, mutta olisi paljon enemmän resursseja puuttua niihin.

Vielä 15 vuotta sitten väitettiin, ettei täällä bussit kulkisi eikä sairaaloita siivottaisi ilman uussuomalaisia. 

No, nyt on työstä pula sitten ihan kaikilla- todennäköisesti oma reservi olisi riittänyt mainiosti jo aiemmin, saati näinä aikoina. 

Kummasti ne bussit kulkivat ennenkin ihan aikataulujen mukaan, vaikka kuskit kotimaisia.

Vierailija
219/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä näkyy ihan viikollakin aamun lähijunissa keskustaan, viime aikoina alkanut käyttämään junaa todella pitkän tauon jälkeen ja kyllä on erinäköistä menoa nykyään, narkkeja pää sekaisin heti aamulla. Toinen paikka missä näkyy suuri ero on Kallio entinen hipsteri alue muuttunut masentavaksi per*läveksi. 

Vierailija
220/450 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen oli sentään se hyvä, että huonoon käytökseen puututtiin ja ihmisten piti oikeasti osata käyttäytyä. Nykyään se menee niin, että saat olla vaikka missä kunnossa tahansa, hajottaa kaiken ja paskoa mihin haluat, ja se hyväksytään. Oikeasti, oon nähnyt kun joku muija nostaa hameen helmat ja rupee kusemaan keskelle katua, ja koululaiset vaan kävelee sen ohi. Sitten me, jotka osataan käyttäytyä ei voida "nauttia" siitä kaupungista näiden häiriköiden takia (jos siellä nyt jtn nautittavaa olisi, mutta kyllähän viihtyvyys nousisi ilman näitä hörhöjä)."

Minä taas katsoin pakon edessä kun metroasemalla joku nainen oksensi lattialle. Kerta toisensa perään. Vartija käväisi siinä, lähti pois. Myöhemmin naureskeli toiselle vartijalle, että sillä naisella oli kuulemma ollut vähän paha olo. 

Samantyylinen hälläväliä-asenne eritteiden suhteen vaivaa jopa lähiöitä. Taloyhtiöni pihalle oli joku vääntänyt pas..., eikä mitenkään yrittänyt edes siivota niitä. Vieressä oli vessapaperiakin. Tämä on tavallinen lähiö ja siisti taloyhtiö! Oksettavaa.