Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto sinkkuna ajanhukkaa

Vierailija
23.01.2025 |

Alkaa tuntua ruuanlaitto näin sinkkuna ihan hirveältä ajanhukalta. Käyttää vaikka 30 min siihen että laittaa jotain hyvää. Sitten sitä syö 10 minuuttia yksin, jonka jälkeen pitäisi tiskata ja siivota sotkuja toiset 30 min. Jos laittaa jonkin isomman annoksen jota syö monta päivää niin vähän helpottaa, mutta perus ongelma säilyy.

Ylipäätään vituttaa koko keittiö. Tuntuu että ihan sama mitä siellä tekee niin aina kauhea sotku. Syö vaikka jotain ruisleipää niin heti murusia ympäriinsä.

En kyllä tiedä, että miten lapsiperheet selviytyy.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna voi tehdä just sitä ruokaa mistä itse pitää. Ei tarvitse syödä mitään, mikä ei itselle maistu. En kokkaa itselleni perheellisten perusruokia kuten jauhelihakeittoa, uunimakkaraa tai kanapastaa, vaikka olisivat helppoja kotiruokia, sillä en yksinkertaisesti tykkää niistä.  

Vierailija
22/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna voi tehdä just sitä ruokaa mistä itse pitää. Ei tarvitse syödä mitään, mikä ei itselle maistu. En kokkaa itselleni perheellisten perusruokia kuten jauhelihakeittoa, uunimakkaraa tai kanapastaa, vaikka olisivat helppoja kotiruokia, sillä en yksinkertaisesti tykkää niistä.  

Luettelit just mun suosikkiruuat:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaiton koko idea esimerkiksi työttömänä on juuri se, että siihen menee aikaa. Se on sen idea.

Mitä enemmän aikaa, sitä parempi. En ymmärrä tuollaista tehokkuusajattelua, että aikaa ei saisi kulua mihinkään.

Vierailija
24/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheissä on aina eukko,eli akka,eli emäntä..siis vaimokulta 💋 

Vierailija
25/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kua nyt niin hölmö olisi, että sellaista ruokaa tekisi, josta ei edes tykkää.

Vierailija
26/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!

Vierailija
27/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ois kyllä kätevä kapistus ja arvostan naisia muutenkin ihan elementtinä.

Vierailija
28/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä tuntuu jatkuvalta tiskaamiselta ja pyykinpesulta, voi kääntää ajatusta niin, että elämä on jatkuvaa kotiruokaa ja puhtaita vaatteita. Ne on sellaisia asioita joita kaikilla ei ole. Motivoi meikäläistä. Ja mitä lapsiperheisiin tulee, niin ei me aina selvitäkään, mut välillä voi vähän oikoa ja se on ihan ok.

Vierailija
29/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna yhdestä ruoanlaittokerrasta söi helposti 2-3 kertaa. Ruoka terveellisempää ja paljon maukkaampaa kuin laitos- ja einesruoka.

Vierailija
30/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna tein usein ison kattilan jotain linssisoppaa tai muuta kasviskeittoa. Sitä söin sitten monta päivää. 

En ole koskaan ruoanlaitosta välittänyt 

Vierailija
31/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta erotessa oli, että pääsi eroon 17 vuoden ruuanlaittohelv###istä. En edes syönyt niitä lihapatoja tmv. Pääsi myös eroon siitä, että mies ei uskonut kun söin itse vaan salaattia ja leipää pääasiassa. Hän ei uskonut, että kukaan tulee niin toimeen. Väitti aina, että syön salaa niitä lihakastikkeita kun hän ei näe. Jotkut ei vaan tajua, että kaikki ei himoitse niitä liha ja makkararuokia.  Siis mikä helpotus, että nyt voi syödä sen raejuustosalaatin ja leivän ilman, että joku syyllistää ja nalkuttaa. Eikä tarvitse enää kokata mitään karjalanpaisteja.... 

Miksi joku alkaa miehelle kokiksi. 👩🍳😲 Meillä mies kokkaa itse liha herkkunsa. Tykkään enemmän salaateista, juustoista, karjalanpiirakoista, muna, sipurirengas leivistä erilaisine täytteineen, pitsasta ja kalapuikko ranskalaisista kaikilla mausteilla eikä mitään himoa liha-ja makkararuokiin. Saan kokata ihan fiiliksen mukaan ja sitten teen kahdelle jos tiedän sen ruuan kelpaavan miehellekkin tai muuten hän saa kokata omat safkansa. Ei ole mitään keittö helvettiä ollut ikinä. 😁 Sitten vain passataan jos on sairas. Ei aikuista passata kotona kuin hotellissa. Ei sellaiseen pidä alkaa ollenkaan.

Vierailija
32/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin opiskeluaikoina miten vanhemmat jaksaa pitää tiskipöydän niin puhtoisena jatkuvasti. Nyt kun hoitanu useamman muksun taloutta tuli sellainen ajatus että nämä kun muuttaa kotoa niin kyllä tuntuis itseltä se 2 aikuisen ruoanlaitto ja tiskaus aika leppoisalta tämän jälkeen.

Vierailija
33/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.

Vierailija
34/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna yhdestä ruoanlaittokerrasta söi helposti 2-3 kertaa. Ruoka terveellisempää ja paljon maukkaampaa kuin laitos- ja einesruoka.

2x syödään meilläkin oli sitten syöjiä 2 tai 12. Harvoin tulee tehtyä yhdelle aterialle vaan ruokaa

Vierailija
35/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläinen ei kyllä pahemmin laske vaimoa keittiöön. Meillä on sellainen sopimus että pääsääntöisesti hän hoitaa pyykit ja minä sapuskan ja hyvin on toiminu

Vierailija
36/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!

Einekset on kuule ihan vain yyhhoo äitien juttu. Normaalit ihmiset eivät niihin koske.

Vierailija
37/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ikisinkku toistaiseksi eli en ole vielä seurustellut koskaan elämäni aikana. Mä kyllä teen ruokaa ehkä kerran viikossa. Syön tosi paljon valmisruokia ja ravintoloissa syön myös.

Töihin kun lähtee aamulla 6:30 ja kotona on siinä 17:00 niin aika harvoin sitä jakaa alkaa ruokaa tekemään. 

M34

Vierailija
38/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinkkunahan on se hyvä puoli, ettei ole mikään pakko laittaa ruokaa. Itsekin koronaan asti, lähes nelikymppiseksi, elin käytännössä laittamatta ruokaa ikinä. Ostin mikrotettavia valmisruokia, söin ravintoloissa, Wolttasin, söin pikaruokaa, ja paljon leipää, jogurtteja yms jolloin tarvi syödä vain 1 lämmin ateria päivässä. Tyypillinen päivä oli aamulla jogurtti ja leipää, lounaaksi jotain valmista, iltapäivällä hedelmä ja leipää ja illalla voileipää päällysteillä. Hyvin noinkin eli terveenä ja hoikkanakin.

Sitten innostuin ruoanlaistosta ihan harrastuksena, ja nykyään tykkään tehdä sitä. Mistä on se ongelma, että paino tuppaa nousemaan :D Minä niin tykkäisin leipoa ja kokeilla eri kulttuurien ruokia ja niin teenkin. Korona-aikana innostuin kun ei ollut muutakaan tekemistä kun mihinkään ei voinut mennä. 

Mutta tosiaan, ei ole mikään pakko sinkkuna laittaa ruokia, kyllä niillä eineksillä ja ravintolaruoilla ja välipaloillakin elää. Ottaa vaikka jonkun monivitamiinin kaveriksi, jos tuntuu että ehkä kaikkia ravinteita ei saa.

Vierailija
39/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin yksin asumaan lasten muutettua omilleen, niin ajattelin, etten tee enää ikinä ruokaa. Pari kuukautta jaksoin eineksiä syödä, sitten alkoi jo tekemään mieli kotiruokaa ja kokkaan nyt pari kertaa viikossa. Painonhallinnan kannalta on myös hyvä syödä jotain "kunnollista" päivittäin, eikä vain napostella pitkin päivää.

Vierailija
40/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einekset on kuule ihan vain yyhhoo äitien juttu. Normaalit ihmiset eivät niihin koske.

Olen 65 vuotias miespuolinen eläkeläinen, en yyhoo äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi