Mies, haittaisiko sinua pienituloinen puoliso?
Edellinen poistettiin. Olisitko valmis elättämään työtöntä, tai pienituloista naista, jos tämä on vaikkapa lastenne kanssa kotona? Haittaako sinua, jos joudut maksamaan enemmän yhteisiä kuluja?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
yksikään nainen ei huoli itseään pienempituloista miestä. naiset haluavat parisuhteen vain siksi, että saavat elättäjän
Ahaa, minulla ja vaimollani on ollut kautta aikojen aika lailla samanlainen tulotaso. Välillä hän on tienannut paremmin ja tällä hetkellä puolestani minä. Aikanaan tavattiin samoja hommia tehtäessä töissä joten tiesi kyselemättä, että ei se siihen aikaan tuo palkkani häntä elättämään olisi riittänyt (nyt riittäisi), mutta eipä tuo ikinä siitä haukkunut ja sormuksiakin halusi vaihtaa ja lapsia saada. Ehkä sinä etsit vääristä paikoista tai tavoittelet jotain sellaista mitä et voi saada?
Käännetään toistepäin, mies, ja varakkaampi nainen puolisona ?
Vierailija kirjoitti:
yksikään nainen ei huoli itseään pienempituloista miestä. naiset haluavat parisuhteen vain siksi, että saavat elättäjän
Ja silti kukaan ei elätä. Suostutteko nyt sitten elättämään vai ei?
Ei haittaa jos maksaa kaikesta 50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan entisen heilani ja nykyisen avokin puolesta: EN OLE.
Entisen heilan kanssa ollessa olin opiskelija, kuukausitulot n. 500e ja kesäisin 0-1200e välillä, poikaystävä nettosi tasaisesti 3000 joka kuukausi. Silti maksettiin kaikki puoliksi.
Nykyisellä miehellä nettotulot n.2600/kk+ jotain satunnaisia bonuksia. Minulla loppui työt syksyllä ja olen heittänyt alallani sijaisena keikkaa niin paljon kuin voin, nettotulot 600-1500 välillä, pääosin 900e kuukaudessa. Maksamme kaiken puoliksi. Talolaina on miehen nimissä, itse en kartuta omaisuutta. Tällä hetkellä minulla on jonossa laskuja 405 euron edestä, tilillä 11e ja palkka (900) tulee kuun viimeinen päivä.
Miehellä rahaa säästötilillä, rahastoissa ja käyttötilillä, minulle tulee 10. pv S-tilille pari kymppiä :D
Lapsia ei tehdä, koska mies ei halua, että menetän vähäisetkin tuloni.
Ahdistaa pelkkä ajatuskin, että pitäisi elää tuollaisessa tilanteessa. Mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Niin että miesten pitäisi ottaa jokin lokki mitä pitää ruokkii ja elättää? En korkeakoulutettuna insinöörimiehenä suostuisi siihen. Jollekin AMK tai duunarille se voisi olla vielä ihan ok, jos ja kun ei parempaakaan saa.
Ei ollut lokista kysymys, vaan pienempituloisesta.
Jos et olisi insinöörimies, niin ymmärtäisit, että kahden hengen talous on kannattavampaa pienituloisemman kanssakin. Siinä molempien elintaso nousisi.
Mutta eihän tämä sinulle aukea, ei. 😆
Vierailija kirjoitti:
Niin että miesten pitäisi ottaa jokin lokki mitä pitää ruokkii ja elättää? En korkeakoulutettuna insinöörimiehenä suostuisi siihen. Jollekin AMK tai duunarille se voisi olla vielä ihan ok, jos ja kun ei parempaakaan saa.
Incelnöörinä varmaan tiedät olevasi duunari jos olet palkansaaja
Ei haittaa jos on persoonaltaan ja periaatteiltaan muutoin yhteensopiva.
Se paljonko joku tekee rahaa on sivuseikka, elintaso mitoitetaan kuitenkin yhteisen tulotason mukaan. Tärkeämpää on se että kumpikin tekee ja yrittää parhaansa, kykyjensä mukaan, yhteisen potin kasvattamiseksi, eikä vain maleksi päivät pitkät.
"Mies, haittaisiko sinua pienituloinen puoliso?"
Ei haittaisi. En elä leveästi, ja omat harrastukset ovat edullisia. Jos lähdettäisiin harrastamaan yhdessä. voisn maksaa bensakulut koska lähtisin harrastamaan itse joka tapauksessa.
"Olisitko valmis elättämään työtöntä, tai pienituloista naista"
Kuinka yllättävää, että tämä kääntyikin näin :D Naiset ovat tehneet selväksi, etteivät suostuisi elättämään miestä. Todella harva edes suostuu pariutumaan miehen kanssa joka on olennaisesti pienituloisempi (pysyvästi, ei tyyliin nainen sairaanhoitaja ja mies opiskelemassa lääkäriksi), vähävaraisempi, matalammin koulutettu, köyhemmästä perheestä, lyhyempi, hintelämpi, tms. Joten eipä minuakaan kiinnosta sitten aikuista ihmistä elättää. Poikkeus olisi jos suhteen aikana kumppani vaikka sairastuisi vakavasti ja menettäisi työkykynsä.
Eli raha-asiat pitäisi järjestää siten, että kumppani on tyytyväinen siihen mitä pystyy omilla tuloillaan hankkimaan. Jos alkaakin tehdä mieli yhteistä asuntoa johon vain minulla olisi varaa, minä omistan sen asunnon sitten. Jos tuntuu epäreilulta, jätetään hankkimatta ja minä vaikka ostan sijoitusasunnon.
Mutta bottom line on, että tarjolla olen minä. Ei mikään paketti johon kuuluu sosioekonominen nousu minun siivelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo haittaisi, koska haluan itsekin olla puolet ja puolet.
Eli sä käyt puoli vuotta töissä ja mä oon kotona puolivuotta ja vaihto. Muuten ei kävisi.
Oma kuukausipalkka no noin 800-1000e kk.
Pikavippivelkoja on 30 000 e pääosin koska en ole saanut maksetua vuokria palkallani. Vuokra yksiöstä on 700e.
t. aliravittu m3
Kai olet hakenut asumistukea?
Eihän sitä nykyään saa työssäkäyvät.
Riippuu tuloista
"Mies, haittaisiko sinua pienituloinen puoliso?"
Ei haittaisi. En elä leveästi, ja omat harrastukset ovat edullisia. Jos lähdettäisiin harrastamaan yhdessä. voisn maksaa bensakulut koska lähtisin harrastamaan itse joka tapauksessa.
"Olisitko valmis elättämään työtöntä, tai pienituloista naista"
Kuinka yllättävää, että tämä kääntyikin näin :D Naiset ovat tehneet selväksi, etteivät suostuisi elättämään miestä. Todella harva edes suostuu pariutumaan miehen kanssa joka on olennaisesti pienituloisempi (pysyvästi, ei tyyliin nainen sairaanhoitaja ja mies opiskelemassa lääkäriksi), vähävaraisempi, matalammin koulutettu, köyhemmästä perheestä, lyhyempi, hintelämpi, tms. Joten eipä minuakaan kiinnosta sitten aikuista ihmistä elättää. Poikkeus olisi jos suhteen aikana kumppani vaikka sairastuisi vakavasti ja menettäisi työkykynsä.
Eli raha-asiat pitäisi järjestää siten, että kumppani on tyytyväinen siihen mitä pystyy omilla tuloillaan hankkimaan. Jos alkaakin tehdä mieli yhteistä asuntoa johon vain minulla olisi varaa, minä omistan sen asunnon sitten. Jos tuntuu epäreilulta, jätetään hankkimatta ja minä vaikka ostan sijoitusasunnon.
Mutta bottom line on, että tarjolla olen minä. Ei mikään paketti johon kuuluu sosioekonominen nousu minun siivelläni.
Puhutaanko nyt pienituloisesta vai pienenpituloisesta?
Pienituloisuus haittaisi. Ei tulojen vuoksi vaan siksi että pienituloisuuteen yleensä liityyy näköalattomuutta ja kyynistymistä. Elokuvissa tavattavaa jaloa köyhää ei ole olemassakaan. En osaa sanoa mikä on syytä ja mikä on seurausta mutta pienituloisuuden lopputulos harvoin on viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Enempi mua naisena harmittais olla elätettävänä. Ja mites sitten suu pannaan jos tulee ero?
Ai miten? Omaisuus pannaan puoliksi, kumpikin lähtee liitosta yhtä köyhänä/rikkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut lokista kysymys, vaan pienempituloisesta.
Jos et olisi insinöörimies, niin ymmärtäisit, että kahden hengen talous on kannattavampaa pienituloisemman kanssakin. Siinä molempien elintaso nousisi.
Mutta eihän tämä sinulle aukea, ei. 😆
Kummallista kyllä naiset eivät ajattele näin silloin kun mies on pienituloisempi.
Ja kommenttisi on teoriaa. Juu, jos muutetaan yhdessä halpaan lähiöasuntoon ja eletään opiskelijabudjetilla johon rahat laitetaan puoliksi niin siinä säästää. Kumpikin sitten harrastaa sen mukaan miten on rahaa.
Mutta oikeasti se menee niin, ettei voikaan olla kahta elintasoa suhteessa, eli sitten pitäisi alkaa kustantamaan korkeampaa elintasoa naisellekin. Ja sekään ei käy, että mies omistaa asunnon kun sen maksaakin, koska "taloudellinen diktatuuri ja koti ei tunnu kodilta". Eli miehen pitäisi maksaa isompi osa asunnosta ja silti omistus puoliksi.
ps. tuo on itse asiassa teoriaa silloinkin kun molemmat tienaavat saman verran. Tosielämässä naisen kanssa eläminen tulee aina kalliimmaksi.
Ei haittaisi, kunhan asia ei näkyisi minun lompakossani.
Olen elättänyt pienituloista vaimoani. Kuusi vuotta maksoin kaikki yhteiset kulut. Nykyään maksan enää 70% kuluista. Ei haittaa yhtään.
Ei haittaa..olen naisen kanssa rakkaudesta, en rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, minulla ja vaimollani on ollut kautta aikojen aika lailla samanlainen tulotaso. Välillä hän on tienannut paremmin ja tällä hetkellä puolestani minä. Aikanaan tavattiin samoja hommia tehtäessä töissä joten tiesi kyselemättä, että ei se siihen aikaan tuo palkkani häntä elättämään olisi riittänyt (nyt riittäisi), mutta eipä tuo ikinä siitä haukkunut ja sormuksiakin halusi vaihtaa ja lapsia saada. Ehkä sinä etsit vääristä paikoista tai tavoittelet jotain sellaista mitä et voi saada?
Ehkä tulkitset kuvausta "pienempituloinen" kuten raamatun fariseukset. Harva varmaan väittää että naiset vaatisivat/odottaisivat että miehen tulot ovat vähintään 100,0000001% omista tuloista, jotta mies ei olisi pienempituloinen. Itse tulkitsen että pienempituloinen tarkoittaa että ero on huomattava, eli naisille ongelma olisi jos miehen tulot ovat 1/3 tai kuitenkin alle 1/2 omista tuloista, eikä niin että suuri ongelma olisi jos mies tienaisi vain 80-90% naisen tuloista. Eivätkä naiset tietenkään ole niin kiinnostuneita itse rahoista, vaan parisuhteen mahdollistamasta elintasosta ja tulevan elämän laadusta.
Sanoisin vielä niinkin että tietysti moni muukin asia merkitsee, vaikka vähintään (noin) samankokoiset tulot olisivatkin odotus, niin muuten erityinen ulkonäkö/etnisyys/kuuluisuus... ovat merkitseviä. Moni vaadittu asia on vaatimuksena itsestäänselvyys näiden päälle, eli epäluotettava mies ei ehkä kelpaa, vaikka muuten olisi catch. ...ja muuta paskaa yleistystä, itseni huviksi ja teidän kiusaksenne. M51
Itse tienaan rouvaa enemmän, mutta en aivan hirveitä. Monta vuotta mennyt näin, mutta roolit muuttumassa kun hän valmistuu korkeapalkkaiseen työhön. Meille aivan sama kumpi tienaa enemmän, koska olemme samassa joukkueessa. Se kumpi tienaa enemmän, maksaa enemmän ja sillä selvä. Jos täytyy suhteessa pihistellä, on se toinen sinun kanssasi jostain muusta syystä kuin rakkaudesta. Tämän päivän Suomessa on jo onnekasta mikäli on yleensäkään töissä tai saa sen pitää.
- M33 -
Eihän sitä nykyään saa työssäkäyvät.