Mies, haittaisiko sinua pienituloinen puoliso?
Edellinen poistettiin. Olisitko valmis elättämään työtöntä, tai pienituloista naista, jos tämä on vaikkapa lastenne kanssa kotona? Haittaako sinua, jos joudut maksamaan enemmän yhteisiä kuluja?
Kommentit (85)
Aivan se ja sama, kunhan tulee toimeen semmoisenaan ja pitää siitä mitä tekee.
No joo haittaisi, koska haluan itsekin olla puolet ja puolet.
Eli sä käyt puoli vuotta töissä ja mä oon kotona puolivuotta ja vaihto. Muuten ei kävisi.
Oma kuukausipalkka no noin 800-1000e kk.
Pikavippivelkoja on 30 000 e pääosin koska en ole saanut maksetua vuokria palkallani. Vuokra yksiöstä on 700e.
t. aliravittu m36
Ensimmäisen puolivuotta nainen oli isompituloinen kun olin työttömänä. Asuntolainan ja autot sen jälkeen olen suurimmaksi osaksi maksanut. Meillä ei ole ollut sinun rahat minun rahat periaate ja hyvin on perhe-elämä sujunut kohta 30v. Velat maksettu ja lapset töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eli sä käyt puoli vuotta töissä ja mä oon kotona puolivuotta ja vaihto. Muuten ei kävisi.
Pikavippivelkoja on 30 000 e pääosin koska en ole saanut maksetua vuokria palkallani. Vuokra yksiöstä on 700e.
t. aliravittu m36
oma häpeäsi, miksi et ole jaksanut hakea tukia tuohon päälle, mun velikin sanoi että on nopeampi ja helpompi vain ottaa vippejä tukien sijaan, mutta tost tulee pitkät velat maksettavaksi jos ei osaa hakea sosiaalitukia päälle???
Miksi edes käyt töissä tuolla palkalla? Saisit tukina enemmän.
Ei haittaa. Pienilläkin tuloilla pärjää kun elää niukasti. Tärkeintä on mukava luonne, iloisuus, reippaus ja seksikkyys(isot bosat).
Vierailija kirjoitti:
t. aliravittu m36
En ihan ymmärrä ajattelutapaasi. Ajattelitko että missään kohtaan et löydä tuota velkaa edestäsi? Millä sen ajattelit maksaa? Pikavippien ottaminen kertoo kyllä äärimmäisen huonosta talousosaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Enemmän vaakakupissa painaa luonne, käytöstavat ja arvot.
Monta kertaa on normaalit ja normaalipainoiset naiset jääneet pois kyydistä kun eivät osaa käyttäytyä. Luulevat sukupuolen olevan lupa käyttäytyä kuin lehmät.
Älä loukkaa lehmiä, ovat tasaisen rauhallisisa, leppoisia eläimiä enimmäkseen.
Niin että miesten pitäisi ottaa jokin lokki mitä pitää ruokkii ja elättää? En korkeakoulutettuna insinöörimiehenä suostuisi siihen. Jollekin AMK tai duunarille se voisi olla vielä ihan ok, jos ja kun ei parempaakaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. aliravittu m36
En ihan ymmärrä ajattelutapaasi. Ajattelitko että missään kohtaan et löydä tuota velkaa edestäsi? Millä sen ajattelit maksaa? Pikavippien ottaminen kertoo kyllä äärimmäisen huonosta talousosaamisesta.
Joo mutta noitten tukien hakeminen vasta vaikeeta onkin kuin talousosaaminen.
Esim menetin työmatkatukia 2000e verran. Kuulin tästä vasta jälkikäteen.
En kyl ymmärrä miksi ihminen ei saisi perustuloa, kun emmä jaksa työssäkäydessä miettiä mitä kaikkee pitää hakee. Helpompi vaan ottaa vippiä ja tappaa ittensä jos loppu alkaa ahdistaa.
Mitää hyväpalkkasia duuneja ei oo tarjolla koskaan. Joten iha sama. Polet jotain pyörää iha homon ja viet ruokaa rikkaille, ni kuussa häkee tonni. Ei sillä saa itele ruokaa yhtää ja koko ajan kuihtuu elimistö kun polet ja polet tonnin kaloreita päivässä.
Vierailija kirjoitti:
t. aliravittu m3
Kai olet hakenut asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Niin että miesten pitäisi ottaa jokin lokki mitä pitää ruokkii ja elättää? En korkeakoulutettuna insinöörimiehenä suostuisi siihen. Jollekin AMK tai duunarille se voisi olla vielä ihan ok, jos ja kun ei parempaakaan saa.
Sut pitäisi viedä kehää ja leipoo lättyyn huolella naama ihan uuteen kuntoon.
Joku muukin totesi; jos puolisoni tulot nyt putoaisivat, niin tietysti miettisimme elämämme yhdessä siitä eteenpäin. Jos taas jostain syystä näin 50v miehenä aloittelisin uutta suhdetta 30-40v naisen kanssa, niin odottaisin kyllä että hänellä on jo elämä ja tulot jossain määrin rakennettu muulle kuin tukien varassa elämiseen, tai ainakin selvät suunnitelmat ja pyrkimys siihen (opiskelee esim).
Koskaan ei elämässä tiedä nykypäivänä, kuka tahansa voi sukupuoleen katsomatta jäädä työttömäksi korkeasta positiosta ja tulot romahtaa.
No olisiko sillä merkitystä? No ei sillä ole, jos rakkautta riittää ja pystytään muuttuneessa tilanteessa luovimaan ja sopimaan uudesta arjen järjestelyistä ja sovittamaan talous sen mukaiseksi. Jos ei pystytä, niin sitten sillä on paljonkin merkitystä.
Jos eukosta koituvat ongelmat parisuhteessa ovat eukon pienistä tuloista johtuvia ne voi yleensä jotenkin sopia ja järjestellä. Muut ongelmat ovat paljon suurempia, jolloin suhde ei tee elämästäni helpompaa ja mukavampaa.
Mieluummin eukko jolla on pienemmät tulot ja pienemmät menot, kuin eukko jolla on paljon suuremmat tulot ja jonka kanssa joutuisin jakamaan suuremmat kulut, eli olisin koko ajan pa. Suurempi kulutus ja korkeampi elintaso eivät ole minulle tie onneen. Mieluummin pienessä vuokrakämpässä asuva itseäni nuorempi kaupan kassa jolle 80 neliöinen huoneisto keskustan ulkopuolelta on laadukasta asumista, kuin 100 neliöisessä omistuskämpässä asuva lääkäri jolle 300 neliön omakotitalo Espoosta tai 150 neliöinen huoneisto keskustasta on minimi.
No en, naisen ei kuulu olla töissä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet homo, hanki siis mies.
Enempi mua naisena harmittais olla elätettävänä. Ja mites sitten suu pannaan jos tulee ero?
yksikään nainen ei huoli itseään pienempituloista miestä. naiset haluavat parisuhteen vain siksi, että saavat elättäjän
Ei se haittaa, jos nainen saa pienempää palkkaa, kunhan käy töissä. Mitään sohvalla somettavaa sossunpummiakkaa en viitsisi katsella.
Ei haittaisi. Tilanteeni on se, että edes kutakuinkin samantuloista kumppania en tule koskaan löytämään. Sen asettaminen hakukriteeriksi rajaisi niin rankasti potentiaalista treffiseuraa pois ettei siinä ole järjen hiventäkään. En muutenkaan ole se jota ensimmäisenä baarissa lähestytään, joten en kaipaa yhtään enää lisää vaikeustasoa tähän leikkiin...
Jos ja kun hyväksyn että tuleva puoliso on väistämättä merkittävästi pienituloisempi, jää kaksi vaihtoehtoa: joko minä lasken oman elintasoni hänen tasolleen (jotta voidaan jakaa kustannukset tasa-arvoisesti), tai sitten hänen elintasoaan nostetaan vastaamaan minun elämäntyyliäni. En usko alkuunkaan suhteeseen jossa on kaksi eri elintasoa. Ei sellainen voi toimia.
Kumpaa luulette että itse preferoin? Kun on tottunut tähän, mitä järkeä minun olisi lähteä keinotekoisesti sniiduilemaan elämässäni, luopumaan niistä kokemuksista joista nautin? Ei tietenkään. Kumppaniksi tulee valikoitumaan nainen jolle on OK että eletään sen mukaan mihin minä olen tottunut, ja mitä olen elämässäni saavuttanut. Se menee minun piikkiini, tietysti, mutta olisi elämä paljon parempaa jonkun kanssa jaettuna kuin yksin.