Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
81/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä tyyppi tässä ketjussa on hyvä esimerkki siitä, mitä se tekee ihmiselle, kun hän yrittää teeskennellä, että mies voi muuttua naiseksi ja toisinpäin. Kun puhuu ihan asiallisesti biologisista faktoista, hän vastailee huutamalla hysteerisesti "tapa ittes". Kun kognitiivinen dissonanssi käy liian suureksi, ainoa mahdollinen tapa vastata on tunnereaktio.

Transmedikalisaatiosta kriittiseen sävyyn puhunut Cori (ent. Corinna) Cohn on kertonut omasta kokemuksestaan hienosti. Hän kävi läpi transhoidot 30 vuotta sitten ja eli "naisena" kauan, kunnes tuli toisiin aatoksiin. Hän on puhunut siitä, miten vaikeaa oli, kun lopulta tiesi sen, ettei hänestä koskaan voinut tulla naista, vaan elämä on yhtä loputonta teeskentelyä.

Vierailija
82/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapa itses apina

Eiköhän tästä ihmisestä pitäisi tehdä jo nettivinkkiä poliisille, sen verran mieleltään horjuva tapaus. 

tuliko itku kurkkuun kun joku kerrankin laittaa edes puoliks takas sillä mitalla mitenkä sinä muista puhut

ihan oikeasti tapa ittes

Mene hoitoon ääliö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump määritteli että kaikki on sitä sukupuolta mitä on hedelmöityshetkellä, joten kaikki on naisia. Hyvin yksiselitteistä. Miesten ei pidä urheilla lainkaan koska ovat transsukupuolisia.

Vierailija
84/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapa itses apina

Eiköhän tästä ihmisestä pitäisi tehdä jo nettivinkkiä poliisille, sen verran mieleltään horjuva tapaus. 

tuliko itku kurkkuun kun joku kerrankin laittaa edes puoliks takas sillä mitalla mitenkä sinä muista puhut

ihan oikeasti tapa ittes

Mene hoitoon ääliö

itkettääkö kun kerrankin joku laittaa ees puoliks samalla mitalla tapasin mitä itse tänne nettiin viljelet

Vierailija
85/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tässä koko ajan sanot miten ihmisten pitäisi t*ppaa itsensä, tuoko se iloa sinulle? Onko ääripään ajattelijat oikeasti noin väkivaltaisia mitä tulee näihin asioihin? Noh, ainakin minun elämä on antoisampaa kun en elä vihalla ja raivolla. 

ainoastaan sun kaltaisten sadististen kiusaavien ihmis jätteiden jotka ei tuo mitään iloa kenellekään tulis tappaa itsensä

mut ettehän te tapa. se kai vaatis jonkinlaista kykyä itsereflektioon. se teiltä puuttuu täysin

Hauskaa, että syytät muita kiusaamisesta, mutta itse täällä kirjoittelet viestejä, joissa haukut ihmisiä rumasti ja kehotat heitä tappamaan itsensä. Aikamoinen ristiriita, miten käsittelet sit

Ilmiannettu!

Vierailija
86/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä tyyppi tässä ketjussa on hyvä esimerkki siitä, mitä se tekee ihmiselle, kun hän yrittää teeskennellä, että mies voi muuttua naiseksi ja toisinpäin. Kun puhuu ihan asiallisesti biologisista faktoista, hän vastailee huutamalla hysteerisesti "tapa ittes". Kun kognitiivinen dissonanssi käy liian suureksi, ainoa mahdollinen tapa vastata on tunnereaktio.

Transmedikalisaatiosta kriittiseen sävyyn puhunut Cori (ent. Corinna) Cohn on kertonut omasta kokemuksestaan hienosti. Hän kävi läpi transhoidot 30 vuotta sitten ja eli "naisena" kauan, kunnes tuli toisiin aatoksiin. Hän on puhunut siitä, miten vaikeaa oli, kun lopulta tiesi sen, ettei hänestä koskaan voinut tulla naista, vaan elämä on yhtä loputonta teeskentelyä.

sä oot hyvä esimerkki siitä kun miljoona idioottia lyö netin välityksellä tyhmät päänsä yhteen

Vierailija
87/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

Mielenvikainen ainakin.

tapa itses

On paljon todennäköisempää, että sinä ta pat itsesi, sillä tran suilla on tunnetusti todella korkeat itsemur haluvut. 

juu, sun kaltaiset ihmis paskat pitää sitä isona saavutuksena jos joku transsukupuolinen ajautuu itsemurhaan

jos joku sut tappas niin olis kyllä ansainnut taivaspaikkansa

:D Aika aggressiivista ja testosteronipitoista puhetta "naiselta". Tuletko vielä vetämään turpaan?

missä oon sanonut olevani nainen

olet aivan saatan

Mikäs sitten olet? :D

Vierailija
88/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eka käyttäydyt kuin totaalinen ihmisjä te sitten itket kun sulle sanotaan rumasti

tapa itses"

En ole tässä ketjussa kirjoittanut ainoatakaan viestiä, jonka voisi tulkita huonoksi käytökseksi (sinun jokainen viestisi sen sijaan on sellaista kieltä, että "huono käytös" on aivan liian mieto ilmaus niitä kuvaamaan. En myöskään ole itkenyt (sinun jokainen viestisi sen sijaan on itkemistä) asiasta, ainoastaan todennut. Eivät nämä sinun kirjoittamat viestisi vaikuta minun tunnetilaani mitenkään, miksi vaikuttaisivat? Sen sijaan sinä olet koko ajan negatiivisen tunnetilan vallassa.

Vierailija
89/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan mies kuule olen. mitä helvettiä se ees liittyy mihinkään. kuinka helvetin paljon sun äiti oikeen joi raskausaikana

Vierailija
90/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sä oot hyvä esimerkki siitä kun miljoona idioottia lyö netin välityksellä tyhmät päänsä yhteen

Jos haluat jotenkin erottua meistä ihmisistä, jotka koet tyhmiksi, mitä jos kirjoittaisit jonkun sellaisen viestin, jossa olisi jotain järkevää sisältöä? Nyt on vain jatkuvaa haukkumista. Varmasti keskiverto peruskoulun aloittanut kykenee hillitsemään tunnetilansa paremmin kuin sinä.

Vierailija
91/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"eka käyttäydyt kuin totaalinen ihmisjä te sitten itket kun sulle sanotaan rumasti

tapa itses"

En ole tässä ketjussa kirjoittanut ainoatakaan viestiä, jonka voisi tulkita huonoksi käytökseksi (sinun jokainen viestisi sen sijaan on sellaista kieltä, että "huono käytös" on aivan liian mieto ilmaus niitä kuvaamaan. En myöskään ole itkenyt (sinun jokainen viestisi sen sijaan on itkemistä) asiasta, ainoastaan todennut. Eivät nämä sinun kirjoittamat viestisi vaikuta minun tunnetilaani mitenkään, miksi vaikuttaisivat? Sen sijaan sinä olet koko ajan negatiivisen tunnetilan vallassa.

tapa nyt jo ittes apina

Vierailija
92/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan mies kuule olen. mitä helvettiä se ees liittyy mihinkään. kuinka helvetin paljon sun äiti oikeen joi raskausaikana

Siis nainen, joka esittää miestä? :D

Vierailija
93/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapa itses"

tapa nyt jo ittes apina

Onko sinun tarkoituksesi näyttää tässä ketjussa, että genderideologiaan uskovat ihmiset eivät osaa kertoa, mihin oikein uskovat? Jos on, olet onnistunut hyvin.

Vierailija
94/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nainen, joka esittää miestä? :D

ai nyt oon sun mielestä biologinen nainen? kun äsken sanoit etten vaikuta naiselta ollenkaan kun käyttäydyn niin miehekkäästi

juuh ei noin aivokuolleen paskan kanssa voi puhua mistään

suosittelen itsemurhaa parannukseksi noin vakavaan idiotismiin

Vierailija
95/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

Mielenvikainen ainakin.

tapa itses

On paljon todennäköisempää, että sinä ta pat itsesi, sillä tran suilla on tunnetusti todella korkeat itsemur haluvut. 

juu, sun kaltaiset ihmis paskat pitää sitä isona saavutuksena jos joku transsukupuolinen ajautuu itsemurhaan

jos joku sut tappas niin olis kyllä ansainnut taivaspaikkansa

:D Aika aggressiivista ja testosteronipitoista puhetta "naiselta". Tuletko vielä vetämään turpaan?

Tulee se, koska sillä on miehen aivot.

Vierailija
96/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapa itses"

tapa nyt jo ittes apina

Viranomaiselle ilmiannettu!

Vierailija
97/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älkää ruokkiko trollia

Ketä teistä?

Hieno kattella, kun sukupuolivähemmistöjä no stop solvaavat palstailijat kehuvat, kuinka on niin hyväkäytöksinen transi tämä.

Kun vielä itse oppisitte käyttäytymään. 

Vierailija
98/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jade on fiksu tyyppi.

Vierailija
99/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee se, koska sillä on miehen aivot.

kato siellä toinen v**un aivokuol lu keh ari. nyt te idiootit ette osaa päättää oonko trans mies vaj trans nainen. vaikka ilmeisesti sukupuoli piti olla niin selvä juttu. vuoron perään oon trans mies ja trans nainen

ei saatana ootte nöyryyttänyt itsenne. parantakaa maailmaa ja tehkää itsemurha

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5178031/#:~:text=Results%3A,to….

"The suicide attempt rate among transgender persons ranges from 32% to 50% across the countries."

LOL

Vierailija
100/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapa itses"

tapa nyt jo ittes apina

Viranomaiselle ilmiannettu!

mikähän se rikos nyt oli, v**un sisäsiittonen paska

tota samaa te hoitte viimeks. ei oo tullut  yhteydenottoa viranomaisilta, ylläri! itsemurhaan kehotus ei ole lainvastaista, idiootit

mut ihan kiva tietää että tuo aiheuttaa teissä noin vakavaa itkua. pitää muistaa jatkossakin sanoa että tappakaa saatana itsenne