Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jo heti tammikuussa aletaan puhua keväästä?

Vierailija
22.01.2025 |

Kevääseen on todella pitkä aika vielä, käytännössä talvi on vasta alkanut etelässä, eikä taida pohjoisessakaan olla edes puolivälissä. Silti ihmiset/media jauhaa jo keväästä, että valo lisääntyy ja kevättä kohti kovasti mennään, kohta on jo yo-kirjoitukset ja pääsykokeet ja suvivirsi soi.

Olisi kivaa, jos talvestakin puhuttaisiin ihan omana vuodenaikanaan, omine mahdollisuuksineen. On jotenkin ruvennut rasittamaan, että talvesta puhutaan vain pakollisena pahana, joka nyt vain on kestettävä ennen kevättä. Suomen kevät on sekin sitä paitsi lyhyt ja kylmä muutenkin.

Olen itsekin tottunut pitämään talvea jotenkin "taukona oikeasta elämästä". Nyt vasta olen havahtunut siihen, että näin ajatteleminen on todella tyhmää.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tyhmiä.

Vierailija
2/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kevät. Kevättalvi. Mä olen aloittanut jo kevääseen valmistautumisen. Talvi tässä välissä on välttämätön paha mille ei mitään voi mutta henkisesti ja osin fyysisestikin elän jo kevättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kevät. Kevättalvi. Mä olen aloittanut jo kevääseen valmistautumisen. Talvi tässä välissä on välttämätön paha mille ei mitään voi mutta henkisesti ja osin fyysisestikin elän jo kevättä.

Kevättalvi tammikuussa ?

Vierailija
4/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jaksaa sietää tätä pimeää paskaa ja kylmyyttä

Vierailija
5/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole talvella elämä paussilla. Mutta eläminen tuntuu heti kivemmalta, kun pimeä tulee vasta puoli viideltä, ja ehdin käymään arkisinkin lenkillä valoisaan aikaan. Tulppaaneitakin jo ostin, ja olisi suorastaan typerää olla jo varautumatta yo-kirjoituksiin, jos sellaiset on. Kevään projektit ovat nyt töissä edessä, talven projekteista puhuttiin jo syksyllä. 

Vierailija
6/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset inhoaa talvea. Valitettavasti.

Vierailija
7/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevättalvi tammikuussa ?

Onhan se. Loppuvuoteen asti on syystalvi ja siitä eteenpäin kevättalvi. 

Vierailija
8/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevättalvi tammikuussa ?

Jep. Heikinpäivän jälkeen kuulemma ollaan kevättalven puolella. Mä niin tykkään keväästä ja jatan talven mielellään välistä kokonaan pois koska talvella ei ole mulle mitään annettavaa.

Vierailija
9/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3. on kevään eka päivä

Vierailija
10/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy miettiä kesäloma- aikoja, nuorten etsiä kesätyöpaikkoja.  Pitää olla hyvissä ajoin liikkeellä.

Vierailija
11/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikevät on maaliskuun 21 päivän tienoilla.

Keskikesä kesäkuun 21 päivän tienoilla.

Kekisyksy syyskuun 21 päivän tienoilla

Keskitalvi joulukuun 21 päivän tienoilla.

Jos nyt on kevät niin huhtikuun 21 päivän on jo kesä.

Vierailija
12/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähempänä se kevät jo on kun mitä syksyllä alkoi joulun vouhotus.

Vierailija
13/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän syksyynkään pysähdytä, vaan odotetaan joulua ja vuodenvaihdetta.  Sen jälkeen aletaan odotella kevättä.

Vierailija
14/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kevät! 🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Puhutaan vaan jo keväästä.

Vierailija
15/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy miettiä kesäloma- aikoja, nuorten etsiä kesätyöpaikkoja.  Pitää olla hyvissä ajoin liikkeellä.

Eli koko elämä menee ohi valmistautuessa aina vaan tulevaisuuteen? Nyt on keskitalvi, ei kevät. Kevät ei ole lähelläkään. Voi niitä kesätöitä hakea ja lomat sopia ilman että väittää nyt olevan kevät.

Ap

Vierailija
16/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän syksyynkään pysähdytä, vaan odotetaan joulua ja vuodenvaihdetta.  Sen jälkeen aletaan odotella kevättä.

Totta tämäkin. Ikään kuin syksyä ja talvea ei olisikaan, tai ne halutaan unohtaa. Odotetaan sitä yhtä jouluviikkoa koko syksy, ja sitten niitä muutamaa kesälomaviikkoa koko talvi. Ihan hullua.

Ap

Vierailija
17/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen toukokuu, mikset sä jo tuuuuuuu

Vierailija
18/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koko elämä menee ohi valmistautuessa aina vaan tulevaisuuteen? Nyt on keskitalvi, ei kevät. Kevät ei ole lähelläkään. Voi niitä kesätöitä hakea ja lomat sopia ilman että väittää nyt olevan kevät.

Ap

Saa sitä elää keskitalvessakin, joka haluaa, vaan eteenpäin on elävän mieli, ja valoa kohti mennään kevättä odotellessa.

Vierailija
19/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kevääseen ole enää kuin kuukausi. On jo valoisampaa ja ilmassa tuoksuu kevät. Lintulaudalla on alkanut käydä mustarastaat. Odotan kevättä ja puhun siitä, jos huvittaa!

Vierailija
20/111 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sä elät talvessa?

Mä en voi elää oikein mitenkään kun koko ajan on kylmä ja paleltaa ja vaatteita pitää olla päällä ihan tuskastuttavan paljon. Mitään kivaa ei voi tehdä.

Talviulkoilu on syvältä. Lapsena siedin sitä kun oli pakko mutta nyt aikuisena olen vain sisällä ja liikun autolla paikasta toiseen. Talvi ei kertakaikkiaan anna mulle mitään iloa. Se vain on ja sen ajan täytyy olla elossa mutta mieluummin mietin ja odotan kevättä koska se on niin paljon hauskempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme