Miksi jo heti tammikuussa aletaan puhua keväästä?
Kevääseen on todella pitkä aika vielä, käytännössä talvi on vasta alkanut etelässä, eikä taida pohjoisessakaan olla edes puolivälissä. Silti ihmiset/media jauhaa jo keväästä, että valo lisääntyy ja kevättä kohti kovasti mennään, kohta on jo yo-kirjoitukset ja pääsykokeet ja suvivirsi soi.
Olisi kivaa, jos talvestakin puhuttaisiin ihan omana vuodenaikanaan, omine mahdollisuuksineen. On jotenkin ruvennut rasittamaan, että talvesta puhutaan vain pakollisena pahana, joka nyt vain on kestettävä ennen kevättä. Suomen kevät on sekin sitä paitsi lyhyt ja kylmä muutenkin.
Olen itsekin tottunut pitämään talvea jotenkin "taukona oikeasta elämästä". Nyt vasta olen havahtunut siihen, että näin ajatteleminen on todella tyhmää.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Eihän syksyynkään pysähdytä, vaan odotetaan joulua ja vuodenvaihdetta. Sen jälkeen aletaan odotella kevättä.
Joskus voisi kyllä elää ihan vain meneillään olevaa vuodenaikaa.
"Ulkoilen ja liikun ulkona ja luonnossa. Valokuvaan luontoa. Käyn tapahtumissa ja tapaan ihmisiä. Matkustan ja reissaan. Eli kaikkea sitä mitä talven aikana ei voi eikä pysty."
Tuo ettei pysty, on vain sun korvien välissä, koska moni muu tekee tuota kaikkea myös talvella! Onpa tosi harmi, ettet uskalla mennä talviseen luontoon. Sulla jää hienoja asioita kokematta ja kuvaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän syksyynkään pysähdytä, vaan odotetaan joulua ja vuodenvaihdetta. Sen jälkeen aletaan odotella kevättä.
Keväällä ja kesällä mä teenkin niin. 💃 Ja vielä alkusyksyn. Sitten aloitan kevään odottamisen.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkoilen ja liikun ulkona ja luonnossa. Valokuvaan luontoa. Käyn tapahtumissa ja tapaan ihmisiä. Matkustan ja reissaan. Eli kaikkea sitä mitä talven aikana ei voi eikä pysty."
Tuo ettei pysty, on vain sun korvien välissä, koska moni muu tekee tuota kaikkea myös talvella! Onpa tosi harmi, ettet uskalla mennä talviseen luontoon. Sulla jää hienoja asioita kokematta ja kuvaamatta.
Ei jää. Talvessa ei ole mitään hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli. Sun menetykses.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kevät. Kevättalvi. Mä olen aloittanut jo kevääseen valmistautumisen. Talvi tässä välissä on välttämätön paha mille ei mitään voi mutta henkisesti ja osin fyysisestikin elän jo kevättä.
Ehkä säiden vaikutuksesta elin tammikuuta jo joulun alla. Talvi ei tänä vuonna kiinnosta yhtään. Viimeksi se kesti puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole talvella elämä paussilla. Mutta eläminen tuntuu heti kivemmalta, kun pimeä tulee vasta puoli viideltä, ja ehdin käymään arkisinkin lenkillä valoisaan aikaan. Tulppaaneitakin jo ostin, ja olisi suorastaan typerää olla jo varautumatta yo-kirjoituksiin, jos sellaiset on. Kevään projektit ovat nyt töissä edessä, talven projekteista puhuttiin jo syksyllä.
Abeilla oli jo potkiaiset, viimeisen kurssin kokeet on nyt. Pitää lukea jo yo-kokeisiin. Muutenkin talvi on pakollinen paha , joka pitää vaan lusia pois. Kevättä kohti!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kevät. Kevättalvi. Mä olen aloittanut jo kevääseen valmistautumisen. Talvi tässä välissä on välttämätön paha mille ei mitään voi mutta henkisesti ja osin fyysisestikin elän jo kevättä.
Nyt ymmärrän tiettyjä ihmisiä, jotka ulisee kaikkialla, että takatalvi iski kun maaliskuun 1. Sataa lunta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. En siis aiemmin itsekään osannut nauttia talvesta, senhän kerroin jo aloituksessakin. Vieläkään talvi ei ole lempivuodenaikani, mutta olen löytänyt oman viehätyksensä siitäkin. Kun nimenomaan huomasin, että alkoi tuntua siltä, että elämästä valuu iso osa hukkaan ja syytin siitä pitkää talvea. On sitä elämää talvellakin, koko ajan. Ostin paremmat talvivaatteet, ei enää palele kuin kasvoja, jos on tosi kylmä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli. Sun menetykses.
Älä suotta sääli. Mä olen nähnyt jo niin monta talvea, että tiedän tasan tarkkaan mitä se täällä Suomessa on enkä pidä enkä kaipaa sitä tippaakaan.
Vihaan pakkasta ja inhoan lunta, jäätä ja pimeyttä. Muuttaisin etelämmäs jos voisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli. Sun menetykses.
Älä suotta sääli. Mä olen nähnyt jo niin monta talvea, että tiedän tasan tarkkaan mitä se täällä Suomessa on enkä pidä enkä kaipaa sitä tippaakaan.
Vihaan pakkasta ja inhoan lunta, jäätä ja
Mikset voisi? EU:ssa vapaa liikkuvuus. Espanjaan siitä, hopi hopi!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Maaliskuussa on kevät-talvi
Tammikuu on sydäntalvi, katso vaikka päivän pituutta. Minä päivänä tahansa voi olla 20 astetta pakkasta ja se on ihan normaalia tammikuulle, helmikuussakaan ei vielä ole kevät.
Maalis, huhti ja toukokuu ovat kevät kuukausia ja silloinkin voi vielä olla pakkasta ja sataa lunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä säiden vaikutuksesta elin tammikuuta jo joulun alla. Talvi ei tänä vuonna kiinnosta yhtään. Viimeksi se kesti puoli vuotta.
Talvi kesti viimeksi 7 kuukautta. Ei paljon enää jaksaisi
Siis oikeasti joku tollo pitää TAMMIKUUTA kevättalvena?!
Keskikesä on heinäkuun puolivälin jälkeen, lämpimin päivä keskimääräisesti.
Keskitalvi on juuri näinä päivinä, kylmin päivä keskimäärin.
Kevät on maalis huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. En siis aiemmin itsekään osannut nauttia talvesta, senhän kerroin jo aloituksessakin. Vieläkään talvi ei ole lempivuodenaikani, mutta olen löytänyt oman viehätyksensä siitäkin. Kun nimenomaan huomasin, että alkoi tuntua siltä, että elämästä valuu iso osa hukkaan ja syytin siitä pitkää talvea. On sitä elämää talvellakin, koko ajan. Ostin paremmat talvivaatteet, ei enää palele kuin kasvoja, jos on tosi kylmä.
Ap
Mä rakastan talvea, mun lempivuodenaika. Koen että keväästä puhuminen otetaan kuitenkin paremmin vastaan, monia ärsyttää jos alan kertoa kuinka tykkään tehdä lumitöitä, hiihtää, juosta talvella, jne. Ja kun esimerkiksi työkavereiden kanssa tuntuu olevan puolipakollista käydä small talkia, puhun mieluummin säästä&vuodenajoista kuin esimerkiksi lapsista tai perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella ja syksyllä voi pukea lisää vaatetta ja laittaa valoja, mutta miten keväällä ja kesällä pääset kuumuutta ja valoa pakoon!
Miten pääsee valoa pakoon? Laittamalla ikkunaverhon kiinni.
https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/915/472/13e.jpg
Ei ulkona pääse pakoon valoa.
Koska nyt on kevättalvi. Talvipäivän seisokki oli joulukuussa. Nyt maapallo kallistuu aurinkoon päin ja tulee kesä.
Vierailija kirjoitti:
tammi ja helmikuu on syvätalvi. maaliskuu on kevättalvi. huhti-touko kevätkk. vastaavasti elokuu on vielä kesä kk. syyskuu-lokakuu sykyä. marraskuu on syystalvea -joulu,tammi helmi talvea.
Talvi kestää toukokuulle ja kesästä tulee toivottavasti sateinen ja viileä. Mä nautin suurimman ajan vuodesta, ainoastaan helteet käy voimille.