Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
741/771 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään työpaikalla kuulin, kun erään vuoroviikkoäidin alakouluikäinen lapsi soitti äidilleen, että voiko tulla. Äiti sanoi ei voi kun nyt on isiviikko. Lapsi löi luurin korvaan.

Kauhee äiti kun on vaan töissä.

Kyse oli illasta.

Jospa sillä äidillä oli jotain miksi ei sopinut. Vaikka omaa elämää tai jotain.

Peruste oli se, että kun on isiviikko, niin ei käy. En ala tässä tilannetta avaamaan tämän enempää, turha teidän on kaunistella asiaa.

Vierailija
742/771 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miesystäväni luona. Hönellä on 2 aikuista lasta ja esikoinen on jo naimisissakin. Koti on heidän lapsuudenkoti ja suoraan sanoen en tykkää, km jodkus käyvät sanomatta mitään. Alakerrassa on heidän entiset huoneet, jotka ovat nyt airbnb käytössä, ovissa lukot, mutta ovat yrittäneet mennä sisään. Vaikka tietävät järjstelystä. 

Yhdenkin kerran olin uimassa aamulla, tullessa menin suihkuun ja kylpytakki päällä tulin yläkertaan. Minulla oli kana jääkaapissa marinoitumasss, oli ottanut astian pöydälle ja etsi pannua. Klo oli ehkä 8 aamulla. 

Asiasta tuli kunnon riita, sillä meille oli tulossa vietaita, jota varten kana oli ostettu. 

Siinä meni monta kk, ennen kuin hän puhui isänsä kanssa ja lopputulos oli hänen kannalta valitse minun ja hänen  välillä.

Paljon pitää tapahtua, jotta meistä tulisi edes seminystäviä. Lapset, etenkin esikoinen, on sitä mieltä käytän heidän isäänsä hyväksi. Asun hänen asunnossaan ilmaiseksi, koska hän ei ota minulta rahaa, siinäpä se. Minulla on mm hänen luottokorttinsa, jota en ole koskaan käyttänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/771 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi morjes, aikuinen lapsi loisimassa äitipuolen ruokia :D

Vierailija
744/771 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään työpaikalla kuulin, kun erään vuoroviikkoäidin alakouluikäinen lapsi soitti äidilleen, että voiko tulla. Äiti sanoi ei voi kun nyt on isiviikko. Lapsi löi luurin korvaan.

Kyse oli illasta.

Peruste oli se, että kun on isiviikko, niin ei käy. En ala tässä tilannetta avaamaan tämän enempää, turha teidän on kaunistella asiaa.

Hyvä että äiti on jämäkkä, ei anna lasten päättää menemisistään.

Vierailija
745/771 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli illasta.

Tunnekylmyyttä tuo on eikä mitään jämäkkyyttä.

Vierailija
746/771 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnekylmänä sanon joskus lapsille ei. Eivät mene rikki tai lyö luuria korvaan.

Vierailija
747/771 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää saada kotiinsa tulla, jos haluavat vaikka nähdä sitä toista vanhempaa kesken viikon. Jos vaativat vahtimista, niin sitten pitää toki etukäteen sopia. Mutta tästä ei kai ole kyse, jos kulkevat itsenäisesti.

Vierailija
748/771 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöt ne on kai ydinperheissäkin. Ilmoitellaan missä mennään.

Vierailija
749/771 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöt ne on kai ydinperheissäkin. Ilmoitellaan missä mennään.

?

Vierailija
750/771 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
751/771 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että lapset ja nuoret voivat pahoin. Ihan kamalaa luettavaa, lapsilla ei ole oikeaa kotia mihin saa mennä ja tulla . Nykyajan itsekkäät ihmiset, voi teitä kylmiä tunteettomua ihmisiä. 

ps. Itse olen yh-äiti , lapset asuvat mulla mutta jos haluavat voivat sopia käyvänsä isänsä luona, mutta mulle pitää kertoa milloin menevät ja milloin tulevat. Mun luona on oikea koti, isän luona vain kylä. 

Vierailija
752/771 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
753/771 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että lapset ja nuoret voivat pahoin. Ihan kamalaa luettavaa, lapsilla ei ole oikeaa kotia mihin saa mennä ja tulla . Nykyajan itsekkäät ihmiset, voi teitä kylmiä tunteettomua ihmisiä. 

ps. Itse olen yh-äiti , lapset asuvat mulla mutta jos haluavat voivat sopia käyvänsä isänsä luona, mutta mulle pitää kertoa milloin menevät ja milloin tulevat. Mun luona on oikea koti, isän luona vain kylä. 

Kuka sanoi ettei saa mennä ja tulla? Kyse oli ilmoittamisesta. Ei luvan pyytämisestä, saanko mennä kotiin. Ilmoittamisesta; menenkin iskälle nyt (vaikka pitäis mennä äidille). Mitä noin kamalaa tuollaisessa sopimuksessa olisi?meneekö teidän lapset koko ajan ilmoittamatta tuolla maailmalla muutenkin?

Vierailija
754/771 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli siitä että lapsi ilmoittaisi. Ei pyytäisi lupaa. Vaan ilmoittaisi. Ilmoittaisi, että on nyt menossa sinne toiseen kotiin. Onko se liikaa pyydetty?

On sataan kertaan sanottu, että sehän ilmoittaa. Ilmoittaa sille vanhemmalle, kuka on vuorovastuussa, missä kulkee ylipäätään. Ilmoittaa, jos menee toiselle vanhemmalle, ilmoittaa, jos menee kaverille, ilmoittaa, jos jää koulun tapahtumaan...ilmoittaa, missä kulkee.

Sen sijaan on liikaa vaadittu, että pitää ilmoittaa sinne toiseen kotiin, että nyt olen tulossa. Ainakin itse koen, että se antaisi signaalin, että lapsi häiritsee sen toisen kodin elämää, koska hänen pitää kuten vieraiden ilmoittaa haluavansa tulla.

Miksi sinusta lapsen pitäisi ilmoittaa? Mitä oma lapsesi häiritsee omassa kodissaan siten, että pitää varoitella,, että olen nyt tulossa?

Ei se lapsi häiritse, mutta lasta voi häiritä nähdä äidin uusi poikaystävä panemassa äitiä olkkarin sohvalla. Sitäpaitsi itse en välttämättä päiväkausiin edes käy kotona, isäviikoilla en välttämättä ole edes Suomessa.

Ehkä eri juttu sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole muuta elämää kuin käydä päivällä työssä ja istua illat kotona.

-eri

Vierailija
755/771 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällään kuulemma saa kulkea mutta kyllä minä vaadin että minulta kysytään lupa tai että ainakin ilmoitetaan milloin tulee että tiedän varautua

Vierailija
756/771 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
757/771 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha

Vierailija
758/771 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
759/771 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällään kuulemma saa kulkea mutta kyllä minä vaadin että minulta kysytään lupa tai että ainakin ilmoitetaan milloin tulee että tiedän varautua

Tottelevatko?

Vierailija
760/771 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi