Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli siitä että lapsi ilmoittaisi. Ei pyytäisi lupaa. Vaan ilmoittaisi. Ilmoittaisi, että on nyt menossa sinne toiseen kotiin. Onko se liikaa pyydetty?
On sataan kertaan sanottu, että sehän ilmoittaa. Ilmoittaa sille vanhemmalle, kuka on vuorovastuussa, missä kulkee ylipäätään. Ilmoittaa, jos menee toiselle vanhemmalle, ilmoittaa, jos menee kaverille, ilmoittaa, jos jää koulun tapahtumaan...ilmoittaa, missä kulkee.
Sen sijaan on liikaa vaadittu, että pitää ilmoittaa sinne toiseen kotiin, että nyt olen tulossa. Ainakin itse koen, että se antaisi signaalin, että lapsi häiritsee sen toisen kodin elämää, koska hänen pitää kuten vieraiden ilmoittaa haluavansa tulla.
Miksi sinusta lapsen pitäisi ilmoittaa? Mitä oma lapsesi häiritsee omassa kodissaan siten, että pitää varoitella,, että olen nyt tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla oli tuollainen eronnut mies, lapsia oli neljä ja kuka tahansa olisi milloin vain voinut tulla asuntoon kavereittensa kanssa. Mies asui yksiössä.
Vaihdoin sellaiseen jolla on aikuiset lapset.
Apua :(
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla oli tuollainen eronnut mies, lapsia oli neljä ja kuka tahansa olisi milloin vain voinut tulla asuntoon kavereittensa kanssa. Mies asui yksiössä.
No varmaan sulle on haittaa niistä aikuisistakin lapsista. Miksi siellä miehen kämpillä piti siis olla, eikö sulla ole omaa asuntoa, vai onko sullakin joku vuokrahuone vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sulle on haittaa niistä aikuisistakin lapsista. Miksi siellä miehen kämpillä piti siis olla, eikö sulla ole omaa asuntoa, vai onko sullakin joku vuokrahuone vain
Ja isä olis jättänyt lapset yksin? Just
Vierailija kirjoitti:
Olen tämmöinen isän uusi, mutta minusta olisi tosi hienoa, jos olisi sovittu noin, että voidaan johonkin tiettyyn aikaan tulla ja on selkeä rytmi, että klo 18 pitää olla siellä jolla vuoro on. Tuohan jättää aikuisille todellakin ihan tarpeeksi kahdenkeskeistä aikaa.
Mun miehen ex haluaa tiukat vuoro-vuoroviikot ja vaihtopäivä on perjantai. Siinä menee koko vkonloppu kun lapset on jotenkin kamalan huomionkipeitä, ymmärrän sen kyllä, kun eivät ole viikkoon isäänsä nähneet. Mä yleensä pysyn kokonaan pois että saavat olla yhdessä. Sitten alkaakin jo koulu- ja työviikko ja kohta lähtevät selvästi jo valmiiksi ikävissään.
Soittelevat kyllä viikolla ja joutuu aina selittämään, että ei nyt voi tulla kun on äitin viikko, ollaan siellä äidillä nyt. En ole tietenkään asiaan puuttunut, mutta en kyllä itse osaa iloita näistä vapaista isäviikoista kun näkee miten vaikeaa se toiselle on.
Sellaisen kohtalon ne lasten vanhemmat ovat lapsilleen valinneet. Eron.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh
Just tänään työpaikalla kuulin, kun erään vuoroviikkoäidin alakouluikäinen lapsi soitti äidilleen, että voiko tulla. Äiti sanoi ei voi kun nyt on isiviikko. Lapsi löi luurin korvaan.
Minäkin olin ydinperheen äitinä kateellinen sellaisille, joilla oli joka toinen viikonloppu "lapsivapaata". Se kateus johtui nimenomaan siitä, että mahdolliset hetket seksille olivat harvinaisia, varsinkin silloin, kun lapset olivat teinejä. Yöllä teki mieli nukkuakin. Tunnistin kateuteni, niin ei tarvinnut alkaa eronneita syyttelemään eikä moralisoimaan.
Lapset olivat silloin meille kaikkein tärkeintä. Parisuhteen koossa pysyminen silti myös tärkeää ja seksi on parisuhteessa olennainen yhdistävä liima.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään työpaikalla kuulin, kun erään vuoroviikkoäidin alakouluikäinen lapsi soitti äidilleen, että voiko tulla. Äiti sanoi ei voi kun nyt on isiviikko. Lapsi löi luurin korvaan.
Kauhee äiti kun on vaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin ydinperheen äitinä kateellinen sellaisille, joilla oli joka toinen viikonloppu "lapsivapaata". Se kateus johtui nimenomaan siitä, että mahdolliset hetket seksille olivat harvinaisia, varsinkin silloin, kun lapset olivat teinejä. Yöllä teki mieli nukkuakin. Tunnistin kateuteni, niin ei tarvinnut alkaa eronneita syyttelemään eikä moralisoimaan.
Lapset olivat silloin meille kaikkein tärkeintä. Parisuhteen koossa pysyminen silti myös tärkeää ja seksi on parisuhteessa olennainen yhdistävä liima.
Miksi parisuhteessa olevat ajattelevat vain seksiä ja kuvittelevät eronneiden harrastavan villiä seksiä vähän kaikkien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja törkeästi pitää kiinni tapaamissopimuksesta, eikä ota lasta lapsen isältä kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja törkeästi pitää kiinni tapaamissopimuksesta, eikä ota lasta lapsen isältä kysymättä.
Tai päästä lasta pelaileen tyhjään kämppään..
Olin viikko-viikko lapsi ja kerran hölmönä erehdyin menemään äidin luo käymään kesken isäviikon. En ajatellut että se olisi ollut niin iso asia. Äidin luona oli ns. koti. Muistan ikuisesti hänen pettyneen ja vihaisen ilmeensä, ei edes tervehtinyt vaan vetäytyi sohvan nurkkaan kääntäen selkänsä. En tehnyt samaa virhettä enää koskaan. Enkä käy kummankaan vanhemman luona näin aikuisena, jälkikäteen selvisi että isä halusi kiusata äitiä lähettämällä minut sinne.
Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Sitä kehotan miettimään entisenä "reissulapsena" jolla ei ollut oikeaa kotia missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli illasta.
Lapsihan se näissä on se, joka kärsii. Ei se ero pitäisi tulla lapsista vaan siitä puolisosta. Käytännössä kuitenkin on näitä isiviikkoja ja äitiviikkoja, jolloin sen oman vanhemman luo ei saa edes mennä käymään, mieluummin ei edes soittaa. Jos tuo ei ole julmaa, en tiedä, mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Olin viikko-viikko lapsi ja kerran hölmönä erehdyin menemään äidin luo käymään kesken isäviikon. En ajatellut että se olisi ollut niin iso asia. Äidin luona oli ns. koti. Muistan ikuisesti hänen pettyneen ja vihaisen ilmeensä, ei edes tervehtinyt vaan vetäytyi sohvan nurkkaan kääntäen selkänsä. En tehnyt samaa virhettä enää koskaan. Enkä käy kummankaan vanhemman luona näin aikuisena, jälkikäteen selvisi että isä halusi kiusata äitiä lähettämällä minut sinne.
Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Sitä kehotan miettimään entisenä "reissulapsena" jolla ei ollut oikeaa kotia missään.
Porvoolainen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan se näissä on se, joka kärsii. Ei se ero pitäisi tulla lapsista vaan siitä puolisosta. Käytännössä kuitenkin on näitä isiviikkoja ja äitiviikkoja, jolloin sen oman vanhemman luo ei saa edes mennä käymään, mieluummin ei edes soittaa. Jos tuo ei ole julmaa, en tiedä, mikä on.
Eihän kukaan ollut kieltänyt. Kyse oli il-moit-ta-mi-ses-ta. Edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli illasta.
Jospa sillä äidillä oli jotain miksi ei sopinut. Vaikka omaa elämää tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?
Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?
Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.
Min teinit saa tulla kotiinsa miten haluavat ja kullä ne tietää mun menot suurinpiirtein ja voidaan myös soitella na tekstailla