Onko teillä sukset ristissä monien kanssa?
Tuli vain mieleen, kun joillain tuntuu olevan vähän kaikkien kanssa. Mistä sellainen johtuu?
Kommentit (18)
Ei ole sukset ristissä kenenkään kanssa. Ajaudun riitaan vain harvoin. Ikä ja elämänkokemus on tuonut itselleni ymmärrystä ja mielenmalttia. Mielenrauhaakin. Minulla on ihania ystäviä, mutta en holhoa heitä. Elän omaa elämää. Muut tehköön samoin.
Sahasin nautinnollisesti sukset pätkiksi jätesäkkiin kun viimeksi muutin v. 2016.
Oikeastaan yhden ihmisen kanssa niin totaalisesti, että toivon joka päivä hänelle kärsimystä elämään ja kaikkea pahaa. Muiden kanssa tulen toimeen, ja jos en tule, olevat sarjassa ei kiinnosta/en muista/en ajattele.
Mistäkö johtuu? Siitä, että nämä jotkut eivät kykene asialliseen käytökseen, vaan haluavat riidellä kaikkien kanssa. Niidenkin, jotka eivät halua riidellä.
Vaikeilla ihmisillä on.
Minulla vain yhden kanssa koko keski-ikäisen elämäni aikana. Teki vain jotain niin käsittämätöntä, että sai pitää tunkkinsa. Sen lisäksi haukkui kiltin miehensä ulkonäköä ja aiheutti lapselleen mielenterveysongelman. En kaivannut tuollaisen roskan seuraa.
On muutamia ihmisiä, joista tiedän, etteivät pidä minusta ja tunne on molemminpuolinen. Mutta sekin on elämää ja todistaa, että osaan puolustaa itseäni. Miellyttäjällä (jollainen olin nuorena) on asiat vielä huonommin, kun kaikki tallaavat päälle.
Siihen ei kannata pyrkiä, että kaikki pitäisivät sinusta. Osaat kyllä itse arvioida, onko se toinen mielestäsi idiootti vai ei. Ja mieluummin kannattaa vältellä näiden seuraa ihan alusta asti ennen kuin se sukset menevät ristiin. Aina se ei kuitenkaan onnistu ja sitten sen kanssa on vain elettävä, ettei joku sinusta pidä.
Sen takia, koska kyseiset henkilöt ajattelevat vain itseään.
Yksi puhui vain itsestään, omista lapsistaan, sairauksistaan jne, arvosteli muita. Kyllästyin.
Ja 1 tyyppi sellainen, kun puhuu myös vain omasta olevaisuudestaan, ja miten muut on niitä empatiakyvyttömiä ihmisiä yhyy, hän ei oo ikinä tehnyt tietenkään mitään yhyy. Piti jo siihen malliin suuttua, että älysi jättää rauhaan.
Ois paljon kerrottavaa, mutta sanon vain että jos joidenkin kanssa ei voida olla asiallisesti tekemisissä, niin ei sitten vain pystytä.
Helpompi itse hengittää kun ei kyseisten _erittäin_ raskaiden henkilöiden kanssa tarvitse olla tekemisissä.
Heidän kanssaan, jotka yrittävät ohjata takaisin vuosien takaiseen työhön. Pystyn vieläkin palaamaan siihen mitä tunsin, kun 4,5 vuoden jälkeen oli mahdollista irtisanoutua ja todeta, ettei enää koskaan hoiva-alan työtä.
Ei varsinaisesti. Jos koen jonkun ihmisen hankalaksi tai ärsyttäväksi, välttelen häntä enkä ole tekemisissä. Ei niitä kovin paljon ole kumminkaan. En jaksa oikein miettiä muita ihmisiä enkä heidän tekemisiään enkä mahdollisia ilkeitä sanomisiaan. Omissa asioissakin on tarpeeksi tekemistä.
Olen näennäisen sosiaalinen, mutta koitan pitää kaverinikin tietyn välimatkan päässä
Olen niin pitkämielinen ihminen, että tällä pitäisi jo taivaspaikkakin aueta. Mutta turhaa, jos toinen osapuoli ei tule yhtään vastaan.
En ole aikuisiällä riidellyt kenekään muun kuin puolisoni kanssa. Joten ei, ei ole sukset ristissä kenenkään kanssa.
Elämä on rauhallista, sopuisaa ja mukavaa. Välttelen näitä ihmistyyppejä:
Osa ihmisitä on aina puuttumassa asioihin, jotka eivät heille kuulu. Jakavat kaikkitietävinä ja ylimielisinä neuvojaan ja mielipiteitään, vaikka kukaan ei halua niitä kuulla. Ei ymmärretä ihmisten monimuotoisuutta. Loputa kuulija saa tarpeekseen.
Keittiöpsykologit ovat "analysoimassa" joka asiaa, vaikka mitään koulutusta, tietoa, taitoa tai edes elämäkokemusta ei ole. Asettavat itsensä muiden yläpuolelle. Ei ihme, jos kuulijalta menee hermot.
Jotkut ihmiset ovat ikuisia pessimistejä. Näkevät ja kokevat kaikkialla vaaroja, uhkia ja pettymyksiä. Tulkitsevat vahingot tahalliseksi. Loukkaantuvat herkästi. Muut joutuvat elämään munakuorilla: jokainen sana, ilme, ele ja äänenpaino analysoidaan. Haetaan "piilomerkityksiä ja tarkoitusperiä". Muut joutuvat selittelemään, perustelemaan, pahoittelemaan ja pyytämään anteeksi asioita jotka eivät ole tahallisia, tai joita ei edes ole tapahtunut.
Draamailija. Jokainen vastoinkäyminen on maailmanloppu. Aina jonkun muun syy.
Takertuja 24/7. Tarvitsen omaa aikaa.
Kaikkien sellaisten kanssa, jotka tunkevat suksensa minun alueelleni.
Eli jotka eivät kunnioita rajojani.
Yleensä ei ole koskaan sellaista tilannetta, mutta jokunen vuosi sitten tuli riita erään sukulaisen kanssa, kyse oli lähinnä väärinkäsityksestä ja sittemmin asia on selvitetty. Mutta jäi siitä kelju mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien sellaisten kanssa, jotka tunkevat suksensa minun alueelleni.
Eli jotka eivät kunnioita rajojani.
Ymmärrän. "Hyvää" tarkoittavat elämänjärjestelijät ovat rajojen rikkojista raivostuttavimpia.
En ole omistanut suksia yläasteen jälkeen, joten ei ole.