Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on kun eronnut vanhempi ei ryhdy tapailemaan ketään uutta lainkaan.
Maailma pyörii lapsien navan ympärillä.
Näin varmaan, jos kykyä sovintoon toisen vanhemman kanssa ei ole tai itsellä yhtään järjestelykykyä. Itselläni ei ole mitään vaikeuksia, vaikka asun yhdessä uuden kumppanin kanssa.
Ainut, mikä täytyy ottaa huomioon, on, että lapset voivat tulla kotiin koulun jälkeen. Onnistui meillä ydinperheessäkin ja onnistuu nytkin. Jos nyt halutaan välttämättä hillitöntä seksiä harrastaa pitkin päiviä, tehdään molemmat etää, niin onnistuu kyllä lasten koulussa ollessa, eivät pamahda paikalle. Tosin työt tätä hommaa enemmän häiritsee, kuten muutakin vapaan viettoa.
Meillä muuten pyörii miehenkin lapset, tosin jo aikuistumassa olevat, mutta vielä nuoret, eli 17-19 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä eivät lapset ole moksiskaan jos yllättävät äitin ja isipuolen vähän pöpöttelemässä. Menevät huoneisiinsa vaan eivätkä kysele liikoja. 🥰
Väännetään nyt vielä rautalangasta: ydinperheissäkään vanhemmat eivät nussi kiihkeästi olohuoneen sohvalla, jos on riski, että lapsi tulee kotiin kesken kaiken. Eronneet kuvittelevat, että eron jälkeen tämä fakta olisi jotenkin toisin. Ei ole. Piste.
Kyllä me ydinperheessä aika vapaasti harrastetaan seksiä ovet auki ja muuallakin kuin makuuhuoneessa. Tämä johtuu siitä, että tiedetään missä lapset kulkee milloinkin, on opetettu heille, että on asiallista ilmoittaa jos jotain poikkeavaa tulee ja ilmestyvät kotiin yhtäkkiä. Aivan varmasti toimisivat niin vaikkemme olisi ydinperhe ja aivan takuulla vaatisin sitä, jos olisimme uusioperhe. Ihan älytön ketju?! Ai että lapset saa tulla ja mennä ilman vanhempien infoamista! Minkälaista vanhemmuutta se on?
Minä tulin kerran humalassa kotiin ystävän syntymäpäiviltä ja pelästyin kuka pelaa pleikkaa olohuoneessa klo 23 illlalla. 11v oli sitten päättänyt tulla äidin luo eikä eksä olllut viitisinyt ilmoittaa minulle. Poika oli sitten keittänyt nuudeleita ja pelannut. Oli se koettanut soittaakin mutta humalatilan ja musiikin takia olin sanonut että puhutaan kulta huomenna,en tajunnut että se istuu kotonani.
En ollut niinkään pojalle vihainen vaan eksälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtautuisit siihen, että seurustelukumppanisi pyytäisi, että lapset ilmoittaisivat etukäteen, jos ovat tulossa sen toisen vanhemman viikolla? Ja jos tämä ei onnistu, ette vietä yhdessä sun luona aikaa lainkaan.
Jos seurustelukumppani ei kestä sitä, että lapseni voi tulla kotiin myös toisen viikolla joskus n. klo 14.30-18.00 käväisemään, niin sitten ei tavata koskaan mun luona. Meillä on siis sovittu, kuten luulen useimpien tekevän, myös se aika kun siellä toisessa vuorokodissa pitää olla jo kotosalla ja alkaa pikku hiljaa iltapuuhiin rauhoittuminen.
Oikeasti nyt: niillä lapsilla on tiettyyn aikaan koulua, tiettyyn aikaan harrastukset. Ei ne silloin tule, kun ne tekee muuta ja nämä ajat on aivan tarkkaan tiedossa.
Jos seurustelukumppani ei siedä nähdä mun lapsia, vaan haluaa, että ne on kuten muutkin vieraat, eli soittelee ja pyytelee lupia,
Onko teillä siis sovittu, että jos lapsi haluaakin tulla muulloin kuin klo 14.30-18.00 tai silloin kun normaalisti olisi harrastus, niin sitten ptiää ilmoittaa. Vai voiko silloinkin tulla omin avaimin ilmoittamatta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin, että itsekkäät, eroperheiden vanhemmat pilaavat lastensa elämän.
Kyllä se on niin, että tässä puhutaan yleensä itsekkäistä vanhemmista. En usko, että ero on se tekijä, joka vaikuttaa, vaan monillekin vanhemmille siellä ydinperheessäkin lapset on vain oman vapaa-ajan haittatekijä.
Suurimmat riidat käydään siitä, kuka joutuu olemaan lasten kanssa, että vanhempi saa omaa aikaa. Monet ottaakin eron se oma aika silmissä kiiluen.
Onneksi meillä ei ole koskaan tuota ongelmaa ollut lasten kanssa. Menoista keskustellaan etukäteen eikä se todellakaan ole mikään kilpailu kumpi ehtii eka. Mies on ollut koko liitomme ajan vuorotöissä, yössä ja illassa, jonka tiesin jo ennen lasteni syntymää. Olin siis valmistautunut siihen, että hoidan paljon lapsia yksin illat ja kuljetan hoitoon, kun olen työssä itse. Siitä ei koskaan ole tarvinnut riidellä. Minulle lapset ovat olleet aina ykkösiä minun elämässäni enkä ole menettänyt sen takia mitään.
Yhdistystoiminnassa olen mukana ollut, liikuntaa harrastanut ja lasten kaverit ja perheet olleet aina tervetulleita. Kännykkää en ole käyttänyt kuin asioiden hoitamiseen lasteni läsnäollessa. Hirvittävää katsoa kuinka paljon vanhemmat käyttävät aikaansa kännykkää räpeltämällä jatkuvasti. Jopa hammaslääkärin vastaanotolla vanhemmilla on kännykkä ja pieni lapsi puhumatta ja jännittäen siinä vieressä odottaa pääsyä hammaslääkäriin. Ehkä olisi siinä kohti hyvä vanhemman huomioida se lapsi eikä instagr.päivityksiä
Vierailija kirjoitti:
Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.
Kyllä mäkin rajaisin tällaiset, ja ei tosiaan kuljeskeltaisi miten sattuu ilman ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Näiden keskustelujen myötä alan halveksua joitain ero-vanhempia yhä vaan enemmän. Kukaan ei mieti lapsia kun minäminäaikuisvauvat tappelee omasta ajasta. Teidän takia työpaikoillakin joustetaan koska minäminä-aikuisvauva on täysin kykenemätön ottamaan vastuuta omasta jälkikasvustaan edes niillä omilla vahtivuoroillaan.
Lapsella pitäisi olla koti ja sellaiset vanhemmat jotka eivät ahdistu lapsen nähdessään. Lapsi tarvitsee vanhempaansa ihan aikuisuuteen asti ja teidän typerä valtataistelunne toisen vanhemman kanssa ei muuta sitä. Aikuistukaa.
No niin. Sitten näyttämään kohta, jossa kerrotaan ahdistuvan lapsensa näkemisestä, saati kiellettäisiin tulemasta kotiin.
On todettu, että muutoksista pitäisi ilmoittaa. Ymmärrätkö?
Ei kielletty, pyydetty ilmoittamaan.
Kyllä me ydinperheessä aika vapaasti harrastetaan seksiä ovet auki ja muuallakin kuin makuuhuoneessa. Tämä johtuu siitä, että tiedetään missä lapset kulkee milloinkin, on opetettu heille, että on asiallista ilmoittaa jos jotain poikkeavaa tulee ja ilmestyvät kotiin yhtäkkiä
Mikä tämä järjen köyhyys oikein on? Luuletteko te, että eroperheiden lapset kulkee missä milloinkin eivätkä ole koulussa siinä kuin teidänkin lapset = jos tulee jotain poikkeavaa ja sairastuu vaikka, siitä ei ilmoiteta?? Että ne lapset todellakin voi yht'äkkiä ilmoittamatta pamahtaa koulusta kotiin klo 10?
Siis ne lapset on koulussa ja harrastuksissa ja jos tähän tulee jotain poikkeavaa, kuuluu ilmoittaa. Ihan sen vuoksi, että ei ole lupaa kuljeskella missä sattuu.
Ei kukaan ilmesty minnekään yht'äkkiä. Sen sijaan tiedossa on, että koulun jälkeen ennen sitä kuin on vuoroviikon kodin kotiintuloaika (meillä molemmissa kodeissa klo 18) lapsi voi ilmestyä toiseen kotiinsa. Lapsi ei pääse koulusta kertaakaan ennen 14.
Mä voin hyvin pidättäytyä seksistä sen välisen ajan. Tosin tekeehän se neljä tuntia! Tähän saakka ei ole juuri noilla kellonlyömillä ole panetus iskenyt niin kovana, että sitä ei voisi hoitaa sen jälkeen kun lapsi toiseen kotiinsa menee.
Se, että lapsi haluaa tulla toiseen kotiinsa ei ole mikään muutos, ymmärrätkö. Se on normaalia toimintaa, johon lapsella on oikeus. Hänen ei pidä joutua pyytelemään lupaa tulla toisen vanhempansa luokse. Se antaa signaalin, että hänen tulonsa on asia, johon pitää erikseen varautua, että hän häiritsee vanhempaansa siellä kotona, eikun anteeksi, vanhemman asunnossa.
Jossa ei saa kulkea miten sattuu. Koska vanhempi ahdistuu, jos ei tiedä, kuka hänen asunnossaan kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Se, että lapsi haluaa tulla toiseen kotiinsa ei ole mikään muutos, ymmärrätkö. Se on normaalia toimintaa, johon lapsella on oikeus. Hänen ei pidä joutua pyytelemään lupaa tulla toisen vanhempansa luokse. Se antaa signaalin, että hänen tulonsa on asia, johon pitää erikseen varautua, että hän häiritsee vanhempaansa siellä kotona, eikun anteeksi, vanhemman asunnossa.
Jossa ei saa kulkea miten sattuu. Koska vanhempi ahdistuu, jos ei tiedä, kuka hänen asunnossaan kulkee.
Hiekkis haluaa ymmärtää väärin. Voi sua
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu, siis Sovittu, että lapsi on viikonloppuna isällään. Niin jos palaisikin yhtäkkiä kotiin lauantaina aamulla, niin kyllä se on muutos.
Enkä silloin ole välttämättä kotona, saatan olla vaikka työmatkalla, ollen yötäkin pois kotoa. Koska oli sovittu, että lapsi on silloin isänsä luona.
Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis vanhemman asuntohan se on eikä lapsen. Vanhempi luo säännöt ja niillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin, että itsekkäät, eroperheiden vanhemmat pilaavat lastensa elämän.
Kyllä se on niin, että tässä puhutaan yleensä itsekkäistä vanhemmista. En usko, että ero on se tekijä, joka vaikuttaa, vaan monillekin vanhemmille siellä ydinperheessäkin lapset on vain oman vapaa-ajan haittatekijä.
Suurimmat riidat käydään siitä, kuka joutuu olemaan lasten kanssa, että vanhempi saa omaa aikaa. Monet ottaakin eron se oma aika silmissä kiiluen.
Onneksi meillä ei ole koskaan tuota ongelmaa ollut lasten kanssa. Menoista keskustellaan etukäteen eikä se todellakaan ole mikään kilpailu kumpi ehtii eka. Mies on ollut koko liitomme ajan vuorotöissä, yössä ja illassa, jonka tiesin jo ennen lasteni syntymää. Olin siis valmistautunut siihen, että hoidan paljon lapsia yksin illat ja kuljetan hoitoon, kun olen työssä itse. Siitä ei koskaan ole tarvinnut riidellä. Minulle lapset ovat olleet aina ykkösiä minun elämässäni enkä ole menettänyt sen takia mitään.
Yhdistystoiminnassa olen mukana ollut, liikuntaa harrastanut ja lasten kaverit ja perheet olleet aina tervetulleita. Kännykkää en ole käyttänyt kuin asioiden hoitamiseen lasteni läsnäollessa. Hirvittävää katsoa kuinka paljon vanhemmat käyttävät aikaansa kännykkää räpeltämällä jatkuvasti. Jopa hammaslääkärin vastaanotolla vanhemmilla on kännykkä ja pieni lapsi puhumatta ja jännittäen siinä vieressä odottaa pääsyä hammaslääkäriin. Ehkä olisi siinä kohti hyvä vanhemman huomioida se lapsi eikä instagr.päivityksiä
Minunkin äitini näyttäytyi muille uhrautuvana vuoden äitinä.
Väsymystään rähjäsi sitten kotona meille lapsille
Ei tähän taida tulla ratkaisua. Tai siis osa vanhemmista ei suostu myöntämään ettei pidä minkäänlaista rotia lapsilleen, eikä jaksa huolehtia missä lapset menee ja milloin. On helpompaa, kun antaa lapsen päättää menoistaan ja itse voi vaan olla se kiva kaverivanhempi. Onneksi tästäkin ketjusta käy ilmi, että on edelleen myös vanhempia jotka pitävät kiinni sovitusta ja joiden kotona on säännöt.
Tulee ihan mieleen puolisoni +20 vuotias tytär, joka kulki kotonamme mitään ilmoittelematta kaikkina vuorokaudenaikoina. Keskellä yötä saattoi yhtäkkiä kuulua, kun keittiössä valmistettiin ruokaa ja jutusteltiin mukana kulkevien kavereitten kanssa kovaäänisesti. Aamulla päästiin sitten puolison kanssa siivota jäljet ennen töihin lähtöä kun tyttö nukkui krapulaansa pois. Kun asia otettiin puheeksi, narisi kanssa miten tämä on hänen kotinsa ja saa kotonaan mennä miten haluaa.
Kerran tyttö oli ilmestynyt yhtäkkiä keskellä yötä asuntoomme ja olimme todellakin harrastaneet heti aamusta todella äänekästä seksiä, kun emme yhtään tienneet hänen olevan paikalla. Silloin jotenkin olimme häpeissämme ja hämmentyneitä asiasta, mutta melko nopeasti tajusimme ettei asiat voi mennä näin.
Sille pelleilylle tuli onneksi nopeasti loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu, siis Sovittu, että lapsi on viikonloppuna isällään. Niin jos palaisikin yhtäkkiä kotiin lauantaina aamulla, niin kyllä se on muutos.
Enkä silloin ole välttämättä kotona, saatan olla vaikka työmatkalla, ollen yötäkin pois kotoa. Kosk
Ymmärrätkö, että tässä on puhuttu kokoaikaisesta vko-vko asumisesta, arjesta, ei mistään vkonlopusta, jolloin on sovittu, että on isällään. Ymmärrätkö, että puhut täysin asian ohi ja epäolennaisuuksia, ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä silloin ole välttämättä kotona, saatan olla v
Ymmärrätkö, että tässä on puhuttu kokoaikaisesta vko-vko asumisesta, arjesta, ei mistään vkonlopusta, jolloin on sovittu, että on isällään. Ymmärrätkö, että puhut täysin asian ohi ja epäolennaisuuksia, ymmärrätkö?
Ja ymmärrätkö itse, että tuo sanomani pätee ihan siihen viikkoonkin? Saattaisin olla poissa kotoa, miksi lapsi silloin hengailisi tyhjässä asunnossa sen sijaan, että viettäisi aikaa sen toisen vanhempansa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enk
Eikö sun lapset tiedä, koska sä olet työmatkalla? Eikö sun ex-puoliso tiedä? Jos olen poissa kotoa kun tulevat koulusta, ei haittaa, syövät ehkä ja lähtevät isälleen. Tekstaavat, olenko tulossa kotiin vai jäänyt esim. työkaverien kanssa kaupungille.
Mutta jos olen pidempään pois niin tietysti lapset ja ex tietää. Miksi ei tietäisi?
Kyllä lapset on haitta näköjään niin isälle, äidille, saati heidän uusilleen. Lapsparat.
Helpointa on kun eronnut vanhempi ei ryhdy tapailemaan ketään uutta lainkaan.
Maailma pyörii lapsien navan ympärillä.