Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta käy hyvin selväksi, että koko "kaksi kotia" -systeemi on vanhempia eikä lapsia varten. Tosiasiassa lapsilla ei ole kahta kotia, vaan kaksi hoitopaikkaa.
Aplodeja, lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Parisuhteetkaan eivät kestä, kun on niitä pelkkiä oikeuksia, eikä mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan ja kaikkien näiden oikeuksien ulkopuolella vailla oikeuksia.
Miksi siis tämä lapsiviikkoa elävä vanhempi ei varmista, että onko ok jos lapsi tuleekin jo kesken viikon?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lähteä siihen, että lapsivapaalla oleva vanhempi ilmoittaa etukäteen, että perjantaina ei sitten saa tulla, koska on vieraita tai muuta sovittua juttua?
Itse jo aiemmassa kommentissa totesin tuon voivan mennä jo kontrolloinnin puolelle. Koska silloin sinun täytyisi selostaa sillä exälle, että mitä olet sillä lapsettomalle viikolla tekemässä, kenen kanssa ja miksi.
Sen sijaan, että ILMOITETAAN jos muutosta kesken viikon tulisi.
Itse vaadin seurustelukumppaniani ilmoittamaan myös lapsilleni milloin on meillä, koska hänen yllättävä läsnäolonsa ahdisti lapsia. Kyseessä on kuitenkin lasten oma koti, minkä hän onneksi ymmärsi ja kaikki alkoi sujua.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei sinänsä lapsen kulkeminen haittaa, kunhan ei sopimatta tuo muita mukanaan. Eikä keskellä yötä tarvitse ilmoittamatta pölähtää herättämään kaikkia. Meillä toki voi olla menoa, vieraita tms., johon lapsi joko sopeutuu tai lähtee takaisin toiselle vanhemmalle. Eniten ongelmaa tulee siitä, ettei lapsivapailla viikoilla ole kovinkaan säännölliset syömiset, eli kaapit voi olla aika tyhjiä. Kauppaan ei myöskään lähdetä siksi, ettei joku osaa ilmoittaa itsestään, eli sitten mennään sillä, mitä on.
Reissun aikana ei tyhjään taloon tulla käty-bileitä pitämään, ellei erikseen ole sovittu, että jotain pitää käydä tekemässä. Ja yleensäkin pitää tiedottaa vuoroviikkokotia, missä mennään. Ei siis vain mennä ja jäädä toiseen kotiin yöksi ilmoittamatta, vaikka se koti onkin.
Ydinperheessä tilanne on sikäli eri, että lähtökohta on, että lapset tulevat sinne yleensä viimei
Ydinperheeseen kun miettii, niin jos ydinperheen lapsi olisi mennyt esim. viikon leirille, mutta yhtäkkiä kesken viikon palaa yllättäen kotiin niin, että kukaan leiriltä ei olisi ollut yhteydessä tästä. Perusteena, että lapsi on jo sen ikäinen, että osaa itse kotiin.
Olisiko ok toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse vaadin seurustelukumppaniani ilmoittamaan myös lapsilleni milloin on meillä, koska hänen yllättävä läsnäolonsa ahdisti lapsia. Kyseessä on kuitenkin lasten oma koti, minkä hän onneksi ymmärsi ja kaikki alkoi sujua.
Missäs itse olit? Ja miksi et itse ilmoita lapsillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs itse olit? Ja miksi et itse ilmoita lapsillesi?
Töissä. Ja siksi koska olin töissä.
Saa kulkea niinkuin tykkäävät, mutta ollaan sovittu että ilmoitetaan asiasta. Koska voi olla että vaikka ilolientä juodaan tms. Mutta eipä nuo hirveästi kulje edestakaisin. Saattavat hakea jotain unohtunutta tai tulla vaan hetkeks istuskelemaan.
Minun elämäni ei ole niin hurjaa, etteikö lapsi saisi pelmahtaa ovesta ihan milloin tahansa. Varmaan tilanne olisi eri, jos käyttäisin lapsivapaitani seksin harrastamiseen tai alkoholin juomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan tarkkaan ymmärrä AP:n ajatusmaailmaa. Minusta hänen pitäisi olla iloinen siitä, että lapsi tulee isälleen ihan omasta halustaan, vaikka siellä on se isän vaimo. Hän pitää paikkaa kotinaan.
Siellä ei ole isän vaimo vaan tuore seurustelukumppani tai jopa yhden yön hoito. Siellä voidaan vaikka harrastaa kimppaseksiä keskellä päivää olohuoneessa.
No siinä on sitten miehellä isyys hukassa ja pahasti. Kotona, missä voi olla lapsia, ei todellakaan harrasteta tuollaista. Tuollaiset paikat on erikseen, ne ei ole kenenkään koteja, ei varsinkaan lasten.
Tietysti, tiedän minä ihan ydinperheitäkin, jossa voi tapahtua mitä vaan. Lapset koulusta tullessaan löytää eteisestä jonkun vieraan äijän kännissä sammuneena. Äiti sängyssä jonkun muun äijän kanssa, kaikki päissään. Isä tolkuttomassa tilassa. On tapahtunut.
Fiksut ihmiset osaa järjestää asiansa ja kukaan fiksu isä ei tuo kotiinsa mitään satunnaista naista silloin, kun lapsilla on avain sinne ja on mahdollista, että tulevat ilmoittamatta.
Tässäkin keskustelussa agenda on aikuisissa, ei lapsissa. Lapset on häiritseviä, aikuinen on oikeutettu häiriöttömään elämään?
Älkää ruvetko äitipuoliksi, kun aivan varmasti TIEDÄTTE, mitä se on ja tiedätte pystyttekö siihen. Johan tämän vauvapalstankin perusteella.
Älkää laittako lapsia maksamaan virheistänne, jos siihen kumminkin ryhdytte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?
Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?
Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.
Siis jos ne lapset liikkuu itse jo paikasta toiseen niin eikö ne osaa olla kotona itsekseen tai keskenään ? Niinhän ne on on silloinkin, kun asuvat molempien omien vanhempiensa luona. Mua olisi ainakin itseäni nuorena vi...tanut jos äiti tai isä olisi ollut koko ajan kyljessä kiinni.
Lapset ovat olleet siinä ensin, eli kyllä lapsilla on oikeus käydä vanhempiensa luona vaikka viikkovuoro olisi toisessa paikassa. Kummatkin kodeista ovat kuitenkin lasten koteja.
Saa kulkea mutta lapsi tai siis teini ilmoittaa tulostaan tai ex jo etukäteen. Pelisääntö joka ollaan sovittu ettei käy niin ettei teini olekin käty-tilanteessa ja ottamassa iloa irti asiasta. Tai vielä pahempi että ei ole kummankaan luona vaan luuhaisi jossakin kaverillaan ja kertonut molemmalle vanhemmalleen että toisen luona. Varmistamme siis vielä keskenämme että teini tosiaan toisen luokse oikeasti tullut jos lähtee ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?
Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.
Siis jos ne lapset liikkuu itse jo paikasta toiseen niin eikö ne osaa olla kotona itsekseen tai keskenään ? Niinhän ne on on silloinkin, kun asuvat molempien omien vanhempiensa luona. Mua olisi ainakin itseäni nuorena vi...tanut jos äiti tai isä olisi ollut koko ajan kyljessä kiinni.
Käteväähän se toki käty-bileitä varten olisi, ettei vanhemmat kommunikoi, mutta juuri siksi haluan, että muutoksista sovitaan vanhempien kesken.
Lapset ovat aina tervetulleita omaan kotiinsa. Monet aikuiset kuvittelevat että ero puolisosta ja vuoroviikot on automaattisesti omaa vapaa aikaa ja lomaa lapsista. Täytyy olla joustava mutta monet vanhemmat katkeria ja haluavat vaan päteä ex-puolisolle. Ei ihme että niin monet vanhemmat eroavat kun ovat keskenkasvuisia aikuisvauvoja. Puhun siis vaan omasta itsestäni en halua yleistää mutta tällainen tunne on jäänyt minulle. Aikuisille ei ole tärkeää kuin minä minä minä. No sen takia minulla ei varmaan uutta puolisoa olekkaan koska yhtälö on mahdoton.
No tottakai saa tulla tähän milloin vain. Tosin laittavat aina viestiä jos tulevat hakemaan jotain, esimerkiksi luistimet. On minulla miesystävä ja on lapsetkin sen tavannut, kun useampi vuosi jo oltu. Seksi hoidetaan makuuhuoneessa muutenkin. Tai jos olohuoneessa oltaisiin niin näkee jo ikkunasta jos joku on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapset tietenkin ovat, mutta puolison lapset, hmm. . .
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aina tervetulleita omaan kotiinsa. Monet aikuiset kuvittelevat että ero puolisosta ja vuoroviikot on automaattisesti omaa vapaa aikaa ja lomaa lapsista. Täytyy olla joustava mutta monet vanhemmat katkeria ja haluavat vaan päteä ex-puolisolle. Ei ihme että niin monet vanhemmat eroavat kun ovat keskenkasvuisia aikuisvauvoja. Puhun siis vaan omasta itsestäni en halua yleistää mutta tällainen tunne on jäänyt minulle. Aikuisille ei ole tärkeää kuin minä minä minä. No sen takia minulla ei varmaan uutta puolisoa olekkaan koska yhtälö on mahdoton.
Ketjussahan on toivottu, että muutoksista ilmoitetaan ja varmustetaan, että voinko tulla.
Ei kukaan ole ollut nähtäväkseni lukkoja vaihtamassa lapsettoman viikon ajalle.
Kyllä itsekin jos teininä lähdinkin illalla kaverilta kotiin vaikka oli sovittu yökylästä, niin soitin että tulenkin kotiin. Ihan jo siksi, etteivät saa sätkyä, että kuka iltamyöhään rapisteleekin ulko-ovea auki.
Omat lapset saavat tulla ja mennä luonani ihan vapaasti isäviikoillanikin. Paikannussovellus hälyttää, kun tulevat 300 metrin säteelle kodistani. Tässä ajassa ehtii kyllä tarvittaessa vaatteet vetää päälle, jos miesystäväni on kylässä. Lapset näkevät myös minun sijaintini 24/7/365.
Jos lapset haluavat luokseni yön yli isäviikoilla, siitä sovitaan yhdessä lasten isän kanssa (aina onnistuu, jos ei ole yön yli menoa).
Ymmärrän ap sua. Itsellänikin on lapsia, silti ymmärrän pointtisi. Kun käyn miesystäväni luona, sinne saattaa tosiaan koululainen pelmahtaa sisään ihan millon vaan, vaikka on äitiviikko. Kyllä sitä edelleenkin vähän säikähdän ja tuntuu että olen heidän kodin tunkeilija, vaikka lapsi hengaileekin enimmäkseen omassa huoneessa.
En näe mitenkään, että pystyisin muuttamaan heille, vaikka mies sitä ehkä toivoisikin. Se ei ole mun koti vaan heidän - siltä se tuntuu. Tarvin oman kodin rauhan ja kodin missä rentoutua töiden jälkeen, missä ei tarvi olla varuillaan millon kukakin ilmestyy yhtäkkiä ja alan stressaan esim mistä saa äkkiä ruokaa kaappiin, et kaikille riittää.
Ärsyttävintä näin vuorotyöläisenä on se, että on ajat sitten suunnittelema töistä vapaa viikonloppu, suunnittelen kivaa viikonloppua kaksin miehen kanssa, paikan päällä paljastuu että ei se olekaan kaksin. Ymmärrän, ettei mies kiellä lapsiaan tulemasta kotiin, mutta olis se joskus ihan kiva tosissaan olla vaan kaksinkin ihan rennosti. Mutta tätä mun harmistustani täällä palstalla ei tarvi ymmärtää, se on selvä : D
Pitäisikö lähteä siihen, että lapsivapaalla oleva vanhempi ilmoittaa etukäteen, että perjantaina ei sitten saa tulla, koska on vieraita tai muuta sovittua juttua?