Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
21/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kaikesta voi vain päätellä, että kannattaa muuttaa yhteen vasta kun lapset ovat muuttaneet omilleen.

Kyllä meillä on omillaan asuvilla lapsillakin edelleen avaimet ja saavat meillä kulkea. Tosin heillä on tapana ilmoittaa tulostaan.

Vierailija
22/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä nykyään ongelmat.  Onkohan kukaan miettinyt sitä, mitä tällainen kotien välinen sumplaaminen ihan oikeasti vaikuttaa sen lapsen mieleen ja millaisia aikuisia heistä tulee.  

Minä olen mummo ja minun kotini oli ja on tietysti vieläkin mummola.  Lapsenlapset vain on jo aikuisia.

Minulla ei periaatteessa koskaan ollut mitään lapsiviikkoja ja lapsettomuus viikkoja.  Minun kotiini lapsenlapset ilmestyi ihan milloin tahansa.  Koulu oli lähellä, lapset päätti mielensä mukaan tullakin koulusta mummolaan, tuli kavereitakin mukana.  Jos en ollut kotona, kaikilla oli avain.

En koskaan ajatellut sitä, että tänne ei lapsi saisi tulla.  Tottakai sai tulla.  Meillä pelasi tietysti kommunikaatio, kerroin jos olin lähdössä jonnekin matkalle tms.  Kyllä he aina suurinpiirtein tiesi, olinko kotona vai en.  

En ihan tarkkaan ymmärrä AP:n ajatusmaailmaa.  Minusta hänen pitäisi olla iloinen siitä, että lapsi tulee isälleen ihan omasta halustaan, vaikka siellä on se isän vaimo.  Hän pitää paikkaa kotinaan.  

Jos ne lapset kumminkin pääsääntöisesti on siellä äitinsä luona niillä äitiviikoilla, niin mikä ongelma tuo nyt on, jos lapsi joskus käy myös isällään silloin.  Tuonkin lapsen täytyy olla jo aika iso, kun itsenäisesti kulkee.  Tämmöisessä olosuhteissa pitäisi osata joustaakin.  Ja miksi ei lapselle voi sanoa, että jos tulet tänne, niin soita ensin, että tiedetään.  

Kysehän tässä on taas kerran siitä, että ko. lapsi on miehen lapsi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.

Entä mitä mies sanoi näistä yllättävistä eksänsä visiiteistä? Vaikka olis miten mukava ihminen niin kahta kertaa ei minun kotiin omine lupineen tulisi. 

Vierailija
24/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niiden lasten koti.

Vierailija
25/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni lapset ovat tervetulleita milloin tahansa. Isänsä ja hänen puolisonsa luokse taas ei ole mitään asiaa kuin tasan sovittuina aikoina. Joutuvat minun vuorollani jättämään avaimensakin sinne. Treffailen ja tapailen muualla kuin kotonani, kunnes löydän jotain niin pysyvää, ettei lasten kulkeminen haittaa.

Treffailet ja tapailet vain lapsettomia?

Vierailija
26/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Lapsi joka tulee toiseen kotiinsa itsenäisesti tarvitsee jonkun vahtimaan itseään? 

Vierailija
27/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä nykyään ongelmat.  Onkohan kukaan miettinyt sitä, mitä tällainen kotien välinen sumplaaminen ihan oikeasti vaikuttaa sen lapsen mieleen ja millaisia aikuisia heistä tulee.  

Minä olen mummo ja minun kotini oli ja on tietysti vieläkin mummola.  Lapsenlapset vain on jo aikuisia.

Minulla ei periaatteessa koskaan ollut mitään lapsiviikkoja ja lapsettomuus viikkoja.  Minun kotiini lapsenlapset ilmestyi ihan milloin tahansa.  Koulu oli lähellä, lapset päätti mielensä mukaan tullakin koulusta mummolaan, tuli kavereitakin mukana.  Jos en ollut kotona, kaikilla oli avain.

En koskaan ajatellut sitä, että tänne ei lapsi saisi tulla.  Tottakai sai tulla.  Meillä pelasi tietysti kommunikaatio, kerroin jos olin lähdössä jonnekin matkalle tms.  Kyllä he aina suurinpiirtein tiesi, olinko kotona vai en.  

En ihan tarkkaan ymmärrä AP:n ajatusmaailmaa.  Minusta

Odotin tästä mummo-kissa tarinaa, kun silmäilin pitkästä viestistä sanan "mummo ".

Vierailija
28/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luo voi aina lapset tulla käymään. Viikko-viikko ovat molemmalla vanhemmalla pääsääntöisesti. Kaikki koululaisia ja itsenäisesti liikkuvat. Käyvät välillä hakemassa jonkin tavaran jota tarvivat tai vessassa (toinen koti kauempana kaupungista), syömässä myös ja sekin on mulle ok. Aina saavat tulla. Useimmiten ilmoittavat, aina eivät muista eikä se mua haittaa. Yöksi tulot sovitaan yhdessä myös toisen vanhemman kanssa, ihan just siksikin ettei synny mitään käty-tilannetta niin että me vanhenmat emme edes tiedä.

Uutta puolisoa ei ole. Jos olisi, täytyisi sitten miettiä käytäntöä. Mutta tulemista en estäisi todellakaan, tämähän on mun lasten koti. No, todennäköisesti säilyn tulevaisuudessakin sinkkuna niin tämä on hyvä näin.

Vierailija
29/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni lapset ovat tervetulleita milloin tahansa. Isänsä ja hänen puolisonsa luokse taas ei ole mitään asiaa kuin tasan sovittuina aikoina. Joutuvat minun vuorollani jättämään avaimensakin sinne. Treffailen ja tapailen muualla kuin kotonani, kunnes löydän jotain niin pysyvää, ettei lasten kulkeminen haittaa.

Jos se nyt tähän aiheeseen kuuluu, niin en.

Vierailija
30/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Lapsi joka tulee toiseen kotiinsa itsenäisesti tarvitsee jonkun vahtimaan itseään? 

Pointtina, että vanhempi saattaa olla pitkään poissa, jopa toisessa maassa jos työmatka/loma itsekseen. 

Asun itsekin exän kanssa lähekkäin, ja kyllä todellakin varmistaisin häneltä itseltään onko ok, jos lapsi haluaisi hänen luokseen kesken minun viikkoni. 

Vierailija
31/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on lapset aina tervetulleita, niin poikapuoleni kuin omat lapset. 

Vierailija
32/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kaikesta voi vain päätellä, että kannattaa muuttaa yhteen vasta kun lapset ovat muuttaneet omilleen.

No, ei ne lasten ramppaamiset siihen lopu, kaupan päälle tulee vielä lapsenlapsetkin. 

Vierailija
33/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tarkkaan ymmärrä AP:n ajatusmaailmaa.  Minusta hänen pitäisi olla iloinen siitä, että lapsi tulee isälleen ihan omasta halustaan, vaikka siellä on se isän vaimo.  Hän pitää paikkaa kotinaan.  

Siellä ei ole isän vaimo vaan tuore seurustelukumppani tai jopa yhden yön hoito. Siellä voidaan vaikka harrastaa kimppaseksiä keskellä päivää olohuoneessa. 

Vierailija
34/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa näillä viikko-viikko lapsilla ei ollut avaimia. Siellä soittelivat ovikelloa, kukaan ei tullut avaamaan.

Vierailija
35/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla, jos ollaan kotona tai ei tarvii meidän olla kotonakaan jos ollaan samassa kaupungissa ylipäänsä, mutta jos ollaan reisussa niin en oikein näe mitään syytä, miksi tulisi? Ja tpana on onneksi ilmoittaa tulosta. Nuorin on 15v. muut on jo omissa kodeissa.

Vierailija
36/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä he, joilla yhtään isompia lapsia (tai vaikka yltiösosiaalinen puoliso) on, ovat jo tottuneet siihen, että kotiin voi pelmahtaa joku kaverinsa kanssa. Monen mielestä se on ihan kiva juttu. Ja ihan jo omienkin teinien takia opitaan pitämään vaatteet päällä ja miettimään sänkyhommat hieman tarkemmin. Silloin on aika luonnollista, että nämäkään tilanteet eivät aiheuta kummempaa pohdintaa.

Hankalampaa varmaan on, jos on tottunut olemaan oman kotinsa herra ja valtias, tietäen tasan tarkkaan kuka tulee ja kuka menee milloinkin.

Vierailija
37/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se nyt tähän aiheeseen kuuluu, niin en.

Missäs tapailukumppanin lapset on kun tapaatte? Saavatko tulla ilmoittamatta?

Vierailija
38/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on kasvatuksella periytetty ihan peruskäytöstavat, vaikka kyse on heidän kodista on kohteliasta ilmoittaa, että olisi nyt tulossa. 

Vierailija
39/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa tulla mun luo, vaikka olisi isäviikko. Olen toki eksälle sanonut, että hän voisi ilmoittaa mulle, jos lapsi/lapset lähtevät mun luo. 

Miksi exän pitää se ilmoittaa, eikö lapsilla ole kännykkää kun näköjään kuitenkin itsekseen liikkuvat. 

Tuossa sitten voikin käydä niin, että äiti onkin viettämässä lapsivapaata jossain viikonloppureissussa, ja lapsi/teini sitten yksinään koko viikonlopun siellä äidin tyhjässä asunnossa, jos ei vanhemmat keskenään kommunikoi muutoksista.

Bingo, tyhjässä asunnossa. Sitten siellä onkin kunnon teinibileet käynnissä ja mukana on kutsumattomia tyyppejä joktka pistää paikat paskaksi. Niin monta kertaa nähty tää kuvio. Lopulta naapurit soittaa poliisit. Ei ole ollut mitään asiaa tyhjään asuntoon eikä ole koskaan ollutkaan. Kun on toisen vanhemman viikko niin silloin pysytään sen vanhemman luona. Toki voi käydä kun asiasta on sovittu jos vaikka tarvitsee jotain mutta muuten olin aika ehdoton. Etenkin kun tiesin isukin manipuloivan lapsia ja istuttavan ideoita näiden päähän. Nope, hoida itse omat lapsesi kun olet vuoroviikot halunnut. Vaihtoehto oli maksaa elareita muttei itaralle äijälle kelvannut.

Vierailija
40/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ne lasten ramppaamiset siihen lopu, kaupan päälle tulee vielä lapsenlapsetkin. 

Aikuisena ne lapset kuitenkin ymmärtävät, että on hyvä ilmoittaa etukäteen kun tulee käymään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi