Olen hyväksynyt sen etten saa koskaan työtä enkä tee enää hakemuksia
Tässä kuussa tuli viimeinen työmarkkinatuki. Helmikuusta alkaen jatkan toimeentulotuella hamaan tulevaisuuteen.
Kommentit (76)
Voisitko alkaa yrittäjäksi. Sitä kannattais edes kokeilla.
Oikea meininki. Itse olen tehnyt päätöksen, kohta vuosi sitten. En hae työtä, en suostu nöyryytettäväksi. Elän säästöillä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko alkaa yrittäjäksi. Sitä kannattais edes kokeilla.
Mitenpä myyt itseäs asiakkaille kun edes työnantajat ei kiinnostu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haet vääriä paikkoja? Yrität löytää jotain hienoa vastaamaan akateemista loppututkintoa, joka ei valmista mihinkään ammattiin.
Oletko jo liian vanha kouluttautumaan uudelleen? Sote-alalla huudetaan koko ajan, että ei ole työntekijöitä. Perus- lähi- sairaanhoitajakoulutus on lyhyt. Ja vaikka koko ajan valittavat, niin ei se palkka niin huono ole.
Sairaanhoitajakoulutus kestää 3,5 vuotta, joten ei se ajallisesti mikään ihan lyhyt koulutus ole. Lähihoitajakoulutus on hieman lyhyempi. Ja se palkka on oikeasti huono ainakin raskasta vuorotyötä tekeville.
3,5vuotta et pääsee töihin hoivaus alalle. Lyhytpinnasena miehenä, voin sanoo, et saisin kenkää ekan viikon aikana ku en pystyis pitämää mölyjä mahassa. Tiedän, persoonassani on varmasti jotain vikaa, mutta ei ole kyllä muuttunut k
Kaikista ei ole sotealalle. Itse olen liian epäempaattinen hoitamaan sairaita, valittavia ihmisiä. Itseasiassa ensimmäinen tutkintoni on sotealalle ja paloin loppuun vuodessa asiakkaiden takia, vaikka tykkäsinkin työstäni. Nykyään teen asiakeskeisiä hommia, jossa ollaan ihmisten kanssa tekemissä mahdollisimman vähän ja jaksan paljon paremmin. Uskokaa mua, kukaan teistä ei halua mua hoitamaan teitä tai omaisianne 😂
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haet vääriä paikkoja? Yrität löytää jotain hienoa vastaamaan akateemista loppututkintoa, joka ei valmista mihinkään ammattiin.
Oletko jo liian vanha kouluttautumaan uudelleen? Sote-alalla huudetaan koko ajan, että ei ole työntekijöitä. Perus- lähi- sairaanhoitajakoulutus on lyhyt. Ja vaikka koko ajan valittavat, niin ei se palkka niin huono ole.
Niinhän sitä huudetaan ja valitetaaan vaikka millä alalla. Täällä on rekrykiellot päällä ja attendo irtisanoo sotealalla.
Mä olen tehnyt vuoden aikana 500 hakemusta. Kahteen suomenkieliseen haastatteluun olen päässyt.
Varma tapa olla saamatta koskaan työtä on se että ei hae. Mä jäin vuoden vaihteessa työttömäksi ja olin varma että en saisi enää töitä. Lopulta kävikin niin että työllistyin jo työttömyyden ensimmäisenä päivänä enkä koskaan ehtinyt hakea työttömyyskorvausta :D Hakemuksia ehdin kirjoittaa sen vaadittavat 4 kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette saa tutkinnoistanne huolimatta töitä, teitä ei tarvita. Ihan turhaan elätte.
Mee hoitoon jos on paha olo
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette saa tutkinnoistanne huolimatta töitä, teitä ei tarvita. Ihan turhaan elätte.
Sua ei tarvita ja sä elät turhaan
Ymmärrän hyvin, että masentaa.
Voisitko hakeutua kuintenkin opiskelemaan. Mulla tämä edessä. Maailma voi muuttua niiden parin vuoden aikana mitä siihen menee.
Ja opiskelu estää täydellisen tylsistymisen ja järjen menetyksen. Pääsee kotoa pois ihmisten ilmoille.
Sama tilanne.
On koulutusta (mutta liian vanhat tutkinnot kuulemma joutaa roskikseen, vaikka opetus oli nykypäivään verrattuna laadukasta ja opinnot vaativia suorittaa).
On työkokemusta (mutta koska en ole saanut vakityötä, täytyy työntekijässä olla vikaa).
Olen erittäin hyvässä kunnossa ja elämäni on loistavalla tolalla lukuunottamatta työttömyyttä (mutta työttömän oletetaan olevan laiska, masentunut, elämänhallintataidot hukassa ja tyrkytetään " kursseja" näihin tarpeisiin, vaikka haluan vain työtä!).
Omistan auton, pidempikin työmatka käy. Ei ole lapsia rasitteena ja saikutuspäiviä on ollut tähän asti minimaalisen vähän. En ole nirso ja kaikenlainen työ kelpaisi, jos orjatyöpaikkoja ei huomioida. (mutta jos ei ole koulutusta, työkokemusta tai suhteita, ei pääse mihinkään työhön.)
Menisin kyllä töihin, mutta..
Vierailija kirjoitti:
Minusta työhakemusten lähettely kerran viikossa ei ole mahdoton urakka työmarkkinatukea vastaan. Siihen ei kulu montaa minuuttia.
Jos tekee kunnollisen hakemuksen siihen kuluu aika paljon enemmän kuin vain pari minuuttia. Anttaka tötä -tasoisella hakemuksella ei työllisty. Suurin osa meistä työttömistä haluaa työllistyä mutta ei pääse edes haastatteluun. Mainitsenko vielä että koskee nimenomaan viiskymppisiä ja kuuskymppisiä joita ikäsyrjinnän takia ei edes harkita. Vastenmielistä ja samaan aikaan vingutaan työvoimapulaa.
Jos ei saa työtä kovallakaan hakemisella, niin kannattaa harkita lisä- tai uudelleenkoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki tulee loppumaan. Ja vuokrat tulee nousemaan ap.
Sit asutaan kaduilla ja saadaan kunnon Amerikan meininkiä Suomeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki tulee loppumaan. Ja vuokrat tulee nousemaan ap.
En enää välitä.
Toimeentulotukea leikataan jos ei työtön työnhakija, onneksi
On todennäköisempää kuolla meteoriitin iskuun kauppareissulla kuin saada te-palvelujen kautta työpaikkaa saatika työtarjousta.
Eli laita se työnhaku voimaan ja leiki mukana tässä aikuisten teatterissa. Hakemus voi pysyä 12kk tai pidempäänkin voimassa ja sen tekemisessä menee 2 minuuttia.
Tähän aikuisten teatteriin kuuluu myös täysin turhat keskustelut virkailijan kanssa ja syyllistäminen työttömyydestä. Ymmärrän täysin, jos ap ei enää halua olla siinä mukana.
Työnhakeminen on paljon nopeampaa ja helpompaa. Kuin nykyisin toimeentulotuen.
Ainakin perheellisenä. Joudut rakentamaan vähintään 25 liitteen liitekansion.
Onneksi ei saada toimeentulotukea. Tai saadaan 54 euroa. Ja se raha ei ole sen väärtti.
Sääliksi käy työttömiä tämän päivän Suomessa, jossa taloutta ei osata hoitaa. Satoja hakijoita per työpaikka. Silti meille eliitti huutaa työvoimapulaa. On tämä uskomatonta. Itse olin samassa laivassa vielä hetki sitten, kunnes vain kävi tuuri. Älä anna periksi, joskus ne paremmatkin ajat koittavat. Näin on aina käynyt.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN. ME-NE TÖI-HIN.
Oletko ekaluokalla, kun tavutat sanoja ja jankkaat?
Joo, päätös on nyt tehty. Jätän tässä kuussa ne neljä työpaikkaa hakematta ja haen toimeentulotukea helmikuusta alkaen.
Nyt alat käymään lääkärissä ja jatkat sitä kunnes saat hoitoa masennukseesi.