Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyväksynyt sen etten saa koskaan työtä enkä tee enää hakemuksia

Vierailija
21.01.2025 |

Tässä kuussa tuli viimeinen työmarkkinatuki. Helmikuusta alkaen jatkan toimeentulotuella hamaan tulevaisuuteen.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoomme!

Minä en ole hakenut yhtäkään työpaikkaa kymmeneen vuoteen. Ja kun kuulee, että maisteritason ihmisetkään eivät löydä töitä niin mitä mahdollisuuksia minulla keski-ikäisenä kouluttamattomana ihmisenä on löytää minkäänlaista paikkaa. Tämä vahvistaa päätökseni järkevyyttä enkä tunne niin suurta tunnontuskaa siitä, että olen vain työttömänä tekemättä mitään työllistymiseni eteen. Suuri se omantunnon kolkuttelu ei ole koskaan ollut, mutta nykyään sitä ei oikeastaan ole.

m44

Vierailija
62/76 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen siis FM ja yhteiskunta on panostanut pitkän pennin koulutukseeni. Nyt se valuu hukkaan.

Molemmat korkeasti koulutetut lapseni muuttivat jo ulkomaille kun saivat hyvät työpaikat. Ei tänne konkurssi-suomeen kannata jäädä. Suosittelen lämpimästi muuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Olen siis FM ja yhteiskunta on panostanut pitkän pennin koulutukseeni. Nyt se valuu hukkaan.

Riippuu, minkä alan. Jos on ollut hömppäala, joka ei työllistä, niin yhteiskunta hävisi ne rahat jo silloin kun yliopisto myönsi aloituspaikat kyseiseen koulutukseen.

Yhteiskunta on menettänyt useamman koulutetun aivot. Maksamme velkaa.

Vierailija
64/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoomme!

Minä en ole hakenut yhtäkään työpaikkaa kymmeneen vuoteen. Ja kun kuulee, että maisteritason ihmisetkään eivät löydä töitä niin mitä mahdollisuuksia minulla keski-ikäisenä kouluttamattomana ihmisenä on löytää minkäänlaista paikkaa. Tämä vahvistaa päätökseni järkevyyttä enkä tunne niin suurta tunnontuskaa siitä, että olen vain työttömänä tekemättä mitään työllistymiseni eteen. Suuri se omantunnon kolkuttelu ei ole koskaan ollut, mutta nykyään sitä ei oikeastaan ole.

m44

Onko sinulle määrätty hakupakkoa? Oletko työttömyystuella vai pelkällä toimeentulotuella? Löytyykö diagnooseja?

t. samassa tilanteessa oleva samanikäinen nainen

Vierailija
65/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Joo, päätös on nyt tehty. Jätän tässä kuussa ne neljä työpaikkaa hakematta ja haen toimeentulotukea helmikuusta alkaen.

Siitä tulee vasta huomautus jos on ensimmäinen kerta. Pitää jättää hakematta vielä kolme kertaa ja sitten ei enää ole ollenkaan oikeutta työttömyysetuuteen. Toimeentulotukea voit ja kannattaa hakea silti. Vähän tilanteesta riippuen on todennäköistä että saisit sitä jo nyt jos kerran saisit sitä myös silloin kun et enää saa työttömyystukea.

Vierailija
66/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoomme!

m44

Onko sinulle määrätty hakupakkoa? Oletko työttömyystuella vai pelkällä toimeentulotuella? Löytyykö diagnooseja?

t. samassa tilanteessa oleva samanikäinen nainen

Haettavana on yksi paikka kuukautta kohden. Olen työmarkkinatuella. Diagnooseja ei ole. Muutama krooninen sairaus vaivaa, mutta niitä ei lasketa työnhaun esteeksi.

Vierailija
67/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse sain töitä oltuani pois työelämästä vuosia MÄÄRÄAIKAISELÄKÖIDYTTYÄNI  mielenterveyssyistä niin uskoisin että monilla muillakin on tsänssejä. Työhistoriassani näkyy selvästi ongelmani. Toisaalta olen käynyt vuosien terapian ja koen selättäneeni ongelmani. Minusta ei näe päällepäin historiaani ja olen vahvempi kuin koskaan olen ollut.

Tuollainen itsepuhe ja sisäinen dialogi kostautuu sinulle jos mietit ettet koskaan tee sitä tai tätä. Puhu että tulet tekemään sitä ja tätä. Sillä on oikeasti merkitystä.

Muistakaa että te voitte joutua aloittamaan pohjalta aluksi. Henkilöstövuokrausfirmakin voi olla ratkaisu jotta saa suhteita. 

Vierailija
68/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt.

Vierailija
69/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toimeentulotukea voida leikata 40% jos ei heti kun mahdollista karenssin jälkeen ilmoittaudu uudelleen työttömäksi työnhakijaksi.

Vierailija
70/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt.

Justhan niitä irtisanotaan satamäärin. 

Vierailija
71/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänköhän Suomessa tarkoituksella sellaista politiikkaa, että työttömien määrä mahdoll. suuri ja yritykset saavat halvempaa työvoimaa? Yritykset ä, etenkin suuret, olisi lobanneet poliitikot toimimaan näin. Suomi on maailman lobatuin maa, siihen käytetään vuodessa noin 700 milj €, joten oisko mikään ihme tämäkään. 

Vierailija
72/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänköhän Suomessa tarkoituksella sellaista politiikkaa, että työttömien määrä mahdoll. suuri ja yritykset saavat halvempaa työvoimaa? Yritykset ä, etenkin suuret, olisi lobanneet poliitikot toimimaan näin. Suomi on maailman lobatuin maa, siihen käytetään vuodessa noin 700 milj €, joten oisko mikään ihme tämäkään. 

No tämähän on selvä asia. Vain kapitalismi tarvitsee työttömyyttä. Oikeastihan työ ei lopu maailmasta koskaan.

Vierailija
73/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki tulee loppumaan. Ja vuokrat tulee nousemaan ap.

Mutta lainmuutoksesta ei ole ollut sanallakaan puhetta, joka takaa jokaiselle tietyn summan ja vielä tiettyjen kulujen jälkeen.

Joten onko sillä väliä millä nimellä se tuki tulee, kun se kuitenkin tulee.

ps tämän takia nämä kaikki vastikkeellisuudet sun muut on aivan turhaa ajan ja rahan hukkaa, siis säädellä sellaisia, jotka laki ohittaa kuitenkin

Vierailija
74/76 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki voidaan evätä jos kieltäydyt työnteosta.

Mutta laki takaa tietyn määrän rahaa jääväksi!?

Vierailija
75/76 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös toimeentulotukea voida leikata 40% jos ei heti kun mahdollista karenssin jälkeen ilmoittaudu uudelleen työttömäksi työnhakijaksi.

Ei. Ensin uhkaavat alentaa jos ei ilmoittaudu, sitten alentavat (jos alentavat) -20% ja toinenkin kuu saatta mennä/menee vielä sillä ja sitten saattaa olla vuorossa -40%. Se saattaa olla pysyvä alennus tai sitten rumba jatkuu eli täysi tuki, sitten -20 ja sen jälkeen -40% kuukaudesta toiseen. Alennus koskee vain perusosaa, asumistuen jälkeen maksettavaksi tullutta vuokraa ja laskuja jne se ei koske. Ne maksetaan niin kuin ennen alennustakin.

Vierailija
76/76 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa työtä tai naisia enään koska olen saannut Elefanttimies statuksen erottumalla liikaa katukuvassa.