Olen hyväksynyt sen etten saa koskaan työtä enkä tee enää hakemuksia
Tässä kuussa tuli viimeinen työmarkkinatuki. Helmikuusta alkaen jatkan toimeentulotuella hamaan tulevaisuuteen.
Kommentit (76)
Äläs nyt ap. Työllistyminen voi olla vaikeaa, mutta mahdollista se on kuitenkin! Minkä alan maisteri olet?
Olisiko lisäkouluttautuminen mahdollista? Tai vaikka jokin mentorointiohjelmaan osallistuminen? Harjoittelu? Mitä vaan, millä saisit jalkaa oven väliin. Töissäolevana on sitten helpompaa hakea taas uusia töitä.
Työnhaku on sinnikkyyslaji... Jonkin verran voi myös ulkoistaa hakemusten kirjoittamista tekoälylle, se voi oikeasti tuottaa tulosta. Älä nyt hyvä ihminen luovuta kun olet maisteriksi asti kouluttautunut!
Vierailija kirjoitti:
Minusta työhakemusten lähettely kerran viikossa ei ole mahdoton urakka työmarkkinatukea vastaan. Siihen ei kulu montaa minuuttia.
Turhaa kuormitusta yrityksille, kerran kuukaudessa max.
Toimeentulotuen leikkaus tyssää perustuslakiin, jonka voi muuttaa ainoastaan hallituksen enemmistöllä. Ja astuisi voimaan vasta vuoden päästä. Tämä tiedoksi irvileuoille.
Vierailija kirjoitti: Olen siis FM ja yhteiskunta on panostanut pitkän pennin koulutukseeni. Nyt se valuu hukkaan.
Ala hakea sen suunnan töitä. Kouluttaudu johonkin konkreettiseen.
Avarra sitä ajattelua, että
mihin voisit mennä tuolla koulutuksella töihin.
Vai tiedätkö mitä ylitä tuolla ainevalinnalla voi tehdä?
Mihin ne kurssikaverit ovat työllistyneet?
Kai teillä siellä laitoksella jokin on ollut- vai sit sun tätä opiskellut?
Jos ei ole omaa tavoitetta, niin siellä voittoisan seilailla ihan mitä vaan kursseja.
Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki voidaan evätä jos kieltäydyt työnteosta.
Sanoiko ap että kieltäytyy työnteosta?
Ei viitsi enää hakea. Kai se siihen suuntaan on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta työhakemusten lähettely kerran viikossa ei ole mahdoton urakka työmarkkinatukea vastaan. Siihen ei kulu montaa minuuttia.
Yhden hakemuksen laatimiseen menee helposti pari tuntia koska jokainen pitää erikseen kohdentaa juuri siihen tiettyyn työpaikkaan ja -tehtävään.
Joo. Ei tuo titteli välttämättä mitään töitä takaa. On usein niin suurpiirteinen koulutus tuon lajin maisteri. Jos se sisältö ei oikein sovi mihinkään konkreettiseen työhön, eikä sinulla itselläsi ole sellaista paloa tai suuntausta johonkin, niin helposti jäät leijailemaan.
Yritä miettiä sellaisia konkreettisia töitä, joihin tuo koulutus olisi hyvä. Tee jotain siihen vielä sitten lisää. Voithan muihinkin oppilaitoksiin täydentämäään.
Tai hae sopivia töitä?
En osaa auttaa, kun itse päädyin valitsemaan mahdollisimman konkreettisen turvallisen työllistävän alan.
Minulle oli laitettu nolla-työnhakuvelvoite,minulle ei siitä kerrottu. Ei siinä,en tietenkään valita,sillä mitään työhistoriaa minulla ei erinäisten sairauksien ja esteiden vuoksi ole, mutta työkyvyttämyyseläkkeelle ei silti päästetä.
Ei siis päästetä eläkkeelle, vaikka on monissa eri intansseissa ja tutkimuksien jälkeen todettu tosiasiallisesti työkyvyttömäksi ja henkilöksi,joka ei tule koskaan työllistymään. Mitä hel..in järkeä tällaisessa oikeasti on?!?
Mitään muuta syytä tällaiseen ei tule mieleen kuin se, että valtiolle vain yksinkertaisesti tulee halvemmaksi pitää työkyvyttömiä ihmisiä työnhakijoina ja tilaisuuden tullen pakottaa heidät orjiksi jonnekin ilman palkkaa,kuin että rehellisesti myönnettäisiin,että tämän ihmisen osalta juna meni jo.
Aivan sairas on tämän maan työllisyyspolitiikka! Olisin halunnut mennä tekemään muutaman tunnin viikossa edes vapaaehtoistyötä,jotta joku olisi voinut saada apua ja minä jotain mielekästä tekemistä,mutta sekin on kielletty,eli turhaan te täällä haukutte työttömiä,jotka haluaisivat kantaa kortensa kekoon edes vähillä voimavaroillaan,kun sitä ei heille sallita.
Kukaan ei ole niin hullu,että lähtisi lähes palkattomaan osa-aikatyöhön,kun kuitenkin olisit tukikierteessä ilman ulospääsyn mahdollisuutta. Hienoa,hallitus ja te varakkaat sekä vielä toistaiseksi kokoaikaiset työntekijät,joiden ei tarvitse välittää heikompien asioista v..akaan!
Itselläni on useampi tutkinto ja olen laittanut viimeisen vuoden aikana noin parisataa hakemusta. Joka paikkaan on yli sata hakijaa enkä tule koskaan valituksi. Työnhaku on kyllä syvältä ja hyvin epäreilua. Kyllä tekevälle töitä riittää -tyypit älkää vaivautuko kirjoittamaan tänne latteuksianne.
Ehkä haet vääriä paikkoja? Yrität löytää jotain hienoa vastaamaan akateemista loppututkintoa, joka ei valmista mihinkään ammattiin.
Oletko jo liian vanha kouluttautumaan uudelleen? Sote-alalla huudetaan koko ajan, että ei ole työntekijöitä. Perus- lähi- sairaanhoitajakoulutus on lyhyt. Ja vaikka koko ajan valittavat, niin ei se palkka niin huono ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole pointti. Vaan se että pitkäaikaistyötön päätyy ennemmin tai myöhemmin te-palveluiden erikoispalveluihin jossa prässätään entistä enemmän. Ja näissä sitten puidaan oma menestymättömyys ryhmän kanssa pienissä erissä läpi.
Ymmärrän täysin ap:n pointin. Olen ollut typ-alkupalaverissa te-ja soskutätien revolveri kuulusteltavana ja vannon että en mene toiste siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden hakemuksen laatimiseen menee helposti pari tuntia koska jokainen pitää erikseen kohdentaa juuri siihen tiettyyn työpaikkaan ja -tehtävään.
Ja ihminen kuten minä jolla on jonkun asteinen keskittymishäiriö, tunnit menee helposti useisiin kun sähköinen työnhaku on hankalaa, hidasta ja sitä uusii ja uusii tekstiään johon menee aikaa eikä valmista tule.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haet vääriä paikkoja? Yrität löytää jotain hienoa vastaamaan akateemista loppututkintoa, joka ei valmista mihinkään ammattiin.
Oletko jo liian vanha kouluttautumaan uudelleen? Sote-alalla huudetaan koko ajan, että ei ole työntekijöitä. Perus- lähi- sairaanhoitajakoulutus on lyhyt. Ja vaikka koko ajan valittavat, niin ei se palkka niin huono ole.
Sairaanhoitajakoulutus kestää 3,5 vuotta, joten ei se ajallisesti mikään ihan lyhyt koulutus ole. Lähihoitajakoulutus on hieman lyhyempi. Ja se palkka on oikeasti huono ainakin raskasta vuorotyötä tekeville.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on useampi tutkinto ja olen laittanut viimeisen vuoden aikana noin parisataa hakemusta. Joka paikkaan on yli sata hakijaa enkä tule koskaan valituksi. Työnhaku on kyllä syvältä ja hyvin epäreilua. Kyllä tekevälle töitä riittää -tyypit älkää vaivautuko kirjoittamaan tänne latteuksianne.
Oletko hakenut harjoittelija/trainee paikkaan, vaikka olisi surkea palkka? Tarvitsee sitä kokemusta keinolla millä hyvänsä, ei kukaan palkkaa oikeaan asiantuntijatyöhön, jos ei ole kokemusta. Helpointa olisi tietty ollut hankkia sitä jo opintojen aikana, eikä valmistua ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Itselläni on useampi tutkinto ja olen laittanut viimeisen vuoden aikana noin parisataa hakemusta. Joka paikkaan on yli sata hakijaa enkä tule koskaan valituksi. Työnhaku on kyllä syvältä ja hyvin epäreilua. Kyllä tekevälle töitä riittää -tyypit älkää vaivautuko kirjoittamaan tänne latteuksianne.
Oletko hakenut harjoittelija/trainee paikkaan, vaikka olisi surkea palkka? Tarvitsee sitä kokemusta keinolla millä hyvänsä, ei kukaan palkkaa oikeaan asiantuntijatyöhön, jos ei ole kokemusta. Helpointa olisi tietty ollut hankkia sitä jo opintojen aikana, eikä valmistua ennen.
Juuri noita paikkoja olen hakenut myös opintojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma! On pari tutkintoa ja molemmista työkokemustakin muutama vuosi. Olen fyysisesti erinomaisessa kunnossa. On auto joten työmatka ei ole ongelma. Minulla ei ole lapsia edes ja voisin tehdä vuorotyötä. Useat työt joita olen hakenut ovat noin 11€/tunti. Silti ei oteta. Olen epätoivoinen, kun en tiedä miten töihin pääsee. Lyhyitä pätkätöitä olen onneksi saanut, mutta nyt muutama kuukausi tullut vain niitä valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun viestejä.
Olen ahkera ja voisin oppisopimuksella opiskella uuden alan, mutta ei kukaan ota.
hakijoita on niin paljon, että tuurilla saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajakoulutus kestää 3,5 vuotta, joten ei se ajallisesti mikään ihan lyhyt koulutus ole. Lähihoitajakoulutus on hieman lyhyempi. Ja se palkka on oikeasti huono ainakin raskasta vuorotyötä tekeville.
3,5vuotta et pääsee töihin hoivaus alalle. Lyhytpinnasena miehenä, voin sanoo, et saisin kenkää ekan viikon aikana ku en pystyis pitämää mölyjä mahassa. Tiedän, persoonassani on varmasti jotain vikaa, mutta ei ole kyllä muuttunut koko ikänä vaikka olen kuinka yrittänyt, vain välttämällä tilanteita tai hyväksymällä sen, että on ok olla nuolematta valittavien ihmisten perseitä ja sanoa asiat niin kuin ne on päin naamaa. Harmi, että sillä tavalla saa heti potkut, koska pitäähän kusipäitä kohdella kuin kuninkaita, muutenhan he oppivat vielä käyttäytymään.
Mä teen ihan suosiolla hakemuksia, mutta enää en oleta että ne johtaisi yhtään mihinkään. Olen terve ja hyväkuntoinen, ammatteja parikin ja työkokemustakin on (pääosin tosin yhdentekevää näpyttelyä, jonka kaltaiset työt nykyään tekee tekoäly - toivottavasti ainakin). Auto löytyy myös ja ihan oon täysin työkykyinen. Osaan myös kirjoittaa hienosti työhakemuksen ja CV:n. Mutta olen tullut siihen tulokseen, etten vaan kelpaa mihinkään. Yksi ammateistani on jopa sellainen, jolla täälläkin sanotaan olevan täystyöllisyya, mutta ei, en vaan kelpaa. En sit millään.
Plan B on käytössä, eli pörssi. Toivottavasti sota loppus niin kurssit voisi raketoida ja pääsisin lähemmäs tavoitettani, eli Exittiä työelämästä.
Ala vaan ryyppäämään