Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naiset ovat miehiä tyytyväisempiä elämäänsä ilman parisuhdetta

Vierailija
20.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20136515

"Väestöliiton perhebaromerista tehtyjen lisätutkimusten mukaan naiset ovat selvästi miehiä tyytyväisempiä tilanteeseensa ilman parisuhdetta.

Kun 18-39-vuotiaista sinkkunaisista 57 prosenttia on hyvin tai melko tyytyväisiä parisuhdetilanteeseensa, samanikäisistä miehistä näin ajattelee 45 prosenttia.

Mitä vanhemmasta ikäryhmästä on kyse, sitä suuremmaksi tyytyväisten naisten osuus ja siten myös ero miesten tyytyväisyyteen kasvaa."

Kommentit (472)

Vierailija
261/472 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, moni mies voisi miettiä sitä käytöstään parisuhteessa. Ei tarvitse juoda ja hakata, mikäli haluaa puolison seisovan vierellä.

Vierailija
262/472 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota ole vaikea ymmärtää. Mitä vanhempi nainen, sen todennäköisimmin parisuhe = siivous, kokkaus, pyykkäys, lastenhoito. Mukavampi olla, kun ei tartte toisia passata ja saa keskittyä itselle mieluisiin asioihin. Miehistä tulee myös iän myötä äreitä.

Ja naisista muka ei tule äreitä? Toiset ovat jo nuoresta asti yksiä Justiinoita ja vanhempana sellaisia nalkuttajia että hyvä että kestävät edes itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyessä, jolloin seksuaalisetkin halut vähenvät on kiva elää sellaista elämää kuin itse haluaa eikä tarvitse ottaa huomioon toisen mielipidettä ja voi myös elää ilman toisesta huolehtimisen taakkaa.

Vierailija
264/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota ole vaikea ymmärtää. Mitä vanhempi nainen, sen todennäköisimmin parisuhe = siivous, kokkaus, pyykkäys, lastenhoito. Mukavampi olla, kun ei tartte toisia passata ja saa keskittyä itselle mieluisiin asioihin. Miehistä tulee myös iän myötä äreitä.

Ja naisista muka ei tule äreitä? Toiset ovat jo nuoresta asti yksiä Justiinoita ja vanhempana sellaisia nalkuttajia että hyvä että kestävät edes itseään.

Toiset juu, sinä itse olet täydellinen kun sulla on mulkku.

Jos kuuntelisit itseäsi, nauraisit. Sinä olet miesjustiina, joka ei kuuntele. Koska naisten nalkutus on miesten keksimä myytti, sulle sanotaan asiasta kerran ja jos ei mene perille, toista kertaa ei sanota  ja sitten ihmetteletkin, miksi nainen lopetti suhteen, vaikka teillä eli sulla olivat asat niin hyvin.

Puhe on ainut tapa siirtää dataa ihmispäiden välillä. Jos puhua ei saa, jos sinä et suosu kuuntelemaan, mitään yhteyttä ei ole, heippa!

Vierailija
265/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juttuseuraa jostain realitystä tms... 🥱"

"Tätä mä just tarkotin. Jos mä kerron jostain mulle tapahtuneesta tai mua kiinnostavasta asiasta, äijä selaa kännykkää tai huomaan, ettei muuten vaan kuuntele. Mutta illalla pitäs sitte saada tehdä omat tarpeensa."

Ja en btw katso mitään realitysarjoja. Todennäköisesti en edes päätyisi yhteen miehen kanssa, joka katsoisi illat jotain temppareita, koska arvomaailma olisi liian erilainen.

Asiat, joista haluaisin keskustella ovat meidän parisuhde, seksi, arvot, musiikki, tekniikka ja yleiset puheenaiheet kuten uutisissa esillä olleet asiat.

Teit jonkun ihme oletuksen, että kaikki naiset on kiinnostuneita jostain realitystä ja saippusarjoista. Ehkä sunkin kannattaisi kiinnittää huomiota, millaiset arvot valitsemallas naisella on? Ei tarvi sitten keskustella mistään realitystä. 

Vierailija
266/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuseuraa jostain realitystä tms... 

Jos et muusta osaa jutella niin ei sulle naisseuraa löydy. Mua kiinnostaa politiikka, tieteet, taiteet, ihmisen psykologia, tekniikka, luonto.

En tiedä kuka temppareita katsoo, olen olettanut että incelit ikävissään muna kourassa.

Vierailija
267/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et muusta osaa jutella niin ei sulle naisseuraa löydy. Mua kiinnostaa politiikka, tieteet, taiteet, ihmisen psykologia, tekniikka, luonto.

En tiedä kuka temppareita katsoo, olen olettanut että incelit ikävissään muna kourassa.

Mutta toisaalta, vaikka puheenaihe olisi kumppanin omasta mielestä hölmö, voisi sen verran kunnioittaa, että kuuntelee mitä toisella on sanottavaa. Vaikkei olisikaan oma lempipuheenaihe. Tuo vähättelevä asennoituminen naisen mielenkiinnonkohteisiin on jo ongelma itsessään.

Vierailija
268/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin mies naista tarvitsee, itse pari kertaa kokeilin ja totesin että ei kiitos.

Näin päinhän se ei alapeukuista päätellen käy.

Vierailija
269/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee tälläkin palstalla, kuinka tyytyväisiä nämä suomiakat on. Heh.

Vierailija
270/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit siviilisäädyn?

Vierailija
271/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tavattoman miesvihaista kommenttia tämä ketju täynnä.

Eipä ihme jos teille ei löydy mukavaa miestä, joka parantaisi elämää.

Vierailija
272/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain pirun vaikeaa löytää fiksua naista rinnalleen, enimmäkseen on pinnallisia typeryksiä tai jos älyä löytyy niin on varattu tai läski

Vierailija
273/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit siviilisäädyn?

Kävikö sulla mielessä, että ehkä juuri ne onnettomat parisuhteissa olevat naiset pyörivät täällä?

Unohdin, että miehen logiikka on kovin yksinkertainen.

Vierailija
274/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on vain pirun vaikeaa löytää fiksua naista rinnalleen, enimmäkseen on pinnallisia typeryksiä tai jos älyä löytyy niin on varattu tai läski

Eli sun ongelmas on, että oot itse pinnallinen. Haluat naisen, jolla on hyvät arvot, mutta sitten kelpuutat kuitenkin vaan jonkun toisen pinnallisen bimbon ja ihmettelet, miksei toimi.

Vierailija
275/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen uutisesta järkyttynyt! Naisia on alettava kasvattamaan jo pikkutytöstä asti niin, että naisen tärkein päämäärä elämässä on olla hyvä vaimo aviomiehelleen ja hyvä äiti yhteisille lapsille.

Järkyttävää, kuinka naiset ihannoivat sinkkuutta ja suorastaan voimaantuvat sinkkuudesta.

Trollihan tuo on, mutta eiköhän se olisi syytä kasvattaa miehiä, että naiset haluaisivat olla heidän kanssaan.

Vierailija
276/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. No, vaikka löytäisit, tuskin saisit tuolla asenteella.

Vierailija
277/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä katsoo myös persoonallisuushäiriöiset naiset. Muuten se olisi homojen saari.

Vierailija
278/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä katsoo myös persoonallisuushäiriöiset naiset. Muuten se olisi homojen saari.

Eli miehet ovat siis homoja, jos kerran naiset ovat siellä vain naiskatsojia varten?

Vierailija
279/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmensi se, että niin monelle miehelle yhteiset arvot ei tärkeitä parisuhteessa. Tuntuisi kyllä tosi esineellistävältä jos omassa suhteessa olisi näin, merkityksettömältä. 

Vierailija
280/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo, että biologinen vietti yhdistettynä sosiaaliseen paineeseen johtavat heikkoihin tuloksiin parinvalinnassa. Ne, jotka onnistuvat erottamaan oleellisen epäoleellisesta, ovat toki yksineläviä selvästi onnellisempia. Enemmistö ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän