Miksi sähköautot ovat niin hitaita? Aina vetämässä jonoa.
Miksi ovat teiden tukkona? Jopa karavaanarit ohittaa.
Kommentit (313)
Höpöhöpö. Ajan rajoitusten mukaan ja liikkeelle lähden reippaasti, koska ei ole mikään laiska auto. Hitaampia joudun ohittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarvii säästellä pattereita.
Ei tarvi säästellä. En säästele vaan ajan reippaasti rajoitusten mukaan. Ohitan usein, kun muu liikenne on hitaampaa.
No ei ainakaan meidän auto.. nollasta sataan alle 4 sek.
Patteriauto tuo jännitystä elämään. Näyttää 60% varausta ja piaan tipahtaa 32% hetkessä ja siitä nollaan siellä korvessa missä ei latausasemia ole.
Ajan työkseni ja kyllä tämä on ihan tosi huomio. Varmaankin siellä pääkaupukiseudulla niillä ajellaan ihan liikennevirtojen vauhtia pätkäajossa, mutta kun lähdetään kauemmas koetetaan välttää ylinopeuksia että päästään mahdollisimman pitkälle lataamatta. Ajan yleensä 5km yli nopeusrajoituksen ja sähköautoilijat useimmiten tasan rajoitusta tai jopa vähän alle. Kyllä se jonoja kerää.
Vierailija kirjoitti:
Ajan työkseni ja kyllä tämä on ihan tosi huomio. Varmaankin siellä pääkaupukiseudulla niillä ajellaan ihan liikennevirtojen vauhtia pätkäajossa, mutta kun lähdetään kauemmas koetetaan välttää ylinopeuksia että päästään mahdollisimman pitkälle lataamatta. Ajan yleensä 5km yli nopeusrajoituksen ja sähköautoilijat useimmiten tasan rajoitusta tai jopa vähän alle. Kyllä se jonoja kerää.
Vit*t ajat työksesi. Minä ajan työssäni ympäri Suomea ja aina ne vit*n apinat Toyota ja Nissan kuskit jarruttelee. Ja luo vaaratilanteita kun joutuu ohittelemaan.
Sähköautoilijat vetää rajoitusten mukaisesti koska mittarit ovat tarkkoja. Se on sinun ongelma jos sinulle ei makseta ajamisesta kun vedät ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Ajan työkseni ja kyllä tämä on ihan tosi huomio. Varmaankin siellä pääkaupukiseudulla niillä ajellaan ihan liikennevirtojen vauhtia pätkäajossa, mutta kun lähdetään kauemmas koetetaan välttää ylinopeuksia että päästään mahdollisimman pitkälle lataamatta. Ajan yleensä 5km yli nopeusrajoituksen ja sähköautoilijat useimmiten tasan rajoitusta tai jopa vähän alle. Kyllä se jonoja kerää.
Paskapuhetta. Mopolla sinä ajat ABC:lle muiden peräkamarinpoikien kanssa haukkumaan sähköautoja.
Koska sähköautolla voi hitaammalla ajovauhdilla voittaa matkan kokonaisajassa, jos sillä onnistuu välttämään yhden tai useamman aikaavievän latauspysähdyksen.
Vierailija kirjoitti:
Ajan työkseni ja kyllä tämä on ihan tosi huomio. Varmaankin siellä pääkaupukiseudulla niillä ajellaan ihan liikennevirtojen vauhtia pätkäajossa, mutta kun lähdetään kauemmas koetetaan välttää ylinopeuksia että päästään mahdollisimman pitkälle lataamatta. Ajan yleensä 5km yli nopeusrajoituksen ja sähköautoilijat useimmiten tasan rajoitusta tai jopa vähän alle. Kyllä se jonoja kerää.
vaikka sinä oletkin kriminaalipaska niin minä en ole. Ajan aina suurinta sallittua nopeutta ja siitä auto pitää automaattisesti huolta puottamalla nopeuden oikeaksi siihen mennessä kun nopeus vaihtuu alemmaksi. Jos silloin tulet roikkumaan perseeseeni niin vika on sinussa, ei minussa. Ja jos alat räpsytteleen valoja ym paskaa niin lasken piruuttanikin nopeutta pari-kolme kilometriä, varsinkin jos on paljon vastaantulevaa liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan työkseni ja kyllä tämä on ihan tosi huomio. Varmaankin siellä pääkaupukiseudulla niillä ajellaan ihan liikennevirtojen vauhtia pätkäajossa, mutta kun lähdetään kauemmas koetetaan välttää ylinopeuksia että päästään mahdollisimman pitkälle lataamatta. Ajan yleensä 5km yli nopeusrajoituksen ja sähköautoilijat useimmiten tasan rajoitusta tai jopa vähän alle. Kyllä se jonoja kerää.
Vit*t ajat työksesi. Minä ajan työssäni ympäri Suomea ja aina ne vit*n apinat Toyota ja Nissan kuskit jarruttelee. Ja luo vaaratilanteita kun joutuu ohittelemaan.
Sähköautoilijat vetää rajoitusten mukaisesti koska mittarit ovat tarkkoja. Se on sinun ongelma jos sinulle ei makseta ajamisesta kun vedät ylinopeutta.
Kylläpä vaan ajan. Työhön kuuluu toki muutakin. Kukaan ei aja siksi rajoitusten mukaan että mittarit on tarkkoja. En minäkään, vaikkei heittoa ole kuin 2km/h. Perjantainakin sai ajaa köröttelevän teslan ohi pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ajan rajoitusten mukaan ja liikkeelle lähden reippaasti, koska ei ole mikään laiska auto. Hitaampia joudun ohittelemaan.
Höpö, höpö. Ajat tien tukkona pilkkihaalareissa talvella ja kuvittelet olevasi normaali.
Sähköautothan kiihtyy todella nopeasti. Ostaisin heti, jos olisi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköautolla voi hitaammalla ajovauhdilla voittaa matkan kokonaisajassa, jos sillä onnistuu välttämään yhden tai useamman aikaavievän latauspysähdyksen.
Eli päästä kolminkertaisesta matka-ajasta tupla aikaan polttikseen verrattuna. Täysin järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköautolla voi hitaammalla ajovauhdilla voittaa matkan kokonaisajassa, jos sillä onnistuu välttämään yhden tai useamman aikaavievän latauspysähdyksen.
Näinhän se menee. Ja tämä näkyy tien päällä ihan selvästi varsinkin seuduilla joissa ajomatkat ovat pitkiä. Tuskin pääkaupunkiseudun muutaman kymmenen kilsan etapeilla joissa sähkäri on kätevimmillään kun saa kotoa lähteä aina täydellä akulla liikkeelle.
Juuri tänään kirosin liikennevaloissa, kun edessä 3 manuaalivaihteista polttomoottorirättänää, jotka eivät näytä mitenkään kiihtyvän. Taakseni jäi ties kuinka monta autoilijaa seuraaviin punasiin tän takia. Sähköauto lähtee väittömästi kunnon kiihdytykseen ilman kytkimen potkimista.
Onko niin, että on ajettava aina korkeinta sallittua nopeutta ja mieluummin vielä kovempaa, että liikenne pysyy kokonaisuutena turvallisempana?
Niin, tarkoitit varmaan ap, että noudattavat nopeusrajoituksia? Tämä johtuu siitä, että sähköautot ovat kalliita, joten niitä ostavat fiksut ja asiansa hyvin hoitaneet ihmiset, jotka eivät siksi myöskään riko lakia kaahamaalla ylinopeutta. Se on teidän elämänkallujen puuhia se.
Ne ovat toyota kuskit vetämässä jonoa ei sähköautot.