Värianalyysi, pystyykö oman väri vuodenaikansa selvittämään itse?
Onko kukaan selvittänyt itse? Ja onko luotettavaa vai pitääkö maksaa ammattilaiselle?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy itse selvittämään. Usein myös riittää sekin, kun katsoo peilistä, sopiiko väri vai ei.
Mä en osaa katsoa. Kun tykkään tietyistä väreistä mutta en tiedä sopiiko ne.
Ap
Olen käynyt värianalyysissä ja tiesin sen etukäteen, koska ne ovat mielivärijäni ja käytin jo niitä aikaisemmin. Ja viihdyin niissä väreissä ja ne mielytti silmää. Tosin, minulle on sanottu olevan hyvä värisilmä ja osaa yhdistellä värejä.
Ja uskon tältä pohjalta, siihen kuka tahansa pystyvän. Ehkä vaatii vain harjoittelua.
Ja olin kyllä pettynyt värianalyysiin. Ei ollut ainakaan minulle hintansa väärdi, kun tiesin samat asiat. Ehkä vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-On ne ruskeiksi silmiksi vaaleat, mutta iho on tosiaan ihan vitivalkoinen.-
Syksy-tyypeillä voi olla hyvin vaalea iho.
Tarkoitin vaan sitä kontrastia. Mielestäni ne pehmeän syksyn värit eivät ehkä sen takia sovi. Minulle sopii esim. voimakkaat huulipunasävyt ja vaatteet. Voi toki olla, että olen väärässä.
No näin näkemättä on mahdotonta sanoa. Monesti ihminen kyllä käyttää niitä värejä, jotka hänelle sopivat. Googleta värianalyysisivuja ja katso kuvia, sopisiko mikään sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-On ne ruskeiksi silmiksi vaaleat, mutta iho on tosiaan ihan vitivalkoinen.-
Syksy-tyypeillä voi olla hyvin vaalea iho.
Tarkoitin vaan sitä kontrastia. Mielestäni ne pehmeän syksyn värit eivät ehkä sen takia sovi. Minulle sopii esim. voimakkaat huulipunasävyt ja vaatteet. Voi toki olla, että olen väärässä.
No näin näkemättä on mahdotonta sanoa. Monesti ihminen kyllä käyttää niitä värejä, jotka hänelle sopivat. Googleta värianalyysisivuja ja katso kuvia, sopisiko mikään sinuun.
Käytän monesta värivuodenajasta joitain värejä. Huonoiten sopii mielestäni jotkut kesän hailakat värit. Taidan olla joku sekoitus.
Kun olen perehtynyt värianalyysiin, niin siinä on yksi vika. Nyt arvioin kaikkia ihmisiä heidän värivuodenaikansa perusteella. 🙈 Jo ihonväristä ja hiuksista näkee aika hyvin, onko ihminen lämmin syksy/kevät vai kylmä talvi/kesä.
Monilla ihmisillä on värit ihan pielessä. Esimerkiksi musta sopii tosi harvalle. Värianalyysin mukaan vain 15 % ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Monilla ihmisillä on värit ihan pielessä. Esimerkiksi musta sopii tosi harvalle. Värianalyysin mukaan vain 15 % ihmisistä.
Tuohan on jo yksi kuudesta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen perehtynyt värianalyysiin, niin siinä on yksi vika. Nyt arvioin kaikkia ihmisiä heidän värivuodenaikansa perusteella. 🙈 Jo ihonväristä ja hiuksista näkee aika hyvin, onko ihminen lämmin syksy/kevät vai kylmä talvi/kesä.
Jotkut julkkikset ovat värjänneet oman hiusvärin ihan päinvastaiseksi luonnollisesta. Esim Marilyn Monroe oli brunette. Mitä mieltä olet siitä? Eikö värianalyysin mukaan oma väri pitäisi yleensä olla paras ja sopiva, näin ei kuitenkaan käytännössä aina ole?
En usko värianalyyseihin. Oon nähnyt selityksiä, että muka joku värisävy on parempi ja itse en ole samaa mieltä. Maku asioita on eriä haluaako korostaa mitä väriä ihonväristä.
Itse inhoan jos naama näyttää punaiselta.
Aikana ennen internetiä tein testin kirjastosta lainaamani kirjan avulla. Tuloksena pehmeä syksy.
Ehkä kaikkein selkein ja helpoin tehtävä on erottaa ensin, onko lämmin vai viileä tyyppi. Kokeile kasvojen lähelle esim puhtaanvalkoista ja luonnonvalkoista. Mustaa ja ruskeaa. Minulle oli ihan selvä, että ihoni pohjasävy on lämmin. Siltä pohjalta meikit ja ainakin kasvoja lähellä olevat vaatteet. Housut ja hameet voi olla mustiakin, mutta puserot ja takit aina lämmintä sävyä.
Valkoinen ainakin näyttää helposti, sopiiko sulle puhtaanvalkoinen vai luonnonvalkoinen.
Sanotaan myös, että viileän ihonsävyn verisuonet näyttävät sinisiltä, lämpimän vihertäviltä.
Kyllä se pistää silmään, jos lämpimän tyypin päällä on joku fuksianpunainen tai kirkkaanvalkoinen pusero - tekee niin kalpean ja valjun vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta kun Suomessakin varmaan 80 % ihmisistä käyttää mustaa tosi paljon, ja mustia talvitakkeja näkyy. Tosiasiassa ruskea tai harmaa olisi parempi monelle.
Vierailija kirjoitti:
En usko värianalyyseihin. Oon nähnyt selityksiä, että muka joku värisävy on parempi ja itse en ole samaa mieltä. Maku asioita on eriä haluaako korostaa mitä väriä ihonväristä.
Itse inhoan jos naama näyttää punaiselta.
Nimenomaan. Värianalyysissa tuntuu olevan se oletus, että samanlainen + samanlainen näyttää hyvältä. Mutta sehän riippuu ihan siitä halutaanko luoda kontrastia vai harmoniaa. Joskus kylmäihoiselle sinisilmäiselle sopii hyvin oranssinpunaiset raidat tai lämmin ruskea tukka, kun se tuo silmiä esiin ja vähentää ihon punaisuuden vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta kun Suomessakin varmaan 80 % ihmisistä käyttää mustaa tosi paljon, ja mustia talvitakkeja näkyy. Tosiasiassa ruskea tai harmaa olisi parempi monelle.
Mustassa talvitakissa lienee se ajatus, että se sopii mihin kassiin tai housuihin vaan, eikä siinä näy lika. Mustan takin kanssa voi käyttää huivia, joka sopii paremmin silmiin ja hiuksiin.
Entäs:
vihreänharmaat silmät, tummanruskeat hiukset, iho ruskettuu helposti, hopeakorut näyttävät paremmilta ja on sanottu, että kirkas punainen pukee. Omasta mielestä myös vaaleanharmaa sopii. Musta ei sovi kauhean hyvin, eikä tummansininen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan se ja sama, miltä näyttää, jos ihminen tykkää mustasta ja kokee sen sopivan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs:
vihreänharmaat silmät, tummanruskeat hiukset, iho ruskettuu helposti, hopeakorut näyttävät paremmilta ja on sanottu, että kirkas punainen pukee. Omasta mielestä myös vaaleanharmaa sopii. Musta ei sovi kauhean hyvin, eikä tummansininen.
Kesä. T. ChatGPT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan se ja sama, miltä näyttää, jos ihminen tykkää mustasta ja kokee sen sopivan itselleen.
Tämä. Minua ei ainakaan kiinnosta sopiiko jollekin hänen käyttämänsä väri. Kovin rajoittavaa, jos musta on rajattu yläosista pois. Mielestäni musta sopii kyllä monille muillekin kuin talvi-ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs:
Kesä. T. ChatGPT
Ainakaan kesän haaleat pastellisävyt ei sovi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs:
Kesä. T. ChatGPT
Ainakaan kesän haaleat pastellisävyt ei sovi ollenkaan.
Cool summer?