Sähköpyörän hankinta työmatkaa varten
Vaihdan työpaikkaa ja uusi työmatka on n. 15km/suunta. Julkisilla pääsee, mutta aloin pohtia hankkisinko sähköpyörän työmatkakulkuneuvoksi. Asun etelärannikolla, joten pyöräilykausi on pitkä.
Tähän saakka olen kulkenut 27km/suunta työmatkan autolla ja ajatuksena on uuden työpaikan myötä myös vaihtaa auto pienempään. Vielä en ole valmis luopumaan siitä kokonaan.
Minkälaisia kokemuksia teillä on sähköpyöräilystä etenkin myöhäissyksystä alkukevääseen? Ja ylipäänsä sähköpyörän hankinnasta? Työsuhdepyörämahdollisuutta ei valitettavasti ole.
Kommentit (11)
Ostin normipyörään sähköistys muuntosarjan, eli sähkö vetoinen eturengas, 750e. Kulkee myös pelkästään kahvasta kääntämällä, ja poljinavusteisena myös
Perillä tarvitset pyörälle turvallisen säilytys paikan. Itse ajoin pyörän konttoriin sisälle. Kunhan vaan turvallinen paikka jostain löytyy.
Suihku työpaikalla on myös tarpeellinen. Kunhan vähän järjestelee toimivuutta itselle mieluisaksi, niin tulet olemaan tyytyväinen.
Kysy uudesta työpaikastasi onko mahdollista saada työsuhdepyörä
Vierailija kirjoitti:
Perillä tarvitset pyörälle turvallisen säilytys paikan. Itse ajoin pyörän konttoriin sisälle. Kunhan vaan turvallinen paikka jostain löytyy.
Suihku työpaikalla on myös tarpeellinen. Kunhan vähän järjestelee toimivuutta itselle mieluisaksi, niin tulet olemaan tyytyväinen.
Kuinka lihava täytyy olla että työpöyräily hiostuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen tarvitsee suihkua, kun sähkömoottori hoitaa liikkumisen käytännössä kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Kysy uudesta työpaikastasi onko mahdollista saada työsuhdepyörä
Tuossahan sanotaan, ettei työsuhdepyörämahdollisuutta ole.
Mä olen tyytyväinen sähköpyöräilijä. Ostin sen ihan vain huviajoa varten ja mun pyöräilyn määrä on lisääntynyt valtavasti. Ehdottomasti hyvä hankinta ollut.
Jos jäisellä tiellä pyöräily pelottaa niin hommaa nastarenkaat pyörään. Tosin ilmankin niitä pysyy paremmin pystyssä kuin mitä esim. kävellessä. Talvipyöräily on paljon vähemmän vaarallista kuin mitä talvikävely.
Sähköpyörä on ihan paras kulkuneuvo. Nykyinen ollut lähes kolme vuotta. Töissä käyn sillä ympäri vuoden. Työmatka on lyhyt, noin 3 kilometriä suuntaansa. Talvella on vaihdettu nastarenkaat, ovat tarpeen täällä itäisessä Suomessa.
Kesäaikaan ajan paljon "huviajoa", 30-50km lenkkejä. Hyvin jaksaa, vaikka ei olisi mikään himourheilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole lihava, mutta kyllä mulle hiki tulee työmatkalla. Matka on 6 km/suunta. Poljen sähköttömällä pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole lihava, mutta kyllä mulle hiki tulee työmatkalla. Matka on 6 km/suunta. Poljen sähköttömällä pyörällä.
Vähennä vaatteita niin ei tule hiki.
Olen käännynnäinen sähköpyöräasiassa :) Pidin sitä vähän turhana, mutta toissakeväänä mies osti sähköpyörän ja kuinkas ollakaan, testiajojen jälkeen kävin hakemassa oman.
Kuljen työmatkan sulan maan aikana 2-5 kertaa viikossa pyörällä, tai siis pyörä-juna-pyörä menomatkalla ja pyörällä kotiin. Yhden päivän kilometreiksi tulee lyhimmillään 32. Joskus pyöräilen kotiin pidempiä reittejä. Talvipyöräilystä en valitettavasti osaa sanoa.