Värianalyysi, pystyykö oman väri vuodenaikansa selvittämään itse?
Onko kukaan selvittänyt itse? Ja onko luotettavaa vai pitääkö maksaa ammattilaiselle?
Kommentit (116)
Testaa myös huulipunia. Vertaa kylmä punainen ja lämmin punainen? Oranssi ja joku kylmä pinkki/magenta/fucksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Kyllä ne vaan tietyt värit näyttää päällä paremmilta kuin toiset. Toiset saa oikein hehkumaan kun toiset taas saa näyttämään homssuiselta.
Ihminen ei hehku. Kekäle hehkuu.
Millainen väritys ap:lla on? Voitaisiin antaa vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Kyllä ne vaan tietyt värit näyttää päällä paremmilta kuin toiset. Toiset saa oikein hehkumaan kun toiset taas saa näyttämään homssuiselta.
Se on totta. Mutta ihmisen väritys on monimutkainen, eikä sitä voi siksi jaotella tuollaisiin vuodenaikoihin. Uskooko joku tosissaan, että ihminen on aina kaikilta osin joko lämmin tai kylmä? Ihmisellä on niin paljon ulkonäköön vaikuttavia geenejä, että on hyvin tavallista, ettei näin olekaan.
Neutraaleja ihmisiä on olemassa varmasti, mutta uskoisin suurimman osan ihmisistä olevan helposti sijoitettavissa noihin kategorioihin - itsekin olen todella selkeä tapaus. Ja vasta tutustuttuani noihin juttuihin, ymmärsin kuinka suuri merkitys ulkonäölle oikeilla väreillä on. Mutta ihan sama, ei kaikkia kiinnosta eikä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Se on totta. Mutta ihmisen väritys on monimutkainen, eikä sitä voi siksi jaotella tuollaisiin vuodenaikoihin. Uskooko joku tosissaan, että ihminen on aina kaikilta osin joko lämmin tai kylmä? Ihmisellä on niin paljon ulkonäköön vaikuttavia geenejä, että on hyvin tavallista, ettei näin olekaan.
Neutraaleja ihmisiä on olemassa varmasti, mutta uskoisin suurimman osan ihmisistä olevan helposti sijoitettavissa noihin kategorioihin - itsekin olen todella selkeä tapaus. Ja vasta tutustuttuani noihin juttuihin, ymmärsin kuinka suuri merkitys ulkonäölle oikeilla väreillä
Minua kiinnostaa, mutten silti sovi noihin vuodenaikakategorioihin.
eri
Jokainen voi käyttää niitä värejä joita huvittaa käyttää
Myös ihmisen piirteet ja tyyli vaikuttaa väreihin. Jos on voimakkaat piirteet ja meikkaa, niin väritkin voi olla selkeämpiä viemättä huomiota pois piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Neutraaleja ihmisiä on olemassa varmasti, mutta uskoisin suurimman osan ihmisistä olevan helposti sijoitettavissa noihin kategorioihin - itsekin olen todella selkeä tapaus. Ja vasta tutustuttuani noihin juttuihin, ymmärsin kuinka suuri merkitys ulkonäölle oikeilla väreillä
Juu, suurin osa sopii noihin, mutta ei kaikki. Ja siksi ei kannata tuosta maksaa. Pitää soveltaa ja testailla itse jos ei sovi mihinkään noista. Minulla on ristiriitainen väritys eli silmät eivät ole linjassa muun värityksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Myös ihmisen piirteet ja tyyli vaikuttaa väreihin. Jos on voimakkaat piirteet ja meikkaa, niin väritkin voi olla selkeämpiä viemättä huomiota pois piirteistä.
Totta!
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei toimi tuo värianalyysi. Sen mukaan useimmiten tulee kesä ja pitäisi käyttää haaleita ja harmaaseen taittuvia värejä. Yllätys, nämä saa minut näyttämään valjulta. Näytän paremmalta tummissa hiuksissa ja useimmissa talven väreissä, mutta myös lämpimistä väreistä jotkut on hyviä, kunhan ei ole murrettuja tai liian lämpimiä, jotka sopii vain selvästi syksy-tyypeille.
Värianalyysi perustuu siihen, että tietyt värit nimenomaan korostavat silmien ja ihon luonnollista väriä, eivätkä tee valjun näköiseksi. Ihmettelen, miten olet saanut analyysista suosituksen käyttää valjuksi tekeviä värejä. Olisko analyysissa tekorusketuksessa tai jollain muulla tavalla "et omissa väreissäsi", esim. värjätyillä hiuksilla?
Jos taas valjuus johtuu siitä, ettet vain ylipäätään pidä haaleista väreistä missään, esim. sisustuksessa tms. vaatteiden lisäksi, niin siinä on kyse eri asiasta. Ne voivat sinulle kyllä sopia, mutta et vain muuten vain pidä niistä.
Mutta tietysti jokainen saa pukeutua juuri niin kuin haluaa ja niihin väreihin kuin haluaa, analyysi on vain ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Minusta taas aika monet on välitapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei toimi tuo värianalyysi. Sen mukaan useimmiten tulee kesä ja pitäisi käyttää haaleita ja harmaaseen taittuvia värejä. Yllätys, nämä saa minut näyttämään valjulta. Näytän paremmalta tummissa hiuksissa ja useimmissa talven väreissä, mutta myös lämpimistä väreistä jotkut on hyviä, kunhan ei ole murrettuja tai liian lämpimiä, jotka sopii vain selvästi syksy-tyypeille.
Värianalyysi perustuu siihen, että tietyt värit nimenomaan korostavat silmien ja ihon luonnollista väriä, eivätkä tee valjun näköiseksi. Ihmettelen, miten olet saanut analyysista suosituksen käyttää valjuksi tekeviä värejä. Olisko analyysissa tekorusketuksessa tai jollain muulla tavalla "et omissa väreissäsi", esim. värjätyillä hiuksilla?
Jos taas valjuus johtuu siitä, ettet vain ylipäätään pidä haaleista väreistä missään, esim. sisustuksessa tms. vaatteiden lisäksi, niin
En ole käynyt virallisessa värianalyysissa, vaan käyttänyt netin testejä, filttereitä ja tekoälyä ja kaikista niistä on yleensä tullut kesä. Näissä kamera voi toki vaikuttaa jonkin verran. Hiukset ja iho ovat olleet luonnolliset, ja valaistus luonnonvalo. Tavallaan nuo valjut värit ovat samaa lajia silmieni ja hiuksieni kanssa, mutta ongelma on siinä että ne eivät tuo mitään minussa esille, vaan tarvitsen kontrastia että näytän hyvälle. Voihan olla, että oikeassa analyysissa tulokseksi laitettaisiin sitten esimerkiksi se talvi, tosin talvella ei saisi luullakseni olla lämpimyyttä, jota hieman löytyy esim. silmistäni. Lisäksi hiukset olivat nuorempana jopa punertavat, joten senkin pitäisi sulkea talvi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Voi kysyä myös tekoälyltä.
Miten tuo toimii?
Jos tiedät suunnilleen mitkä värit sopii sulle, esim. jos olet saanut kehuja joltakin jonkin värisestä vaatteesta. Yleensä ihmiset tietää sopiiko kylmät vai lämpimät värit, voimakkaat vai vaaleat, kirkkaat vai haaleat. Voit kysyä tekoälyltä mikä värivuodenaika olen jos minulle sopii värit x, y, z.
Niin, oon saanut aika vähän kehuja väreistä. Mä luulen että mulle sopii kaikista väreistä vaaleat sävyt, meikistäkään en tiedä sopiiko viileät vai lämpimät. Sitten taas äitini kehuu aina kun ylläni on viininpunaista. Vaalea olen piirteiltäni. Iho kellertävä, ehkä hieman oliivi, silmät siniharmaat, hiukset vaaleat lämmmintä ja kylmää. Rusketun hyvin.
Ap
Mielenkiinnosta, mikä minä olen mielestänne?
- Vaaleanruskeat silmät, kirkkaassa valossa aika vaaleankeltaiset. Ei lainkaan vihreää. Lämpimät.
- Todella vaalea iho, joka ei näytä lämpimältä eikä kylmältä. Tarkasti katsottuna näyttää vähän pinkiltä, lähinnä valkoisen värin rinnalla. Rusketun kuitenkin vähän ja silloin iho on selvästi pinkkiin taittava. Ei pisamia. Suurin osa verisuonista sinisiä, pari suonta vihertävänsinisiä.
- Vaaleahkonruskeat hiukset, jotka vaalenevat auringossa. Näyttävät kirkkaassa auringonvalossa lämpimiltä, jossain valossa kylmältä/harmahtavalta, yleensä siltä väliltä. Kulmakarvat ovat ihan harmaat.
Mikä minä olen?
Suonet näyttävät turkooseilta
Silmät vihreät
Hiukset vaalean kupariset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Voi kysyä myös tekoälyltä.
Miten tuo toimii?
Jos tiedät suunnilleen mitkä värit sopii sulle, esim. jos olet saanut kehuja joltakin jonkin värisestä vaatteesta. Yleensä ihmiset tietää sopiiko kylmät vai lämpimät värit, voimakkaat vai vaaleat, kirkkaat vai haaleat. Voit kysyä tekoälyltä mikä värivuodenaika olen jos minulle sopii värit x, y, z.
Niin, oon saanut aika vähän kehuja väreistä. Mä luulen että mulle sopii kaikista väreistä vaaleat sävyt, meikistäkään en tiedä sopiiko viileät vai lämpimät. Sitten taas äitini kehuu aina kun ylläni on viininpunaista. Vaalea olen piirteiltäni. Iho kellertävä, ehkä hieman oliivi, silmät siniharmaat, hiukset vaaleat lämmmintä ja kylmää. Rusketun hyvin.&n
Sopiiko sinulle kylmä vai lämmin viininpunainen? Googlaa burgundy, ekassa kuvassa on kylmä ja tokassa/kolmannessa lämmin sävy. Veikkaisin, että lämmin jos ihosi kellertää?
No mulla oli aina kampaajalla se ongelma, että halusivat värjätä mun hiuksiin kuparia tai jotain muuta lämmintä, koska vihreät silmät. Mikä ei todellakaan sovi mun selkeästi pinkahtavaan ihonsävyyn. Jos mulle laittaa liian lämpimän hiussävyn alan näyttämään sairaalta possulta. Mutta itsepäisesti ainakin viisi eri kampaajaa peräjälkeen juu sinulle laitetaan kuparia. Että nämä niin sanotut asiantuntijat saa kyllä heittää mäkeen.
Itse katson sitä, mikä ihon sävy on, ja myös mitkä korut käy. Mulle käy selkeästi paremmin hopea ja teräs kuin kulta ja iho näyttää terveen hehkuvalta kylmissä sävyissä. Oma hiusväri on kylmä tummanruskea, ja kokolailla koen itseni sekoitukseksi kesää ja talvea. Hyvältä näyttää kunhan pysyttelen kylmissä sävyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Mä olen ainakin neutraali. Kerran yksi tällainen värianalyytikko teki pikatestin eikä oikein pystynyt sijoittamaan minua mihinkään kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
No mulla oli aina kampaajalla se ongelma, että halusivat värjätä mun hiuksiin kuparia tai jotain muuta lämmintä, koska vihreät silmät. Mikä ei todellakaan sovi mun selkeästi pinkahtavaan ihonsävyyn. Jos mulle laittaa liian lämpimän hiussävyn alan näyttämään sairaalta possulta. Mutta itsepäisesti ainakin viisi eri kampaajaa peräjälkeen juu sinulle laitetaan kuparia. Että nämä niin sanotut asiantuntijat saa kyllä heittää mäkeen.
Itse katson sitä, mikä ihon sävy on, ja myös mitkä korut käy. Mulle käy selkeästi paremmin hopea ja teräs kuin kulta ja iho näyttää terveen hehkuvalta kylmissä sävyissä. Oma hiusväri on kylmä tummanruskea, ja kokolailla koen itseni sekoitukseksi kesää ja talvea. Hyvältä näyttää kunhan pysyttelen kylmissä sävyissä.
Sama täällä. Minulle yritettiin nuorena tunkea murrettuja lämpimänruskeita ja kuparisia sävyjä, huolimatta tuhkaisesta omasta väristäni. Silmäni myös hukkuivat niihin väreihin, koska silmäni ovat kirkkaat eivätkä murretut.
Monillahan on tuolta väliltä, eli hiuksista, ihosta ja silmistä löytyy sekä lämpimiä että kylmiä sävyjä. Myöskin on vähän huuhaaata että jokaiselle on olemaasa "omat" siniset, punaiset ja vihreät, koska punainen on aina lämmin väri ja sininen aina kylmä - silloinhan kesille ja talville olisi mikä tahansa sininen parempi kuin mikä tahansa punainen, ja päinvastoin.