Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysi, pystyykö oman väri vuodenaikansa selvittämään itse?

Vierailija
19.01.2025 |

Onko kukaan selvittänyt itse? Ja onko luotettavaa vai pitääkö maksaa ammattilaiselle?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy itse selvittämään. Usein myös riittää sekin, kun katsoo peilistä, sopiiko väri vai ei. 

Mä en osaa katsoa. Kun tykkään tietyistä väreistä mutta en tiedä sopiiko ne.

Ap

Epäsopivimmat näyttää yleensä aika huonolta. Minulla esimerkiksi sinapinkeltainen näyttää ihan kauhealta. Ihoni näyttää possunpinkiltä sen rinnalla.

Minä puolestani näytän ihan sairaalta violetissa. Mustassa taas näytän todella kalpealta.

Joo kyllä huomaa selvästi aivan väärät värit. 

Iho näyttää keltaiselta, tukka vihertävältä, silmät samealta.

Toiset värit (kylmät) tekevät ihon kalpean possunpunaiseksi.

Kun mä olen kylmien ja lämpimien värien välimaastossa.

Vierailija
102/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kevätihmisille maalis- huhtikuu sopii värit punainen, oranssi,

Elo- lokakuu. Sininen, hopea,maanläheiset värit.

Marras- joulukuu. Syvät värit. Violetti, tummansininen

Tammi-helmi. Vaaleat värit. Vaalea -sininen, punainen, turkoosi,vaalea keltainen

Touko-heinäkuu. Ainakin keltainen js sininen. 

Anteeksi, jos joku suuttuu.

Usein vain näen ihmisestä missä kuussa on syntynyt ja näen silmissäni mikä väri hänelle sopii ja mikä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy itse selvittämään. Usein myös riittää sekin, kun katsoo peilistä, sopiiko väri vai ei. 

Mä en osaa katsoa. Kun tykkään tietyistä väreistä mutta en tiedä sopiiko ne.

Ap

Epäsopivimmat näyttää yleensä aika huonolta. Minulla esimerkiksi sinapinkeltainen näyttää ihan kauhealta. Ihoni näyttää possunpinkiltä sen rinnalla.

Minä puolestani näytän ihan sairaalta violetissa. Mustassa taas näytän todella kalpealta.

Joo kyllä huomaa selvästi aivan väärät värit. 

Iho näyttää keltaiselta, tukka vihertävältä, silmät samealta.

Toiset värit (kylmät) tekevät ihon kalp

Mä huomasin yks kerta miten huonosti vitivalkoinen mulle sopi. Olin aivan kalpea ja rämppäisen näköinen. Saman tekee keskiharmaa ja tummanpunainen sekä tumma violetti.

Mutta mm. norsunluun värinen näyttää hyvälle ja persikan värinen. Ja sellainen raikas hento vihreä. Sen oikein huomaa miten meikittömänä iho ja silmät bähän kuin hehkuu ja loistaa oikeissa väreissä.

Vierailija
104/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GPT ehdottaa aika helposti kesää jos kuvailee minkäänlaista kylmyyttä. En tiedä jos se yrittää arvata varman päälle tai todennäköisyyksien mukaan koska kesä on aika turvallinen vaihtoehto ehdottaa ja yleinen varsinkin Suomea puhuvilla.

Vierailija
105/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä mielestäni väärin tehty värianalyysit

https://yhteishyva.fi/elama/suomalaiset-rakastavat-varia-joka-oikeasti-…

Toimittajalla on selkeää lämpöä kasvoissa, mutta lämpimät sävyt tekevät kasvot kirjavan näköisiksi sen takia, koska poskissa on couperosaa! Varsinkin lopussa valittu kylmän pinkki huulipuna näyttää väärältä hänellä. Kesän kirkkaimmat sävyt näyttää ihan hyvältä, koska ne saattaa olla lähempänä sitä väriryhmää, mikä hän oikeasti on.

Mun mielestä lumivalkoinen ei pue tätä tyttöä. Värit ovat muutenkin hänelle liian räikeät: silmät näyttävät valjuilta, samoin iho.

Vierailija
106/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokeilee kankaita itselleen, kannattaa ikään kuin unohtaa se väri ja katsoa vain peilistä kasvojaan. Jos katsoo kangastakin, alkaa heti miettiä tykkäänkö väristä. Kun katsoo kasvojaan, näkee syvenevätkö rypyt, tummuvatko silmänaluset, näyttääkö kulahtaneelta vai onko kuin kasvojenkohotuksessa. Yleensä tämän näkee, eikä siihen tarvita värisilmää tai tyylitajua.

Kannattaa ensin kerätä useampi kangas valmiiksi. Usein sitä jää arpomaan kahden vuodenajan välille jo pelkän teorian luettuaan ja sitten valitsee vaikka talvelle ja syksylle sopivat vihreät, niille sopivat punaiset jne. ja kokeilee näitä vuorotellen. Kaikkien värien kohdalla sopivuus itselle ei ole niin selvä. mutta jonkin kohdalla tullee ahaa-elämys.

Muiden mielipiteisiin kannattaa suhtautua varauksella. Usein spontaanisti ihastellaan omia lempivärejä siitä riippumatta miten ne kantajalleen sopivat. Itse arvelin olevani talvi, kun olen niin kalpea, mutta värianalyysissa tajusin, että syksyn värit ovat paremmat. Ihon pohjasävy ratkaisee. Monen silmissä syksyn värit ovat tunkkaisia, eikä kehuja satele. Minulla on ollut joitain talven värejä satunnaisesti ja niitä kehutaan herkemmin. Kun peiliin katson, näen kalpean haamun, mutta onpahan pirteän värinen takki :)

Vierailija
107/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ranteessa näkyvät verisuonet vihertäviä vai sinertäviä?

Tämä on aina niin outo kysymys, kun mun verisuonet ovat violetteja. 

Vierailija
108/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy paksummat vihertävinä ja ohuet sinisinä.

Vierailija
109/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kokeilee kankaita itselleen, kannattaa ikään kuin unohtaa se väri ja katsoa vain peilistä kasvojaan. Jos katsoo kangastakin, alkaa heti miettiä tykkäänkö väristä. Kun katsoo kasvojaan, näkee syvenevätkö rypyt, tummuvatko silmänaluset, näyttääkö kulahtaneelta vai onko kuin kasvojenkohotuksessa. Yleensä tämän näkee, eikä siihen tarvita värisilmää tai tyylitajua.

Kannattaa ensin kerätä useampi kangas valmiiksi. Usein sitä jää arpomaan kahden vuodenajan välille jo pelkän teorian luettuaan ja sitten valitsee vaikka talvelle ja syksylle sopivat vihreät, niille sopivat punaiset jne. ja kokeilee näitä vuorotellen. Kaikkien värien kohdalla sopivuus itselle ei ole niin selvä. mutta jonkin kohdalla tullee ahaa-elämys.

Muiden mielipiteisiin kannattaa suhtautua varauksella. Usein spontaanisti ihastellaan omia lempivärejä siitä riippumatta miten ne kantajalleen sopivat. Itse arvelin olevani talvi, kun olen niin kalpea, mutta väria

Toiset ihastuu siihen väriin. Ei niinkään siihen miltä henkilö siinä näyttää.

Vierailija
110/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä vähän, että onko violetti lähempänä sinertävää vai vihertävää. Sitä kautta saa tietää, että onko ihossa viileän punertava vai lämpimän kellertävä sävy.

Vinkki: vihreä syntyy sinisestä ja keltaisesta. Violetti syntyy sinisestä ja punaisesta. Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
111/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kevätihmisille maalis- huhtikuu sopii värit punainen, oranssi,

Elo- lokakuu. Sininen, hopea,maanläheiset värit.

Marras- joulukuu. Syvät värit. Violetti, tummansininen

Tammi-helmi. Vaaleat värit. Vaalea -sininen, punainen, turkoosi,vaalea keltainen

Touko-heinäkuu. Ainakin keltainen js sininen. 

Anteeksi, jos joku suuttuu.

Usein vain näen ihmisestä missä kuussa on syntynyt ja näen silmissäni mikä väri hänelle sopii ja mikä ei.

Tämä oli jännä, koska pitää paikkansa minun, tyttäreni ja äitini kohdalla, ei kuitenkaan kaikkien tietämieni ihmisten.

Vierailija
112/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Violetti on sinertävä eli viileä.

Vierailija
113/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Violetti on sinertävä eli viileä.

Violettia on myös lämpimämpänä sävynä. Kutsummeko me sitä silloin purppuraksi ehkä?

Vierailija
114/116 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siniset ja violetit verisuonet viittaavat kylmään vuodenaikaan. Minulla on osa sinisiä ja osa violetteja.

Vierailija
115/116 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei toimi tuo värianalyysi. Sen mukaan useimmiten tulee kesä ja pitäisi käyttää haaleita ja harmaaseen taittuvia värejä. Yllätys, nämä saa minut näyttämään valjulta. Näytän paremmalta tummissa hiuksissa ja useimmissa talven väreissä, mutta myös lämpimistä väreistä jotkut on hyviä, kunhan ei ole murrettuja tai liian lämpimiä, jotka sopii vain selvästi syksy-tyypeille.

Värianalyysi perustuu siihen, että tietyt värit nimenomaan korostavat silmien ja ihon luonnollista väriä, eivätkä tee valjun näköiseksi. Ihmettelen, miten olet saanut analyysista suosituksen käyttää valjuksi tekeviä värejä. Olisko analyysissa tekorusketuksessa tai jollain muulla tavalla "et omissa väreissäsi", esim. värjätyillä hiuksilla?

Jos taas valjuus johtuu siitä, ettet vain ylipäätään pidä haaleista väreistä missään

Eiväthän kaikki kesävärit ole valjuja: https://colourfulharmony.com/wp-content/uploads/viileakesakapseli-768x7…

https://colourfulharmony.com/wp-content/uploads/pehmeakesakapseli-768x7…

Tai ehkä oletkin kevät.

Vierailija
116/116 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opiskella 16 värin systeemiä. Tämän kun tajusin huomasin olevani pehmeä talvi. 

AI sellainenkin on?! Tää on huvittavaa, kun näillä eri firmoilla on omat terminsäkin.