Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysi, pystyykö oman väri vuodenaikansa selvittämään itse?

Vierailija
19.01.2025 |

Onko kukaan selvittänyt itse? Ja onko luotettavaa vai pitääkö maksaa ammattilaiselle?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minä olen?

Suonet näyttävät turkooseilta

Silmät vihreät

Hiukset vaalean kupariset

Kevät?

Vierailija
42/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy. Voi kysyä myös tekoälyltä.

Miten tuo toimii?

Jos tiedät suunnilleen mitkä värit sopii sulle, esim. jos olet saanut kehuja joltakin jonkin värisestä vaatteesta. Yleensä ihmiset tietää sopiiko kylmät vai lämpimät värit, voimakkaat vai vaaleat, kirkkaat vai haaleat. Voit kysyä tekoälyltä mikä värivuodenaika olen jos minulle sopii värit x, y, z. 

Niin, oon saanut aika vähän kehuja väreistä. Mä luulen että mulle sopii kaikista väreistä vaaleat sävyt, meikistäkään en tiedä sopiiko viileät vai lämpimät.  Sitten taas äitini kehuu aina kun ylläni on viininpunaista. Vaalea olen piirteiltäni. Iho kellertävä, ehkä hieman oliivi, silmät siniharmaat, hiukset vaaleat lämmmintä ja kylmää. Rusketun hyvin.&n

Syksy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, mikä minä olen mielestänne?

- Vaaleanruskeat silmät, kirkkaassa valossa aika vaaleankeltaiset. Ei lainkaan vihreää. Lämpimät.

- Todella vaalea iho, joka ei näytä lämpimältä eikä kylmältä. Tarkasti katsottuna näyttää vähän pinkiltä, lähinnä valkoisen värin rinnalla. Rusketun kuitenkin vähän ja silloin iho on selvästi pinkkiin taittava. Ei pisamia. Suurin osa verisuonista sinisiä, pari suonta vihertävänsinisiä.

- Vaaleahkonruskeat hiukset, jotka vaalenevat auringossa. Näyttävät kirkkaassa auringonvalossa lämpimiltä, jossain valossa kylmältä/harmahtavalta, yleensä siltä väliltä. Kulmakarvat ovat ihan harmaat.

Ehkä soft autumn.

Vierailija
44/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo toimii?

Jos tiedät suunnilleen mitkä värit sopii sulle, esim. jos olet saanut kehuja joltakin jonkin värisestä vaatteesta. Yleensä ihmiset tietää sopiiko kylmät vai lämpimät värit, voimakkaat vai vaaleat, kirkkaat vai haaleat. Voit kysyä tekoälyltä mikä värivuodenaika olen jos minulle sopii värit x, y, z. 

Niin, oon saanut aika vähän kehuja väreistä. Mä luulen että mulle sopii kaikista väreistä vaaleat sävyt, meikistäkään en tiedä sopiiko viileät vai lämpimät.  Sitten taas äitini kehuu aina kun ylläni on viininpunaista. Vaalea olen piirteiltäni. Iho kellertävä, ehkä hieman oliivi, silmät siniharmaat, hiukse

Sinapinkeltainen ei sovi eikä ruskeat huulipunat, ovat liian tunkkaisia

Ap

Vierailija
45/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ranteessa näkyvät verisuonet vihertäviä vai sinertäviä?

Ovatko silmäsi ruskeat/vihreät vaiko harmaat/siniset?

Ovatko hiuksesi punertavat/lämpimän sävyiset vaiko neutraalit/harmahtavat?

Etsi jotain oranssia ja pinkkiä ja laita kumpikin vuorotellen kasvojesi viereen, kumpi tuntuu sopivan paremmin?

Monillahan on tuolta väliltä, eli hiuksista, ihosta ja silmistä löytyy sekä lämpimiä että kylmiä sävyjä. Myöskin on vähän huuhaaata että jokaiselle on olemaasa "omat" siniset, punaiset ja vihreät, koska punainen on aina lämmin väri ja sininen aina kylmä - silloinhan kesille ja talville olisi mikä tahansa sininen parempi kuin mikä tahansa punainen, ja päinvastoin.

Punainen ei todellakaan ole aina lämmin tai sininen viileä. Sävyjä on hyvin monia.

Vierailija
46/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vaaleanruskeat silmät, kirkkaassa valossa aika vaaleankeltaiset. Ei lainkaan vihreää. Lämpimät.

- Todella vaalea iho, joka ei näytä lämpimältä eikä kylmältä. Tarkasti katsottuna näyttää vähän pinkiltä, lähinnä valkoisen värin rinnalla. Rusketun kuitenkin vähän ja silloin iho on selvästi pinkkiin taittava. Ei pisamia. Suurin osa verisuonista sinisiä, pari suonta vihertävänsinisiä.

- Vaaleahkonruskeat hiukset, jotka vaalenevat auringossa. Näyttävät kirkkaassa auringonvalossa lämpimiltä, jossain valossa kylmältä/harmahtavalta, yleensä siltä väliltä. Kulmakarvat ovat ihan harmaat.

Ehkä soft autumn.

Vähän epäilen etten ole pehmeä. Silmät on tummat kalpeaa ihoa vasten. Mielestäni pehmeät värisävyt eivät yleensä sovi erityisen hyvin, vaan ennemmin voimakkaat värit.

Vierailija
47/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä soft autumn.

Vähän epäilen etten ole pehmeä. Silmät on tummat kalpeaa ihoa vasten. Mielestäni pehmeät värisävyt eivät yleensä so

Vaaleanruskeat kirjoitit, joten luulin aika vaaleiksi.

Vierailija
48/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi jotain oranssia ja pinkkiä ja laita kumpikin vuorotellen kasvojesi viereen, kumpi tuntuu sopivan paremmin?

Monillahan on tuolta väliltä, eli hiuksista, ihosta ja silmistä löytyy sekä lämpimiä että kylmiä sävyjä. Myöskin on vähän huuhaaata että jokaiselle on olemaasa "omat" siniset, punaiset ja vihreät, koska punainen on aina lämmin väri ja sininen aina kylmä - silloinhan kesille ja talville olisi mikä tahansa sininen parempi kuin mikä tahansa punainen, ja päinvastoin.

Punainen ei todellakaan ole aina lämmin tai sininen viileä. Sävyjä on hyvin monia.

Värianalyysista en ymmärrä hittojakaan, mutta tämä asia on tuttu kaikille, jotka ovat käyttäneet perus kuuden värin vesiväripalettia. Siinä on sinisestä, punaisesta ja keltaisesta kustakin kylmempi ja lämpimämpi sävy. Joo sininen on toki kylmä väri, mutta sinisen sisällä on olemassa kylmempiä ja lämpimämpiä sävyjä.

Vierailija
49/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Punainen aina lämmin ja sininen kylmä" kaiva kunnollinen väripaletti esille ja huomaat esim. viininpunainen ja vadelmanpunaisen olevan kylmiä, petroolinsininen lämmin. 

Vierailija
50/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi katsoa suuntaa-antavia kuvia eri tyypeistä (julkkiksia):

https://www.spicemarketcolour.com.au/celebrities

Vierailija
51/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella 16 värin systeemiä. Tämän kun tajusin huomasin olevani pehmeä talvi. 

Vierailija
52/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä soft autumn.

Vähän epäilen etten ole pehmeä. Silmät on tummat kalpeaa ihoa vasten.

On ne ruskeiksi silmiksi vaaleat, mutta iho on tosiaan ihan vitivalkoinen.

Vierailija
53/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos punainen on kylmä, siinä on enemmän sinistä kuin punaista, jolloin se on violetti tai pinkki. Jos sininen on lämmin, siinä on niin paljon keltaista että se on vihreä tai turkoosi. Kyllä punainen on aina lämmin, ja sininen kylmä väri. Keltainen ja oranssi ovat myöskin aina lämpimiä, vihreä voi olla kylmä tai lämmin riippuen siitä, onko siinä enemmän keltaista vai sinistä.

Vierailija
54/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen ei todellakaan ole aina lämmin tai sininen viil

Tottakai sinisestä on olemassa toistaan kylmempiä sekä lämpimämpiä sävyjä, mutta se ei poista sitä että kaikki siniset ovat kylmiä.

Vierailija
55/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minä olen?

Suonet näyttävät turkooseilta

Silmät vihreät

Hiukset vaalean kupariset

Kevät

Vierailija
56/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Punainen aina lämmin ja sininen kylmä" kaiva kunnollinen väripaletti esille ja huomaat esim. viininpunain

Viininpunaisessa on mustaa, punaista ja sinistä. Jos viininpunaisessa on enemmän punaista kuin sinistä, on se lämmin. Tummuusasteen takia viininpunainen voi näyttää kylmältä väriltä, mutta mustan tai valkoisen lisääminen ei sinänsä tee väristä kylmää tai lämmintä.

Vierailija
57/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-On ne ruskeiksi silmiksi vaaleat, mutta iho on tosiaan ihan vitivalkoinen.-

Syksy-tyypeillä voi olla hyvin vaalea iho.

Vierailija
58/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Olen kyllä sitä mieltä että ihminen valitsee ihan luonnostaan itselleen sopivimmat lempivärinsä. 

Vierailija
59/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo toimii?

Itse katson aina käytetystä terveyssiteestä minkä värinen on.

Vierailija
60/116 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeumani on syksy. Selvitin sen ihan itse.