Mitä ajattelet naisista, jotka ovat kotiäiteinä vielä silloinkin kun perheessä
Kommentit (71)
Varmaan ihanaa kun saa yksinään maata päivät kotona kun lapset lähtevät kouluun, ja mies maksaa kaiken 😍
Ei pidäkään laskea muiden varaan elämäänsä ikinä, vaan pitää järsestää elämä niin, että on mahdollisuus toteuttaa omia unelmiaan.
Toisaalta töissä saa kehittää itseään. Sinulle muodostuu siellä myös ammattiidentiteetti.
Minun äitini oli tuollainen. Se sitten kostautui myöhemmin. Tästä syystä en missään nimessä tekisi itse noin enkä suosittele muillekaan. Ei se ole edes lasten etu eikä naisen itsensä varsinkaan niin miksi kerjätä verta nenästään.
Ajattelen, ettei kuulu mulle. Kukin tekee omat ratkaisunsa.
Ei vaikuta mielipiteeseeni, voivat olla monenlaisia persoonia. Oma äitini oli kotiäitinä melko pitkään. Lapset ovat hänelle selkeä ykkönen elämässä, viihtyi kotiäitinä. Oli opiskellut ammatin nuorena ja siirtyi työelämään lasten ollessa vähän vanhempia. Oli omillaan toimeentuleva (varakkaasta perheestä), olisi mennyt töihin jos olisi rahan puolesta pitänyt. On viihtynyt kyllä työelämässäkin. Se miten hänen luonteensa eroaa suuresta osasta ihmisiä on se, ettei ole oikein kunnianhimoa ja hän on hyvin vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään laskea muiden varaan elämäänsä ikinä, vaan pitää järsestää elämä niin, että on mahdollisuus toteuttaa omia unelmiaan.
Kun ei tiedä, kauanko se voi jatkua. Ja onko suunnitelmaa B?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoot. Kiva, että ovat voineet järjestää asiat noin. Ehkä olen vähän kade. :)
Mä vaan haaveilen vastaavasta, että saisi olla kotona, kun lapset tulee koulusta. Olisin tehnyt välipalat valmiiksi ja sitten turistaisi kiireettömästi.
Mitä sinä itse tekisit sillä välin päivät pitkät? Siivoaisit, pyykkäisit ja laittaisit ruokaa?
Päivät pitkät? Minulla on ekaluokkalainen, koulupäivä on 3-4 tuntia. Vielä jos asuu alueella, että täytyy kuskata kouluun eihän tuossa välissä ehdi kuin käydä kaupassa, syödä lounaan ja laittaa koneellisen pyykkiä, niin päivä on siinä. Monet harrastukset alkavat jopa ennen viittä, puhumattakaan milloin pitää mitäkin hankkia, on koululääkärit, opetuskeskustelut, vanhempainillat, kaikki hankinnat ja muut osallistumiset. Mitään hankaluutta ei olisi olla kok
No, työssäkäyvät tekevät nuo ihan samat asiat ja käyvät sen lisäksi töissäkin. Kotiäidit aina jaksavat luetella töitään, vaikka ne samat ovat kaikilla muillakin.
Jännä ajatus että aina mies elättää🙄 Ja hei, työ on työtä, se oikea elämä on ihan jotain muuta, kaikki se mitä voit tehdä ilman velvollisuutta työnantajaa kohtaan on elämää. Tekee asioita mitä rakastaa, näkee maailmaa, näkee lastensa kasvavan ja saa itse hoitaa heitä ja opettaa heille monia asioita. Tylsää se ettei ole töitä🤣🤣 miksi monet sitten haaveilee lottovoitosta että ei tarvitse tehdä töitä... Hiukan tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihanaa kun saa yksinään maata päivät kotona kun lapset lähtevät kouluun, ja mies maksaa kaiken 😍
Niin, se on sitä työn jakoa. Et taida kotiäitien elämästä tietää mitään, jos kuvittelet, että siellä sitä vaan laiskana makoillaan.
Ajattelisin että siinä on nainen joka viihtyy kotona. Eikä ole kovin kunnianhimoinen. Mikäs siinä jos on kerran mahdollista. Toivottavasti on vaan huolehtinut taloutensa niin ettei ole miehestä riippuvainen.
Mä olen nyt 52 vuotias ja tunnen viisi kotirouvaa.
Pitkät suhteet kullakin. Vain yksi pariskunta on eronnnut. Lapset lensi pesästä ja ero tuli. Mies jatkoi elämäänsä ja vaimo siirtyi isänsä omaishoitajaksi. Nainen kouluttautui lähijoitajaksi, mutta palkkatöissä ei ole koskaan ollut elämänsä aikana. Viisissäkympeissä hänkin.
Kaksi lähihoitajaa siis, yksi teologi, puutarhuri ja arkkitehdiksi opiskellut, mutta jäiköhän hänellä oppinot kesken. Itse ystävystyin heihin lasten koulun ja harrasteiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ryhtyisi jonkun miehen kotiorjaksi, liikaa riskejä
Naiset alkaa nykyään mieluummin sekä ansiotyöorjaksi, että kotiorjaksi. Monenkaan naisen työtaakka kotona ei siitä pienene, vaikka käytäysipäiväisesti töissä.
Näin on tänä "tasa-arvon" aikana. Naiset erlättää perhettä ja tekevät lähes kaikki kotityöt. Ja ovat lähes yhtä puillapaljailla, jos ero tulee, koska naisen palkka on mennyt ruokaan, perheen vaatettamiseen, ja kaikkeen normaali kulutukseen. Mies on kartuttanut omaisuutta joka sitten jää miehelle.
Mies pystyy useinkin kartuttamaan omaisuuttaan vaimonsa kustannuksella.
Niin kuin sanoin, ei pidä olla riippuvainen muista ja järjestää elämä niin että voi toteuttaa unelmiaan, siinä sinulle b suunnitelma. T: Ei ikinä muiden palkkalistoilla.
Miksi minun pitäisi ajatella mitään asioista jotka eivät minulle kuulu????
En mitään. Itse en monista syistä halua olla kotiäiti ollenkaan, mutta muiden ihmisten elämänvalintoja en hirveästi vatvo, elleivät he itse jotenkin ilmaise kokevansa elämässään olevan ongelmia.
Toivon että hänellä on taloudellinen tulevaisuus turvattu, koska elämä tuo yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta
Miksi perustaa perhe ja hankkia lapsia, jos se on kauheaa? Ei minun mielestäni ollut yhtään kauheaa, niin kauan kuin saatoin kotona olla. Päin vastoin, elämäni ihaninta aikaa.
Eihän hän puhunut perheen ja lasten hankkimisesta vaan kotiäitiydestä, mikä on aivan eri asia.
Miksi perustaa perhe ja hankkia lapsia, jos se on kauheaa? Ei minun mielestäni ollut yhtään kauheaa, niin kauan kuin saatoin kotona olla. Päin vastoin, elämäni ihaninta aikaa.