Mitä sun lapsuuden mummolalle kuuluu nykyään? Onko samassa suvussa?
Kommentit (69)
Asun nykyisin itse isän puolen mummolassa. Äidin puolen mummolassa asuu veljeni. Minulla ja veljelläni on sikäli poikkeuksellinen sukuhistoria, ettei ole ekoja serkkuja lainkaan, kun vanhempamme ovat ainoita lapsia.
Pidän itse toista mummolaa kakkosasuntonani. Ja toisessa mummolassa asuu eno perheineen. Kummassakin käyn säännöllisesti.
Toisessa mummolassa asuu setäni ja toinen myytiin yhdelle seuralle, joka tarvitsi tilat kokoontumiselle.
Hyvää kuuluu. Äitini asuu siellä nykyään ja itsekin vietän siellä paljon aikaa. Huolettaa vain että mitä sitten tapahtuu kun äidistä aika jättää, onko minulla varaa pitää taloa vai täytyykö myydä ulkopuolisille. Meitä on asunut samalla tilalla monen sukupolven ajan joten olisi sääli jos se nyt päättyisi.
Minulla ei edes ole ollut koskaan mummolaa. Molemmat mummot kuolleet jo ennen syntymääni. Toki vaarilla oli uusi vaimo eli minulle mummopuoli, mutta jäivät hyvin etäisiksi, koska asuivat muualla.
Toinen mummola on hotelli, toinen mummola on myyty ulkopuolisille, siinä asuu nuori perhe.
Mummola serkun omistuksessa, en ole 40 vuoteen käynyt. Toista mummola oli minun syntyessä jo autiotalo, säilynyt suvussa ja siellä olen käynyt useitakin kertoja.
On meidän suvun omistuksessa, isäni sisaruksineen omistaa. Talo on tyhjillään ja sitä käytetään mökkinä satunnaisesti. Itse en käy kuin noin kerran vuodessa mutta ajatuksena on kyllä sitten tulevaisuudessa periä se.
Pikkuserkulla toinen ja toinen autiotalo
autiotalossa voin käydä
en kiinnosta ilman mummoa ne tönöt