Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sun lapsuuden mummolalle kuuluu nykyään? Onko samassa suvussa?

Vierailija
19.01.2025 |

Pystytkö vielä vierailemaan "mummolassa"? 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän lapsuudenkoti on murheenkryyninä. Yritetään myydä, mutta ei löydy ostajia, koska sijaitsee syrjässä. Äidin lapsuudenkoti on äitini veljen kotina. Voin mennä kumpaankin käymään jos haluan. 

Vierailija
42/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suvussa, vieraillaan monta kertaa vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummola oli myös lapsuuden kotini. Nykyään siinä asuu veljenpoika perheineen. Vierailin siellä siihen saakka kunnes taloon muutti ilkeä veljenpojan vaimo.

Vierailija
44/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen "vasta" nelikymppinen, niin mummot on kuolleet jo aikoja sitten. Isän puolen mummo kuoli v.-88. Hän asui kaupunkiasunnossa Jyväskylässä Ilmarisenkadulla. Eipä ole jäänyt mieleen, mitä asunnolle tapahtui.

Toinen mummo kuoli 15 vuotta sitten. Vuokralla asui, joten en tiedä kuka siellä asuu. Ikkunasta voisin tietty kurkata, kun ohi menen, mutta en taida viitsiä.

Vierailija
45/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palanut. Kivijalka toki on olemassa, joten siellä pystyn käymään ja olen käynytkin. Veljeni omistaa nykyään tontin, asuu itse vieressä lapsuudenkodissani.

Vierailija
46/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Toisen mummon paikka myytiin jo 2002 mummon kuoltua, riitaisan perinnönjaon jälkeen. Kun sittemmin aikuisena olen joskus ajanut paikan ohi, uusi omistaja, täysin vieras ihminen jota en tunne, on asennuttanut rakennukseen aurinkopaneelit. Pointti on siis kuitenkin että talo ei ole enää suvussa. 

2019 myytiin toisen mummon paikka. Mummo 2 oli jo tuolloin dementoitunut pahoin ja oli selvää ettei enää palaisi kotiin palvelutalosta. Joten kotitalonsa pantiin lihoiksi jotta perinnönjako sujuisi nätimmin. Kreivin aikaan, koska kuolema tuli kakkosmummolle sitten 2020. Uudet omistajat ovat jotain ulkopaikkakuntalaisia, jotka käyttävät rakennusta kesänviettopaikkana. Talvisin eivät siinä asu. 

Vierailija
47/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat mummot asuneet kaupungissa, osakkeet myyty joten ei voi vierailla.

Vierailija
48/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen omistaa. Talo on tosi huonossa kunnossa ja rapistunut. 

Vierailija
49/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan toisesta ja toinen myyty.

Vierailija
50/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kerrostalo. Siellä asuu mam uja sekä nistejä.

Vierailija
51/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin isän asunto myytiin  kun pappa kuoli, mummi asui palveluasunnossa joka tietysti siirtyi seuraavalle. Ei oo mitään mummolaan olemassa. 

Vierailija
52/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin kun mummosta aika jätti, joskus 1970 -luvulla. Sen jälkeen ollut useita omistajia. Toinen mummolla on edelleen isäni asuntona, käyn siellä joka viikko.

Vierailija
53/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mummon yksiö on myyty 20 vuotta sitten kun mummo kuoli. Toinen mummo, kuollut myösasui meidän yläkerrassa. Se on nykyään vierashuone joten siellä voin käydä. Veli asuu talossa nykyään. 

Vierailija
54/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Mummon vuokrakoti on kaunis kerrostalo Tampereella. Olen siellä kierrellyt pihapiirissä ja muistellut paikkoja joissa lapsena leikin. Paljon on muuttunut mutta paljon on tuttuakin vaikka talo on kohta 60-vuotias. Ympäristö on puistomainen, ihana ja minulle tosi rakas.

Toisen mummolani osti äitini. Se on ihan maalla järven rannalla mutta ei mikään maalaistalo vaan pieni mökki. Kesällä tulee käytyä uimassa ja marjastamassa siellä.

Minulla oli ihanat mummot ja mummolat. Maailman paras pappakin ! Olen valtavan kiitollinen miten paljon rakkautta heiltä kaikilta sain. 

N55

Vierailija
55/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Serkkuni omistaa kiinteistön, joten varmasti olisi mahdollista kyläillä. Hän ei kutsu ketään koskaan ja on muutenkin etäinen, joten eipä ole tullut käytyä.

Vierailija
56/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mummolan raunioilla,siellä on riihi jäljellä..sekin auki etuosasta..Käärmeitä niin pirusti ollut aina.

Vierailija
57/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa asuu syrjäytynyt setäni syrjäytyneen poikansa kanssa, toinen on lanattu maan tasalle ja on osa serkkuni viljelysmaita.

Vierailija
58/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen puolet mummoloista on nyt serkkujen omistuksessa?

Serkkuja kannattaa pitää silmällä, menee mummolat muuten nenän edestä sivu suun.

Toisaalta itse olen ostanut mummolan serkuiltani.

Minä lahjoitin mummolan serkulle. 

Vierailija
59/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papan vanha talo on mun tontilla, mutta se on vaan jo lautakasa. Pitäis hajottaa kokonaan. 

Vierailija
60/69 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vanhempieni kuoltua. En olisi pystynyt pitämään 80 vuotta vanhaa omakotitaloa vaikka tunnearvoa oli ja paljon. Itsekin jo 60v silloin.