Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitsetko ihmisen sen perusteella mitä muistat ihmisen olleen nuorena?

Vierailija
19.01.2025 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teot on yleensä selitettävissä muutenkin, ikään katsomatta. Mutta ihminenhän ei muutu. Siihen halpaan ei pidä mennä. Luonne on se mikä näkyy jo lapsena ja moraali eli kaikenlaiset periaatteet opitaan myös kotoa. Harva työstää niitä enää aikuisena. Niitä voi kyllä työstää. 

Vierailija
82/95 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä silloin, jos tiedän naisen deittailemani naisen lorttoilleen nuorempana. Mutta en muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Onko kenellekään kokemusta sellaisesta, että vääryyksiä tehnyt ihminen olisi vuosien päästä palannut pyytämään anteeksi ja tarjoutunut korjaamaan tekemänsä vääryyden? Millä tavoilla näitä vääryyksiä on pyritty korjaamaan? Olisi mielenkiintoista kuulla esimerkkejä.

No valitettavasti ei! Pitkän aikavälin laaja otanta yhä varmemmin kertoo, että ovat sillä tavalla kehityskelvottomia.  Ymmärryksen ikkuna on pahantekijällä aina vähän pienempi. Siis on älykkäitä jotka vahingoittaa tahallaan, mutta silloinkin niiltä puuttuu jotain. Kyky itsekritiikkiin, ihmisyyteen, johonkin. 

Vierailija
84/95 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Kiusaaja ei saa sympatioitani jatkossakaan.

Muista, miten tuomitset, tulkoon sinut tuomittavan

Taidat itse olla se pahantekijä..

Vierailija
85/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsen.

Vierailija
86/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kelpuuttaisi miestä joka on pannut nuorena monia tyttöjä. Kertoo paljon ihmisestä, vaikkei enää jakelisikaan itseään.

mistä sä sitä saisit tietoon? :D

Pappi kertoo kirkolla!

Vierailija
87/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
88/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perusjutut ihmisessä muutu. Kusipää on kusipää aina. Ihan olen läheisissä ihmisissä huomannut.

Vierailija
89/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulupiinaajani ovat vieläkin mielessäin 50 vuoden jälkeen.

Vierailija
90/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni unohtaa oman nuoruutensa. Eräänkin henkilön kanssa juttelin joka varmasti on muuttunut mutta keskusteluissa oli syyttävä sävy siitä mitä minä olin ollut nuorena tms. Mutta hän unohti oman nuoruutensa että ei hän puhdas pulmunen ollut itsekkään silloin. Minä annan mahdollisuuden ihmisille kehittyä ja kasvaa mutta ongelma on siinä etteivät nuo henkilöt itse välttämättä muista tai halua enää muistaa omia toilailujaan.

Vierailija
91/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koulukiusaajat kyllä. Ne ei muutu.

Vierailija
92/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot kehittyy melkein 30-vuotiaaksi asti, paitsi av-mamman aivojen kehitys jää yläastetasolle.

Vierailija
93/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Persoonallisuus on tutkimusten mukaan suhteellisen pysyvä. 

Tämä on vanhaa tietoa. Uudemman käsityksen mukaan persoonallisuus on dynaaminen asia eli muuttuu kokemusten mukana.

Vierailija
94/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut teininä lahkouskovainen ja mielipiteissäni ääliö. Lisäksi olen vielä parikymppisenä toiminut ihmissuhteissa ristiriitatilanteissa typerästi, koska en ole osannut silloin vielä kyseenalaistaa kotoa saamaani mallia. Ymmärrän, jos joku ei sen takia halua olla mun kanssa tekemisissä ja kannan kyllä vastuuni, mutta toivoisin yleisesti enemmän ymmärrystä sille, että nuoret ovat vielä keskeneräisiä ja harjoittelevat monia asioita. Vaikka hoetaan sitä, miten aivot kehittyvät vielä 25-vuotiaaksi ja ylikin, mutta silti nuorille ei anneta yhtään armoa, vaan heidän oletetaan olevan valmiita. 

Vierailija
95/95 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Persoonallisuus on tutkimusten mukaan suhteellisen pysyvä. 

Tämä on vanhaa tietoa. Uudemman käsityksen mukaan persoonallisuus on dynaaminen asia eli muuttuu kokemusten mukana.

Näin. Eli se joka väittää että ei ihminen muutu, on väärässä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme