Tuomitsetko ihmisen sen perusteella mitä muistat ihmisen olleen nuorena?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
En tuomitse ketään, mutta jos joku on nuorena ollut ihan sekaisin, varastellut tai kohdellut ihmisiä huonosti, niin miksi päästäisin tällaisen ihmisen elämääni? Ihmiset eivät yleensä muutu.
Jos ihminen ollut kuvaamasilainen 14 vuotiaana,väitätkö että hän on sama 40 vuotiaana?
On helppoa antaa anteeksi nuoruuden hölmöilyt. Näin ainakin itsellä. Ihmiset muuttuu vanhemmiten ja viisastuu.
Onko? Miksi sitten edelleen monia muistutetaan asioista mitä he tekivät ikävuosina 14-29w.
Vierailija kirjoitti:
No sen verran tuomitsen mielessäni, että jos ollut koko kylän pyörä nuorempana, niin en alkaisi seurustelemaan tai lapsia hänen kanssaan hankkimaan.
Noh, loppujen lopuksi harva noista kertoo :')
En mutta olen alkuun varauksellinen. Jos vaikuttaa siltä, että ihminen on kasvanut ja muuttunut positiivisempaan suuntaan, on se aina hieno asia. Ehkä voimme myös tutustua paremmin siinä tapauksessa. Jos taas huomaan, että hän on edelleen enempi vähempi samanlainen kuin nuorena, annan asian olla. En ala tuomita tai mustamaalata häntä mutta suljen hänet pois elämästäni heti alkuunsa.
En halua edes tutustua ihmiseen, jota pidin nuorena tyhmänä.
Voin antaa uuden mahdollisuuden, en kuitenkaan silloin jos henkilö on on ollut esim. väkivaltainen aiemmin. Tosin vaikuttaa, että moni tähän asti tapaamani henkilö ei juuri ole muuttunut nuoruudesta, mitä ihmettelen. Itse olen muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa uuden mahdollisuuden, en kuitenkaan silloin jos henkilö on on ollut esim. väkivaltainen aiemmin. Tosin vaikuttaa, että moni tähän asti tapaamani henkilö ei juuri ole muuttunut nuoruudesta, mitä ihmettelen. Itse olen muuttunut.
moni saattaa ajatella että olet yhtä ylimielinen kuin nuorenakin?
Vierailija kirjoitti:
Moni ajattelee että ihminen on sama edelleen 40w kuin 20w :'D
Ainakin ne jotka itse ovat
Nainen joka oli nuorena jakorasia tunnetaan jakorasiana vielä 50v haaskana, jolloin hän ei ole enää vuosikymmeniin kelvannut miehille:) Itsekin olen kuullut minua 10-20v vanhemmilta miehiltä, että se ja se nainen oli nuorena h...ra. Se nuorena hankittu h...ran maine kestää koko loppuiän eli ei kannattaisi nuorena jaella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
En tuomitse ketään, mutta jos joku on nuorena ollut ihan sekaisin, varastellut tai kohdellut ihmisiä huonosti, niin miksi päästäisin tällaisen ihmisen elämääni? Ihmiset eivät yleensä muutu.
Jos ihminen ollut kuvaamasilainen 14 vuotiaana,väitätkö että hän on sama 40 vuotiaana?
On helppoa antaa anteeksi nuoruuden hölmöilyt. Näin ainakin itsellä. Ihmiset muuttuu vanhemmiten ja viisastuu.
Onko? Miksi sitten edelleen monia muistutetaan asioista mitä he tekivät ikävuosina 14-29w.
Ei muisutteta jos asuu Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka oli nuorena jakorasia tunnetaan jakorasiana vielä 50v haaskana, jolloin hän ei ole enää vuosikymmeniin kelvannut miehille:) Itsekin olen kuullut minua 10-20v vanhemmilta miehiltä, että se ja se nainen oli nuorena h...ra. Se nuorena hankittu h...ran maine kestää koko loppuiän eli ei kannattaisi nuorena jaella.
Pötyä. Se on voimaantumista nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kiusaajat.
Kyllä kiusaajilla on pysyvää vikaa luonteessa vielä aikuisenakin. Jatkavat toisten piinaamista silloinkin, mutta keinot on kierommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko Koskelan murhakin vain"nuoruuden hölmöily"? Onko teinitytön raiskaaminen kaupan vessassa vain"nuoruuden hölmöily" 20v mamulta?
Vierailija kirjoitti:
Ei sun persoona ja luonne ole muuttunut miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat eivät kykene kahteen asiaan:
- anteeksiantoon
- muuttumaan itse eli uskomaan että kukaan voisi muuttua.
t. katkeruuteensa jässähtänyt suomiakattelija
Jos tämä ihminen alkaa tulla ylpeäksi ja ei ole muistavinaan nuoruuden hairahduksiaan, niin silloin on syytä muistuttaa
menneistä virheistä. Muuten en tuomitse, on kavereinani vankilassakin taposta istuneita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kiusaajat.
Kyllä kiusaajilla on pysyvää vikaa luonteessa vielä aikuisenakin. Jatkavat toisten piinaamista silloinkin, mutta keinot on kierommat.
Lol
Ihmisen muuttuminen on aitoa silloin, kun hän antaa sen näkyä. Käytöksessä, puhetavassa, elämänasenteessa ja -tavoissa. Sen sijaan omaa muuttumistaan vakuuttavat ja korostavat ovat harvemmin sitä aidosti. Ehkä jokin ulkoinen asia, kuten parisuhdetilanne, on muuttunut vuosien aikana mutta sisäisesti kyseessä on aivan sama ihminen kuin aiemmin. Toki hyvässäkin mutta useammin huonossa mielessä.
Nuorena jotkut juoruaa valheita toisista jotka tyhmät uskoo juoruja. Valheet jää elämään tyhmien mielissä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena jotkut juoruaa valheita toisista jotka tyhmät uskoo juoruja. Valheet jää elämään tyhmien mielissä.
ja sitten jos nuori erehtyy tekemään virheen leima pahenee
No sen verran tuomitsen mielessäni, että jos ollut koko kylän pyörä nuorempana, niin en alkaisi seurustelemaan tai lapsia hänen kanssaan hankkimaan.